Bréking nyúz:
Cerberus csapatnak hála, a láda ismét kereshető!
Wapbarát:
A láda egy lehegesztett vasúti sorompó közelében, sűrű szálerdőben, egy fatönk gyomrában található.
---
Egy időutazásra hívunk benneteket. Egy vasúti kereszteződéshez, ahol valaha jelentős forgalom volt. Annyira, hogy egy sorompó is került oda. Ma már nem jár arra senki, a sorompó is le van hegesztve...
Ezért hívunk benneteket is, hogy gyertek erre és egy pillanatra képzeljétek magatokat néhány évtizeddel korábbra!
A sorompó egy nagyon barátságos és rendezett dunántúli falu, Szalatnak közelében van. A központban lévő kocsma kötelező megálló a láda keresés előtt vagy után. Megéri :)
A láda (hagyományos konyhai, kör alakú, kb 13 cm-es geoláda) a falutól nyugatra egy lehegesztett, egykor használatos sorompó közelében van elrejtve, sűrű szálerdőben lévő vízfolyás oldalában, egy fatönk gyomrában.
Alapvetően két útvonalon közelíthető meg a láda az állomásról:
1. A falun keresztül, a központban (kocsmánál) Alsómocsolád felé fordulva egy földúton, ami általában nagyon sáros. Az útvonal track-je a mellékelt térképen látható, mivel itt turista jelzéseket nem könnyű találni.
2. A vasúti sínek mentén, de ezt nem ajánlanám.
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget.
Az út elején kocsival, majd az utolsó 1 km biciklivel. A ládátető össze füle letörött, így komoly a téli beázás veszélye. Ha vki tudja, cserélje, nálam sajnos nem volt ekkora csere láda.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
Szalatnak központjában parkoltunk és onnan bringával mentünk a rejtésig. A láda könnyen meglett. Sajnos a doboztető három füle hiányzik. A láda belseje száraz.
A faluból kiautóztunk az aszfalt út végéig. Elég unalmas gyaloglással értük el a ládát. Az eredeti koncepció nem érvényes, a vonat újra jár ezen a vonalon.
Üdv Mr Zerge.
Könnyen megtudtuk közelíteni a ládát a száraz úton. Szeretem az időutazásos helyeket, de itt nem jött át ez az érzés. A sorompót leszerelték, új táblákat helyeztek ki a vasúti átjáróban. A halastó és a környező dombok látványa tetszett. A halastóhoz rejtettük a gcto ládát pappcsaláddal és Silva-val.
Köszönet a rejtésért.
90 kilométeres tekergés kerékpárral a Mecsek alján 1100 méter szintemelkedéssel és sok terepezéssel.
Eléggé elcsigázva érkeztem a sok szint és a rossz minőségű földút miatt a ládához, de legalább sár nem volt. Mostanra ez a láda teljesen feleslegessé vált, amit be szeretne mutatni, annak már nyoma sincs. Csak az idevezető út természeti környezete enyhítette valamit csalódottságomat.
Szalatnakról Alsómocsoládra vágtam át. Közben tértem ki a ládához. Tényleg szép látványt nyújtanak a tavak a környező dombokkal.
A ládaoldalra ráférne egy kis ráncfelvarrás. Sorompó nincs, a láda nem szálerdőben, hanem susnyásban van, nem fatönkben, hanem annak tövében. De jó állapotban. Köszi a rejtést.
mmlxxvi.
Megtaláltam, köszönöm .a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Mindig szerettem a vasúti témájú ládákat. Ezzel is régóta szemezek már, de csak most szántam rá magam így a nyaralás egy reggelén. Az útminőséggel nem volt probléma, a halastó peig elképesztően hangulatos.
A láda rendben a helyén, az átjáró andráskeresztes lett.
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést! Látva, hogy nem igazán látogatott ládáról van szó, illetve olvasgatva a logokat, kicsit féltem, hogy nem időutazás lesz hanem időhúzás. Végül a mesés látványt nyújtó dombok és a tó miatt nem lett az. A település is hangulatos. Az átjáró elmenne bármelyik, az országban megtalálható földutas vasúti átkelőnek, miután a sorompónak már se híre se hamva. Sőt! Kapott két vadi új andráskeresztet is. A sárdagasztást részemről megúsztam. Egyetértek N.Zs. 2014- es logjával, talán tényleg a tavat és a csodás dombokat kellene bemutatni. Az eredeti ötlet már úgyis érvényét vesztette.[Geoládák v3.11.0]
A GPS érdekes erdei utakon akart odavezetni autóval (köszönöm nem ..), azután végre beírtam Szalatnak-ot a GoogleMaps-be. Most éppen nem sok minden egyezik az eredeti leírással ... egy semmiben lévő vasúti átjáróért ennyit kutyagolni eléggé elszánt dolog (autóval még a kocsma se játszik, most meg nyitva sincs ... a szegény embert az ág is húzza). De ha egyszer ott a láda ... sportértéke azért van a feladatnak. :)
Sártenger mindenhol. A sorompónak már nyoma sincs. Frissen kirakott tábla van.
A belül vizes dobozt kitörölgettük, de a logfüzet hamarosan penészedni fog.
húderégenjártamerre! Ez tényleg időutazás volt.
A sorompóra még emlékszem. Sokáig megvolt még a kolomp is. Már nyoma sincs sajnos.
A láda nagyon nehezen lett meg, mert egy kisebb fa kidől és korona pont a betakarta a rejtő fatönköt.
Láda nem sérült, rendben.
A GCMT02 után volt még időnk és bevállaltuk ezt a ládát a nagy sár ellenére. Végülis nem bántuk meg, csak még sarasabbak lettünk. A kilátás a tóra és a közeli dombokra viszont tetszett. Köszönjük a rejtést.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg] A mai bringatúra egyetlen találata az ötből. Sorompót nem találtam, csak egy nem biztosított vasúti átjárót. 60km/h-s lassújellel.
Viszont a közeli tó, háttérben a dombokkal nagyon tetszett.
Ez valóban időutazás volt...
Annó dolgoztam még ezen a vonalon telefonszerelőként.
Még állt az ív túlsó végén a bakterház, volt szolgálat, működött a tekerős sorompó...
A földutak a mostanihoz képest sztrádák voltak. A céges Moszkvics IZS-el simán tudtam tavasztól őszig a földutakon közlekedni. Ha egy kicsit esett, akkor előkerült a jókis Uaz...
Most a száraz úton néha paráztam a WagonR-el, hogy atyaisten csak le ne csússzak a porban a bakhártól, vagy az odaszáradt sártaraj nehogy letépje a lengőkart, pedig a wagon nem is az az alacsony építésű taliga....
Köszönöm a rejtést, és a régi emlékek felidézésének a lehetőségét.
időkapszula megtalálva. az ajánlott útvonalon jöttem, a vasúti megállótól indulva. nem láttam semmilyen sorompót, a vasúti átjáró üzemel, úgyhogy sikerült az időutazás :) arra is jött két motoros, útba akartak igazítani, de nem tudtam mit mondani arra, hogy merre akarok menni. "Itt és másutt, te ezt nem értheted" :)
Megtaláltam! Az odavezető út merő sárdagasztás, több volt a bosszankodás, minta az öröm. és a végén láttam egy rozsdás sorompót. Nem érte meg nekem. Visszafelé úgy döntöttem érdekesebbé teszem az utat, így a vasúton átkelve folytattam utamat az elkerített terület nyugati oldalán felfele. Persze végig nem volt út, de így az érdekes. Ekként a sár nagy részét megúsztam, helyette lett egy kis szintemelkedés. és láthattam egy szép nagy mangalicafarmot bónuszban, ami már a látvány iránti igényemet is kielégítette. Két vonattal is találkoztam :-).
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Ez volt a mai napom negyedik, egyben utolsó találata... :)
Bikalról Alsómocsoládon keresztül gyalogoltam ide, összeszedve az útközben található három ládát is.
Nagyon érdekelt ez a láda, mert itt szoktam vonattal utazgatni Baja és Dombóvár között, ez a patkókanyar a legnagyobb kanyar az egész vonalon. A szalatnaki tavakat éppen ezért kétszer is lehet látni a vonatból... :)
A láda megtalálása szerencsére nem okozott különösebb gondot, gyorsan logoltam, majd visszarejtés után versenyt futva az esővel, megindultam "feltérképezni" a falut...
/én voltam a gyorsabb/ :)))
Nincs nagy látogatottsága ennek a ládának. Tul.képp. a rozsdás sorompó helyett a tavakra kellene felhívni a figyelmet... vagy a löszfalba vájt pincékre.
Az árvizes időszak után természetesen meg sem próbáltuk az autós megközelítést.
Oda-vissza 4,7 km volt 1 óra alatt. Jó bemelegítés volt a fő műsorszámhoz (GCZSAV és GCVAGY), ami 21,6 km-re sikerült-
Már régóta szemeztem a ládával, mert a Mecsek-térkép bal felső sarkából régóta hívogatott, de valahogy mindig visszatartott az a kevés lelombozó log, amit a láda megtalálásai kapcsán írtak a kedves kessertásaim. Mi a Komló-Mecsekjánosi település mellől induló Vásárosdombóra vezető kis forgalmú útról kanyarodtunk le Kisvaszar előtt jobbra az erdészeti útra, ami kb. 2 km-re közelítette meg a ládát. Innen kezdődtek a problémáink, mert erről a környékről valahogy hiányoznak a jó minőségű térképek. Az erdőben össze-vissza bolyongva próbáltunk közelebb jutni a ládához, mivel nem tudtuk, hogy ezek az utak hova vezetnek inkább leraktuk a bringákat és gyalog folytattuk a hegygerincen az utunkat. A ládát tényleg áthatolhatatlan szálerdő veszi körül, ezért sem értem miért ide került ez a szegény láda. A láda közvetlen környezet is elég elhanyagolt, semmiképp sem nevezhető ember/kesser-barátnak a szúrós, sűrű bozótos. Talán nem véletlenül ez az idei második megtalálása a ládának, nekünk sem tetszett...
Hirtelen jött a jó meleg, amiért egy hete még imádkoztunk.
A láda gyorsan meglett ( rendesen el volt rejtve, nem volt gond ), vonatot is láttunk a kanyargós síneken.
Se lehegesztett, se másmilyen sorompó nincs. A sínek túloldalán egy magánbirtok van, terepjáróval biztosan be lehet hajtani. A vasúti kereszteződés üzemel. Persze a forgalom nem lehet túl nagy, lévén egyetlen végcél van, ez a birtok. Amúgy a környék nem túl látványos, bár a tó útközben vadregényes lehet, de oda nem mentünk le.
Meglep, hogy a ládát előttem több, mint fél éve látogatták utoljára, pedig a falu szép, az odavezető kacskaringós út sem szokványos. Itt pedig a vonat karikázik körülöttünk, mintha egy terepasztalt készített volna egy fantáziával, jókedvvel megáldott gyerek.
Skalp-nak köszönöm az itt lerakott vándorbogarakat, mind a hármat kivettem, ez lesz geocachinges életem nagy fogása ! Igyekszem mihamarabb továbbvinni őket, épp eleget vártak rám.
Földúton a ládáig, de semmi érdekeset nem találtam útközben, hacsak nem azt a két orvvadászt, akivel a sötét erdőben futottam össze. Ennek "örömére" itthagytam három bogarat, nem mintha ez a láda megérdemelné, de messze s távol ez az egyetlen com-os és legalább másnak legyen valami élménye. :[
Na, ez egy érdekes megtalálás volt... Alsómocsoládról földúton próbáltuk megközelíteni a helyet. Izgultam, nehogy beragadjon az autó a sárba és hogy a traktorok által vájt mélyedésbe nehogy beleszoruljunk. Végül leraktuk az autót. A ládika olyan helyre van dugva, amire nem is gondoltam volna. De a koordinátáknak köszönhetően meglett! :) Visszafelé a vasúti síneken mentünk.
Köszönjük. A sok negatív vélemény ellenére nekünk jó kis túracélpont volt. Innen a dombokon át Alsómocsoládra indultunk tovább. Nem bántam meg, hogy megkerestem.
A nap utolsó találata.
A falu végén hagytam az autót, és gyalog mentem tovább. Az elmúlt hetek száraz időjárása nyomán 3-4 cm mély porban sétáltam a tó mentén. Szerencsére, a gabonát mér learatták, így egy darabon a tarlón tudtam haladni. Sokkal kellemesebb volt, mint az előző szakasz.
A szálerdő igazán jó sűrűre nőtt, nem igazán lehet "véletlenül" ráakadni a dobozra.
Logoltam, aztán indultam vissza.
Ui: Most, hogy a ládaoldalon is bővítem a logot (2011.09.27), meglepődve látom, hogy azóta még nem találta meg más...
Megvan.
Alsómocsolád felé tartottam, mikor észre vettem, hogy 1.3km-re(légvonalban) hever tőlem ez a láda, az időmbe még épp, hogy belefért ezért nekivágtam. Jó minőségű úton lehet lejutni a halastóig, majd balra kanyarodva, már rajta is vagyunk a rejtő által ajánlott útvonalon.
Sajnos nem sokat mutat a láda, csak idő töltésnek jó, az alagút szerintem is ötletesebb lett volna.
Nem olvastam a logokat így nagyon magabiztosan mentünk neki a ládának. A tó melletti földúton kb 700m-re tudtuk megközelíteni autóval a dobozt ami hamar elő is került. Azt hiszem a legjobb időszakban voltunk itt, se sár, se gaz, semmi nehezítés. Mondjuk sok érdekeset nem mutatott, de a tavasz mindent bearanyoz...
Mivel ez a láda közel van a sajátomhoz, már régóta vártam, hogy meggyógyuljon, hogy végre megkereshessük. (Köszönet Cerberus!)
Sok rosszat leírtak már erről a ládáról, evett a fene, hogy láthassam. És tényleg, minden igaz! A táj gyönyörű, mint sok más helyen a környéken, ahol vannak turistautak is, nem csak úgy a semmibe megy az ember, mint itt.
Persze, már a leírás így kezdődik, hogy választhatok a sáros földtút vagy a nem ajánlott sín között. Aki ezután meg akarja keresni, az magára vessen! Igazi választási lehetőség! Mindkettőt kipróbáltuk, mindkettő rossz. A kis kőhíd a sorompó közelében szerintem érdekesebb látványosság, mint a lezárt sorompó.
A sínen vonat jár, érdemes figyelni!
A korábbi megtalálók nem említették a parlagfű ültetvényt. Ennyit és ekkorákat még sosem láttam. Ugyanolyan magas volt, mint a kukorica, nem is kellett lehajolnom hozzá, hogy beszippanthassam! Az allergia orvosságom közölte, hogy ekkora dózis hatástalanítása nem szerepel a munkaköri leírásában, így taknyom-nyálam egybefolyt, mire visszaértünk a kocsihoz.
Miután elfogult vagyok Völgység "ügyben" táj szempontból nem mondhatok rosszat, de a láda totál gyenge! Motoroztam egy jót, oda vissza gyalogoltam 4km-t 32 fokban szúnyoginvázióban és láttam egy sorompót! Vacsora elötti sportnak megtette, ha messzebbről mozdulok rá valószinüleg bosszankodtam volna...
Ja és ami a rejtőt illeti : egyszer időutazott egy nagyot aztán kész?! Két éve jelzik a beírások hogy gond van a ládával és nulla rámozdulás??? Gratula cerberusnak és dupla minusz a c&r-nek, akik szerintem méltatlanok arra,hogy rejtők legyenek.
Megtaláltuk! A láda kint hevert a vízmosás mélyén, szabadon. A Rejtő kérése szerint az átázott, penészes logbookot eltávolítottuk és raktunk be egy újat helyette. A láda változatlan koordinátán, egy ferdén álló fatönk gyökerei között van, kéreggel letakarva.
Logbook szétázott, penészes. Sötétben értünk oda, sok látnivaló nem volt. Odafelé a síneken mentünk, visszafelé inkább átvágtunk a szántföldön. Sok a sár, és a láda egy nagyon sűrű erdőben van, a sötétben kerestük egy ideig, hogy honnan is lehetne bejutni. Azért köszi, üdv GRG
Ezt a ladat nagyon megszivtam. Eletem talan legkalandosabb elmenye lett belole, esetleg a GCMAGN tud vetekedni vele.
GCHIDA-nal csalanirtas miatt idoben picit megcsusztam, igy ez a lada lett a tura utolso ladaja, kocsival kozelitettem meg amennyire csak lehetett. Tuhu terkep szerint van arra egy egy nyomvonalas foldut egy kukoricafold mellett, erre mentem, kb 150 m-re tudtam megkozeliteni a ladat, sikerult megfordulnom a kocsival, majd elmentem a ladaert. A soromponal epp jott vonat, le is videoztam. Vissza a kocsihoz, irany haza, epp az ablaktekerovel bibelodtem, mert be akart szallni egy bogar, amikor a kocsi hirtelen beugrott egy felkerek melysegu nyomvajuba. Opel G Astra, eleg magas epitesu, szeles, 195-os gumikkal, de azert megis csak egy elsokerekes utcai auto.
Az ut tok szaraz volt. Probaltam elore-hatra, semmi. Nem kapartatattam el sokaig a kereket, kiszalltam es elkezdtem gondolkodni hogy most mi legyen. Ott voltam a kukoricas mellett a vilag vegen egy elakadt autoval es a kutyammal a hatso ulesen. Zeuszt nem is engedtem ki, nem kellett megegy ismeretlen az egyenletbe. Tele volt a csomagtarto, amit kipakoltam hogy konnyebb legyen a kocsi. Talaltam egy 10 dkg-s kalapacsot, azzal kezdtem el az elso kerek elott kiasni a kocsit es dombot epiteni a kerek ele. Kb 1 orat problakoztam, sikerult is hatrafele megmozgatni a kocsit, de sajnos nem ugrott ki a nyomvajubol. Aztan kezdett sotetedni, lattam hogy ezt egyedul nem fogom tudni megoldani, segitsegert kell indulnom. Mindig van nalam fejlampa, igy a sotetseg nem tunt vegzetes csapasnak. Kocsiba visszapakol, Zeuszt alig birtam kiszedni a kocsibol, mert be volt szarva, erezte hogy gond van, uvolt a kocsi, eg a gumi. Kirancigaltam es elindultam a faluba. Tobb mint 1 km gyaloglas utan elertem az aszfaltutat es meg is lattam egy kocsit, ami eppen egy hazhoz jott es indult is volna vissza. Odarohantam, egy fiatal par volt egy kicsi Ford Escorttal, a rendszamuk GIF 783. Elmeseltem hogy elakadtam es tudnanak-e segiteni kihuzni. Tok rendesek voltak egybol segitettek. Elindultunk visszafele, de Zeusz nem szallhatott be a kocsiba, csak futott mellettunk. Utkozben beszelgettunk, elmeseltem hogy dobozokat keresgelek es ismertek a geocachinget, amin picit meg is lepodtem, mert vegul is egy kis falu szelen voltam a vilag vegen. Egyszer csak nem lattam a kutyat, szegeny Zeuszt nem taartottuk szoval es egy ido utan elbizonytalanodott hogy miert is rohan egy kocsi utan es elindult visszafele, oda ahonnan elindultunk. A kutyak igy mukodnek, odamennek vissza ahol elhagytak a gazdit. Megalltunk es sikerult meggyoznom a Zeuszt hogy a kocsiban ulok.
Megerkeztunk a kocsimhoz a kukoricatabla melle. Nezegettuk hogy hogy csinaljuk. Eloszedtem a vontatokotelet a a Forddal kozelebb akartunk allni, ami nem sikerult mert lemerult az aksija. Bikakabel elo, rovid, szerencsere nalam is volt bikakabel, a kettot osszekotottuk es igy sikerult beinditani. Aztan nem tudtuk az en vonoszememet betekerni, mert egy korabbi koccanas miatt picit eldeformalodott a lokharitom es a furatok nem voltak sikban. Elkezdtek tolni, hatrafele sikerult is megmozditani, de a nyomvaju hosszu volt, nem ugrott ki belole. Igy viszont mar hozzafertunk a kocsi aljahoz, es vonoszem nelkul is ra tudtam kotni a vontatokotelet. Probaltuk kivontatni, kozben ketszer lefulladt. Ekkor a mar megszokott modon bebikaztam a Fordot es folytattuk a probalkozast.
Ekkor mar tok sotet volt. Egyszer csak nagy fenyaradattal jon egy harmadik auto. A segitotarsaim egybol megismertek hogy jon a kocsmaros a 4X4-es Lada Nivaval es hogy milyen szerencsenk van. Az tortent hogy a kocsmaros vadaszik es nem ertette hogy mi ez a nagy forgalom itt a vilag vegen. Megnezte a vadasznaplot, de nem irta be senki magat aznapra, igy hat kijott megnezni hogy mi tortenik, hatha orvvadaszt fog. De csak egy elakadt Opelt talalt. A kocsmaros mar picit morcosabb volt, neki nem is mertem elmeselni hogy dobozokat keresgelek, csak azt mondtam hogy a lezart vasuti atjarohoz mentem. A Nivaval azert egyszerubb volt a dolog, siman tudott egy masik nyomvonalat taposni, igy be tudott allni a ket kocsi koze es elkezdett huzni. Kezdetnek lefikazta a vontatokotelem, hogy nem biztos hogy ki fogja birni. Huzott, kiprogott, 4 kerekhajtas bekapcs, igy is kiporgott. Nem volt mas hatra meg kellett rantania, remeltem hogy nem szakitja le a kocsi elejet, de a masodik rantasra kiugrott az Opelem. A kocsmaros olyan gyorsan tavozott ahogy jott, meg a kocsija rendszamat sem tudtam megjegyezni csak csomo koszonomot tudtam kiabalni neki. A fiatal par meg ott volt, hiszen nekik meg kellett fordulni ha nem tolatni akartak a faluig. Segitettem nekik megfordulni es nekik is nagyon megkoszontem, nagyon rendesek voltak szerintem meg is sertodtek volna ha penzt akarok nekik adni. Elindultak, en elkezdtem visszapakolni a kocsiba, amikor megjelenik a srac hogy megint lefulladt es be kellene bikazni. Mentem, bikaztunk, majd vegleg elkoszontunk. A faluba mintha az o kocsijukat lattam volna, de siettek, hiszen csinaltam nekik egy masfeloras extra programot.
Ezuton szeretnem megkoszonni nekik, sajnos a nevuket nem tudom, de a kocsijuk rendszama GIF 783, valamilyen szinu diesel Ford Escort.
Ja, es a kocsmarosnak is koszonom. Ha az utanam jovo cacherek megnezik a kocsmat -, amit az elrejto is javasol - es egy nagydarab ember van a pult mogott, a kocsma elott meg all egy Niva, akkor koszonjek meg hogy 2009 08 30-an kihuzott egy Opelt a folduton a nyomvajubol.
Nem értem még most sem, hogy miért is van itt a láda. Két sorompó és egy vonat nem egy időutazás, a település pedig átlagosnak mondható. De a ládához vezető út még így fagyban is gáz, nemhogy esős időben. A látványért nagyon sok ez a 4 kilcsi. SAjnos logbookot én sem hoztam, pedig nagyon szükséges a csere.
Nem annyira időutazás ez nekem, mint a Rejtő számára. Tudnék még egypár ennél is jobban a világ végén lévő helyet mondani.
A talpfákon gyaloglás érdekes, de nem kényelmes. Így jár, aki nem akar toronyiránt csörtetni.
Ezt a ládát csak azoknak tudom ajánlani, akiknek ,,kellapont''. Én ilyen vagyok :) Most elég száraz idő van már napok óta, így sikerült autóval 640 méterre megközelíteni a ládát, bár nem a legjobbak az utak... Onnan gyalog rosszfelé indultunk, így a síneken kellett gyalogolnunk a ládáig. Két dolog tetszett errefelé: az egyik a sín kanyargása. Pont akkor jött egy vonat, amikor indultunk visszafelé a ládától, először tőlünk balra láttuk a vonatot, aztán a hátunk mögött, nem sokkal később pedig már jobbra. Körülöttünk tett egy 180°-os fordulatot. A másik, ami tetszett, az pedig a falu szélén az út melletti pincék a löszfalban. De ezek nagyon távol vannak a ládától.
Beletettem egy Utazó Ügynököt, a benne levőt pedig otthagytam, így most kettő van benne.
Nos valóban világ végi hely.. Bár találtam földutat szinte a ládikáig, de mégis küzdhettem a nálam nagyobb csalánnal a ládika közelében. Mondjuk jelen esetben ez illik is a láda témájához. A ládika közelében egy kis árnyékban főztem ebédet, és sziesztáztam is egy kicsit. Köszi!
Ez ma a sokadik dzsungel-harcos ládánk volt! Tetőtől talpig elborított minket a természet!
A toll rozsdás, a logbook vizes! A loggolás a körülményekre való tekintettel elmaradt.
Sinek mentén,177-es kőnél be,oduba benyúl,ládát előkap.A vizes,szétesett logbookba az utolsó bejegyzést tettük.Tetszett a tó is.Geoforintot a ládában hagytuk. [wapon beküldött szöveg]
Délutáni kiruccanás után hazafelé gyorsan útbaejtettük szalatnakot is. Nagyon szép falu! A rendezett környezetével, érdekes látnivalóival már maga a falu megérdemelne egy ládát. Időutazáshoz semmi köze. A láda rejteke egészen biztosan biztonságban lesz a jelenlegi helyén, de amennyiben a falut akarja megmutatni, úgy túlságosan messze van. Ha a sorompót, akkor tökéletes:) Nekem személy szerint tetszett a rejtek, csak a logfüzetet kellett volna kicserélni, mert teljesen átázott, és használhatatlan.
Az ajánlott útvonalat választottuk, nem a sineket. Jól döntöttünk, így nagyon szép séta kerekedett belőle. - tetszett a tó:)
Ágról a GC1517 2. pontjától gyalog át a hegyen (és vissza Ágra).
Húsvéti szünet Pécsett és környékén. Péntek-szombat egyedül, vasárnaptól Milával és Piroskával. Kedd: hazafelé.
Ok! Szokták mondani kesserek, hogy na ide se jutottam volna el ha nincs a Geocaching. Most én is ezt mondom, és megtoldom azzal, hogy ide nincs is miért eljönni.
Kicsit félve indultunk neki a ládának, az előző bejegyzések miatt. Nem volt rá okunk, nekünk tetszett az odaút a tó mellett, és a visszaút is a síneken.
... [wapon beküldött szöveg]
Laza drivein - lenne vonattal.
Sok rosszat hallottam már erről a ládáról, és mindig túlzásnak gondoltam. Már nem...
A kis kirándulás pozitív oldala: kb. 1.5 km hosszan letrekkeltem egy jellegzetes kanyart a Dombóvár-Bátaszék vasútvonalon :-)
Talán vissza tudok térni erre egyszer "szárnyaskeréken", mielőtt még ez a szárnyvonal is végleg elKókadna...
Kellemeset sétáltam a falu határától, hóban jégen indultam, mire odaértem, kezdett felolvadni minden... visszafelé már alig bírtam átkelni néhány "sártengeren"...
A láda sajnos beázott, ráférne egy karbantartás...
Még mindíg nem értem, de tudom, hogy velem sok a baj.
A tópart jobban tetszett, mint a sorompó.
A ládával valaki, vagy inkább valami, jót játszhatott.
Köszi!
Nos...
Az odavezető úton a tó (tavak?) nagyon szép, de a láda jelenlegi helyének az értelmét nem látjuk. A "leszederindázott" sorompókat megtaláltuk, de manapság már a kutya sem jár erre, max néhány vaddisznó vagy őz.
A láda nem a megadott helyen, hanem egy kb. 6-8 m sugarú körben, romokban hevert, sűrgős karbantartásra szorulna. A nálunk lévő anyagokkal próbáltuk javítani, a szemetet összeszedtük... A rejtőt telefonszám hiányában email-ben értesítettük az esetről...
Tavaszi túra Baranyában.
12 nap, 70 láda, 140 km gyalog. A Nyugat-Mecseket Cserkútról, a Kelet-Mecseket Óbányáról jártuk be. Több új helyszínt ismertünk meg túránk során.
Klassz kis séta a faluból! Lányommal mentünk, visszafelé már majdnem ránk esteledett. Jól esett a séta, a hörcsögünk is örül a menet közben talált pár cső kukoricának! Ja, ez a 100. megtalálásom! :)
Az időutazás nekem is kimaradt, mert az észak-borsodi vagy egyes hajdú-bihari falvak ettől még fényevekre hátrébb vannak, viszont jót bandukoltam a síneken, amit utoljára gyerekkoromban tettem.
A múlt heti mecseki barangolás folytatása a Szalatnak - Kárász - Nagymányok - Hidas - Mecseknádasd - Ófalu - Réka-vár - Bonyhád - Szekszárd útvonalon 110 km-en 1000 m emelkedéssel 4 ládával. Az idő kiváló volt, de a Mecsek ma is saras, szederindás, szúrós oldalát mutatta. Mind a 4 láda elérhető volt kerékpárral, és keresési idő ráfordítás nélkül megtalálhatóak voltak.
A múltkor ez a láda már nem fért bele a terület csapnivaló vasúti csatlakozása miatt. Ma reggel is a szokásos késői (és késésben lévő) vonattal értem el Szalatnakot. A leírások alapján rosszabbra számítottam; jó, hogy hetek óta nem volt csapadék. Kétszer kellett átemelni a bicót egy-egy sárdagasztón, ezt leszámítva 21 m-ig gurultam. A láda azonnal meglett.
A ládához vezető útból nekem a tó tetszett a sok vízimadárral. A faluban vannak elhanyagolt és új házak, parabolaantennák és 50-es évekbeli kisteherautók, és sok-sok kerekeskút.
A falut Kárász felé hagytam el, és GCOFAL felé kezdtem el egy tempómenést.
A földút tele traktornyomokkal, a tetők parabolaantennákkal. Az utcák tiszták, aszfaltosak és sok a virág. Hogy állatok is vannak a házaknál? Ez egy falu... Európai falu! Viszont csatornafedőket nem láttam...
A sorompót nem értem mit keres ott... Szerintem sok ennél jóval nyomorúságosabb falut lehet találni az országban...
A láda nevét nem értem, de kellemes séta volt a nyári melegben. Az átjárónál érdekes belegondolni, hogy régen milyen forgalom lehetett itt, hogy sorompót is építettek.
A faluból minden probléma nélkül kijutottunk a szinte dózerolt, most száraz földúton a tóig. Ott egy kerékvágásos rész előtt leraktuk az autót, de a dózerolt úton tovább mentünk - a sinekig. Itt rájöttünk, hogy ez nem az az átjáró, sorompó sehol. Ami nekünk kell, az balra 700 méterre van. Így séta a sineken (szerencsére a vonatokat megúsztuk, pedig kettőt is láttunk).
A láda egy kissé el van dugva. méghogy sűrű szálerdő! Ez kérem sűrű bozótos. Bodza, akác, szeder, csalán, ragadós galaj és minden vendégmarasztaló aljnövényzet. Vissza nem a sineken mentünk, hanem a láda mellett menő már szinte a fűtől teljesen eltakart felhagyott (a lezárt sorompó miatt) szekérúton - és pont a kocsinál lyukadtunk ki.
A falu tényleg régimódi, de sok ilyen kis elmaradott zsákfalu van. A környék nagyon szép, de a tó túlsó partján a gyönyörű bükkösben jobban el tudtuk volna képzelni a ládát. [gps nélkül]
A földúton egy darabig, majd az utolsó 1 km-t a sínek mellett. Az állomástól 3,6km lenne, a láda a 177-es hektométerkőnél van. A hely előnye, hogy nem kell hegyet mászni, és a fekete pötty is eltűnt a térképünkről. Más pozitívum hirtelen nem jut eszembe :)
Ja, a zacsi kint hevert az árokparton álcázatlanul, talán valami állat akarta megkóstolni... Egy alkalmasnak tűnő rönkbe visszarejtettük (de fogalmam sincs, hogy eredetileg hol lehetett).
Pécsi ládázás, Kosárfonó, cmf, dc3 és Freddy társaságában, 18 találattal. Ködös, párás nap volt, nem sokat láttunk, de nem baj, jól ismerem a várost és környékét, és szép volt odafenn a havas, zuzmarás erdő. Szóval inkább sportlövészet, mint városnézés. Akadt jónéhány gyenge rejtés, és csak egy-két jó. Megfordultunk a város szép részeiben, és bevittek olyan területekre is, amelyeket inkább rejtegetni kéne. Autóztunk annyira keskeny utcákon és utakon, hogy alig fért el a kocsi. Összességében szebbet, többet vártam a pécsi ládáktól.
Úton odafelé felkerestük ezt a ládát, amelynek közelében múltkor megsüllyedtünk a terepjáróval. Most leróttam becsületbeli adósságomat a traktorosnál, majd kisétáltunk a rejtekhez. Abszolúte semmit nem mutat, egy nagy semmi a nagy semmi közepén. Mernék fogadni a rejtőkkel, hogy egy nap alatt három érdemlegesebb helyet lehetne taláni a környéken. A logbook meg nem igazi notesz, hanem jegyzetlap-tömb, amely máris szétesőben van. Szegénységi bizonyítvány.
A többiek kommentárjához csak annyit fűznék hozzá, hogy ez tipikusan az a láda, ahol a cacher leamortizálása a cél: pont a legszúrósabb bozót közepe. 3 méterre szép tisztás odvas fákkal...
Amúgy az egész sorompós cuccot, amiért elvben ott van a láda, észre se vettem. Mint utóbb kiderült ez a saját hülyeségem volt...
Eljenek a traktorok! :) [wapon beküldött szöveg]
Meg éljenek az elakadó Jeepek! :) Ennek köszönhetem, hogy most el tudtam jönni Pupuékkal :D Jó nap volt 19 ládával. Bár ebből csak ez az egy volt az új nekem :'(
Gyönyörű zúzmarás tájon sétáltunk át, miközben a köd is egyre lejjebb ereszkedett. Nagyon szép volt a túra, és a láda is jó helyen van! De miért időutazás?!
Bő két hónapja nem találtam már geoládát - nem volt még ekkora szünet, mióta csinálom. Igaz, azért aktívan térképészek a turistaút-projektben.
Az elnevezést kissé túlzónak érzem, és a látottak alapján a koncepció sem egészen világos, de a kaland nem volt rossz. Szerintem is - a falu végétől még terpejáróval is meggondolandó. Kárász után a magaslaton szinte egyik méterről a másikra váltott ködös-zúzmarásra a tiszta levegő. A napsütötte zúzmarás táj páratlanul szép. Jó kis séta volt a - szerencsére - jórészt fagyott sártengeren.
GCIzgi-t begyűjtöttem, már ne keressétek.
A ládák nem ugyanazon a helyen voltak, mint eredetileg (valószínű azért, mert a mozgó nem fért volna el). A ládát visszatettem arra a helyre, ahol először találtam.
Megjártam már az utat a síneken és visszafelé a földúton is, ezért gondoltam, hogy a legrövidebb út az egyenes. Levágtam azt a nagy kerülőt, de hatalmas sárdagasztás lett belőle. A domb mindkét oldalán frissen szántott - és elázott - szántóföldek vannak.
Mórágy-Alsónána megállótól zötyögtünk Szalatnakra, a hangulatos tájon keresztül. A sarat elkerülendő, a "vasútmenti" megközelítést választottuk, egy kicsit kényelmetlen és monoton, de nagy baj nem érhet útközben.. ;-)
Hazajutásunk döcögősre sikerült, a közvetlen buszra nem vártunk két órát, így besétáltunk Kárászra, onnan egy busz elvitt Szászvárra, majd egy másik Bonyhádra és végül Pécsre vissza.
A ládával azonos "fészekben" helyeztük el a GCIZGI ládát.
A kolompot nem sikerült megszólaltatni, vajon mikor működött utoljára?
**********
A ládát a kis árokban találtuk meg, csak sejtettük hol volt eredetileg. A több, egymástól 2-3 m-re lévő tönk közül egy biztonságosabba tettük, ahonnan nem tudott kigurulni, és ahol valóban elfért a két láda együtt!
BarEZ lassan jobban ismeri a környéket mint az elrejtők! :-)
Kelet-Mecsek kalandtúra 8 megtalálással.
Fél ötkor indultunk Budáról, de tettünk egy kis kitérőt a szűz Ürömi séta ládához, ahol elsők lettünk. Nagyon télies viszonyok között autóztunk a Mecsekig, de egy kiváló Jeep Wragler terepjáróval. Olajozottan ment minden, a szintén elég új Időutazás láda megközelítésének kísérletéig.
Kihasználva a terepjárót, hazaúton erre kanyarodtunk. A faluvégi földút nem simán sáros, hanem sártenger volt, mély és hatalmas vizekkel, jeges talajjal. Simán leküzdöttük, AMÍG... amíg a halastavaknál annak rendje és módja szerint meg nem süllyedtünk a mély talajban. Tolás nem segített, hasán feküdt az autó. Ketten, gumicsizmára váltva, bementünk a faluba traktorért. Ahol állt egy a ház előtt, ott azt mondta az asszony, hogy buliba ment a férje, de próbálkozzunk szemközt. Az a traktoros is buliba ment, de próbálkozzunk a kocsmában. Ott megmondták a helyi erők, hogy hol a buli helyszíne. Odamentünk, kártyázó, poharazó férfitársaságra leltünk. Azonnal felállt és velünk jött a falu egyetlen hadrafogható traktorjának (a többiből le van eresztve a hűtővíz) gazdája, Szedlák úr. Kocsiján elvitt a házáig, vontatóláncot szerelt össze, beröffentette a szép, modern gépet, és már mentünk is mentésre. Közben elmondta, hogy azon a részen még nyáron is elakadnak sokan... Simán kihúzott, majd nem fogadott el semmit :-). Isten éltesse Szedlák urat! Aztán már hagytuk a ládát, majd eljövünk máskor.
Már este kiszemeltem ezt a ládát, de várnom kellett reggelig. A falu végén, a földesút elején hagytam az autót. Bakancs nyomokat találtam a földesúton a friss hóban, ezért egy kicsit kezdtem aggódni az első 'elsőmegtalálós' láda miatt, de szerencsére feleslegesen.
A síneken közelítettem meg a sorompót. Utána majdnem 1 órára volt szükségem, hogy megtaláljam a rejteket. Utólag, ha belegondolok, nem is olyan ördöngős, de nekem mégsem ment olyan gyorsan.
Az odaút gyönyörű volt az esti havazásnak köszönhetően.
A travelbug-ot magamhoz vettem.