geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
1275. Veszprémi vasúti hidak (GCVAHI)

GCVAHI-1: az acéltáblácska

GCVAHI-1: az acéltáblácska

GCVAHI-2: a láda

GCVAHI-2: a láda

Rejtek

Rejtek

Híd 1

Híd 1

Ott jön a vonat!

Ott jön a vonat!

Zirc felől vonattal...

Zirc felől vonattal...
Szélesség N 47° 10,135'
Hosszúság E 17° 55,853'
Magasság: 259 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2005.09.24 14:10
Megjelenés időpontja: 2005.09.30 06:50
Utolsó változás: 2013.03.07 16:46
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: Huntah+MSE & Jonnhy
Ládagazda: huntah
Nehézség / Terep: 1.0 / 2.5
Úthossz a kiindulóponttól: 4000 m
Megtalálások száma: 342 + 2 sikertelen + 7 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente

A geoláda megtekinthető a geocaching.com-on is.


Ez a geoláda az MH Bakony Harckiképző Központ Lő- és Gyakorlóterületén található.

A Magyar Honvédség legújabb fejlesztéseinek eredményeként a megnövekedett tűzerő miatt a központi lőtér fölötti gerincen kifejezetten veszélyessé vált tartózkodni, illetve a gyakorlótér egyéb részén is fokozott óvatossággal közlekedjetek.
Általában is a Központi Lő- és Gyakorlótér területén csak a kijelölt utakon (turistaút, szilárd burkolatú, erdészeti gerincút) szabad közlekedni, bejelentett lőgyakorlat idején még ott sem.
Ha túrázás közben esetleg fel nem robbant tüzérségi- vagy egyéb lövedéket találsz, akkor jelentsd be a MH-nek.

Hasznos információk:
- A Központi Lő- és Gyakorlótér területe a turistautak.hu térképén rózsaszín satírozással kiemelve.
- Ha fel nem robbant lövedéket találsz, itt tudod bejelenteni: +36-88-549-555 vagy +36-88- 549-500 vagy +36-88-549-583
- Az időszakos korlátozásokat, azaz a lőgyakorlatok időpontját itt tudod ellenőrizni
WAP: 82-esről a parkolónál le, innen 2km séta. Az első ponton a talpfán levő pici acéltábláról vagy a korlát külső oldaláról olvassuk le a jelszó elejét (a híd végétől, külső íven, a negyedik függőleges acél elemen). A második ponton találunk egy szögletes ládát (15x15x10 cm) a hídtest alatt, kövek takarásában, benne a jelszó második fele.
Ez a multi a hidakon van fent, nem az alattuk elhaladó utakon. Mindkét hídnál leküzdhető a szintkülönbség, de ezt nem muszáj.

Vonat a hídon:
Zirc felé: kb. 4:30, 8:10, 11:05, 15:15, 17:10
Veszprém felé: kb. 9:06, 13:26, 16:12, 19:21


A tiltó táblák a jóérzésű természetjárókat nem korlátozzák.
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása a területre való belépésről, szó szerint: "Az Ön által jelzett terület a gyalogos túristaforgalom számára nyitott terület. A tiltás elsősorban az illegális hulladéklerakókat és krosszmotorosokat érinti."

A közeli lőtéren zajló éleslövészetekről Hajmáskér honlapja mindig tartalmazza az aktuális infót. A laktanya ügyeletes telefonszámán is lehet érdeklődni: +36 88 549 500 / 3155

Sötétedés után vadászatra is lehet számítani.
---

Megközelítés: a 82-es főútról a  N 47° 10,564' E 17° 55,965' 311 m [GCVAHI+parkoló] pontnál kell letérni és azonnal le is lehet parkolni. A kihelyezett sorompók miatt a korábbi parkoló mérete 2-3 autónyira csökkent, de lehet parkolni a közvetlen a vasúti átjáró mellett induló ösvényen is.
Innen kb. 4 km séta lesz oda-vissza (dzsindzsán át lehet rövidebb).

Az első, virtuális pont: N 47° 10,135' E 17° 55,853' 259 m [GCVAHI-1]
Olvassuk le a jelszó elejét a talpfán levő pici acéltáblácskáról. Pótjelszó is van, a korlát külső oldalán, derékmagasságban, nagy betűkkel.
A második pont innen kb. 300 m-re van, itt hagyományos ládát találunk:  N 47° 10,008' E 17° 55,694' 269 m [GCVAHI-2]

A doboz közvetlenül a hídtest alatt rejtőzik, kövekkel takarva. (a vaspálya szintje alatt kb 2 méterre)

A pályán közlekedő személyvonat a fenti időpontokban halad át a hidakon. A vonat a hidak környékén 20 km/h sebességgel száguld, de azért ezen időpontokban a sínek közelébe ne menjen senki. Menetrenden kívül tehervonat vagy karbantartó jármű előfordulhat a vonalon, és bár a hidaknál ezek sebessége sem haladja meg a 20 km/h-t, fokozott óvatosság ajánlott. A közeledő vonat először mindenféle csikorgó hangokat hallat, de amikor már dübörög, akkor tényleg közel van. Érzékszerveinket tehát ne tompítsuk el!
Ha röfögést vagy morgást, patadobogást hallunk, az vaddisznó lesz, őket is csak tisztes távolból figyeljük!


A Bakony legszebb részén, a Cuha völgyén halad át a Veszprém - Zirc - Győr vasútvonal. A millennium évében, 1896-ban átadott vonal műszakilag egyedülálló műtárgyaival (vasúti alagutak, viaduktok) hazánk legszebb vonalvezetésű hegyi vasútja. A vasútvonal jó szolgálatot tesz a kirándulni vágyóknak, akik a "0 km-es bakancstól" a kék-piros-sárga-zöld jelzéseket követve a Magas-Bakony legszebb pontjaira juthatnak el.

Ha a ládakeresés után egy kellemes kirándulásra vágynátok, ajánljuk a következő egy napos programot:
Reggel 7.57- kor indul a vonat Veszprémből, ahonnan Vinyéig átvonatozunk a Bakony sűrűjén, miközben viaduktok, alagutak követik egymást. Vinyéről visszasétálunk a Cuha völgyében kiépített tanösvényen, 13 gázló keresztezésével Porva-Csesznek vasútállomásra. 5 km sétaút után vonatra ülünk és visszautazunk Zircre, így még marad néhány óránk estig, Zirc legfontosabb nevezetességeivel megismerkedni. Az esti, 19.01-kor induló vonattal indulhatunk vissza Veszprémbe.
Közben keressétek meg a GCUHA ládát. :)

Végül néhány vasúttörténeti adalék, megszállottaknak:

"1890-ben Kiss János Okleveles mérnök elkészített egy rentabilitási számítást egy Gönyű-Győr-Veszprém helyi érdekű vasút tervéhez. A tervezett vonal 91,383 km hosszban épült volna meg.

A vonalat két részletben nyitották meg. A Győr-Szabadhegy - Bakonyszentlászló vonalrész 1896 augusztus 11.-én került megnyitásra. A Bakonyszentlászló - Veszprém vonalrészt 1896 december 16.-án adták át a forgalomnak.

A vonal teljes hossza 73,279 km. A pálya legmagasabban fekvő pontja az 56-57 szelvények között (eplényi alagút északi oldalán) Adria felett 409,64 m. Legnagyobb emelkedése 25 ezrelék. A vonalon létesített alagutak összes hossza 493 méter. Az átereszek és völgyhidak száma 102, legkisebb ívsugár 206 méter volt.

Érdekességek a vasút vonalán:

Győr felől indulva, Vinyét elhagyva több falazott támfal található, az egyikben egy címerrel, amin a tervező Kiss János neve olvasható. Innen nem messze épült egy völgyhíd, a patak völgyének áthidalására. A híd északi oldalán látható a , "Vasútépítők Emlékműve", amit a vonal építői a Millennium tiszteletére állítottak 1896-ban. Innen három alagúton és magas támfalakon keresztül halad a vonal tovább. A középső alagút a legérdekesebb, ami az Alpokban megszokott omlásvédővel épült a felette magasodó sziklafal miatt.

Eplény állomást elhagyva a vonal nagy eséssel halad Veszprém felé. Itt egy dupla visszaforduló van ahol a vonal "S" alakban kétszer 180°-s fordulatot csinál. A második fordulóban két híd épült a Gyökeres-árok és a Répás-árok áthidalására. Innen a vonal kiérkezik a "Rátóti nagymezőre" és így éri el Veszprém állomást."

Hálás köszönet Letenyei Tamásnak, a Baross Gábor Vasútmodell Klub vezetőjének a részünkre nyújtott segítségért!

Sok szerencsét a kereséshez!


Egy hivatalos közlemény:

A Magyar Honvédség a Hajmáskér - "0" ponti lőtér - Gyulafirátót - Honvédségi gyakorlótér - Jutaspuszta - Veszprém műutat a polgári forgalom elől lezárta.
A zárást elsősorban a területen esetlegesen található veszélyes anyagok, így a polgári személyek életének, testi épségének védelme, másodsorban pedig a honvédségi területen ellenőrizhetetlenül tartózkodók nagy száma, és az ezzel kapcsolatos jogellenes hulladék elhelyezések, rongálások, lopások indokolják.
Biztosítják azonban a zártkertekbe bejutást, illetve a már kijelölt, meglévő turistautak használatát azzal, hogy a kijelölt utakról való letéréshez nem járulnak hozzá.


Ebből tehát az következik, hogy a Gyulafirátót északi végében induló, sorompóval általában lezárt aszfaltúton keresztül nem javasolt a láda megközelítése, ahogy Veszprém-Jutaspuszta vagy Márkó felől sem.
Állapot: kereshető

KRW értékelés (251 db): környezet: 4.52 rejtés: 4.33 web: 4.54 átlag: 4.46

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


kertimi 2021.08.14 14:57 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

Tanohun 2021.08.14 14:53 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

navigaator 2021.08.10 00:00 - Megtaláltam
-

csehipest 2021.07.30 15:15 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

johnnycache 2021.06.13 14:25 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.08
Köszönöm az élményt! :-)

Kisbubi 2021.04.18 11:01 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.3]

paidlp 2021.04.11 17:51 - Megtaláltam
Fogom! :)
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.3]

Horváth Edit 2021.04.11 17:51 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.3]

Barnamac 2021.04.04 16:58 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

OsiOsi 2021.02.21 12:54 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.35
Na ezeket a ládákat szeretem.

comcen1 2021.01.22 12:38 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

taheja 2020.12.22 08:10 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést!

MMarci 2020.11.22 10:59 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.33 súly: 2.97
Köszönöm.

MJulcsi 2020.11.22 10:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.97
Kicsit csúszós,Köszönöm

RékaésAdrián 2020.09.02 17:40 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.6.0]

NPLranger 2020.05.19 09:05 - Megtaláltam
Megvagy!!!
:)))
Köszi

voroscsalad 2020.05.06 15:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.69
Köszönjük, nagyon klassz volt.
A vasúti hídon gyalogosan átkelni nem is volt izgalommentes! :)

Bmikka 2020.05.01 14:39 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 1.48
Ez meredek volt. Köszönjük a rejtést!

N.Zs. 2020.04.18 15:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.47
Jobb, mint gondoltam. Izgalmas terület. Láttunk egy csomó szarvast és egy őzikét. Mikor az első hídhoz értünk (16:30) ellenőriztem a menetrendet és megnyugtató volt, hogy legközelebb kb. 17:10-kor jön. Ahogy leértünk a töltésről már jött is a vonat, 16:52-kor. Valami változás lehetett, mert az előttem bejegyzők is hasonlókat tapasztaltak.

IMG_20200418_165057IMG_20200418_164946
IMG_20200418_163617IMG_4816
IMG_4802IMG_4806
IMG_4825 
nepster 2020.04.16 16:50 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm.

Micra73 2020.03.21 11:03 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.45
Elkövetve Dr.Ladával :-)

Dr.Lada 2020.03.21 11:03 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.47
Elkövetve :) [g:hu 1.6.5]

Micra73-al közösen jártuk végig a multit. Az adott koo-n parkoltunk és kicsit hezitáltunk a tiltó tábla miatt. Aztán az oldalt olvasgatva mégis bemerészkedtünk. Az első ponton a viadukton megtaláltuk a kis táblát a talpfán, de már olvashatatlan. Szerencsére a sínre is fel van festve és az tökéletes, meg a korláton is jó pár helyen tökéletesen olvasható. Épp a viadukton voltunk mikor hallottuk a vonatot ami 11:05-kor ért a viadukthoz Veszprém felől. Tényleg nagyon lassan jön, hisz a két viadukt meg a kanyar miatt nem is tudna gyorsan menni. Így legalább a viadukton áthaladását le tudtuk fényképezni. Innen nyugodtan sétáltunk a sínek között, hisz Zirc felől nem jöhet vonat, mert akkor összeütköznének, a nyílt pályára meg pár percen belül nem küldhetnek még egy szerelvényt az előző után. A másik viadukt is remek volt, a láda is egyből meglett. Innen visszamentünk ahogy jöttünk, közben azt vettük észre, hogy a sín végig tele lett fémporral ahogy elhaladt a vonat. Jó móka volt tetszett, szeretem az ilyen helyeket.

20200321_11015120200321_110233
20200321_11030120200321_110523
20200321_11052720200321_110535
20200321_11055220200321_110553
20200321_11061620200321_111137
20200321_11120720200321_111246
20200321_11125020200321_111254
20200321_11153520200321_112027
Stark család 2020.03.15 13:30 - Megtaláltam
A vonat 13:26 helyett nem kis meglepetésünkre 13:06-kor jött.

Liberty 2020.03.14 18:13 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.55
Bakonyi túránk utolsó célpontja volt a viadukt felkeresése. Még világosban találtuk meg a két pontot, de visszafelé már korom sötétben, elemlámpával a sínek között mentünk vissza a parkolóba. Nem mindennapi érdekes találat volt egy különleges helyszínen. Köszönet a rejtésért.

Veszprém címere
pappcsalád 2020.03.14 18:13 - Megtaláltam

[g:hu+ 2.0.33]


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (351 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]