geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

1211. Dél-börzsönyi kerekezés (GCZMKD)

Útvonal

Az első kereszt Zebegény szélén

Mária-képoszlop a Bakó-völgyben

Petrovics-kereszt

Márianosztrához közeledve

Márianosztrán nem csak a templom létezik

Innen kopjafának tűnik, de eredetileg nem az ...

... hanem képesfa

Megjelenés időpontja: 2005.07.02 17:58
Utolsó lényeges változás: 2014.09.30 16:38
Utolsó változás: 2016.12.19 22:52
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+7V)
Elrejtők: Macikupac és Kokó (aroney, VerKan, Péter)
Ládagazda: Kofola BT
Úthossz a kiindulóponttól: 28000 m
Megtalálások száma: 149 + 2 sikertelen + 6 egyéb, grafikon

Pontról-pontra multi 7 információval és egy dobozzal. A virtuális pontokon matricán, táblán (2x10cm) vagy kapszulában (1 cm átmérőjű, 5 cm hosszú) találjátok a következő pont koordinátáit. A 15x10x5 cm-es végládát kettő között a volt harmadik rejti.
Jelszóképzés: A virtuális pontokon olvasható "E" koordináták utolsó számjegyei (ezredpercek) és a dobozban található jelszórészlet (összesen 10 karakter).

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés

Autóval Zebegény határában lehet parkolni. N 47° 48,027' E 18° 54,507' 115 m [GCZMKD+parkoló]
Zebegény vasúton érhető el. A menetrendről itt is lehet tájékozódni.

Az útvonalról

Egy kellemes, közel sem megerőltető tekerésre csábítunk mely közben megkerülöd a Dél-Börzsönyt. Áthaladsz a hegység magasabb részeitől elválasztó medencéken (Márianosztrai-, Kóspallagi- és Királyréti-medence), majd egy szeszélyes vízjárású patakvölgyben való gurulás a "jutalmad". De azért itt is kell tekerned. A láda rövid neve (ZMKD) az útvonalra utal. Azaz Zebegényből indulunk és Márianosztra, valamint Kóspallag érintésével a Deszkametsző-völgyön át térünk vissza a 12. számú útra. Alapvetően aszfaltútra készülj. Ennek minősége elég változó, de nincsenek járhatatlan, pláne cipelős részek. Lesz benne pár emelkedő is. Van, amelyik hosszabb, de enyhébb, ám van, ahol a 12 %-ot is eléri. Ez rövid, bár ott nem annak fogod érezni. Ha szép az idő, pár helyről lesz részed kilátásban is, akinek meg nem elég a tájban való gyönyörködés, az felkeresheti a márianosztrai kegytemplomot, esetleg a börtönmúzeumot. A túra végén még akár egy kisvonat is keresztezheti az utadat.
Az eredeti ötletbe nem akartunk nagyon belenyúlni. Igazából nem láttuk értelmét. Meghagytuk a(z aroney-féle) koncepciót, csak a nyomvonalba egy pici kitérőt tettünk bele. A pontokat áthelyeztük, némi tematikát adva nekik.

A pontokról

1. Zebegény határában egy alig olvasható - feltehetően gót betűs - feliratú kereszt található a főút mellett. Az 1800-as években állított keresztet 2002-ben újították fel.
A következő pont helyét matrica árulja el, mely folyamatos megfigyelés alatt áll.

2. A régi nosztrai úton haladva egy Mária kegyhelyet találunk.
A továbbhaladáshoz szükséges kapszulát a jobb oldali tuja rejti. Ne a földön keresd!

3. A Kétkő-kereszt az alap és a kereszt eltérő anyagáról kapta a nevét. A '30-as években a Petrovics család újíttatta fel és helyeztette ide.
Egy faoszlopra csavarozott táblát keress!

4. Márianosztrán egy Mária-emléket kell meglátogatnod. Túl kézenfekvő lett volna ezt a pontot is a kegytemplomhoz tenni. (De ha már itt jársz, keresd fel GCella-t is!) Ezt a Mária-képoszlopot a '90-es években állították.
Egy feszült helyen lévő matrica utasításait kövesd!

5. Az útkanyarban valamikor kereszt állt, de mára csak "kopjafa" maradt. A rejtektől jó a kilátás. A kapszulát kb. 1,5 m-en találod. Vigyázz a töviskoronára!
Mint utóbb kiderült Szt. Hubertus legendájával találkozunk.

6. Egy újabb Mária-szobor a következő állomás, ezúttal Kóspallagon.
A nosztraihoz nagyon hasonló feszült helyet nézd meg!

7. Királyréti harangláb és keresztnél érdemes egy kicsit megpihenni. A végláda helyét egy műanyag doboz tartójára ragasztott matricáról tudod meg. A patakba nem kell beleesni.

8. A Szokolya határában álló kereszt közelében kettő között a volt harmadik rejti a 15x10x5 cm-es végládát.

KRW értékelés (115 db): környezet: 4.74 rejtés: 4.42 web: 4.54 átlag: 4.56

stikli08 2021.07.07 16:10 - Megtaláltam
Köszönöm rejtést! Bringázás közben felkerestem. Nekem is, mit az előttem megtalálónak az 5-ös pont és a végláda hiánya okozott gondot, de Mr. Fülixáj, Péter kisegített és így sikerült bejelentenem, amit ezúton is köszönök! Már párszor körbetekertem ezt a kört, de eddig mindig a másik irányból. [Geoládák v3.6.0]

lehet itt volt a láda...
Mr. Fülixáj 2021.06.27 20:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3.5 web: 5 átlag: 4.50 súly: 3.88
Levadásztam ezt a multit ma, mert Nosztrán volt még egy csomó megtalálatlan láda. Alapjában véve nem szeretem a sok pontos rejtett multikat, mert nagyon nagy a rizikófaktor. Volt is probléma vele, az 5. ponton nem találtam semmit ott ahová a GPS vitt, vártam 10-15 percet, koo nem mozdult. Felhívtam a rejtőt, a 6. pont helyét elmagyarázta a telefonban, így azt GPS nélkül találtam meg. Az volt a szerencse, hogy az 5.-et kivéve az összes többi pont nagyon hasonló módon volt "rejtve", ezért könnyű volt GPS nélkül. Pedig a logokból ítélve megvan valahol az 5. pont is, de mivel el van mérve, nem volt kedvem a susnyásban random bóklászni biciklis cuccban. 7. pont (Királyrét) szintén el van mérve, a haranglábtól 10 méterre ÉK-re van, szintén villanyoszlopon. Koo a büfébe mutatott. A többi pont koo-ja jó volt. A végládát sem találtam meg, mert azon a helyen találtam ugyan egy 3. objektumot, abban volt is egy ládának való üreg, de tele volt gazzal és épp egy nagy hangyaboly épült benne éppen, nem volt szívem több ezer hangya hetekig tartó munkáját teljesen tönkretenni a láda miatt.

Tehát a következő megtaláló készüljön hogy a végláda problémás lesz, a többi virtuális ponton lévő koo-kat tartalmazó matricák fotója ellenében a végjelszót elküldöm a következő megtalálóknak. Én is így jutottam hozzá. Jelszó kérés esetén annyit kérek, hogy NE EREDETI MÉRETŰ fotókat küldjetek lécci, hanem ugyanúgy átméretezett képeket, ahogy a ládaoldal is automatikusan átméretez amikor feltöltesz képet. Utálom a 30 MB-os emailt. Köszi.

A túra útvonala egyébként teljesen ideális - nekem mondjuk egy egész napra kevés, de délben indultam és így pont estére értem vissza, úgy hogy még 5 másik ládát is megkerestem. Kismaroson hagytam az autót a kisvonat végállomásánál, kereken 60,0 km-t mért az órám.

Én a 2. 3. 5. pontot kivenném a multiból, egyrészt hogy minél kisebb legyen a hibalehetőség, másrészt hogy országúti géppel is teljesíthető legyen. A jelenlegi Zebegény-Márianosztra útvonal országúti kerékpárral nem járható. Slick gumis montival is izgultam nehogy valami éles kő vagy más tárgy kiszúrja ...

TFTC Fülix :-)))

IMG_20210627_203153IMG_20210627_202942
IMG_20210627_202917IMG_20210627_202848
griffs 2021.04.10 17:59 - Megtaláltam
Nem tudom hogyan történhetett, de eddig nem szereztem tudomást eme multi létezéséről, ami egy 99%-ban bringás kessernél azért szokatlan :) Úgy 1 hete a geomap nézegetése közben szerencsére belefutottam és azonnal meglett a következő célpont, pláne miután a Csaba és családja formáció nagy öregje jelezte, hogy annak idején (több mint 10 éve) bejött az útvonal. Persze velem is tartottak és remek nap kerekedett belőle. Szorgalmasan szedegetve a GCKUPA pontokat, közel bruttó 10 órás futam kerekedett belőle (71 km/940 szint) .
Remek útvonal, a Börzsönyhöz mérten kevés szinttel (plusz ládázgatás nélkül talán az 500-at sem haladhatja meg). Minden rejtés a helyén (egészen pontosan az 5-ösnél dzsindzsaharcra tippeltem, így a következő helyszínre és részletre is tippeltem, ami rutinos társsal nem nehéz), egyedül a ládánál van egy kis meglepi :)
Szóval szuper túra, jövőre ismét letekerem!

vakond87 2021.02.22 12:16 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.22
Már nagyon régóta szemeztem a multival, de csak mostanra sikerült ide is eljutnom. Az időjósok annak ellenére, hogy február van, nagyon jó időt mondtak mára, napos, 10°C körüli csúcs hőmérséklettel. Másik motiváló tényező volt, hogy végig aszfalt úton kell menni, és nincs túl sok szintemelkedés sem.

A pontok az 5. pont kivételével rendben vannak. Az 5. ponton sajnos nincs kopjafa, és a 6. pont koordinátája sem található meg. Így a 6. pontot a leírásban szereplő fényképek, és a leírás alapján találtam meg. Mivel a jelszóképzés alapja az útvonal során talált E koordináták utolsó számjegye, az 5. pont hiánya miatt tippelnem kellett. Szerencsére csak tíz lehetőség van a hiányzó E koordináta számjegyére vonatkozólag. 1-től kezdtem a tippelést, és szerencsére nem merítettem ki az 5 lehetőséget a jelszó megadásánál, így könnyen tudtam logolni a többi jelszórészlet birtokában. Köszönöm a rejtést!

IMG_20210222_125023IMG_20210222_071626
Paul 2020.11.21 16:19 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést.

ErdőCsöndje 2020.10.11 14:08 - Megtaláltam
Több részletben gyűjtöttem be autóval és gyalog. Az 5. ponton a kopjafa nem lett meg, így Kóspallagon végigjártam a Mária-szobrokat, négyet is találtam :-). Köszönöm!

bldone 2020.08.09 17:57 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.26
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.5.0]

A mai 33°C-os meleg mi másra lenne kiváló alkalom, mint ennek a ládának a levadászására, GCgoze bringás multival összekombinálva.

Budakalászról elvágtattam Szentendrére, majd a hegyen átmászva Visegrádig repesztettem, onnan komppal Nagymarosra. Innen Zebegény felé indulva levadásztam GCgoze 5., 6. és 7. pontjait.
Ezután átgurultam ennek a ládának e kezdőpontjára, ahol elbeszélgettem kicsit a nénivel, aki éppen a viseltes művirágokat cserélte le a keresztnél újakra, majd elindultam a régi márianosztrai úton. Már fent, a szántóföldek mellett járva, a Kétkő kereszt előtt egyszer csak megelevenedett a bal oldali cserjés, és egy csapat vadmalac függesztette fel az út szélén való turkálást és nyargalt el balra az erdőbe. :)

Az 5-ös pont ("kopjafa") sajnos nekem nem lett meg ott, ahova a koordináta mutatott. Valamiért itt térerőm sem volt, így a rejtőt csak Kóspallagról hívtam fel, így elnavigált a következő pontra, köszönöm neki.

A többi már ment magától, a "bazimeredek" emelkedőn szerencsére jött szembe valami kisbusz, így boldogan szálltam le a nyeregből, hogy utat adjak neki. :) (Ez a rész általában menni szokott két keréken, de ebben a melegben most nem sikerült volna.) Királyrét szépen kiépült ahhoz képest, amikor 2 v. 3 éve utoljára erre jártam.

Köszönöm a rejtést, évente általában 1-2 alkalommal végigtekerem ezt az útvonalat hol Kismaros, hol Szob felől indulva (Királyrétre általában mondjuk nem megyek be).

A teljes táv végül 117km lett 1080 m szinttel. Nem mondom, hogy fáztam útközben. :)

Robogo 2020.08.01 19:50 - Megtaláltam
Dél-börzsönyi kerekezés közben ezt a ládát is felkerestem. Hu-s és com-os ládát se hagytam megtalálás nélkül. Szép napos idő volt, jó volt egy kicsit kimozdulni. Az 5. ponton már nincs meg a kereszt se a kopjafa, de a 6. pontot azért meg lehet találni a logok és a térkép alapján. A végláda is cseles helyen volt, először észre se vettem.
Köszönöm a rejtést!

Ancs 2020.07.12 15:00 - Megtaláltam
A reggelt egy kis hajókázással kezdtük Nagymaros és Zebegény között, majd egy erőt adó lángossal nekiindultunk ennek a körnek.
A tegnapi esőzések után a régi nosztrai út itt-ott saras volt, de sikerült a nyeregben maradni. A harmadik pont környékén remek a kilátás, a 4. és 5. között is, az 5. ponton meg különösen.
Az ötödiken sem a "kopjafát" sem a koordinátákat nem sikerült megtalálnunk, rejtői segítséggel mentünk tovább Kóspallagra. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer saját erőből feltekerek idáig a Dunától... A kocsmapont zárva volt sajnos, így nekiveselkedtünk annak a bizonyos 12%-os emelkedőnek.
A hátsó váltó itt reccsent egy nagyot, majd beállt a hátsó kerék... Szerencsére párom tekerhető állapotba hozta, így nem kellett a mentősereget riasztani. :) Minden esetre kap egy másikat a bicó a héten.
Az izgalom után nagyon élvezetes volt a gurulás egészen Királyházáig. Itt folyadékot pótoltunk, s megszereztük a végláda koordinátáját.
Jópár éve voltam itt utoljára, azóta nagyot változott a környék! Az új kilátót a Vár-hegyen későbbre halasztottuk...
A végláda jól el van bújva, kb 10 perc kellett, mire megláttam a kettő között a volt harmadikat. :) Logoláskor tartottunk 30km / 450m-nél.
Innen már csak a kellemes gurulás várt minket egészen Nagymarosig. A kör vége 42km lett. Levezetésképpen becserkésztük a GCDRS-t is, majd egy sztrapacskával zártuk ezt a remek napot.
Köszi

20200712_143857_HDR20200712_144653
20200712_144710_HDR20200712_145526_HDR
ChefBogi 2020.07.12 15:00 - Megtaláltam
Anccsal tekertunk egy jót!!! köszi élvezzük!! ChefBogi ezt is megfőzte! Köszi a rejtést. [Geoládák v3.4.1]

carmin 2020.04.03 15:50 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.56
Két kirándulásba szőttük bele a pontokat. Minden koordináta rendben van. A ládát hangyaboly őrizte, a logbook egy kicsit viseltes. Köszönjük a rejtést.

Wilka74 2020.02.01 15:12 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.11
Korábban már útba ejtettük a multi első pontját, de nem találtuk a matricát. Most is kerestük egy darabig, mire a kislányom szólt, hogy hát itt van :) Láttam, hogy hová mutat a második pont, elmentünk megnézni de nem találtunk csak egy piros zsinórt. A rejtői segítség jól jött, mert a telefonos tanácsadás után tovább tudtunk menni. A második ponton egy kőre vastag filccel felírtuk a 3. pont koordinátáját és elrejtettük a zsinór mellé. Márianosztráról autóval mentünk a 3. pontért és aztán annyira belejöttünk, hogy már csak a záró láda volt hátra, amit végül rejtői és korábbi megtalálói segítséggel tudtunk megtalálni az avar alatt. Sok helyen jártam és még fogok is bringázni a pontok körül. Összességében jól éreztük magunkat, köszönjük a rejtést!

Vincenzo65 2019.12.29 10:17 - Megtaláltam
Ládaoldal elolvasása után kicsit nem értettem,hogy kerékpározáshoz vagy keresztek keresése a cél. Télidőben inkább gyalogos keresést választottam két napra elosztva a hiányzó Dél-Börzsönyi ládák becserkészésével. Mivel imádom a kegyhelyeket, így ez a kis "utazás" nagyon tetszett. A Mindenkor Segítő B-Szobi Szűzanya képoszlopa igazán csodálatra méltó. Ennyi hála tábla hihetetlen az erdőben. Ilyenkor érezni a hit erejét! Koo nincs, de a térkép segít. Szép a többi hely is. Csak az ötödik lóg ki a sorból, ami már csak egy oszlop. Végláda szinte megtalálhatatlan. Már szinte természeti jelenség voltam annyit köröztem körülötte. Nekem itt egy kicsit befejezetlen lett a kerékpárút vége. Egy Duna part körüli kereszt vagy emlékhely méltó lehetne. A ládában lévő jelszó helyére is inkább vallásos témájú szót választanék.

IMG_20191228_115043IMG_20191228_121909
hitamas 2019.11.15 15:11 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
A második ponton nincs láda, csak egy lógó piros madzag, de a harmadik pont egyértelmű. A többi is. A királyréti ponton a GPS az épület köré mutogatott, de persze a rejtés egyértelmű, ha a szemünknek hiszünk és nem a GPS-nek. A végláda kicsit csalódás, de megvan ... Kerékpárral azért nem vállalnám ... a régi márianosztrai út autóval is érdekes volt. :)

znasz 2019.07.27 17:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.07
Köszi a rejtést. Szép tájakra hoztál el ismét.

cav004 2019.05.25 16:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.93
Köszönjük a remek útvonalat! Zebegénytől Márianosztráig helyenként sáros volt, itt a második ponton (Mária kegyhely) nem találtuk meg a ládát.

Vértes 2019.05.25 16:00 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.17 súly: 4.12
Tetszett az útvonal, osszesen 52 km-t tekertünk. A Zebegény Márianosztra út eső után sok helyen sáros. A 2. ponton nem találtuk meg a jelszórészletet a tujában, szerintem nincs ott. De mivel csak ez hiányzott a jelszóképzéshez, próbálgatással sikerült regisztrálni.

Liberty 2019.05.22 10:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.51
Börzsönyi túránk során kerestük fel a még hiányzó pontokat Párduc50-el. Több részletben, többnyire napsütésben, a mai napon ködös szemerkélő esős időben, de így is tetszett minden pontja. Köszönet a rejtésért.

Zebegény címere

Erre bóklászva ezt is sikerült előkotorni. :) [g:hu 1.6.2y]

anettx 2019.03.16 18:15 - Megtaláltam
TFTC! [Geoládák v2.2.5]
4-keréken teljesítve, de így is tetszett, minden pont könnyen meglett, viszont a ládánál kellett telefonos segítséget kérnem. Köszi mk!

2. pont környékéngczmkd-DSC00512
gczmkd-DSC00525A láda mellett elrobog a kisvasút:)
emiGrant 2019.03.08 16:55 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.27
Eltelt vagy másfél év míg megtaláltuk ennek multnak minden pontját. Míg a többiek hitetlenkedtek, a végládát én találtam meg, ami meglepő, mert furfangos rejtések felfedezésében általában béna vagyok. Talán ez annak volt jele, hogy mennyire nagyszerű volt a mai napunk. Köszi a rejtést!

-2-1
-1-2

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (157 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.