Bevezető
Kalocsától nyugatra katonai repülőtér szolgálta az imperializmus elleni harcot. Ma már a civil repülés egyik bázisa. Ide hívlak ezzel a rejtéssel.
A kalocsai reptér
Az eredeti ládaleírásban ezt olvashatjuk: A reptérről szinte semmit sem tudok, esetleg annyit, hogy az oroszok használták és helikopterek állomásoztak itt.
A ládát érdemesebb hétvégén felkeresni, ha jó az idő szinte biztosan használják a repülőteret.
Jelenleg a repülni és motorozni szerető polgárok használják.
Hétvégenként, ha jó az idő, nem erős a szél és süt a nap is sokan jönnek össze itt az ország különböző pontjairól, hogy siklóernyőzzenek. A start csörlős vontatással történik, általában 600m magasra húznak fel. Ha termikusan aktív az idő, akkor több órát el lehet tölteni siklóernyővel a levegőben ill. távot lehet repülni. Repültek már innen 100km feletti távot is. A közeljövőben kiépítenek egy hangárt és beindítják a motoros repülés oktatását is. Néha repülő modellezőket is látni lehet. Sokszor használják nyáron, hétvégén a repteret a motorosok is.
A médiákban elég sok lejárató cikk jelent meg az elmúlt időkben a siklóernyősökkel kapcsolatban, melyek alaptalanok ill. félreinformáláson alapulnak. Ezzel a ládával szeretném népszerűsíteni és megszerettetni a tömegsportot, emellett szeretném, ha más megítélés alá kerülne, hisz ez a sport nem a természetrombolásól szól. A hely különösen kedves számomra, hisz a legtöbb hétvégén innen startolok. A hely kiváló, hosszú kifutópálya és kellően gazdag feláramlásokban.
Aki kedvet kap kipróbálhatja a tandemrepülést is, de ez ügyben mindenképpen keresse Bíró Bálintot a reptéren.
Szeretném mindenkinek ajánlani a ládát, akiket a repülősport érdekel, de azok is felkereshetik, akik bizonytalanok a sport megitélésében, itt biztosan sok kérdésre válaszolnak a pilóták és nem veszik zaklatásnak az érdeklődést.
Ládatörténet
2020.08.21 19:02 A ládát előző rejtekében pótoltam.
2020.08.15 16:24 V_Gabor, mint logbíró a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján és "a rejtő inaktivitása miatt" betegre állította.
2018.05.10 05:00 Frissítettem a ládaoldalt.
2018.04.27 01:03 halaszkiraly a geoládát az utolsó logok vizsgálata alapján betegre állította.
2017.07.17 13:00 A láda új naplófüzetet és belső dobozt kapott.
2012.04.18 Két friss link: a működtető repülőklub illetve a repülőtér hivatalos oldala.
2007.09.10 A ládát adoptáltam CoVától, aki felé itt szeretném kifejezni köszönetemet az eredeti rejtésért és a két évnyi gondoskodásért.
Tegye fel a kezét, akinek a ~160 cm magasan van! Nem tudom eredetileg milyen magasan lehetett a láda, de én szemmagasságban találtam meg kb, pedig én 167 cm vagyok. Vagy 25 kicseszett percig kerestem, végigjártam az összes rejteknek kinéző fát, közben végig felfele nézve, merthogy fent lesz a láda. Aha. Na az ilyen rejtéseket, vagy épp a rejtés szövegében lévő megtévesztéseket utálom. Ha két, lábon kihordott szívroham után - amit fácánok és őzek riadalma miatt éltem át - még azon kell veszkődnöm, hogy az egekben keresek egy ládát, ami nem is ott van, azért én is megmérgesedek. Ja és a magasugrás is nagyon jó volt, amit a sínek menti villanypásztorok miatt kellett felelevenítenem tornaóráról. Kössz a rejtést, de nem vagyok hálás.. [Geoládák v4.2.1]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Családi bringatúra keretében, de szerencsére a családot nem bolondítottam be a dzsindzsába ezért a pontért. Kár lett volna...
A (volt) kerítésen belül és a láda közelében is rengeteg fácánt zavartam meg, nem tudom, ki ijedt meg jobban.
Megtaláltam. [Geoládák v4.0.3]
Ha a kesserrel való kicseszés a cél, akkor tökéletes helyen van a láda. ha valami érdekes dolog bemutatása, akkor ebben már nem vagyok biztos.
Semmilyen kerítés nincs. Csak oszlopok vannak. Lényegében toronyiránt lehet menni. A láda könnyen hozzáférhető. Nagy volt a zaj! Driftelés, gumi égetés volt napirenden.
EuroVelo6 biciklitúrán vagyok, Kalocsán szálltam meg. Kitekertem a reptér közelében, aztán tökön-babon-uborkán keresztül... A rejtekadó fát megtaláltam, de a ládát sajna nem értem fel, pedig írtad, hogy magasan va, nem tudtam semmire felállni, egyedül voltam....
A csatolt fotók alapján kérném a találat elfogadását. Köszönöm!
Kalocsa környéki nyaralásunk második napjának első találata. A többiek még a szálláson próbálták kipihenni az előző napi fáradalmakat.
Induláskor még szemerkélt az eső, de szerencsére hamar elállt. A vasúti sínek mellett álltam meg a kocsival, majd mellettük elindulva közelítettem. Amikor majdnem derékszögben volt a cél, átvágtam a mezőn. A láda gyorsan meglett.
Kimentem a füves kifutóra is. Egy lélek sem volt sehol.
Aztán vissza a mezőn, majd a kocsihoz. A mező tele volt mindenféle ragadós termésű növénnyel. Vagy negyed órán át szedegettem ki a szúrós kis magokat a zoknimból, és a lábszáramról.
Megvan!
Köszönöm hogy ide hoztál! Gabival mentünk, nem egyszerű megközelítést választottunk, nem a megadott pontot. Szúrós bozótoson vágtunk át,, de rá értünk.. végül sikerrel és tele karcolt lábbal hagytuk el a helyszínt..,
[g:hu+ 2.9.11]
Híjjj, hát ez durva hely. Éjszaka nem merném keresni :-) Igazi ipari esztétika, rengeteg szeméttel, üveggel és vasrúddal na és természetkárosítással, de hát ez van. [Geoládák v3.12.5]
Sok a kullancs!
Nyakig érő gaz, rengeteg szúnyog.
Már egy órája kerestük de nem találtuk felhívtuk a rejtőt de így sem járunk sikerrel.
Kérjük a képekel való elfogadását.
Megvan!
A vasúti átjárónál hagytuk a kocsit és a sínek mellett gyalogoltunk be egy darabig. A láda könnyen meglett, szerencsére így tél végén nem túl dús a vegetáció.
A repülőtérből innen semmi nem látszik, de nem is éreztünk késztetést, hogy megkeressük.
Köszi a rejtést.
Mint LogBíró a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján és a rejtő inaktivitása miatt betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd! További tudnivalók a beteg ládákról.
Email-t küldtem a rejtőnek.
A ládát nem találtuk. Amúgy is zavaros egy kissé ez a parkolj az út szélén verzió, onnan pedig bozótharc a láda irányába. legalábbis mi utat nem nagyon leltünk. A repülőtér működött egyébként. Kérjük a megtalálás képek alapján történő elfogadását!
Négy nap ládáztunk Kalocsa környékén nmartival. Az utolsó nap már hazafelé indultunk. De nem akartuk kihagyni a kalocsai reptér közelében levő ládát! Sok személyes indokunk is volt! Márti kb. 2 hete repült egy kis géppel a Balaton felett, s óriási élmény volt számára! Gyros felhasználó néven szereplő társunk nagyon-nagy siklóernyőző, akinek osztályfőnöke, testnevelője voltam! Ezek ismeretében indultunk zuhogó esőben reggel! Legnagyobb sajnálatunkra nem találtuk meg a ládát! Elöttünk pár társunknak, s nekünk se sikerült!
Akkor legalább a reptérre menjünk be! A NAP EMBERÉ-vel találkoztunk a bejáratnál! Kb. 150cm magas, 30kg,de életéből sikeres filmet lehetne készíteni! Biztonsági őrnek, s mindenesnek mondta magát,s a közelben levő lepusztult házak egyikében van szolgálati lakása. Sok-sok mindent tudtunk meg a reptérről, a múltról! A hangár falán levő orosz feliratot olyan folyékonyan és jó kiejtéssel olvasta oroszul, hogy orosz nyelvtanár barátnőm dobott egy hátast! Szóval bosszantó volt, hogy nem találtuk meg a ládát, de ennek a férfiembernek a megismerése, a gépek látványa, a múlt lepusztult emlékeivel való találkozás nagy élmény volt! Mellékelek képeket Nagy élmény volt! Köszönjük a lehetőséget!
Csutizolival a vödröt mi sem találtuk meg, a jelölt helyen, csak két játékot, ami a ládából eshetett ki. Örülnénk ha a képek alapján elfogadnád a megtalálást, mert elég ritkán járunk Kalocsán :)
Stickmangreen - el ott voltam 2020. 07. 04_én, de egy felhúzható kézfejen és egy lila műa lanykan kívül csak sok szúnyog és meleg.... remélem elég lesz..... Stick.... megpróbál képet felrakni.... Köszönöm.
A Cross pálya melletti útonn mentük be addig a pontig ahol már a legközelebb sejtettük a ládát. Kerítés már nincs csak egy kis töltés és árok a helyén.
Több vadat, őzeket, nyulakat riasztottunk fel, most a motorsport kedvelői nem voltak a helyszínen.
A ládát viszont mi sem találtunk. Az öt literes veder azért nem kerülte volna el a figyelmünket. A vélt rejteket átkutattuk ott néhány ajándéktárgyat találtunk, ládát, jelszót logbookot viszont nem. Azért néhány közeli fára még felmásztunk, de sehol semmi.
Kérjük a mellékelt képek alapján a találat elfogadását.
Kalandos úton, biciklivel a crosspályán és a vasúton keresztül közelítettem meg, szitáló esőben, szanaszét ázott a cipőm és a nadrágszáram. Sajnos nem találtam meg, áztam-fáztam és már késő is volt, feladtam. A képek alapján kérem a találat jóváhagyását...
Mi nem az ajánlott parkolóból indultunk, hanem kicsit messzebb egy cross pályának látszó terület széléről. Semmi bozótharc nem volt. Egész úton repkedtek fölöttünk a kisgépek. Élmény volt, és a végén egy 5 literes doboz várt.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.1x]
Könnyű dolgom volt, most nem zavart az aljnövényzet.
De most sem toronyiránt mentem. A vasúti síneken az erdőt elérve, tovább sétáltam. Az erdő túloldalán, talán 50-60 méterre a sínektől, van egy kaszált terület. Azon felsétáltam az erdősáv északi hegyéig, majd a erdőben vissza 40-50 métert.
A képeken látszik a tiszta rét, próbáljatok meg arra menni nyáron.
A vasúti átjáró felől közelítettem. Az 5-ös szelvénykőnél jobbra letértem a sínekről és a mellig érő dzsuvában toronyiránt mentem a szederindák között. Elösször a közelebbi göcsörtös fát tapogattam, majd átmásztam a jó fához. Aki szereti az apószemű vérpiros gyümölcsöt - most menjen - kimondottan vendégmarasztaló a környék. A dupla doboz jó száraz.
Közben több gép is el(le)szállt felettem, de mire előkaptam a gépet (főleg mire célkeresztbe kerülhetett volna) már el is tűnt.
Ezt a ládát úgy kb. 6 éve egyszer már megpróbáltam megtalálni. Akkor egy olyan parkolóig jutottam, aminél kocsiúton elvileg a ládához legközelebbig lehet eljutni, de ott minden felé lezárás és magánterület, belépni tilos feliratok szerepeltek, illetve nagy susnya. Semmilyen utat nem találtam, így feladtam, hogy majd visszatérek.
Most ismét a közelben jártam, újra próbálkoztam. Sajnos az offline térképeimen nem jelöl arra semmilyen utat. A g:hu alkalmazásban látszott ez az ajánlott parkolási hely. Oda is mentem, ahol az út keresztezi a síneket, ott letettem a kocsit. De onnan semmi ösvény, vagy turistaút nem volt. Elindultam hát át a mezőn figyelve a kerítés sarokpontot és a láda irányát. Itt még csak boka fölöttig ért a gaz. Tudni kell én rövidnadrágban (titokzoknival) és egy szál pólóban vágtam neki. Elég sokat megtettem, ahol keresztbe jött a vasúti töltés. Kiderült amiatt mert erre egy félkört ír le a vonalvezetése. Onnan már láttam nagyjából mi lesz a cél. Hát nem volt túl biztató. A töltéstől kezdve nőtt a susnya magassága. Mikor a kerítés vonalában voltam már combig ért minden. És beindult az erős csalánnal kevert rész. A lábam tiszta csaláncsípés lett, de még ezt letudtam volna, de nem kalkuláltam bele, hogy az idő közben bealkonyodott, este fél 8 után járt már az idő, és olyan iszonyat mennyiségű szúnyogfelhőbe értem, hogy nem hogy megállni, de egyszerűen egyfolytában kalimpálva, ugrálva, rohanva sem lehetett belőle kikerülni, minden irányból támadtak rengetegen egyszerre. A teljes susnya tiszta szúnyog volt. Alulról a csalán csípet, minden máshol a szúnyog hadak. Ha már annyit gyalogoltam a mezőn át, nagyon meg akartam találni, már csak nagyon kevés, épp kb.100m hiányzott (mellékelt képen a pozícióm képernyőmentése), de egyszerűen nem tehettem mást, zárt ruha híján ez lehetetlen küldetés lett volna, így egyszerűen feladtam. Hasonló szúnyoghadat talán egy Balaton melletti ládánál éltem meg, de ott csak közvetlenül a láda körül volt ez, itt meg a teljes környezetben. Visszaszaladtam a vasúti töltésig, a kocsihoz már a síneken lépdelve mentem, ott legalább nem volt gaz. Bevillant egy átérző gondolat, valahogy a gulag-ra hurcoltak ilyen körülményekben építhették anno a transzszibériai vasutat.
Összegezve tehát második próbálkozásomra sem jutottam el a ládáig, és nem tudom mikor járok újra Kalocsán, de ezek alapján egy találatot ennyi szenvedés után szerintem megérdemelnék, ezt kérném a rejtőtől.
Ez a láda télen biztos gyerekjáték, nem is a megtalálása lenne a kihívás, hanem az odajutás, de aki mostanában menne, ne alkonyatkor és a susnya miatt ne rövid, nyári szerelésben próbálkozzon. Az eljutást pedig a síneken sétálva tudnám ajánlani, ameddig lehet és onnan már nincs messze. Azt viszont sajnálom, hogy az ajánlott úttól a ládáig még semmi ízelítőt sem kap a kesser a reptérből, mert hát mégis csak erről szólna ez a láda.
A helyszínen nagy élet zajlott. Motorosok, quadosok száguldoztak, sok repülő fel-le szállt, miközben gyalogoltunk a ládához.
A jelszót a rendszer nem fogadja el. Úgy látom már mással is előfordult ez a probléma.
A képek alapján kérem a találat jóváhagyását.
TFTC!
A sétaélmény itt is nagyobb, mint a látnivaló.
Rejtő által pótolt szép, új logfüzet és hajtott toll a giga-ládában.
Itt parkoltam 46 31.912, 18 56.3104. Ha sáros a földút 2 km séta, ha nincs sár akkor a sétatáv feleződik, nekem az előbbi volt.
De előtte elmentem a főbejárathoz is, onnan elég nagy a susnyás a ládához, ahhoz meg most nem volt kedvem.
Az új füzetben lévő jelszót nem fogadja el!
Kérek egy jelszó nélküli elfogadást! Előre is köszönöm!
8/7. Hogy őszinte legyek, kezdetben nem lelkesültünk ezért a ládáért, többnyire a lesújtó kommentek miatt. Aztán észrevettük PMRGreg89 megjegyzését, amelyben a vasúti átjárótól ajánlja a megközelítést, de ott sajnos nem tudtuk lerakni a kocsit. Végül is találtunk egy nagyon jó útvonalat, ami bevitt mindket a lepusztult kerítésig, úgy kb. a kifutópálya végével egy magasságban. Onnan már alig 500 méter volt csak a láda és ezen az úton nyoma sem volt a sok törmeléknek meg gödörnek, amiket mások említettek. A PMRGreg89 féle nagy doboz az tökéletesen működik, minden szép száraz benne, kivéve a szerencsétlen logfüzetet, amit haza kellene vinni, hogy ki tudjon száradni és egy újat tenni a helyébe. A nap szenzációja számunkra az volt, amikor Gyros telefonon megkérdezte tőlünk, hogy van-e forgalom, mire közöltük, hogy nincs, amit fél perc múlva két kis sport repülőgép leszállása követett. Még jó, hogy akkor nem voltunk pont a betonon!! Köszi a rejtést!
Az előző logok alapján rosszabbra számítottunk a megközelítést illetően, de egy remek parkolóhelyet találtunk Julival, közel a kifutópálya végéhez, így csak 500 métert kellett sétálni a ládához, mindenféle bozótharc nélkül.
Nekem tetszett a helyszín és a rejtés is. Számomra élmény volt a repülőteret felkeresni, mert fiam Gyros, többször innen száll fel a siklóernyőjével. Éppen telefonon beszéltünk, amikor megkérdezte van-e forgalom és ahogy kimondtam, hogy teljes csend, béke és nyugalom van a reptéren, két kis gép szállt le.
Meglepett bennünket az óriás láda és benne a tojás láda. Sajnos a kocsiban maradt a pót logfüzet, így nem tudtuk kicserélni a teljesen elázott logfüzetet, a jelszó viszont még olvasható. A következő megtaláló csere logfüzetet vigyen magával.
Takiékkal. Megkérdőjelezem, a ládát ilyen formában érdemes-e fenntartani. Jó lenne pl egy segédpont, hogy szegény kesser honnan támadjon. Ahogy olvasom a logokat, mindenki más irányból támad...
Sajnálom, hogy nem sikerült rábukkannunk, pedig megszenvedtünk rendesen. A hely felé a bozót szinte átjárhatatlan, szemetes, semmi látnivaló. Visszafelé már a reptér betonútján ill. a réten nem volt gond. A víztározó aknát és a fát is megtaláltuk, csak pont a ládát nem.
Hát bejutni a repülőtérre is érdekes volt... Hátulról támadtam és találtam is rést a pajzson (kerítésen) :) De a kijutás sem volt olyan egyszerű. Próbáltam a lelépni jobbra el, de mielőtt sikerült volna bejártam a repteret. :) A ládát védő élőlénynek már csak a koponyája maradt... :)
Köszi a rejtést!
Eddig ez a láda tetszett nekem a legkevésbé, ennek ellenére nem szeretném lepontozni. Dunaegyházáról Bajára tartva tettünk érte egy kis kitérőt....igazából azt se tudtuk, hogy merről tudnánk megközelíteni a ládát, de nem ez volt az egyetlen probléma.
A fát megtalátam de igazából 1 óriási hangyabóly volt, nem mertem hozzányúlni. Kérlek engedélyezd a megtalálást. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Helyi lakosként nem jelentett problémát a megtalálása, ismerem a környéket.
A vasúti átjáró felől egyszerűen megközelíthető, bár nem árt vigyázni, mert teherforgalom van azon a vágányon!
Sajnos a kapszula nincs szigetelve, így a logfüzet el volt ázva.
Próbáltam kiszárítani, amennyire engedte az időm.
Másnap kicsit "upgradeltem" rajta, kapott egy nagyobb tárolót (abban van a kapszula az eredeti formájában), remélem így már nem fog beázni, valamint kihelyeztem egy másik füzetet és íróeszközt.
Kalocsa felé menet. Láttunk több repülőt is fel-, és leszállni út közben. A rejtek jó, csak nyáron nem lehet ilyen egyszerű a megközelítése. Köszönjük a rejtést.
Nem volt nem forgalom a reptéren, de 2 leszálló gépet azért láttam! A tojás formájú dobozt egy 50 literes fekete műanyag zsákban találtam ami egy kicsit megdöbbentett! Köszönet a rejtésért!
A Kalocsai Paprika Napok rendezvény alkalmából jártunk Kalocsán. Ha már erre jártunk, nem hagyhattuk ki ezt a geoládát. A ládánál összefutottunk kobcikrajci kessertársunkkal. Sajnos a láda beázott, a logfüzet vizes és penészedik. A jelszó olvasható. Kiraktuk egy 1,5 órára a napra a láda tartalmát száradni, majd visszamentünk és visszatettük a helyére. Száradt amennyit tudott. :-) Köszönjük a lehetőséget.
Fülöpszállás-Dunapataj-Foktő-Hajós-Kiskőrös útvonal bejárása két keréken. Miközben az aszfalton gurultam, fontolgattam a megközelítés irányát. Végül a reptér kapujáig jutottam, ahol éppen hangos teherautóknak rendeztek "porkavaró" versenyt. A bejárat előtt száz méterre nyíló, sitthegyeken át vezető ösvényt választottam, mely végül a lerombolt kerítés nyomai nélkül fut be a reptér területére. Innen már csak egy kis séta. Bár lehet, hogy hivatalosan az oszlopsor másik oldalán kellene maradni, de ott eleinte bozótosabb. Nem teszteltem, de az iparvágány felől is hasonló lehet a kihívás.
A láda épsége ellenére belseje vizes volt, de még használható. Logolás után zörgött a bozót, újabb kesserek érkeztek! :-)
Közel sem annyira gáz a helyzet, mint az előző megtaláló írja. Legalább is szerintem. Tény, hogy elég minimál a leírás. De ezzel együtt sem vészes és/vagy bonyolult a dolog. Én az ipari park felől indultam neki. A kavicsbánya mögött vezet egy út, ami mellett ugyan itt-ott sittkupacok vannak és néhol picit magasabb rajta a gaz, de alapvetően jól járható. Utána pedig egy réten kellett átvágnom a ládához. Vagyis semmi olyat nem tapasztaltam, amit természetjárásaim eddig ne láttam volna. Nyilván nem egy szépséges szurdokvölgy, de ez bárki számára egyértelmű. Így simán eljutottam a reptér aszfaltcsíkjához is, ahol éppen egy kisgép végzett el átstartolást. Aki pedig a jelenlegi reptér kiszolgáló épületeit szeretné megnézni, az menjen tovább az úton és eljut hozzájuk. Az egykori torony állapota elég lehangoló. Ablakai kitörve, a vakolat leverve. Szomszédságában egy új épület épül, melynek funkciója - számunkra - ismeretlen. Néhány gépet is láttunk a kerítés túloldalán parkolni, azaz a létesítményt használják. A ládaként funkcionáló geotojást fedetlenül, egy fekete nejlonzsák tetején találtam meg. Ide Bibis mackóm jött velem.
Ez egészen elképesztő. A rejtő nincs tisztában a geocaching lényegével. A "kincskeresés" játékos ösztönét összekötni valamilyen nevezetesség vagy természeti környezet bemutatásával. De ez a környezet egyszerűen undorító. Derékig érő dzsuvában, ruhát tépő bokrok között, méteres árkokban vergődni...?! Mindezt az 1 értékelés kellően ki sem fejezi. A rejtő ezen felül beismeri, hogy a reptérről semmit nem tud. Mit akar akkor bemutatni? Emellett fedetlen aknákról, mint veszélyforrásról beszélni egy katonai reptér mellett, több mint bizarr. Hol vannak ilyenkor a ládamoderátorok?
Az előző megtaláló logja alapján félve indultunk neki ennek a ládának. Majd mikor megtaláltuk meglepve tapasztaltuk, hogy egyáltalán nem annyira durva és rossz, mint amennyire le lett húzva, sőt mi láttuk a repteret is, le és felszálló kisgépekkel együtt! ;)
Gyors logolás után egy birkanyáj kissé zavarba ejtett minket, de aztán sikerült kikerülni őket :)
Vannak ennél a ládánál sokkal rosszabb és igénytelenebb rejtések is!
Kedves rejtő,Ez a rejtés méltatlan a mi játékunkhoz,Nincs látnivaló,nincs érdekesség,de van szemét ,magas gaz,és megközelíthetetlen rejtés,és nulla leírás,honnan közelítsd meg.
Nagyon érdekes környezet! A természet kezdi visszavenni ami az övé. Egy kicsit vigyázni kell a terepviszonyok miatt, de érdemes szétnézni.
Csak a nagy kupacba lerakott használt gumiabroncsokat nem értem.
Köszönet a rejtőnek.
115 km-es bringás kör harmadik találata. Gyalog nem hiszem, hogy élveztem volna idecaplatni, de így jó volt. Érdekes a kihalt reptér, a hepe-hupás beton, gyönyörűek az öreg fák a láda közelében.
A ládaoldalt kérlek, frissítsd! Az ismertető elavult, a "néhány érdekes link" közül az 5-ből összesen 1 működik, nincs megteendő távolság info és ajánlott parkoló.
Ez volt a mai napom második találata a háromból.
A Főszékesegyháztól gyalogoltam ehhez a ládához. Sajnos a ládában elég sok esővíz volt, amit kiöntöttem. A Logbook is nedves volt, de még olvasható, lehetett bele írni.
A kifutópályán éppen a motorosok gyakoroltak, pár percig néztem őket, de aztán siettem kifelé Foktőre.
Köszi a rejtést! :)
Megtaláltam. A reptér lezárt kapuja előtt nem sokkal parkoltam. Míg a ládáért voltam, tesztelték a kocsim riasztóját, hallottam még a ládától is. Siettem vissza egyből, gondolhatjátok. Már értem miért GCPARA a rejtés neve. Susogós mackósok pár perccel azután hogy visszaértem, már bicikliztek is vissza kis utánfutóval, rajta deszkával, szerszámokkal. Így hát,mikor észrevettek eljátszották az "épp csak erre kerekeztünk" -et, és megfordultak. Vigyázzatok! Elhagyatott környék amit mások is figyelnek. Köszi a lehetőséget. Tibi [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
A GPS az építőanyag-telepek mögötti kapuhoz vezetett, a gondosan leláncolt kapu mellett a hiányos kerítésnél gyalog behatoltam és pár száz métert árkon-bokron át küzdöttem a növényzettel, mire a ládához jutottam. Visszafelé már a betoncsíkon gyalogoltam jóval gazdaságosabban. Hétköznap reggel a területen nemhogy gépet, de élőlényt sem sikerült felfedezni.
Ivóvízszállítgatós projektünk első felvonásának utolsó napján.
Én is repülős és ládász ember volnék de ez a láda nem jött át.
A reptérből a ládától semmi nem látszik csak az ex szovjet bázisok tipikusan lepusztult maradéka, a rejtés a szokott, és sajnos a leírás sincs eltúlozva.
Pedig a hely nem rossz, szerintem megérné a ládát arrébb tenni!
Mindenesetre kösz hogy megmutattad!
Mivel magam is pilóta vagyok, ezért nagyon sajnálom a láda rossz értékeléseit. Ugyanakkor a doboz lehetne közelebb a reptérhez és talán kicsit színvonalasabb rejtés is változtatna a dolgokon.
Az oldal megemlíti Bíró Bálintot, tandemrepülési lehetőség tárgyán. Egy elérhetőség illene hozzá, egyetlen kesser sem fogja öt a reptéren keresgélni. Mivel Bálint a klubom tiszteletbeli tagja és személyes barátom is, közzé tenném a mail címét:
biro1124@tolna.net
Köszönöm a lehetőséget! [g:hu 1.4.9] [wapon beküldött szöveg]
Javaslom a helyszín látogatóinak, hogy hatékony kullancsriasztóval készüljenek. A mintegy negyed órás ott tartózkodásunk alatt kilenc példányt sikerült begyűjtenünk.
Kalocsaiként illett már begyűjteni ezt is, így most, hogy kivételesen itthon voltam hétvégén, felkerekedtem és kitekertem a ládához. A szép időben a siklóernyősök vidáman repkedtek, alattuk pedig könnyen megtaláltam a ládát. Rendben van, igaz elég üres szegény.
Köszönöm a rejtést!
Lélekben felkészültem a "minek ide egy láda" érzésre. De ez sem volt elég, a csalódás súlyosabb volt. Könnyen megtaláltam, de a helyszínen elbizonytalanodtam, mert ugyan az egyik üreges faágban megtalálni véltem a láda nyomait: vizes, összetapadt, gyűrött log lapok, műanyag ember, más -- most már csak szemét --, de a jelszót, sőt már nagyjából semmilyen írást nem lehetett rajtuk elolvasni. A legutóbbi bejegyzés írt egy új logbook-ról, ennyi idő alatt az nem mehetett ennyire tönkre. Úgyhogy tovább keresgéltem. Kellett hozzá még 2.5 másodperc. Köszönet a logbook megújjítójának. Bár a láda tényleg nem érdemli meg.
Az előttem szólók már leírták a láda szomorú helyét, így csak azt kérdezem tisztelettel: MINEK IDE LÁDA? A reptérből már semmi nincs, csak gaz, szemét. Aztán miért ilyen távol a láda az úttól, ha ott sincs mit nézni? Szóval az új ládát nem hagytuk ott, amit vittünk, mert nem érdemli a hely, de az ázott logfüzetet kicseréltük.
A Dunaszentbenedeken elvégzett munka után délnek vettük az irányt és megkerestünk pár ládát. Ez volt a mai 7/2.
Sajnos a nagy köd miatt szinte semmit nem láttunk a reptérből. Amit láttunk (sitt- és szeméthegyek), az nem is tetszett, így pontvadászattá amortizálódott a láda.
A láda teljesen el van ázva, a logbook és az "ajándékok" nedvesek és penészesek voltak. A mostani időjárásban ráadásul még össze is volt fagyva minden mindennel. Elég volt a jelszót kihámozni, logot írni végképp nem volt kedvem.
Oldfoxxal csak a Gps-re hagyatkozva futottunk rá, de meglett. Érdekes, a megközelítés viszont törmelékhegyeken, persze láttunk rosszabbat is, szóval köszönjük.
Pont láthattunk leszállni egy kisgépet, jó volt.
A doboz tartalma, teljesen tropa, nem jók ezek a fajta dobozok, beáznak..
"szakmabeli" lévén, kihagyhatatlan volt ez a rejtés...eddig még csak levegőben érkeztem ide, de mindig örömmel tölt el, ha egy régi, elhagyott katonai repülőtér nem lesz az enyészeté, tovább funkcionál és a lehetőségekhez képest karban van tartva. A rejtekhely azonban nem tetszett, ezer jobb helyet lehetett volna találni a ládának, mely mellesleg romokban "hevert" teljesen el volt ázva benne minden. Sajnos nem volt nálunk pótlás, ezért szükséges lenne a sürgős karbantartás...már a jelszót sem biztos, hogy el lehet olvasni...
vt54, Ica
Bicajjal mentünk. A gps érdekesen az első behajtani tilos kapuhoz navigált. Majd a helyszínt hátulról közelítettük meg. Érdekes volt a kuti megtalálása. A rejtés csillagos ötös, csak a helyszín kicsit nem tudom :).
2002 és 2005 között jártam siklóernyözni a kalocsai reptérre, ahol az egyik csörlömesterrel interjút is készitettem. Kellemes idötöltés 6-700 méterröl sasolni a sasokkal! Aki szeretne egy életre szóló élményt, tandempilótával is repülhet, az utasnak csak nézelödni kell!
Jövő szombaton a Paks-Kalocsa Dunaúszás révén vizi úton érkezem majd, ma csak átutaztunk a városon. Jelszó nélkülit szeretnék kérni a feltöltött képek alapján! Köszönöm!
3/10
Nagyon nagy élmény volt egy egykori Szovjet katonai reptéren szabadon mozogni. Nekem nagyon tetszett. Persze nem volt egyértelmű honnan közelítsük a ládát, hogy a reptérre be szabad e jönni, de végül megtaláltuk a helyes irányt. Érdemes lett volna a ládaleírásban is megemlíteni. Teljesen el tudtam képzelni, lelki szemeimmel láttam, ahogy itt a szovjet katonák hétköznapjai teltek a kommunizmus idején.
Nagyszerű élmény volt autóval végighajtani a pályán.
A rejtés viszont felejtős.
Megtalaltam [wapon beküldött szöveg]
Nekem ez nem jött be. Lehet rossz felől közelítettem, de akkor ez a leíráa hibája. Nagy bozóton, csalánoson és szúnyogokon kívül mást nem láttam. Szerencsére a drótkerítés már elég ócska, így nem kellett azt is megmásznom.
A ládát könnyen észrevettem.
Bevallom ezt nem is bántam,
mivel pólóban mentem szunyogokat etetni. Úgy kellett nekem!
De ne aggódjatok, hagytam szunyogokat az utánam érkezőknek is! :-)
Sajnos a láda kicsit beázott.
A vizet természetesen kiöntöttem.
A jelszó olvasható, bár a kis jegyzet elég nyirkos volt, néhol vizes is, de tudtam bele írni.
Ezért örömmel vettem hogy a füzetecske a kis holmik tetején pihent és nem alul a vízben.
Jó kis tekergés volt! Az új ládaközelítőnk derekasan küzdött a földúton, aztán visszafelé a kifutóval párhuzamosan már fürgén szaladt a betonon. (sajnos, elsőre eltévedtünk) Gondoltuk, megkergetjük azt a Cessnát, de aztán nem került rá sor... :-)
Kifelé menet jöttünk rá, mekkorát kerültünk, de sok érdekes bunkert is láttunk közben...
Szekszárdról Pest felé levadászva. A reptér üres volt vasárnap délután, ha nem jött volna a vihar biztos kipróbálom a családi autót driftelésre..:)
A kifutó szélén parkoltunk, majd "toronyiránt" (értsd: csalánon, szögesdróton, szúnyogfelhőn) keresztül közelítettük meg a rejteket. Míg logoltam, párom a dögöket hajkurászta körülöttem. Köszönjük...
repülőnap alkalmából elhoztam a családomat, apukámat aki itt szolgált mint vadászpilóta, nagy élmény volt neki a régi falakat megérinteni, kár hogy ennyire lepusztult. a láda beázott kiöntöttem belőle a vizet de jó lenne ha valaki vinne egy zacskót és becsomagolná
köszi
19izsi73-al hallottuk itt a mezőgazdasági munkák ideje, így gondoltuk besegítünk kicsit az alföldön, ezért lementünk és arattunk. :-)
Eme ládika is ennek esett áldozatául. :-) Szerencsénk volt, találtunk egy egész jó földutat, így elég közel kerültünk a ládához. Kicsit féltem az előttünk ott járók logjait olvasgatva, de szerencsére mi semmi elrettentővel nem találkoztunk.
Az Ismerjük meg hazánkat!" program keretében most a Duna-Tisza köze volt soron.
Szinte drive-in találat; bizony nem mozogtunk volna ily szabadon erre 25 éve...
A logok alapján egy szörnyű környezetű ládára számítottam. Ezzel szemben gyönyörű napsütésben, rendezett környezetben, rövid füvön sétálva jutottunk el a rejtekig és még egy vadnyúl is előugrott a szomszédos bokrosból, rendesen megijesztve minket. Kellemesen csalódtunk!
Ez a láda semmi! Ne haragudj, de erre nem tudok mi mást írni... köszönöm az élményeket: a koponyák és a dögkutak nagyon
"tetszettek", de ha kimaradt volna az sem lett volna nagy kár!!!
Az első láda amit megtaláltam, fantasztikusan jó dolog, eldöntöttem folytatom a ládák keresgélését!
A doboz tartalma még mindig vizes, a kifogyott tollat kicseréltem egy üzemkészre!
Üdv.
Megtaláltuk! Nem igazán tudtuk, honnan kellene megközelíteni a ládát, ezért az ipari park felől indultunk a romok között a "pampákon" keresztül. Kavarogtunk egy jót, jártunk nyakig érő gazban, kerülgettünk állati eredetű szerves aknákat, végül csak ráleltünk. Nekünk ez most csak a +1 találatot jelentette.
Első keresésünk volt, már majdnem feladtuk, de meg lett. A ládától kb 10 méterre a reptér felé egy állat koponyája van a földön :)
Toll nem fogott, ezért beírni nem tudtunk a füzetbe, ha lesz időnk kimegyünk megint és rakunk be újat, ddig is vigyetek magatokkal.
A főúton a régi vasúti sínnél tettem le az autót és onnan mentem gyalog. A környéken az aljnövényzet néhol mellkasig is ért, a kullancsokat tízesével kellett lesöpörni a ruhámról, a láda pedig be volt ázva és zacskója sem volt. Szóval nem nagyon tetszett a rejtés.
Párosunk kevesebb hajjal rendelkező tagja zsenge gyermekkorát a reptér közelében élte, így a terület nem igazán volt ismeretlen. Abban az idöben magyar szót nem igazán lehetett errefelé hallani (most meg semmilyen szót sem lehet hallani!) viszont a környezet akkoriban azért rendezett és ápolt volt. Ez persze nem azt jelenti, hogy visszasírjuk azokat az idöket, sokkal inkább azt: menthetetlenül leépült a környék. :-(
Meglepetést csupán a kullancsok száma okozott.
Gyönyörű napos időben "Útban a 100. láda felé projekt 8/3." Olvasva a leírást direkt úgy terveztük be a ládát, hogy "hosszú, türelmes" keresésre rendezkedtünk be. Az elolvasott logokból tanulva viszonylag jól sikerült becserkészni a ládát, viszont így is siralmas volt a megközelítés: igazi terepmunka (még véletlen sem terepnehézség: 1 ahogy ez a leírásban olvasható) birkalegelőn (és ezáltal "birkaaknákon") keresztül, "dzsumbujokon" át, egy bekerített életveszélyes, feneketlen víznyelő gödör közelében - szóval minden mi szem-szájnak ingere... Aztán találat, majd irány vissza - és ekkora már hemzsegtek a lányomon a kullancsok. 8-at gyorsan eltávolítottunk, majd betonos terepre menekülve alsónadrágra vetkőzve kullancstalanítás... (jól mutathattunk a terepen, ha valaki esetleg látta...) Persze, ahogy a rejtő "ígérte" hétköznap lévén, nyoma sincs hogy ez a hely elvileg reptér... Hát most akkor mit írjak... tényleg mi is volt jó ebben a keresésben???
Legalább volt valaki aki érte ment a nem messze földet érőkért, pl. a Paksi komphoz, de volt mikor a kifutó végében csak a tájat csodáltam... Több képet nem tudtam csinálni, mert a gépemet kölcsön kérte és a rossz repülő idő miatt használni ő sem tudta... :(
(A termikben tekerés közben nem volt szabad keze fotózni... )
Köszi a rejtést! (Ide mondjuk nem a láda vezetett, hanem az ernyőzés, de biztos lesz és volt aki a láda miatt ment erre a tök jó helyre!)
Némi autós bolyongás és vtsp-ék segítsége után, mégis nekiindultunk a vasúti síneken a bokrok között térdig érő vízes gazban a ládakeresésnek. Céliránoysan átvágtunk a réten, és megtaláltuk a ládát. Ilyen időben nem ajánlom a keresést, kihalt, gazos, vizes és semmi látnivaló. Nyáron biztos érdekes a sok színes repkedő mindenféle.
Hát ezt asszem nem a legjobb irányból közelítettük meg. Először hátulról próbálkoztunk, zárt kapuk. Mellette ment be egy földesút, de túl szemetes és sáros volt, így ez is kimaradt. Aztán kértünk egy kis telefonos segítséget vtsp&tav-éktól, ők honnan mentek be. Hát mi is onnan támadtunk ezek után.
Vissza a főútra, ahol a régi vasúti sín keresztezi. Ott parkolás és a sínek mentén be a tisztásig. Onnan majdnem légvonalban a ládáig. A láda vizes, felújításra szorul. És jó lenne valami segéd koo., honnan is kéne menni a dologhoz, hogy kimaradjon a térdig érő fű, gaz és letörött ágak kupaca.
Láttuk a kifutópályát, de kihalt volt a terep.
A mai napon döntöttem el ládát keresek -Ez az első mivel közelbe volt. Sikerült ,de sajnos elfelejtettük nagy sietségünkbe hogy jelszó is kell. Készítettünk képet ami igazolja. Szerintem elsőre tök jó. Elolvasom a szabájzatot mert megtetszett a móka.
Ez a láda volt a mögöttünk lévő három nap mélypontja. Megálltunk a doboztól mintegy 3-400m-re és onnét séta. Először sitt-tömeg, utána romos épületek. Egy jellegtelen kis erdőfoltban pedig a doboz. Azért láttunk egy kifutópályát. Ezek után elgondolkodom, hogy a Szigethalom-alsó hév állomás, nem érne meg-e egy dobozt...Szóval egy szó mint 100 ez a doboz nem ér 5 percet sem:((((((((
A keresésnél rajtunk kívül ott volt Horváth Laci (Hael), és párja, Petrás Évi is, aki kalocsai lakos. Évi számára ez volt az első geoládázás, és még sohasem volt ezen a repülőtéren. Szóval nagy nap volt ez:-)
A rejtek könnyen meg lett, bár a terepre adott 1-es osztályzat túlzás (Évi kisebb balesetet is szenvedett).
Átlagos volt, semmi extra, egynek elmegy. A ládában található leírás érdekes. Köszönjük a rejtést.
Kalocsai munka utáni találat. Egész közel lehet kocsival jutni (kb.300 méter) a rejtekhez. Fura volt az egykori szögesdrót kerítésen kényelmesen átsétálni, azelőtt ezt biztosan nem díjazták volna...
:))
A doboz hamar meglett, aztán tovább hazafelé. Kedvelem a régi bázisokat, most nem volt túl sok időm, úgyhogy nem néztem alaposabban körül.
Köszönöm a rejtést!
:)
Szandálban, rövidnadrágban indultam el, több sebből vérzés lett az eredménye. Át kellett gyalogolni a szederbokrokon, vagy csak én mentem rossz irányból? Nem volt egy pozitív élmény...
Egyébként a kapu be volt zárva, hátulról közelítettem meg a ládát és a repteret.
Megcéloztuk a repteret, ahol a bejáratnál rendezőnek kinéző emberek leintettek bennünket, és fejenként 1500 pénzért akartak továbbengedni. Értetlenkedésünkre aztán kiderült, hogy itt most valami motoros gyorsulási verseny zajlik, és ennyi a beugró. Na, ezt inkább kihagytuk, kb 100m-rel visszább leraktuk a kocsit, aztán szó szerint árkon-bokron keresztül nekiindultunk a ládának. Hasig érő gaz, csalán, árok, szögesdrót, a végén egy kis eső, szóval minden megvolt kedvfokozónak. A reptérből nem láttunk semmit, csak a versenyt közvetítő "humoros" hangosbemondó harsogását hallhattuk. Ez a kullancsos, csalános gaztenger nem tette kedvencünkké a ládát.
Ahonnan én érkeztem (motorral) ott pont zárták volna a kaput. Osztán miután Zsolt és Sándor megtudták széndékom, felcsaptak segítőnek, így 3-asban kutakodtunk. Hát ELÉG NAGY A DZSINDZSA.
"A hosszú nadrág legyen veletek."
Miután elkísértem CnereF-éket GCBDFS és GCKALI felkeresésére, amit én már régebben levadásztam párommal, mai első ládám nekem is meglett. Hűvös volt, de kellemeset sétáltunk.
Megtaláltuk! A dolgunkat kicsit könnyítette, hogy a fűben látszik egy csapás a ládát rejtő fáig :-) ... biztosan a húsvétet sokan töltötték ládakereséssel.
Köszönjük a rejtést!
Szerintem nem a siklóernyősöket kellene védeni a leírásban, (majd mindenki eldönti magának) hanem optimális megközelítést javasolni. Én pl. elautóztam a reptér bejáratig, de annyira szemetes volt a környék, hogy inkább visszamentem az országútra, ahonnét hosszabb a gyaloglás. A ládától aztán láttam, hogy a reptérkaputól is jó lett volna.
Nem ájultam el a reptér környékétől, nem sokat mondott a birka- és egyéb állatok ürülékén keresztüli gyaloglás sem. A rejtés környéke rendben van és az elhelyezés is jó.
Megtaláltam.
Az autóhoz visszafelé ballagva belegondoltam, néhány évtizeddel ezelőtt milyen "furcsán néztek" volna egy kesselöre ezen a környéken.
Ja persze akkor még nekik sem volt GPS-ük. (hordozható HI !)
Megtaláltuk. Jót sétáltunk. Láttuk a siklőernyősöket is. Mi kiteosok vagyunk, kicsit bántuk, hogy nem vittünk ernyőt meg boardot. Majd legközelebb.
Köszönjük a rejtést.
Paksi munka után átrándultam ide a komppal. Hát ilyenkor aztán nincs semmi - se forgalom, se szépség. De a leírásnak (és főleg az utolsó lognak) köszönhetően pillanatok alatt meglett.
Miután az országútról azt láttuk, hogy az 1 km2-re eső légijárművek száma magasabb az átlagnál, tudtuk, jó helyen járunk. Aztán sár, dagonya, harckocsi-akasztók, bombatölcsérek szegélyezték azt az utat, melyen megközelítettük a célpontot. Hát ezért röpködnek errefelé többen... És ráadásul a fa tövében nem találtunk semmit...
3 napos kirandulas Szekszard kornyeken, lada 28.
Utban hazafele, ezt a ladat meg megkerestem. Par oraja tarlot egettek, meg volt ahol langolt is, de az eso miatt nem volt a kutyam mancsa alatt forro a talaj, rajtam meg cipo volt. :)
Kicsit elfogult vagyok, mert Kalocsán voltam katona '97-ben és sokat gyakorlatoztunk a repülőtéren, itt volt a katonai teherautó-vezetői vizsgánk is. Egy két, azóta benőtt földtúrás ismerősnek tűnt.
Bemásztunk a kapu melletti ház ablakán, bocsi. Nem zavartunk senkit, mert a nagy szél miatt senki nem volt a levegőben. Viszont a kifutóról könnyű séta volt az egész.
Csatlakozom az előttem szólóhoz.Ebéd előtti kesselés Hajnóczával...
Javasolnék egy karbantartást és a láda benejlonozását (sajna nem volt nálunk), mert nagyon nedvesedik a tartalma.A jelszó kívül pedig alig látszik a logbookon (a belső fedlapra szoktak inkább írni- ezt most mi megtettük utólagos engedelmeddel).
Egyenlőre elég randa elhanyagolt környék. A reptér kapuját zárva találtuk, maradt a törmelékkupacok mellett, árkon, bokron, kerítésmaradványon való közlekedés.
A Szelidi-tóról szöktünk meg egy kis ládázásra. Elég kölülményesen találtuk meg. Repülőket nem láttunk se a földön, se fentebb. A terület tényleg veszélyes lehet főleg sötétben.
50 km tekerés Paks-Kalocsa-Paks vonalon.
A bejáratnál éppen egy autós jött ki, aki nem nagyon akart beengedni minket, de végülis meg tudtuk oldani a reptérre való bejutás nélkül is. Bár szívesen megnéztem volna közelebbről is. Két siklóernyőst azért láttunk mesziről.
Megtaláltam! Voltak siklóernyősök!
Ha még itt lennének az oroszok, nem ülnék a gép elött! :)
Rettentő sok volt a kullancs! Ültek a nadrágomon, úgy kellett lesöpörni őket. Sok a természetes fűnyíró (birka)!
Egyébként Június 8-10 között Europairventure repülőnap lesz! Neten van!
Mai első ládánk. Az 51-es útról letérve, majd a sinek mellet megállva mentünk a láda felé. Susnyás, lövész árok, tüskés egyebek... GPS nélkül esély sincs a magtalálásra; a reptérből szinte semmit sem láttunk, repülő, paplanernyő nyista. A rejtés jópofa, viszont a doboz 'beteg' lehet, mivel egy kicsit nedves volt minden a dobozban.
Naná, hogy akkor kezdett el esni az eső, mikor elindultam a városból felkeresni ezt a ládát. Szerencsémre nyitva volt a kapu, így száz-egynehány méterre sikerült leautózni. A hangár környékén senki nem volt, csak a szomszédos épület előtt takarítgattak.
Megvan. A múl héten a debreceni repülőtéren jártam, előtte Dunakeszi-n, hasonló romlás mindenütt, de ki szemetel? A jelszó már elég nehezen olvasható és a rejtés álcája sem tökéletes, igyekeztem jobb rejtést csinálni.
Szokásos szombati kirándulásaink mai 3. állomása. Kiskapitánnyal együtt kerestünk és találtunk...:-))
A repülés nem kimondottan vonz bennünket, de megtekintettük a repteret és a környékét. Szombat lévén a reptér még zárva volt. A ládát gyalogosan közelítettük. Az odaúton egy nagy halom kidobott (???) használt gumiabroncsot találtunk. A fedetlen aknák gyermekkel keresőknek elég veszélyes. Vigyázzatok!!! A rejtek jó, a láda belseje nyirkos. A láda megkeresése után a reptértől már távozóban találkoztunk két autóval, akik a reptér felé igyekeztek motoros sárkányokkal "felfegyverkezve".
A két motoros sárkányt már a levegőben, utunk következő állomásáról a GCKALO rejtéstől láttuk körözni a reptér felett...
Furcsa ládika volt. Megtaláltam irtam a logfüzetbe de nem találtam a jelszót.
Olyan mintha a füzetből hiányozna az egy oldal. Lefotóztam az első oldalt meg a első két logot igazolásul. Persze amikor visszaértem az autóhoz akkor Mihu Laci megmondta a jelszót. Maga a reptér nem sokat
mutatott mert a keresés közben beesteledett.
Nagyon tetszett a hely, csak a nyakig érő csalán volt egy kicsit gázos... no meg a rengeteg szúnyog. A mai nap másodszor voltunk ott, mert először zuhogott az eső, és arra nem voltunk kellően felkészülve...
Láttunk egy kisrepülőgépet is... gondolom jót röhögött rajtunk... :o)
Nekem könnyű volt megtalálni révén hogy kalocsai vagyok sűrűn járok a erptérre siklóernyőzni (ja és kulcsom is van a reptérhez). A bejutáshoz nemkell kerítést mászni senkinek. Keressétek meg a "főbejáratát" a reptérnek (ebben a hejbéliek tudnak segíteni), és a kapu mellett lévő épületet megkerülve gyalog mindenféle mászás nélkül belehet menni. Ha netán a kapu nyitvavan nemajánlott kocsival bemenni mert a kijutás már bizonytalan mivel bármikor bezárhatják. A ponthoz jutás tényleg elég csalános és kullancsos úgyhogy a hosszúnadrág ajánlott és utánna a kullancsvizit. De az egész nemtöbb 40-50 méternél. Ha netán vannak siklóernyösök bátran gyertek oda szivesen látunk minden érdeklődőt. Jó pontkeresést mindenkinek.
Nagy nehezen meglett a láda, nem volt könnyű. Sok volt a szúnyog, a csalán, a kullancs...stb
De a lényeg, meglett.
Aránylag jó időben, csak rettentően nagy szélben.
Pinya, Belescus
Kicsit korán végeztem a mai munkaadaggal , újba már nem volt érdemes belekezdeni, ezért csak a koordináta ismeretében vágtam neki megkeresni a ládát. A reptéren éppen motorosok versenyztek/gyakoroltak igy nem lehetett a láda megközelítéséhez felhasználni a kifutó pályákat. Rövidnadrágban, térdig csalánban gázolva tettem meg az utolsó 50 métert.
Mégegy pusztulófélben levő katonai objektum, de ezt legalább valamire használják.
A kalocsai multi utolsó pontjától légvonalban alig több mint 2 kilométeres távolság arra ösztökélt, hogy elinduljunk a reptérre. Ezt sikerült megháromszorozni, végül a helybeliek útmutatása alapján a Paksi köz nevű, egykori tiszti lakásokból lakóteleppé avanzsált siralmas hangulatú házaktól a "betongyár" mellett jutottunk egy bezárt oldalsó kapuhoz. A ládához még visszalevő 400 métert az árkok, törmelékek, szögesdrótok (erre számíthattunk), kósza kutyák között tettem meg, a végén csalánfürdővel megspékelve.
Összesen két siklóernyőt láttunk messziről, bántuk hogy eljöttünk.
Jó lenne ha a leírásban lenne segédpont, vagy információ a láda, és egyáltalán a reptér bejáratának "emberi" megközelítéséről.
Elég hervasztó idő volt, fújt a szél, esett az eső. Egy szögesdrótban elszakadt a nadrágom, a maradék utat félszárú nadrágban folytathattam, ez még hagyján lett volna, de a ládától visszafele megtámadott egy mutáns sprinter kullancsfalka. Akármilyen gyorsan próbáltuk lesöpörni a lábunkról, este kiderült, hogy mégse sikerült, hisz egy jól megtermett egyedet ráncigálhattam ki magamból:-( Se motor, se repülő:-(
A sitthalom közepén leparkoltunk, majd irány a láda. Könnyen meglett. Ezután jöttek a meglepetések. Már akkor gyanús volt, hogy míg logoltam, egy kullancs akart megtámadni farmeren keresztül. És ezután még kettő a pulóveren át, mire sikerült szélsebesen elhagyni a környéket.
És még csak március vége van, mi lesz itt a nyáron??
Sikerül kb. 4-500 méterre parkolni és onnan egy kellemes, rövid sétával felkeresni a ládát. Könnyen meglett. Sosem jártam még itt. Nyugodt volt minden, minden kihalt, csak két terepmotoros döngicsélt a kifutópályán...
Nehezebb megtalálásra számítottunk, mert a repteret is csk körülbelülre sejtettük merre van. A régi reptéri vasúti bejárónál parkoltunk, az ipari parkhoz vivő úton, innen meg toronyiránt megcéloztuk a hátsó magas nyáras facsoportot. Hogy mi lehet itt nyáron? Az elfekvő méter magas bogáncsok, elszáradt csalánszárak most is akadályozták a lépéseket. A zacsi a fában messziről virított. Jobban bedugdostuk, de egy-két fával alkalmasabb rejtekadó fa is lenne. A környéken favágás (valszeg illegális) nyomai voltak, reméljük a ládást nem bántják. Ez a terület valóban csak reptetéskor érdekes - fi már csak tudja, évekig ejtőernyőzött. [gps nélkül]
befi
Megvan ezeknek az elhagyatott, pusztuló ipari-katonai emlékeknek is a varázsa, egy kirándulást megér. Lehet, hogy a hideg miatt, de szerintem rajtunk kívül egy lélek sem volt 5 km-es körzetben :)
Pilóta barátom invitálására látogattunk el a kalocsai reptérre. Egy motoros vitorlázóval repültünk és fotóztuk a repteret és a környékét. A repülés előtt becserkésztük a ládát is. Télen szerencsére nem nagy a dzsindzsa. Tetszett a környék mivel a katonai repülés megszállotja vagyok és már több jelenlegi és volt orosz repteret bejártam. Ezekről láthattok pár képet a www.warbirds.balna.hu honlapon vagy az Aranysas című újságban is.
Már régóta el szerettem volna jönni ide, de riasztóak voltak a megtalálók keservei. Ehhez képest nem volt semmi gond: topolya találomra, jó érzékkel ránavigált a betontelep felé vezető útra, onnan meg tényleg csak pár száz méter séta, cseppet sem nehéz terepen. Persze, nyáron lehet, hogy dzsindzsásabb, és most se magassarkú cipő az adekvát viselet; de az árkot és a kerítést könnyen meg lehet kerülni, és igazán semmi nehézség nem volt most a láda helyének megközelítésében. A rejtés is elég ügyes, mert bár odalátni a felszállóhelyról, a fa túloldalán kotorászó ládász nemigen látszhat onnan. Különben is mással vannak elfoglalva a paplanozók, akiknek a merészségét és ügyességét jól megcsodálhattuk.
A sétálóutcán egy Klub nevű helyet, ahol remek jó ebédet ettünk délután 4 körül, óriási választékból, úgynevezett "kis" adagokkal is nehezen megbirkózva :)
Nekünk szerencsére a megközelítéssel nem voltak gondjaink, egyből odataláltunk. Kár, hogy ennyire elhanyagolt a terület, de hát ez az oroszok hagyatéka nekünk...
Szeretem az ilyen kopottas-misztikus helyeket. Magam rejtőként is tudom, nem egyszerű repülőtérhez rejteni; legális is legyen a láda, meg mutasson is valamit. Lehet, hogy kis szerencsével érdekesebbeket is láthattunk volna a ládától, de az ünnepi hétvége szép idője ellenére elég kihaltnak tűnt, messziről láttunk egy-két repülőt meg siklóernyőst. A körülményekre való tekintettel itt talán érdemes lenne jobban részletezni a láda ill. a repülőtér publikus bejáratának megközelítési módját.
Többedszer jut eszembe, hogy talán érdemes lenne kipróbálni a siklóernyőzést.
Szép októberi napon messziről láttunk sok birkát, meg egy pásztort. Átmásztunk a dzsindzsán és a 'birka-aknákon', de repcsit és siklóernyőt még a birkáknál is távolabb láttunk csak. De talán érthető, hogy október 23-án nem sokan repkednek! Azért nekem Sármellék jobban tetszett. Ott láthattunk legalább hangárokat is a gyomon kívül...
Talán lehetne pontosítani a leíráson. Lehet, hogy jó hely egyébként, de akkor írni kellene egy (jobb) megközelítési útvonalat. Nem hiszem, hogy a pilóták is a dzsindzsán át járnak.
Közös ládamészárlás Pupuval.
Futottunk pár kört a reptér bozótosba vesző útvesztőiben. Végül gyalog haladtunk a harmatos növényzeten keresztül célunk felé. Könnyű találat, ködben nem túl izgalmas helyszín.
Mudman
Kiskunsági nagy kesselés Mudmannel, 11/3
Jó bejáratot találtunk a betontelep mellett, és el is jutottunk a láda 400 méteres közelségébe, onnan nehézség és dzsindzsajárás nélküli találat. A végén terepjáróján odajött kocsinkhoz az önkormányzat területfelügyelője, barátságosan köszönt, bemutatkozott, és kérdezte, hogy segíthet-e valamit. Szóval pozitív volt ez az oldala a dolognak, viszont a reptérből valójában nem láttunk semmit, és ezen a ködös őszi napon természetesen nem volt semmiféle látványosság.
Hajósi hétvége -ládakeresés Kalocsán GCKALO keresése közben beiktattuk ezt a ládát is Péterrel. Tényleg kellene némi segítség a reptér megközelítésével kapcsoltban, a térképen nem volt jelölve, és rengeteget tekeregtünk, mire meglett (és persze párszáz méterenként kérdezősködtünk). A kocsi a bejárat előtt maradt kint. Kicsit féltettük, de nem lett baja.
Gyalog megkerültük az épületet és nekivágtunk a füves mezőnek. Ami azonban egyre vadabb lett. Aztán átmásztunk az első árkon. 40 cm magas szederbokrokon mentünk át, ami olyan sűrű volt, hogy szinte megtartott. Aztán a következő árok, majd még egy. Közben egyre több csalán, egyre vadabb szúnyogok.
A ládától láttuk az autókat, tehát biztosan van másik út is, de mi nem leltük. Nem biztos, hogy végig kell jönni azon a 300 m bozóton, ámde a ládától az autókig is csak csalánerdőt láttunk. Inkább visszemntünk a járt úton...
Elszakadt a szandálom :(
És még ide kell írjam: Péter nagyon nem szereti ezt a ládát.
Voltak ernyősök, és láttuk, ahogy felhúzzák őket. Ez tényleg szuper, de ennek a nézésére jutott a legkevesebb időnk :(
Péter & Mackka
Dél-Duna mente 3/7
Gondolom nem sikerült az ideális utat megtalálnunk a ládához mert rengeteg szúrós nyavaját szedtünk össze meg jól összecsipkedett a csalán. A reptérből sem sok látszott, de legalább a láda köszöni jól van.
Legnagyobb sajnálatunkra - a telefonos segitség ellenére - nem sikerült megtalálnunk a ládát. Mentségünkre szóljon, hogy GPS nélkül vállalkoztunk erre a feladatra, ami most meghaladta az erőnket :-)
De még visszatérünk megfelelő felszereléssel :-)
A GCKalo újrarejtése után Clippel együtt kerestem meg a ládát. (ő már megtalálta korábban, de nem segített megtalálásban, igaz nem ius volt rá szükség.)
Nem volt különösebben nagy élmény szakadó esőben a térdig érő gazban megközelíteni a ládát, de miért kell nekem ilyen időben jönni? :))
A reptér tök üres volt, sajnos a kulcsot nem találtuk a jelzett helyen, így az autó a kapu előtt maradt. Az épület túl oldalán nincs kerítés, így nem okozott gondot a bejutás.
Talán izgalmasabb lenne a láda, ha az egykori irányító épület közelében lenne (igazi ex-szovjet bázis feeling :)) ), de akkor valószínűleg azon panaszkodnának, hogy minek annyit kutyagolni egy repülőtéren, és ez is egy jogos észrevétel lenne. Úgyhogy jó helyen van itt (szerintem).
A rejtés is ügyes szerintem. Viszont egyetértek, hogy a megközelítéshez kicsit több támpontot kellene adni (nekem Clip segítségével nem okozott gondot, de ez nem mindenkinek jön össze).
Szóval a szakadó eső és a gaz ellenére, nekem tetszett. :)
Bár imádom a repülés minden formáját, nekem ez a láda nem nyerte el a tetszésem. Sok időnk nem volt, így a város megnézése helyett a ládát kerestük meg; már bánom. Rövidnadrágban tényleg szívás a derékig érő csalánban bóklászni. Talán ha lett volna valami élet, jobb lett volna, de a reptér tök kihalt volt, pedig szombat délután volt. Kicsit fura érzés volt egy katonai reptérre bemászni (igazából mászni nem kell, elég az épületet megkerülni -- kulcs nincs). Pláne fényképezni -- mondjuk húsz éve mit kaptam volna ezért....
Összességében, ha valaki ritkán jár erre, sétáljon inkább a városban, az sokkal jobb. Ha gyakran fordulsz meg itt, akkor esetleg megéri kinézni.
Ja, amiért a webes megjelenítést lepontoztam: pusztán koordináták alapján, GPS-szel, de térkép, terepjáró, repülő nélkül igen nehéz meglelni a repteret. Nem ártana felrakni a fontosabb útkereszteződések koordinátáit (urambocsá utcaneveket), mert a városon belül tettünk pár kört, mire kiértünk -- sokadszori kérdezgetés után.
A reptérrel kapcsolatban:
A II. világháborút követően a Magyar Légierő vadászrepülő alakulata állomásozott itt, 1955 októberében a 31. vadászrepülő ezred MiG-15-ös repülőkkel.
1956 utáni években a Szovjet Hadsereg bázisa lett, a szovjet csapatok kivonásakor a 396. Szállítóhelikopter Ezred állomásozott itt MI-6 és MI-8 típusú helikoptrekekkel.
A terület tele van csalánnal ahogy msáok is mondják, de szerintem jó láda. Azért is mert a kordináták nagyon pontosak, bár csak ez a 4. ládám ennél fél métert jelzett a fa tövénél, máskor 3-5 métereket mellé...Egy közepest adnék rá összességében. A csalánok miatt...:-)
Ezt csunyan bebuktuk....
A DZSINDZSA (igy nagybetuvel, mert az ekkora mar a magazodast is kierdemelne) szurnyu...
a melo Kalocsara vezenyelt minket es szerencsere gyorsan vegeztunk... Munkatarsat megfuztem megmutatom neki a GC szepsegeit...
Nos a kulcs nincs a parkanyon..... -> telefonos segitseg 1.
Nem baj gyalog bemegyunk, kocsi a kapu elott, talan nem viszik el belole a notebookokat, szerszamokat...
Gyaloglas..... kerestunk "kesser osvenyt", de nem talaltunk.
Irany a DZSINDZSA (persze rovidgatyo, 3x fok..., meg nem kajaltunk de a LADA elorebb valo nem?)
hat a csalantol + hangyaktol meg most is zsibbad a labam, de nem talaltuk meg. (sot telefonos segitseg 2. is igenybe vettuk es kb egy oran keresztul kerestuk, ill. tortuk az utat.)
Majd legkozelebb ha a munka ismet arra terel.....
Nagyon érdekes egy ilyen kihalt reptér a maga félelmetesen hosszú és széles kifutópályájával. A pálya végén álltam a kocsival, és a láda megtalálása után le akartam mérni a hosszát egy kis sebességi teszttel összekötve. Sajnos egy rendőrautónak tűnő kocsi hajtott rá valahol feljebb, így elálltam a próbától. Majd legközelebb...
Ellavírozgattam, mire a kapuhoz értem. A kapu zárva volt, még jó, hogy közben érkezett valaki, aki éppen kijött a reptérről.
Megtudtam és ez szerintem nem árt, ha a rejtő is felveszi a cache infojába, hogy a kapu lakatkulcsa a legközelebbi ablak párkányán van és ide is kell visszatenni.
Bejutottunk a fiammal, de az utolsó métereken az aszfaltúttól a nyakamba kellett venni, mert nő az a csalán a fene egye meg. A rejtés tök jó. Éppen repkesett egy-két sárkányos. Idő 31 fok, jót kirándultunk.
Kiskőrösig vonat a télen már bevált módon, onnan kerékpár. Az első 35 km igencsak pofaszelesre sikeredett (42/17), visszafelé viszont segített a szél (52/19 és 52/17).
Csaknem 30 éve, hogy katonaként itt szolgáltam a harckocsizóknál. Ha nem is nosztalgiával, de érdeklődéssel szemléltem, hogy mi minden rombolás maradt vissza azokból az időkből. Mindenfelé lepukkant kaszárnyák, őrbódék, gyakorlóterek, tárolóhelyiségek. Ilyen területekből alakítottunk ki ipari parkokat Székesfehérvár környékén; a hasznosítás Kalocsán még várat magára.
Talán a reptér... A bejárathoz érkezve lakat a kapun - egy kedves öreg bácsi nyitja a lakatot, beenged. Visszafelé ő már nem lesz itt, elmegy repülni - mondja.
A ládáig sok érdekes nincs: kifutópályák, meg fű. A láda hamar megvan - de hogy jutok innen ki? Jellemző módon a kapu mellett az épületet megkerülve szépen ki lehet sétálni.
A láda végeztével egy pillantás a volt Gábor Áron Laktanyára, aztán irány Soltszentimre (GCSOCS), legalább egy darabon hátszélben.
Hi-hi láttam kl-t :)
Helybéliként csak most jutottam el idáig :) Bár csak hétvégenként vagyok Kalocsán. Most kimentem és levadásztam a ládát. Könnyen meglett, bár igen jól el van rejtve. Ezután még ottmaradtunk fényképezni, sétálgatni, eközben láttam meg 2 gyanús egyént a láda felé lopakodni. Miközben távolról figyeltük őket, csináltam pár fényképet. Miután elmentek, visszamentem a ládához, és valóban ládászok voltak. Talán ők is láttak minket!
Már nagyon sokszor voltam itt, még Mapsource térképet is csináltam a területről :)
Hazaérkezés után 2 kullancsot is találtam magamon, de szerencsére csak másztak.
A ládához sétálva három tapsifülest sikerült felzargatnom és megfutamítanom. Visszafelé meg egy fácán röppent fel szinte a lábam alól.
Tetszettek ezek a fák, csak aza a kár hogy a katonák nem nyomtalanul tüntek el. Itthagytak jó néhány lepusztult épületet - vagy inkább romot.
Mivel kifutón még sosem jártam, most elképzeltem, hogy akár fel is szállhatnék ha egy kicsit nekifutnék ... csak hát a lábaim kicsit fájnak mostanában...
Na most végre megvan! Sokadszori próbálkozás után végre megvan az első szűz ládám! Jó sokat keringtem, mire rátaláltam a helyes ösvényre. Vak sötét volt, fogalmam sem volt, hogy merre van a reptér, merre lehetnek az utak. Helyenként kerítés, helyenként árkok állták az utamat. Mivel valamikor én is űztem a siklóernyőzést, az külön öröm, hogy ez lett az első szűz ládám.