az összes téma hozzászólásai egyben, alnibell hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 357 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.06.19 17:30:18 (3150)
Kedves pgyp, számíthatok a POI-kkal kapcsolatos kérdéseim megválaszolására?
Ma ismét feltöltöttem vagy 6 tűzcsapot, de nagyon nem lenne szerencsés, ha ezek továbbra is a közkút ikonjával jelennének meg a Garmin-kimeneten!
[előzmény: (3138) pgyp, 2010.06.01 11:35:44]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.06.12 09:20:55 (49753)
Szerintem túlbonyolított a jelenség magyarázata.
A sebesség a megtett út és a menetidő függvénye, ennek ingadozási mértéke viszont a koordinátákból számított úthossz arányváltozásának a függvénye.
Kis sebességnél a ténylegesen megtett út hosszához viszonyítva a számított úthosszat sokkal nagyobb arányban terheli/módosítja a vételi pontatlanságból eredő hiba. S mivel a mérési hiba plusz/mínusz értékű, például egy időegység alatt megtett út számított hossza lehet 5 vagy 15 értékű, míg nagyobb sebesség és azonos hibamérték esetén 85 vagy 95.
A haladási sebesség számításához felhasznált, a pillanatnyi koordinátákból számított megtett út így megnyilvánuló arányváltozás okozza (óvatoskodva: okozhatja) a kijelzett sebességingadozás nagyságrendi eltérését a kis-, illetve a nagy sebességű haladás mellett.
A Doppler-effektus meg köszöni, de ebből nem kér.
[előzmény: (49733) 2010.06.11 20:28:28]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.06.01 11:02:43 (3137)
Kérem, nyíljon ki egy kis résnyire a titkok háza kapuja!
Hadd tudjam meglesni, mi alapján választja ki a kimenet gyártó a megjelenített POI-k szimbólumát?
Miért lesz a tűzcsapból közkút, a sorompóból és a természetes útakadályból autópálya kijárat?
[előzmény: (3134) alnibell, 2010.05.27 10:22:20]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.27 10:22:20 (3134)
Akkor, hogy is állunk ezekkel a tűzcsapokkal?
Láttam, más is próbálkozott a korrekcióval, de nem járt a kívánt eredménnyel a próba.
Milyen kulcs alapján dönti el a kimenet gyártó, hogy melyik ikont rendeli a szerkesztett POI-hoz. Csak nem tényleg a neve alapján?
[előzmény: (3130) alnibell, 2010.05.13 20:17:03]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.05.13 21:50:07 (48912)
Én is úgy tapasztaltam, hogy az elemcsere ideje alatt még van annyi szufla a belső akkuban, hogy nem vesznek el a tárolt adatok. Ahogy írtam, egyelőre lithium elemek vannak a vasban. Azoknak kisebb az önkisülésük és valamivel nagyobb a feszültségük, mint 1,5V.
Az valószínű, hogy további akku csere már nem lesz benne. Mindenesetre megtartom, mint másod-mérőt, nem teszem el kiállítási darabként a vitrinbe. A külső antenna meg külön segítség a pontosabb méréshez.
[előzmény: (48876) magpet, 2010.05.12 09:22:08]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.13 20:17:03 (3130)
Igen, ezt ismerem, abban a kategória vagy más néven csoport is tiszta.

Az alábbiakban feltettem a tárggyal kapcsolatban néhány konkrét kérdést, azokra vártam a választ.
Elismerem, tudatlan kibic vagyok a tárgykörben, ezért aztán kérdezek, hadd tanuljon a gyerek alapon.

Ha jól bogoztam ki az eddigiekből, a Garmin-kimeneten a tuhu-szimbólumokhoz -valamilyen módon- párosított Garmin-szimbólum jelenik meg. Ha így van, akkor biztosan lehetne találni olyan indexelési módot, amelynek eredményeként nem félrevezető szimbólummal jelenik meg egy-egy POI a kimeneti térképen.
Ebbe nem kívánok és nem is tudok belefolyni, de az talán nem titok -és ennek ismertetését kértem korábban-, hogy mi a tuhu- - Garmin-szimbólum párosítás?

A használt fogalmak egyértelműségének szükségességét -gondolom- nem kell igazolni.
A POI-knál Típus/Type a szimbólum-kód, de Tipus= az extra paraméter is. Eddig ez utóbbiból volt harminc egynéhány ékezet nélküli értékkészlettel, most van kétszáz fölötti ékezetes szövegekből álló értékkészlettel.
Használatban marad ez, s ha igen, milyen formában?
[előzmény: (3128) Old Eye, 2010.05.13 16:30:17]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.13 09:24:06 (3126)
Rendben, abbahagyom a "bohóckodást". De továbbra is tartom, hogy a félrevezető pont megjelenítés helytelen, akkor inkább ne legyen, törlendő, valamint az ennek javítását célzó próbálkozást nem tekintem annak.
Egyértelműen hibás szimbólummal jelennek a Garmin-kimeneten a tűzcsapok és az elzárt, nem használható közkutak. Ezeket a legutóbbi rajzolásomból törölni fogom.
[előzmény: (3125) felazso, 2010.05.13 08:36:34]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.12 22:00:14 (3124)
És még valami:

Jó lenne egyértelművé tenni az alkalmazott fogalmak pontos értelmét!
Van itt szó típusról, kategóriáról. De esetenként a választott szimbólumot is típusként jelöljük, szerintem hibásan.
Az eredeti értelmezés szerint a POI-típusok a telepules, buszmegallo, etterem, vasutallomas, ... egyeb voltak, ezek valamelyikébe kellett besorolni a pontot. A mostani értelmezés szerint típus a tűzcsap, közösségi ház, templom, ... egyéb, ezek valamelyikét kellene helyesen megadni?
Akkor mit takar a kategória?
[előzmény: (3123) alnibell, 2010.05.12 21:49:53]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.12 21:49:53 (3123)
A jó eredmény például az lenne, ha a tűzcsap POI nem közkifolyó ikonnal jelenne meg a Garmin-kimeneten, a MapSource-ban.

Én nem azt állítom, hogy a módosított szimbólum a feltöltés során visszaállna az eredeti értékre, hanem azt, hogy az eddigi próbálkozások a POI módosítására nem a kívánt eredményre vezettek. Így például rossz irányú változásnak tekintem azt, hogy a korábban a MapSource-ban egyedi házként megjelenő, Tipus=epulet paraméterű, közösségi ház szimbólumú POI a Tipus= értékének törlését követően az egyéb 0xae00 kódot kap a TypeTuristautak= értékeként. Számomra az sem megnyugtató, hogy a FrissitesDatuma= , mint máig létező paraméter, bárminemű változtatásának nincs hatása az adatbázisban elsőként rögzített értékre.

Tényleg nagy kavarodás lehet, például a Tipus= eredetileg bevezetett -ékezet nélküli- értékei körül. Élnek még, használni kell azokat, melyek a most érvényben lévő Tipus= POI extra-paraméterek?
Vagy mást kérdezve: a MapEdit-ben szerkesztett POI-k a Garmin-kimenetben a megfelelő Garmin-szimbólummal térnek vissza? Ez esetben a vitás POI-knál nem lenne célszerű a Tipus= értékének a megfelelő Garmin-kódot megadni?

Szerintem a térképen nem megengedhető, hogy egy tűzcsap közkifolyó ikonnal jelenjen meg. Félrevezető.
[előzmény: (3122) pgyp, 2010.05.12 20:04:33]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.12 19:48:36 (3121)
Ezt én nem kavarodásnak hívnám ...

1.) Ha a FrissitesDatuma= sor nélkül próbáltam feltölteni a módosított POI-szerkesztést, akkor ez a POI id-ket felsorolva a létező, de nem jött le vele a FrissitesDatuma mező, nem ellenőrizhető a dátum, nem frissítettük hibaüzenetek sorozatával válaszolt a szerver.

2.) Ha a módosítást úgy hajtottam végre, hogy a Tipus= , TypeTuristautak= értékeit törölte, a FrissitesDatuma=2010-05-12 értéket adtam, akkor hibaüzenet nélkül lezárult a feltöltés, de
a) az összes érték nélküli Tipus= a TypeTuritautak=0xae00 értékkel,
b) a FrissitesDatuma= az eredeti 2010-05-07 02:15:48 időértékkel tért vissza.

Magyarul, a módosítási kísérletek egyike sem vezetett eredményre.
[előzmény: (3120) pgyp, 2010.05.12 12:08:28]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.12 11:04:56 (3119)
Persze, hogy nem. De mint írtam a Tipus= eredeti értékét töröltem, maga Tipus= bejegyzés megmaradt.
Az csak plusz volt, hogy a TypeTuristautak= értékét átírtam a szimbólumnak megfelelő értékre.
De azon túl, hogy ez mindegyik POI-nál az egyéb szimbólum értékét vette fel, a FrissitesDatuma= maradt az eredeti értéken, hiába módosítottam azt.
Azaz valahogy úgy néz ki a dolog, szükség lehet a Tipus= paraméter értékére továbbra is.

Szóval, egyre nagyobb a zavar e tárgykörben nálam. A tuhu-térkép meg -szerintem- nem kísérletezési terep, ahol a siker érdekében ki kell próbálni az összes szóba jöhető változatot.
[előzmény: (3116) felazso, 2010.05.12 10:45:43]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.12 10:35:30 (3114)
Nem vezetett jó eredményre a javítás(?), sőt ...
A módosított POI-k Tipus= értékét töröltem, a FrissitesDatuma= értékét aktualizáltam, a TypeTuristautak= értékét az adott szimbólum értékére módosítottam, de az összes módosított POI-nál a TypeTuristautak=0xae00 (egyéb) értéket vett fel, a FrissitesDatuma= meg maradt az eredeti feltöltéskori értéken.
Nem OK!
Lehet, hogy a Del=1 törlést követően újra kellene felvinni a POI-kat, hogy végre helyesen jelenjenek meg?
[előzmény: (3111) alnibell, 2010.05.12 09:31:19]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.12 09:31:19 (3111)
Rendben.
Teszek egy újabb próbát, mindkét POI-fajtánál (tűzcsap, közösségi ház).
Ezek szerint értelmezhető úgy a dolog, hogy a POI-k Tipus= extra paramétere a reformot követően hatástalan, érvénytelen, nincs kategória - Tipus= megfeleltetés?
[előzmény: (3110) zayd, 2010.05.12 08:59:00]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.05.12 09:18:55 (48875)
Akkor már ketten vagyunk ennek birtokában.
Nem rossz készülék a 12CX, csak jobban igényli a delejt a 4 elemből, mint az újak, meg vigyázni kell a memória-aksi lelki világára. Már kétszer cserélni kellett, mert minduntalan Memory battery is low hibaüzenettel köszönt. Most állandóan benne van 4 lithium elem, hogy a memória-aksi "szophasson", ha akar. Külső antennával (GPA-02A) meg egészen jó. Csak a tárkapacitás kicsi egy kicsit, így jól végig kellett gondolni, milyen legyen a nyomvonal rögzítés módja. Néha a Vista HCx mellett ez is be van kapcsolva.
[előzmény: (48848) magpet, 2010.05.11 08:58:59]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2010.05.12 08:40:31 (3109)
Jó reggelt!
Pár napja bajlódom néhány POI módosításával, eddig eredmény nélkül.
A letöltött mp-fájlban bogarászva azt látom, hogy az ez évben felvitt POI-k jó részénél nincs kitöltve a Tipus= paraméter, másoknál meg igen. A POI menü legördülő listájából -egyelőre- nem lehet megtudni, hogy az abban szereplő kategóriák milyen Tipus=-sal feleltethetők meg.

Az már -számomra- tisztázódott, hogy a sikeres POI módosítás alapfeltétele az, hogy FrissitesDatuma= értéke nagyobb legyen, mint az adatbázisban lévő dátum, de a kategória - típus megfeleltetés számomra nem világos.
Például a víz kategóriába többféle természetes, illetve mesterséges objektum tartozik. Korábban az iható vizet adó víznyerőhelyek Tipus= azonosítója a forras jelölést kapta. Most mi a helyzet, mi a Tipus= -a például a tűzcsapnak vagy mondjuk a kultúra kategóriába tartozó közösségi háznak?

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2009.11.06 08:46:01 (44297)
Köszönöm, Old Eye!
Megnézem másik gépeken milyen pontosan a felépítése, és annak megfelelően próbálom majd pótolni a hiányt.
[előzmény: (44293) Old Eye, 2009.11.06 08:05:23]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2009.11.05 23:07:53 (44287)
Jó estét!
Furcsa kérdéssel zaklatlak benneteket, de talán valaki tud segíteni.
Tegnap egy szükségesnek ítélt XP regisztrációs-adatbázis kézi szerkesztés során, nem szándékosan törlésre került a HKEY_CLASSIC_ROOT szekcióból -ha jól emlékszem- 6 AMOVIE bejegyzésből is 5 darab. Csak az AMOVIE.ActiveMovieControl.2 bejegyzés maradt meg háborítatlanul.
1.) Mire vonatkoznak ezek a bejegyzések, a hiányuk minek a működését gátolják?
2.) Ha nélkülözhetetlenek a korrekt számítógép-működéshez, akkor mi a legegyszerűbb visszaállítási mód, kikerülhető-e a rendszer újratelepítése, vele együtt az alkalmazások ismételt telepítése?

Lementett adatbázisom nincs, így onnan nem tudom visszanyerni a törölt bejegyzéseket.

alnibellhozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2009.10.12 22:48:40 (4475)
Amire rá szánom magam, már csak rokkantkocsival tudnám teljesíteni.

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2009.08.21 07:52:16 (2764)
Igen, a hivatkozott szakaszról van szó.
Márpedig a térképnek -szerintem- azt is jelölnie kellene, hogy egy adott pontnál a környezethez viszonyítva nagyon veszélyes területhez érkezett a túrázó! Ez nem a Rám-szakadék, ahol nem meglepetésként hat egy-egy veszélyes szakasz, itt egy lankás hegyoldalon ballag lefelé a delikvens és az úton egy mély kút állja az útját. Az alámosott útszakasz megjelölés ezt nem fejezi ki pontosan.
[előzmény: (2762) Arti (junior), 2009.08.21 01:44:29]

alnibellhozzászólásai | POI | válasz erre | 2009.08.21 00:16:26 (2761)
Jó estét!
Tegnap, hosszú idő után sikerült egy kis bemérő túrát megejtenem Vinye térségében. A víztorony térségében a térképünk ugyan jelzi, hogy alámosott az út, de mindenképp szükségesnek tartanám, hogy a vízmosás víztorony felőli végén lévő kb. 10 m mély és 5-7 m átmérőjű, negatív hajlású víznyelő jelölve legyen a térképen, mert az út nyomvonalán van és így szürkületben vagy éjszaka nagyon veszélyes lehet megközelíteni.
A rajzolás során milyen szimbólumot kapjon?
[előzmény: (2760) Arti (junior), 2009.08.09 17:31:47]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2009.01.16 10:54:15 (37265)
Ha még nem sikerült a konvertálás.
Az első kérdés az, milyenek is a koordináták? Esetleg EOV?
Van megoldás a konvertálásra, a fő eszköz ehhez a GpsBabel alkalmazás.
[előzmény: (37220) Hegyo, 2009.01.14 13:10:59]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.29 09:20:44 (35906)
Nem, sehol sincs beállítva proxy.
[előzmény: (35905) Mengyán, 2008.11.29 09:02:23]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.28 20:10:55 (35890)
network.http.version=1.1
[előzmény: (35871) bpeti68, 2008.11.28 12:42:28]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.28 20:06:51 (35888)
Jó estét!

Egyelőre áll minden.
Jelzem, nem a kapcsolat szakad meg a kiszolgálóval, hanem a FF-ban TuHu-nál kapok egy visszajelzést a letöltési próbálkozáskor, 1 perc eltelte után, hogy "kész" -a semmi-, az IE-ben pedig azt, hogy a "lap nem jeleníthető meg". Nem kell újra tárcsáznom ahhoz, hogy más lapokat betöltsek, sőt másodikként a TuHu-ra is vissza tudok jönni.
Azaz nem bontás történik, hanem "csupán" hibássá válik a honlap betöltése.
[előzmény: (35872) bpeti68, 2008.11.28 12:58:54]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.28 12:31:10 (35870)
Alapbeállításban true.
[előzmény: (35869) bpeti68, 2008.11.28 12:27:49]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.28 12:06:06 (35868)
Köszönöm! Tehát majd' két perc.

Megpróbáltam, amit Andreas jelzett, átírtam -az eredetileg is 300-as értékkel szereplő- network.http.keep-alive.timeot értékét 600-ra, de ugyanúgy 1 perc után megszakadt a kapcsolat, mint az eredeti beállításnál.
[előzmény: (35867) tibbi, 2008.11.28 11:57:36]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.28 11:40:41 (35865)
Történt már optimalizálás a felületek vonatkozásában a szerveroldalon, a probléma nem ott van. Ott -tudomásom szerint- a rendelkezésre álló időtartam is növekedett. Itt, a saját gépemen szűk az időtartam, 1 perc után megszűnik a kapcsolat a szerverrel.
Az alapkérdés az, hogyan lehet a várakozási időt 1-ről -mondjuk- 3 percre változtatni? Én itt akadtam el.

Az persze lehet egyfajta segítség, ha a szerveroldal még jobban felgyorsul, de attól még itt a probléma marad.

tibbigeo, nálad mennyi idő telik el a letöltés kezdeményezésétől a zippelt csomag letöltésre történő felkínálásáig? Ha több, mint egy perc, akkor kell lenni valami módosítási lehetőségnek nálam is erre.
[előzmény: (35863) tibbi, 2008.11.28 11:27:35]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.28 10:35:03 (35860)
A Bakony, de az adatbővülés miatt gyakorlatilag mindegy melyik. Az N/A tulajdonságok nélkül sem működik, illetve úgy is túllépi az 1 percet a letöltés előkészítése.
Itt a gépen kellene valamit csinálnom, csak fogalmam sincs, hogy hol keressem a mit?
[előzmény: (35859) olahtamas, 2008.11.28 10:28:03]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.11.28 10:23:36 (35858)
Szép napot!

(Itt szépen süt.)

Valószínűleg nem ide tartozik, de ...
Hosszabb ideje próbálkozom im-fájl letöltésével szerkesztéshez. Most már szinte mindig sikertelenül. A zárolást a szerver elvégzi, de anyag nem érkezik, ~60 másodperc után megszakad a honlappal a kapcsolat. Ilyenkor újra belép, zárolást felold i tak dalee ...
A Win2k rendszerű gépen RAS PPP over Ethernet Protocol-lal van az ADSL kapcsolat felépítve. Az a kérdés, hogyan tudom az 1 perces várakozási időt növelni? A beállításoknál, tulajdonságoknál nem találtam meg a lehetőségét ennek.

alnibellhozzászólásai | apróhirdetés | válasz erre | 2008.09.26 22:56:40 (5754)
OFF
Jó lesz az úgy, csak kell még hozzá egy vagy két tükör. Nincs lehetetlen. Mindenesetre a szemöldökspirál és a hasonlóak nem kellenek majd, bár ezek a tükör tartozékai.
ON
[előzmény: (5749) magpet, 2008.09.25 17:19:08]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.07.12 09:20:21 (31722)
A Vista HCx naponta rögzíti a gpx-állományokat. Így az USB-re "dugás" megengedi a napi állományokhoz a külön-külön hozzáférést.
[előzmény: (31719) Andreas, 2008.07.11 23:57:40]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.06.20 21:47:37 (30917)
Bocsánat! Az előző hsz helyesen:

Azt már "bebizonyította" a Vista HCx, hogy jobb, sokoldalúbb, mint a 12CX, de mint minden jóban, ebben is van rossz, visszalépés az korábbiakhoz viszonyítva.
A joy-jal kombinált Enter nem egy sikeres megoldás. Menet közben egyszerűen nem lehet hiba nélkül kezelni, minduntalan elmozdul a kurzor pozíciója. A 12CX-en van egy útpont rögzítő Mark és egy külön Enter gomb, ezekkel menet közben is lehet útpontot rögzíteni, a Vista HCx-szel ez gyakorlatilag lehetetlen, ennél meg kell állni ehhez és kivárni, hogy a hosszú Enter nyomás hatására megjelenjen az útpont rögzítő ablak. Vagy át kell lépni a menübe és ott felvenni az új útpontot.
Ez nem tetszik benne.
Lehet persze mondani erre, hogy ebben is van jó is, hisz' a kényszerű megállás miatt mód nyílik a szükséges jegyzetek elkészítésére. De autóval?
[előzmény: (30916) alnibell, 2008.06.20 21:42:06]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.06.20 21:42:06 (30916)
Azt már "bebizonyította" a Vista HCx, hogy jobb, sokoldalúbb, mint a 12CX, de mint minden jóban, ebben is van rossz, visszalépés az korábbiakhoz viszonyítva.
A joy-jal kombinált nem egy sikeres megoldás. Menet közben egyszerűen nem lehet hiba nélkül kezelni, minduntalan elmozdul a kurzor pozíciója. A 12CX-en van egy útpont rögzítő és egy külön gomb, ezekkel menet közben is lehet útpontot rögzíteni, a Vista HCx-szel ez gyakorlatilag lehetetlen, ennél meg kell állni ehhez és kivárni, hogy a hosszú Enter nyomás hatására megjelenjen az útpont rögzatő ablak. Vagy át kell lépni a menübe és ott felvenni az új útpontot.
Ez nem tetszik benne.
Lehet persze mondani erre, hogy ebben is van jó is, hisz' a kényszerű megállás miatt mód nyílik a szükséges jegyzetek elkészítésére. De autóval?

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.06.05 21:35:02 (30423)
Mondjuk 3 akksi-készlet, meg egy kisméretű napelemes akkutöltő. Ja, és persze a jelzett 76CXs vagy valami hasonló, ami nem eszi az áramot csak szürcsölget belőle.
És mindenek előtt jó utat, időt, erőt és főleg egészséget!
A képes beszámoló jöhet.
[előzmény: (30420) Szab, 2008.06.05 21:19:21]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.05.19 07:49:23 (29948)
Köszönöm jekaeff!
A kézikönyv megvan magyarul, még a programhoz kaptam. Viszonylag sokat használtam, éppen ezért volt furcsa a kapott hibaüzenet. Alkalmazások telepítése nem szokásom, az elv: mindig csak annyit, amennyire szükség van. (Az azért érdekes, hogy a kézikönyv nem említi, hogy a PCX5 (v2.09) első indítását a GPS-t azonosító kóddal kell megtenni, pl. a 12CX esetében így: PCX5 -ut1162030100003) Feltelepítem mégegyszer, de azt hiszem marad a GPS TrackMaker.
[előzmény: (29947) jekaeff, 2008.05.18 23:04:16]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.05.18 12:08:11 (29939)
A most telepített GPS TrackMakerrel sikerült kiolvasni a Garmin 12CX-ből a tegnapi mérés adatait. Ezzel a probléma megoldódott, de továbbra is érdekel, miért nem hajlandó kommunikálni a készülék a Garmin PCX5 alkalmazással?
[előzmény: (29933) alnibell, 2008.05.18 06:58:11]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.05.18 06:58:11 (29933)
Köszönöm a választ!
Nem lettem vidámabb a zavaró jelforrások sűrű szigetközi telepítettsége miatt. De legalább tudom, mi okozta a 12CX jelvesztését.
De ha már itt tartunk.
A jó öreg Garmin 12CX a közelmúltban egy belső memória táp cserén esett át. A PC-vel a kommunkikáció a PCX5 szoftveren keresztül volt lehetséges. Sajnos csak volt, mert a tegnapi felmérés eredményét már nem tudtam "kicsalni" a készülékből, minden kísérletre az Error! The unit is not responding to the Request Command üzenetet kaptam, ezzel meghiúsult a két GPS-sel történő egyidejű felmérés, ill. a feldolgozható track nyerés.
Mi lehet a baj?
[előzmény: (29931) jekaeff, 2008.05.18 01:05:10]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.05.17 21:25:20 (29925)
Jó estét!
A múltkoriban helyrehozattam a régi Garmin 12CX készülékemet és ma párhuzamos üzemben a Vista HCx mellett felvettem egy nyomvonalat vele.
Lehet-e olyan földi zavarforrás, amely a régebbi, kevésbé érzékeny készüléket a műholdak vételében megzavarja? Kétszer is -oda és vissza- megszakadt a vétel Mosonmagyaróváron a kórház közelében, ahol egyébként nagy távolságban van egymástól a két beépítési vonal, azaz a vételi környezet csaknem ideális. Mindkétszer jelezte a műszer, hogy hiányzik a műhold-jel.

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.04.23 10:13:06 (28880)
Köszönöm!
Ki fogom próbálni.
[előzmény: (28878) keep, 2008.04.23 09:23:31]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.04.23 09:13:36 (28877)
Jó reggelt!
Milyen ingyenes programot tudtok ajánlani ahhoz, hogy a NOKIA telefonomról át tudjam küldeni a felvett képeket, bluetooth-on keresztül az ezzel felvértezett laptopra. (Win XP)

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.04.14 20:20:53 (28569)
Jó estét!
Egészen más.
Amióta megy az ADSL a faxmodem használhatatlan, a faxolási funkció elérhetetlen.
Milyen lehetőség van arra, hogy ismét működésre bírjam a régi modemes kapcsolatot?

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.03.27 07:32:24 (27812)
Szervusz piret!

Vállalnád-e egy öreg Plus/4-es javítását?
Amikor -jó pár éve- eltettem még tökéletesen működött. Előtte a billentyűzetet kellett rendbe tenni, mert némelyik billentyű normál leütésre nem akart működni.
Egy próba erejéig újra elővéve, nem jelent meg a nyitó képernyő, csak nagy nehezen, némi próbálkozás után, kukac-sorozatok jelentek meg a TV képernyőjén elég instabil módon. A hiba lehetséges oka előttem ismeretlen.
[előzmény: (27801) piret, 2008.03.26 09:42:38]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.03.20 08:47:46 (27423)
Ha nem is teljeskörűen.
Az 1:100.000 és 1:200.000-es katonai topográfiai térképek szelvényei 4-4 rész-szelvényt foglalnak magukba az 1:25.000 és 1:50.000-es térképekből. Maradva Pécsnél, az az 1:100.000-en az L-34-XIII-ra esik, míg az 1:25.000-en az L-34-61 szelvényre, ezen belül pedig az L-34-61-C és -D szelvényekre.
Ezek sztereografikus térképek, a szelvényhatárok nem párhuzamosak. Szemben az EOTR térképszelvényekkel, amelyeknél a szelvények egy derékszögű koordináta-rendszerben vannak. Pécs az 1:10.000 az 1:25.000 és az 1:100.000 EOTR térképen a 14-es szelvényen van, míg az 1:200.000-es topográfiai térképen az 1234-es szelvényen.
[előzmény: (27421) olahtamas, 2008.03.19 20:09:50]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.02.18 11:58:06 (26108)
Már megbocsássatok az OFF-ért, de Sancho-nak ebben nagyon igaza van! Jól megtalálta a hét mondását.
[előzmény: (26105) Sancho, 2008.02.18 10:21:00]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.02.02 20:45:18 (25378)
Természetes a sebességkülönbség, ugyanis a GPS a WGS84-es ellipszoidon számítja a szögsebességhez tartozó sebességet, viszont ez az ellipszoid kisebb tengelyekkel bír, mint a Föld. Még torzítja a helyzetet a tengerszint feletti magasság.
[előzmény: (25375) tibbi, 2008.02.02 20:35:11]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.12.30 23:45:23 (23891)
Egy kis OFF!
Szabadalmaztatni kellene, mint hőmérőt.
ON

BUÉK!
[előzmény: (23890) jekaeff, 2007.12.30 21:48:31]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.12.07 18:21:50 (22863)
És pontosan ezért megbízhatóbbak a 45°-os kúpon belül található műholdakról vett jelek, csak ez esetben meg a köztük lévő relatív közelség vagy egyvonalba esés miatt számíthatunk "pontatlan" számított pozícióra. Szóval, valahogy rá kellene bírni a szolgáltató feleket, hogy a műholdak egyenletes eloszlásban Magyarország felett legyenek, a 45°-os kúp peremén. Ja, és tessék a visszaverődés lehetőségét kizárni.

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.12.05 22:23:37 (22791)
Van-e mód arra, hogy a Garmin Vista HCx vételkiesés esetén minél előbb szakítsa meg a track-et, hogy pl. egy alagútban ne rögzítsen hibásan számított nyomvonalat, mint ahogyan azt két bakonyi vasúti alagútban tette? Csak a leghosszabb, 110 m-es alagútban szakadt meg a track.

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.24 18:48:51 (21324)
OFF
És akkor még nem esett szó a nem pontosan koncentrikus elhelyezkedés következtében fellépő forgási szögsebesség ingadozásról. Meg aztán, a stroboszkóp nem hiányzik a hitelesítéshez?
ON
[előzmény: (21317) LunAtic, 2007.10.24 12:42:39]

alnibellhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.21 21:31:17 (21215)
Jó estét!
Általánosságban azért -talán- kijelenthető, hogy a célgép az adott funkcióra megfelelőbb, mint a több egységből álló összeállítás, még akkor is, ha az utóbbi másra is használható.
Nekem lenne viszont egy kérdésem: a Vista HCx új FW feltöltése a garanciára nincs hatással?

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]