Országos Kéktúra, herrbert74 hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 20 db hozzászólás

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 12:21:23 (5354)
Segítség kellene februárban egy amerikai párnak. Tudnátok segíteni, mint tavalyelőtt John Hayes-nek? Én sajnos nem nagyon érek rá mostanában.
johnhayeswalks.com

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.22 15:10:10 (5118)
John Hayes, az első ember, aki az E4-et (vagy a működő felét Tarifától Budapestig) végiggyalogolja, megérkezett Magyarországra. Íme az első itteni bejegyzése:
http://e4longdistancewalk.blogspot.com/2011/08/sunday-21st-august-kozeg-to-szelestei.html

Ebben van egy link a teljes útitervről:
http://e4longdistancewalk.blogspot.com/search?updated-max=2011-01-11T15%3A37%3A00Z&max-results=3

Olvassátok, kommenteljetek, csatlakozzatok hozzá "kéktúrázni"!

Én sajnos nem követtem folyamatosan a blogot, de most megígértem neki, hogy szükség esetén segítek. Ha van még valaki, aki például szálláskeresésben tapasztaltabb, mint én, akkor jelezze neki vagy nekem. Leginkább ettől fél, legalább egyszer töltötte már az estét a szabadban. Az az érzésem, hogy örülne egy kis társaságnak (egy-két embernek) is, legalább a túra egy részén.

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.06.22 18:10:09 (5103)
Nagyszerű! :)
[előzmény: (5101) Mira, 2011.06.22 11:18:27]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.06.22 11:07:23 (5100)
Láttam a programot, azért írtam, hogy ennél jobb alkalom nem lesz. A legszimpatikusabbnak a kocsi+sátor megoldás tűnik, csak egy zárt udvart kellene találnom, ahol nem esik baja a kocsinak két hét alatt.
[előzmény: (5098) kvte, 2011.06.22 00:50:05]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.06.22 10:54:40 (5099)
Szia!

Én ott leszek Pákozdon. Lehet, hogy ott is tudunk beszélgetni?
[előzmény: (5097) Mira, 2011.06.21 21:58:48]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.06.21 21:17:55 (5096)
Ennél jobb alkalom nem lesz a tőlem távol eső szakaszok bejárására, ezért erősen gondolkodom az utolsó két szakasz (Putnok - Hollóháza) bevállalásán.
De egyelőre azt sem tudom, hogy hol kezdjem a tervezést. Autóval menjek vagy tömegközlekedéssel? Hol hagyom az autót, ha azzal megyek? Sátor vagy szállás? Szerintetek? A szervezők vajon tudnak segíteni?
Nem tervezi valaki esetleg a fenti szakasz(oka)t?
[előzmény: (5079) olahtamas, 2011.06.06 07:44:52]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.05.11 11:36:57 (5066)
Végül is ez is bélyegzőhely, köszönöm.
[előzmény: (5065) Old Eye, 2011.05.09 08:12:38]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.05.08 23:54:45 (5063)
Ez elég használtnak látszik, köszönöm.

Más tapasztalat? Lengyeleknél, Szlovákiában van ilyen?
[előzmény: (5061) karcsi9641, 2011.05.06 14:17:31]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.05.08 23:52:12 (5062)
Csak nem ezt is elkezdted? :)
Ha jól értem, több útvonal van, éppen az osztrák nem készült még el.
[előzmény: (5060) heyjoe, 2011.05.06 13:53:56]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.05.06 12:19:31 (5059)
Az OpenStreetMapen javaslatot lehet tenni hivatalos térképcímkékre. Ennek menete vázlatírás->javaslattétel->vita->szavazás(elfogadás/elutasítás). Én nemrég a bélyegzőhely (Stamping Point) címkére tettem javaslatot. OKT-t hoztam fel példaként. A vita során egy osztrák kolléga azt mondta, hogy ez inkább történelmi értékű, mert náluk már senki nem használja a bélyegzőhelyeket. Valóban nehezen találtam a neten egy-egy osztrák és angol példát. Nem tudni, mennyire használják.
A kérdésem a következő: aki ismeri egy kicsit a környező vagy akár távolabbi országok turizmusát, mit tud erről? Valóban csak nálunk élő hagyomány még az igazolófüzet/pecsételőhely? Esetleg van még kelet-közép európai ország (vagy más), ahol ez dívik?

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.03.07 15:09:55 (4950)
Ebben a korábbi bejegyzésben van egy link:
http://e4longdistancewalk.blogspot.com/search?updated-max=2011-01-11T15%3A37%3A00Z&max-results=3
[előzmény: (4949) Avranella, 2011.03.07 01:08:05]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2011.02.19 20:27:56 (4948)
Ez a szimpatikus angol úriember azt tervezi, hogy végigjárja az E4 európai gyalogtúrát - aminek része az OKT is - Tarifától Budapestig:
http://e4longdistancewalk.blogspot.com/2010/09/stage-17-from-kozeg-to-budapest.html

A tervek szerint augusztus 21-én ér Kőszegre.
Van kedve másnak is hozzám hasonlóan végigjárni vele egy szakaszt, vagy máshogy segíteni? Szerintem én valahol a Gerecsében vagy a Pilisben leszek, mikor utolér.

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.21 14:57:31 (4839)
Még át lehet menni az elkerülőn. Itt írtam róla a logomban:
[előzmény: (4833) herrbert74, 2010.10.13 22:23:48]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 22:23:48 (4833)
Tudja valaki, hogy meddig lehet még átkelni a kéket követve a 86-oson a készülő szelestei elkerülőn? Több helyen olvastam, hogy tulajdonképpen már kész van az elkerülő, és egy helyen írták, hogy már a vadkerítést húzzák fel. Ha már nem lehet, akkor merre lehet kerülni?
Azért lenne fontos, mert az első hosszabb szakaszra készülök (Tömörd - Sárvár 46 km ládákkal), és ki van számolva, hogy még világosban visszaérjek a kocsihoz. Nem akarok lyukra futni és keresgéléssel tölteni az időt.

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 22:04:00 (4832)
Nagy kár értük. Pedig nemsokára mi is odaértünk volna, terveztem, hogy megnézzük. Ahogy nézem, már elkezdték feldolgozni, lehet, hogy nyoma sem marad, ha pár hét múlva arra járunk?
[előzmény: (4830) heyjoe, 2010.10.13 17:34:00]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.31 23:50:55 (4814)
Ezt a dolgot egyelőre ad acta teszem. Egyrészt ahogy látom, kerékpárral lenne érdemes felderíteni a területet és a régi kerékpárommal, amivel bejártam régebben a Szigetközt, már nem indulnék neki nagyobb útnak, másrészt megkaptam az igazolófüzeteket. Mindjárt nagy izgalomba jöttünk, úgy néz ki, hétvégén el is kezdjük a Kéket Írottkőnél, közben ládázással.
[előzmény: (4813) 2010.08.28 19:44:29]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.27 00:02:46 (4812)
Érdekes, a nicked alapján előbb gondoltam volna lengyel származásra, mint győrire. :)
Elolvasgattam az Index fórumon a hozzászólásokat. Nem semmi. Ma már járhatóbb lehet? Gondolom, a tuhura ez alapján került fel az út, így már könnyebb bejárni. Az Integrál-DAC-osok nem fejezték be az újrafestést?
A Felső-Szigetközben egyáltalán nincsenek jelzések. Nem volt ilyen ötlete senkinek?
[előzmény: (4807) 2010.08.26 12:22:45]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.26 12:11:52 (4806)
Köszönöm a hozzászólásokat.
A győri bizottságot meg is próbáltam felhívni, mivel OKT igazolófüzetet szerettem volna, de nem vették fel a telefont. Azóta rendeltem Pestről. Szóval inkább még ismerkednék a mozgalommal, mielőtt valami nagy fába vágnám a fejszémet.
Az OKT-ről itt található egy a Wikipédiásnál is részletesebb leírás. Nagyon érdekes. Kiderül például, hogy eredetileg Piros lett volna, de a kék már fel volt festve sok helyen, ezért maradt az. A másik érdekes így elsőre, hogy Strömpl Gábor eredetileg a Kisalföldön keresztül tervezte elérni az országhatárt, de azt nem írja, hogy miért alakult ki a mai útvonal. Gondolom, az egyenesebb és hegyesebb, hiszen eredetileg hegyi turistaútnak készült.
A Soproni Kékről nem is tudtam. Vagy legalábbis, hogy éppen azon sétálok. Gondolom, majd behatóbban tanulmányozhatom az őszi versenyen. :)
[előzmény: (4804) Old Eye, 2010.08.26 08:46:17]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.25 22:38:11 (4800)
Igen, én is így gondoltam. Nem vagyok gyakorlott túrázó, pláne jelzésfestő, csak eljátszottam a gondolattal.
Viszont az érdekelne még, hogy mások hogy látják ezt. A Kék Kör egységét megbontani tényleg szentségtörés lenne, de nem érdemelne többet ez a régió? Én ugye elfogult vagyok, hogy látják ezt kívülről?
[előzmény: (4799) olahtamas, 2010.08.25 16:54:45]

herrbert74hozzászólásai | válasz erre | 2010.08.25 14:50:01 (4797)
A napokban/hetekben nézem újra a Másfél millió lépést és folytatásait. Győriként és szigetköziként bántja a lelkemet, hogy a Kék Kör hazánk 18 megyéjét érinti, vagyis egy kivételével az összeset. A kivétel természetesen Győr-Moson-Sopron megye.
Persze érthető, hogy kimaradt, hiszen hazánk két műemlékekben leggazdagabb vidéki városán (Győr és Sopron), Pannonhalmán, Fertődön, a Szigetközön, a Rábaközön, a Hanságon, a Fertő-tavon és a Soproni-hegységen kívül nem sok látnivaló akad itt. :)
Na jó, ennek bizonyára történeti okai vannak, hogy kimaradt, egyszerűen így alakult. De nem lehetne mégis bekapcsolni valahogy a Kék Túrába?
Az az igazság, hogy már el is játszottam a gondolattal, hogy merre vezethetne az Észak-Dunántúli Kék Túra útvonala:
Zirc-Pannonhalma-Nyúl-Győrújbarát-Kóny-Lébény-Kimle-Ásványráró-Lipót-Dunakiliti-Mosonmagyaróvár-Jánossomorja-Osli-Rábatamási-Szany-Beled-Mihályi-Kapuvár-Fertőd-Fertőrákos-Sopron-Brennbergbánya-Nagycenk-Zsira-Kőszeg.
Szerintem látványosságban nem marad el a Kék Kör átlagától, sőt. Bár a nagy részét már ismerem, szívesen végigjárnám egyszer gyalog is.
Mit gondoltok, jó ötlet? Aki közelebb van a tűzhöz (MTSZ vagy nem tudom) talán már találkozott ilyen felvetéssel és tudja, miért (vagy miért nem) oktondiság ennek a felvetése. Az ő véleményére is kíváncsi lennék.
Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]