geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ

kütyük, Andreas hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 413 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő


Andreashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 12:42:50 (76539)
Szerintem a Locus helpdesk-re kellene leírni a problémát:
http://help.locusmap.eu/topics
vagy esetleg egy hibajegyet kell nyitni itt:
http://help.locusmap.eu/ticket/add
[előzmény: (76534) csszi, 2017.10.16 18:59:51]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.12 14:07:34 (76531)
A BRouter app-on belül letöltötted a Magyarországot lefedő területeket?
Locus, Beállítások/Navigáció, Számítási forrás BRouter-re van állítva?
[előzmény: (76529) chuklee, 2017.10.11 18:58:00]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.11 11:40:39 (76528)
Az offline térkép előre letöltését én is javaslom amiről Hev írt. Ha kereshető POI-kat szeretnél akkor a LoMaps térképet célszerű leszedni a Locus áruházból. Magyarország kb. 75 Ft-ba kerül (25 LoCoin, 100 LoCoin=298 Ft). A fiók regisztrációnál viszont kapsz 3 ingyenes letöltési lehetőséget.

Ha az alap MapQuest (online) tervezést hagyod bekapcsolva, akkor az történik hogy az útvonalról egy megadott távolságra eltávolodva a Locus megpróbál újratervezni, de net hiányában nem tud. Hibaüzenet jelenik meg és az útvonalterv nem
változik. Amíg magadtól vissza nem mész az útvonalra, nincs navigációs utasítás.

Én azért beállítanám a BRouter-t is, hátha jól jön még a tervezés lehetősége az erdőben:
BRouter beállítás

A Locus navigációs beállításai egyébként nagyon jól testre szabhatóak, attól eltekintve, hogy nincs saját útvonaltervezője.

Lehet teljes újratervezés (ez a megszokott a legtöbb navigációnál), újratervezés úgy hogy minél előbb visszakerülj az eredetileg tervezett útvonalra és újratervezés úgy hogy szigorúan visszavezet oda ahol letértél. Kikapcsolható az automatikus újratervezés, megadható a távolság amelynél nagyobb letérésnél jön az újratervezés, konfigurálható a figyelmeztetés letérés esetén stb. stb.
Példák
Another playing with Locus navigation settings
How to set alerts for leaving your navigation route?
[előzmény: (76521) Andralin, 2017.10.09 13:10:47]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.09 12:05:25 (76519)
Ha közvetlenül a Locus-ban rajzolod meg, az nem jó?
Menü/Útvonaltervezés

Mondjuk azt nem tudom, hogy az ingyenes változatban ez engedélyezett-e. Ha nem, lehet jelentkezni beta tesztelőnek és ekkor a fizetős funkciók is elérhetővé válnak, amíg le nem jár a tesztidőszak (de újabb verziók mindig jönnek :) ) Reklám az jön beta teszt alatt is.
http://docs.locusmap.eu/doku.php?id=manual:about:free_beta_testing

Szerintem nagyon jó a szerkesztője, Van undo/redo, a navigációs pontok között lehet változtatni a tervezési módot (pl. a térképen még nincs út, akkor kézi rajzolásra válthatsz), tud shaping point-okat létrehozni (olyan pontok, amelyeket nem mond be az útvonaltervező, de a navigációnak át kell haladnia a ponton. Sőt a shaping point-ok oda-vissza alakíthatóak köztespontokká.

Tudj róla, hogy a Locus-nak alaphelyzetben nincs offline tervezője. Ha letérsz az útvonalról, akkor nincs újratervezés mobilnet nélkül. Alapból a MapQuest online tervezőjét használja, egyetlen offline lehetőség, ha letöltöd a BRouter-t a Play áruházból, majd a BRouter-en belül letöltöd Magyarországot. BRouter használata esetén nem ír ki illetve nem mond be utcaneveket a Locus.
[előzmény: (76517) Andralin, 2017.10.09 00:03:14]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2016.06.30 12:11:10 (75211)
Nem probaltam az Oregont (pl) szakado esoben hogy mennyire zavartalan a mukodese de az iPhone, Samsung es Motorola telefonokat neha az izzadt kez/ujj is majdnem hasznalhatatlanna/bizonytalanna teszi (kapacitiv erinto).

Ugyanúgy használhatatlan lesz, elkezd mászkálni a menükben, vagy nem érzékeli az érintést. Gombra kell tenni a képernyő ki-bekapcsolást. Elővétel után törlés ruhába, képernyő bekapcs, nézeget, képernyő kikapcs.

Az új szériás GPS-ek rákfenéje szerintem a Garmin Hotfix szolgáltatás, ami az STM Cartesio GPS chipset "szolgáltatása". Ez szerintem sokkal nagyobb hibákat okoz. Gondolom a 62/64 szériában is ott van kikapcsolhatatlanul mint az Oregon 600-ban. Ez olyasmi mint a telefonokban megszokott AGPS, annyi különbséggel, hogy míg a telefon a netről letölti a pontos (!) ephemeris adatokat, addig a Cartesio a korábbi adatok alapján saccol kb. 3 napra előre. Így gyorsabban talál fix pozíciót bekapcsolás után, de akár 50-100 méteres eltolás is lehet a valós pozícióhoz képest. A mozgásodat, fordulásokat tökéletesen követi a GPS, de 100 méterrel odébb vagy a térképen, aztán egyszer csak helyre ugrik a pozíció. A műholdkijelzőn közben lehet hogy végig maxon voltak a műholdak, pontosság szerinte mondjuk 3 méter és mégis rossz helyre rak.

Az a szörnyű benne, hogy nem tudod megkerülni azzal, hogy lerakod a GPS-t 5 percre, mert amikor mozgás közben átáll egy másik saccolt pályájú műholdra (mert mondjuk lenyugszik az aktuálisan használt 3+1-ből valamelyik), megint elmászik a pozíció, amíg le nem tölti a műholdról a jó ephemeris.
[előzmény: (75199) ha8lls, 2016.06.29 22:41:28]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2016.02.06 17:01:42 (74633)
Garmin Dakota/Oregon GPS? Oregon-nál tapasztaltam, hogy teljesen magabiztosan közli a pozíciót szerinte néhány méter pontossággal, én meg látom hogy akár 50-100 méterrel lecsúsztunk az útról.

Van egy olyan elméletem, hogy ezt az Oregon/Dakota GPS-ekben kikapcsolhatatlan Garmin HotFix szolgáltatás okozza. Bekapcsolás után GPS a korábban (maximum 3 napja) letöltött ephemeris adatokat is felhasználja a pozíciószámításhoz. Ez becsült adatokat tartalmaz, ami szükségszerűen nem lesz olyan pontos, mint a frissen (=lassabban) letöltött adatok.

Ha most kapcsoltad be a GPS-t, az egész track-nek van egy fix félrehúzása (mondjuk 50-100m), a kanyarodásokat viszont precízen követi. Aztán egyszercsak mondjuk 5-10 percen belül visszamászik a pontos pozícióba, ekkor töltődtek le a friss adatok (ha jól emlékszem 50 bps adatátviteli sebességgel)

Ha nem most kapcsoltad be, hanem már egy ideje bandukolsz az úton, akkor mondjuk lenyugodhatott az egyik műhold, vagy lecsökkent a jelerőssége, a Dakota átvált egy olyan holdra, amelyiknek korábban letöltött - ma már pontatlanná vált - adatai vannak, a nyomvonal szintén elkezd félrehúzni, aztán ha letöltődött a friss adat, visszaugrik.

Hangsúlyozom mindez csak az én elméletem és ötletem sincs a megoldásra. A Hotfix-et kikapcsolni nem lehet a menükben, ha a vevő adatait ki lehetne törölni mint pl. az okostelefonokon, talán az is segítene.
[előzmény: (74617) NagyKG, 2016.02.05 16:45:20]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2015.10.26 10:57:23 (74216)
Nekem csak a normál 2000 mAh-s Eneloop-ok váltak be élettartam szempontjából. Varta Ready2use típusból még a 2100 mAh változatok is elgyengültek néhány év után. (IPC-1L töltő)
[előzmény: (74207) Mr Zerge, 2015.10.25 19:50:18]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2015.01.08 09:41:39 (72802)
jekaeff, Bryan:
Még egy dolgot lehet tenni. A kész térképből az adott Garmin IMG szelvényt kell megnyitni a Mapedit-tel és az érintett szakaszok Tulajdonságainál megnézni az útvonaltervezést befolyásoló paramétereket. (Properties fül/Type, Routing fül/ Speed, Route class és ugyanitt a tiltások pl. No pedestrian)
Például a megnéztem a Nagy parkoló nevű POI-nál van egy makadámút rajzolva és a Garmin-okon a végeredmény egy collector road út típus lesz, ami tervezés szempontjából magasabb osztályú mint az 'utca' típusból keletkező residential street-nél. A hibás térképnél talán valami egyéb rondaság is bekerülhetett a végeredménybe, de persze a Mapsource hiba sincs kizárva.
[előzmény: (72798) jekaeff, 2015.01.07 00:22:34]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2015.01.06 22:28:05 (72797)
2010-ben egy hasonló esetben arra jutottam, hogy egy látszólag irreveláns KorlatozasSebesseg=N/A paraméter miatt gyorsabb útként jelölhet meg egy kerülőutat a kitöltött KorlatozasSebesseg paraméterrel rendelkező úttal szemben TUHU motorja. Aztán például egy JarhatosagBiciklivel=D paraméter letiltja az autós tervezést is a szakaszra. Vannak tehát ilyen beépített mechanizmusok, amelyeket András anno tipikus rajzolói hibák elleni védelemként épített be.

Ha meglenne egy nyári .mp mentés, akkor a paramétereket összehasonlítva kiderülhetne az ok.

Mivel az OMP más mechanizmus szerint fordította a térképet, ott valószínűleg nincs ilyen hiba. De persze mindezek csak tippek részemről.
[előzmény: (72796) jekaeff, 2015.01.06 21:15:56]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.12.31 17:23:11 (72723)
Szintén Aldis Power Bank-ot használok. Úgy emlékszem 7400 mAh kapacitással hirdették. Érzésre kb. 5000 mAh hasznosulhat belőle. Az első példányom egy éven belül tönkrement. Nem töltődött, pedig a tápegysége jó volt. A cseredarab működik már több mint egy éve, igaz néha a bekapcsológombját többször nyomogatni kell hogy bekapcsolódjon.
Előnyeként említeném hogy gyorsabban tölti a telefont, mint annak a saját hálózati töltője. Hátránya hogy a bank 1A-s töltője elég karcsú, 10 óra felett van a töltési ideje.
[előzmény: (72708) Yoss, 2014.12.31 16:04:35]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.07.02 11:28:35 (71605)
Köszi, de akkor maradok az OsmAnd-nél, mert legtöbbször a térképbe épített POI-k között keresgélek.
[előzmény: (71600) b-lint, 2014.07.02 07:39:18]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.07.01 22:42:46 (71599)
OSM térképen POI keresést, POI adatok megjelenítését csak a OsmAnd tud? Vagy csak én nem találom a Locus-ban és az Oruxmaps-ban ezt a funkciót?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.05.22 13:53:12 (71326)
Gondolom a 62S hasonló mint az Oregon x50 rendszere. Ott ezt úgy oldottam meg, hogy gyártottam egy Tracking off nevű profilt amiben kikapcsoltam a track-elést. A profilváltással így gyorsan lehetett ki- és bekapcsolni a rögzítést.
[előzmény: (71324) kulitoko, 2014.05.22 11:20:22]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.04.02 20:46:09 (70994)
Azt hiszem félreértettél. Ha átállítod a menüt ahogy írtam, akkor track rögzítéstől függetlenül menni fog a napi km számláló és az összes érték a műszerfalon. Ha magyarra van állítva az Oregon 600, akkor itt keresd:
Beállítás/Nyomvonalak/Speciális beállítás/Út rögzítése, Mindig.
[előzmény: (70957) Kincsvadászó Kalózok, 2014.03.31 22:11:35]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.03.31 18:13:20 (70955)
Beállítás kérdése az egész:
Setup/Tracks/Advanced Setup/Trip Recording -> Always
Ezután mindig számolja a műszerfalon az értékeket, egyébként csak track rögzítésnél.
[előzmény: (70951) Kincsvadászó Kalózok, 2014.03.31 13:30:24]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.02.26 23:21:06 (70804)
Nekem prémium van. A szövet belső oldalán jobbra-balra is egy-egy vezető gumicsík van, tehát elől kicsit merevebb a pánt, de nem vészes. Stopperrel még nem mértem de érzésre kb. felezi a üzemidőt. Ezért ha nem használom mindig kikapcsolom az Oregon beállítások menüjében a keresést.
[előzmény: (70787) perRetZ, 2014.02.26 07:40:46]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.02.13 13:48:05 (70675)
Oregon x50 (WebUpdater) software version 6.60
as of February 6, 2014
Changes made from version 6.40 to 6.60:
Added support for additional ActiveRouting cartography
Improved display of marine-specific lines in BlueChart g2 maps
Fixed issue retrieving PLSS data in certain TOPO US 24k maps

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.02.04 20:08:09 (70597)
Jól látom hogy visszavonták a 3.70-es firmware-t?
[előzmény: (70586) Bryan, 2014.02.01 07:35:13]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.01.14 21:55:23 (70438)
Ha pozíciót is gyorsan talált, akkor ez rendben levőnek tűnik. Szerintem legközelebb próbáld frissíteni az AGPS adatokat (bekapcsolt Wifi mellett indítsd valami GPS-t használó programot néhány percre) és utána indulj ládázni.
[előzmény: (70437) Laciapa, 2014.01.14 21:40:53]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.01.14 21:04:51 (70436)
Nem tudom. Az S3 service manual-ban csak egy folyamatábrát láttam műszeres ellenőrzésre.

Szerintem töltsd le pl. a GPS Test nevű programot. Kapcsold be a Wifi-t, hogy le tudja tölteni az AGPS adatokat, majd indítsd el a programot szabad ég alatt. Az egyes sávok felett számok mutatják, hogy mekkora erősségű jelet vesz az adott műholdról. Nekem most borult ég mellett is a műholdak nagy része 20-40 közötti jelszintet mutat, A legmagasabb érték 41.
[előzmény: (70435) Laciapa, 2014.01.14 19:53:23]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.01.14 19:50:17 (70433)
A sima S3-asban van rádió, az S3 LTE-ben viszont nincs. Egyébként nekem is hihetetlenül jól működik a S3 GPS-e, ezért én is hardverhibára gyanakszom annál az S3 LTE-nél.
[előzmény: (70431) Satya64, 2014.01.14 19:39:09]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.12.23 16:12:49 (70245)
..de azért a subnet-en belül legyen (192.168.0.X). Ez lemaradt :)
[előzmény: (70244) Andreas, 2013.12.23 16:11:01]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.12.23 16:11:01 (70244)
IP címet csak a WAN interface-n kérne a router. A LAN-os IP címet te adhatod meg a LAN/IP address menüpontban. Természetesen úgy válassz címet, hogy a külső netes router DHCP szervere által osztott IP tartotányon kívűl essen.
[előzmény: (70243) tanker007, 2013.12.23 16:05:29]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.12.05 20:25:53 (70123)
Ha letörlöm róla a vízet, akkor újra rendesen működik, nem kell kalibrálni.

Előkerestem a visszaigazoló email-t, én egy ADQC27 típusú fóliát ütöttem le a ebay-en a protectionfilms24 cégtől. Németországból küldik postaköltség felszámolása nélkül:
http://www.protectionfilms24.com/products/screen-protectors/article-selection.html?merkmale_aktiv=1&geraeteklasse=102&marke=Garmin&modell=8589
[előzmény: (70121) vecsbal, 2013.12.05 20:03:16]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.12.05 20:09:25 (70122)
Kösz, akkor legalább nem kell lehúznom a fóliát hogy teszteljem :)
[előzmény: (70120) scele, 2013.12.05 19:52:46]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.12.05 19:26:30 (70119)
Nem kell vagdosni, már akkor lehetett rendelni a 600-as szériához fóliát amikor kapni sem lehetett Magyarországon az Oregon-t. Tökéletesen működik a kapacitív kijelzővel egy fényes Viquiti (3M) fólia nálam.

Nem tudom, hogy esőben hogy működik a fólia nélkül a 600-as, nálam fóliával megzavarodik, fals érintéseket érzékel. Ennyi hátránya lehet a fóliának.
[előzmény: (70116) vecsbal, 2013.12.05 18:22:53]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.11.24 14:59:56 (70016)
Tapasztalatom ugyan nincs, de mi lenne ha a BaseCamp mappáját szinkronizálnád a Dropbox-szal? Persze előtte teljes mentés mindenképpen ajánlott.
%USERPROFILE%\AppData\Roaming\GARMIN\BaseCamp\Database\4.2\
[előzmény: (70014) pockok, 2013.11.24 10:59:29]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.11.04 19:52:17 (69862)
És ez?
5 lux megvilágítás.... 4 kilométeren :))
[előzmény: (69859) Bandy, 2013.11.04 19:28:51]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.10.30 13:21:09 (69823)
Itt ábrákkal magyarázzák el a tracklog hossz és az trip computer közötti különbség okát, hasonló lehet az ok Garmin Connect esetén:
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Trip+Odometer+vs+Track+Distance
[előzmény: (69819) vViktor, 2013.10.29 17:03:09]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.09.25 23:36:21 (69533)
Próbálj meg másik USB kábellel tölteni a gyári helyett, nekem megtáltosodott tőle az S3-as :) A Tevion nálam is sokáig tölt, kicsi az 1A-es tápegység.
[előzmény: (69531) Yoss, 2013.09.25 23:15:30]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.09.25 23:32:40 (69532)
Nem töltődött a tápegységéről. A tápegysége más eszközt simán töltött, szóval a bankon belül hibásodott meg valami.
Leadtam a boltban, "nem töltődik a hálózatról" hibával. Néhány hét visszajött postán, javítás nélkül. Nézem a munkalapot, már csak ennyi maradt a hibaleírásból: "nem tölt". Rádugtak valami fogyasztót, azt a maradék szuflával töltötte, már vissza is pattintották. Bementem személyesen a Korányi Sándor utcai szervizbe, prezentáltam a hibát, ott helyben adtak egy újat.
[előzmény: (69530) Ákibard, 2013.09.25 21:44:41]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.09.25 19:19:58 (69520)
Nekem is egy Aldis Tevion Power Bank 7400 mAh van. A ráírt kapacitásokat nyugodtan szorozd meg kb. 0,7-tel, mert akkor is van veszteség amikor kisütöd a bank akkuját és a telefon is "elfűti" az energia egy részét. Nekem érzésre kb. 5 Ah -t lehet kiszedni belőle. Fél éve tönkrement egyébként, garanciában cserélték.
[előzmény: (69506) Ákibard, 2013.09.24 23:53:26]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 09:45:48 (69081)
A csak a Where to? menüpontból lehet változtatni a keresés középpontját. Where to, utána jobb alsó sarokban menü gomb, 'Search near'.
[előzmény: (69075) olahtamas, 2013.08.26 06:07:06]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.28 22:07:32 (68677)
Csak annyit tennék hozzá, hogy a BaseCamp már az USB-n csatlakoztatott készüléken levő térképeket is látja és tudja használni. Sőt egy pendrive-ra kimásolt térképeket is elfogad. Igaz eltart pár percig amíg beolvas egy TOPO térképet.
[előzmény: (68652) haflinger, 2013.07.27 15:59:14]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.15 22:07:11 (68539)
Ez a hivatalos Garmin térképekkel is így van? Tehát lehet ez a térképkészítő programok (pl. cGPSmapper) hibája?
[előzmény: (68537) piret, 2013.07.15 21:34:36]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.15 16:04:02 (68535)
Igaz, az OMP szó felett átsiklottam. Ők saját rutinokkal végzik a fordítást, tudnak módosítani, vagy legalábbis magyarázattal szolgálni a besorolásokra. Lehet hogy a módosítás nem lesz olyan egyszerű, mivel ők több országon átívelő térképeket állítanak elő.
[előzmény: (68531) Bryan, 2013.07.15 15:50:41]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.15 15:04:00 (68528)
Minden Garmin térkép több rétegből, fóliából áll. Amikor nagyítás közben eltűnnek vagy előtűnnek részletek akkor történik a váltás a rétegek között. A rétegek száma és hogy mekkora nagyítási szinten jelennek meg, a térképben van meghatározva. Ugyanígy meg lehet adni, hogy az egyes POI, polyline és polygon típusok mely rétegeken szerepeljenek. A TUHU-n ezt mi nem tudjuk módosítani, K.A. rutinjai készítik elő a fordítandó Polish MP fájlt és rendelik a térképelemeket a nagyítási szintekhez.
[előzmény: (68526) Csuhás, 2013.07.15 14:38:50]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.11 10:38:55 (68504)
Szerintem is a panelen van a gombelem. Például MediaMarkt-okban van ilyen lítium cella több méretben. A típusban benne vannak a méretei. Pl. CR2032: 20 mm átmérő 3,2 mm magasság.
[előzmény: (68503) Aty, 2013.07.11 10:19:54]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.01 12:46:51 (68398)
Vegyél egy ilyet, teljesen jól működött nem egy GPSMAP 60CSx-szel:
http://www.hamabolt.hu/termek/2659/hama/navi_gps_antenna_mcx_2m_90_fok
[előzmény: (68396) Nahodka, 2013.07.01 12:24:49]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.29 18:47:08 (68369)
Track az angol eredeti, ezt sikerült valahogy szám-ra fordítaniuk valami automata fordítóval a cd-s track - zeneszám vonal mentén mozogva :)
[előzmény: (68358) pube, 2013.06.29 16:34:00]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.28 21:07:36 (68328)
Nem tudom észrevettétek-e a nemrég megjelent BaseCamp 4.2 fő újdonságát, az Utazástervezőt (Trip Planner).

Megadjuk az utazás kezdő- és végpontját, a járművet, a napok számát, a naponta utazással töltött órák számát és a BaseCamp elkészít egy napokra lebontott útitervet. A tervezés után módosíthatjuk az érkezési, indulási időket, illetve kereshetünk a szakasz megadott pontja körül POI-t (szállás, étterem stb.)

Vannak hiányosságai, de érdekes újdonságnak tartom, szerintem próbáljátok ki.

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.27 19:16:32 (68313)
Az ilyen magasságbeli eltéréseket az okozza, hogy az Androidos program nem számol a geoid és tengerszint feletti magasság különbségével. Próbálj meg a beállításai között adjust altitude, geoid vagy valami hasonló nevű opciót keresni és bekapcsolni. Ha nincs, keress másik programot.

Egy online kalkulátorba beütve a koordinátákat kijön, hogy azon a helyen 45 métert kell levonni a 776 méteres magasságból.
http://www.unavco.org/community_science/science-support/geoid/geoid.html

Mondjuk konkrétan az S3 arra egy jó példa, hogy milyen nagy a szórás a mobilok GPS vevői között. Az S3-asnak ugyanis félelmetesen jó a vevője. Tudom, mert fél éve használom a 60CSx és egy hónapja az Oregon 600 mellett :)
[előzmény: (68311) V_Gabor, 2013.06.27 18:22:51]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.24 11:08:13 (68234)
Most nincs nálam az Oregon, de úgy emlékszem hogy a Setup/Routing menüben tervezési módra ki lehet választani a 'prompt'-ot és ekkor rákérdez a járműre újratervezésnél.
[előzmény: (68233) diego, 2013.06.24 10:46:50]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.23 22:33:37 (68231)
Elvileg ugyanaz mintha track-et adnál meg célnak, csak megfordítja azt tervezés előtt. Kár hogy kivették az Oregon-okból a választási lehetőséget, szerettem ezt a funkciót a 60-ason.
[előzmény: (68230) scele, 2013.06.23 22:10:37]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.23 22:05:34 (68228)
Ha már a WinGDB-ról van szó. Oregon 450-en te be tudod állítani, hogy egy ilyen track-en navigáljon rendesen fordulóról-fordulóra? A csix trackback-nél még rákérdezett hogy útra illesztve navigáljon-e vagy "csak" track-en. Ha kihagytam egy eredeti szakaszt majd később visszatértem az útvonalra, akkor szépen folytatta a navigációt. Az Oregon 550-en és a sajnos a 600-ason is, ezt nem tudom előidézni. Kirakja lila színnel az útvonalat, de nem navigál, követhetem szemmel az útvonalat.
[előzmény: (68212) scele, 2013.06.22 21:59:54]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.22 20:38:50 (68211)
Ez mindig is így volt a Garmin GPS-ekkel. Mostanában jelent meg az Active routing a Garmin-nál, amely részletesebb tervezési lehetőségeket kínál és biztosítja hogy a PC-ről áttöltött útvonal ugyanaz maradjon a GPS-en is. Rossz hír hogy firmware frissítés kell hozzá és eddig az Oregon 450 a "legkisebb" modell amire megjelent a támogatás. Ja és a Mapsource-t is el lehet felejteni, Basecamp KELL.
http://garmin.blogs.com/softwareupdates/2012/05/get-active-with-garmin.html#.UcXs7az_GVo
[előzmény: (68199) Vacsape, 2013.06.22 19:43:03]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.14 22:29:59 (68128)
Miután az Auto Lap-ot bekapcsolod, rákérdez a távolságra.
[előzmény: (68125) diego, 2013.06.14 22:02:16]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.14 21:43:23 (68123)
Van Stopper alkalmazás, Stopper műszerfal, a Kör indítás/leállítás funkció kitehető hardver gombra és van vagy 15 féle, körre vonatkozó adatmező. Nem tudom ezen felül tudnak-e még valamit a bringás Garmin-ok.
[előzmény: (68122) scele, 2013.06.14 21:00:45]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.08 21:22:11 (68030)
Nem, ezt csak a Basecamp tudja.
[előzmény: (68029) paul, 2013.06.08 21:17:06]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.06.08 21:09:20 (68028)
Én kiraktam a főképernyőre az óra helyett a Track Controls dashboard-ot, hogy el ne felejtsem, de akár bekapcsolhatod az Auto Start-ot is.
[előzmény: (68027) diego, 2013.06.08 20:34:40]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu