kerékpáros fórum, gusty hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 277 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | következő


gustyhozzászólásai | válasz erre | 2024.02.25 12:06:45 (8121)
Jellemzően nem a 65+ korosztály jár napi szinten bringával+vasúttal dolgozni, így nem értem ez hogy jön ide. És speciel a felvetésnek semmi köze nem volt a ládázáshoz. Tudtommal senkinek nem a ládakeresés a munkája. :)
[előzmény: (8113) ha2, 2024.02.24 11:51:27]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2024.02.24 11:37:53 (8112)
Igen, ha egy utat nézel, akkor ez nem szembetűnő. Viszont, ha úgy nézed, hogy bringával mész dolgozni, s ez egy ezres naponta, miközben egy havi vármegye bérlet 10 alatt van, akkor már furák az arányok. És igen, ott van az üzenet értéke a dolognak, hogy mire is akarjuk ösztönözni az embereket. Üdvözlendő, hogy egy Tisza, Fertő-tó vagy Balaton kerülést egy ezresből meg lehet úszni (mármint a bringa szállítást), de nem biztos, hogy ezt azoknak kellene finanszírozni, akik a napi munkába járáshoz veszik igénybe a vasutat, HÉV-et, esetleg csak 1 vagy pár megálló erejéig.
Vagy veszel egy útra 500 Ft-ért jegyet, vagy 10 ezerért ország bérletet. Korábban a kerékpár bérlet ennek töredéke volt. Szóval értem én, hogy egyszerűsítik a tarifarendszert, de miért nem lehetett akkor a munkába kerékpárral járók részére létrehozni egy kedvezményes bérletet, ami mondjuk limitált távolságra szól. Mondjuk az egész vármegyés felosztás egy elmebeteg agyszüleménye, mert pl. aki Ercsiből jár Százhalombattára dolgozni, vagy Szendehelyről Vácra az jól megszívta. S persze tele az ország ilyen példákkal.
[előzmény: (8109) fehérkút, 2024.02.24 10:32:40]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2022.04.17 17:25:28 (7815)
Giro
[előzmény: (7814) icarusdes, 2022.04.17 12:22:17]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2021.03.12 11:26:23 (7494)
"Az ügyintézővel folytatott beszélgetés során kiderült, hogy a rendszám kiadása nem csak autóhoz, de személyhez is kötve van. Tehát, ha eladjuk az autónkat azzal a szürke rendszámot le kell adnunk a kormányhivatalban. Illetve ne használjátok esetleg az autóval kapott szürke rendszámot, mert az jogtalan."

Ez szerintem így nem pontos. Az a rendszám az autóhoz tartozik. Szerintem probléma akkor keletkezik, ha az átírás során az új forgalmiba nem jegyzik be a szürke rendszámot. Simán el tudom képzelni, hogy maguktól ezt nem teszik meg.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2021.01.24 18:51:17 (7471)
Ez a linkelt útvonal, ez nem az általam ismert útvonal. Most melyik az igazi? Én ezt ismertem:

https://www.kektura.click.hu/hattertar/Taj_terkepek/orszagos_kerekparos_kortura.jpg

Vagy ez:

https://www.bikemap.net/en/r/5728798/#5.36/47.193/19.557
[előzmény: (7468) Attibati, 2021.01.24 17:59:27]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2020.09.16 06:28:07 (7420)
Az október 3 nem szerencsés, aznap van az őszi (idei egyetlen) verseny.
[előzmény: (7419) Péter60, 2020.09.15 23:15:08]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.10.31 11:16:08 (6950)
Mi az a hó? ;)
[előzmény: (6949) VP, 2018.10.31 07:45:30]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.10.05 08:40:00 (6924)
Azért egy GCTOUR-on az együtt tekerés nem a bolyban haladást jelenti. Egyébként ez alkalmanként változik. Összejön 20-30 ember, különböző bringákkal, erőnléttel, mentalitással. Általában több csoportra szakad a mezőny. Most kit kéne megerőszakolni? A lassút? A tempósabban haladót? A gyakran fotózni megállót? A minden ládát megkeresőst? A lényeg, hogy mindenki megtalálja a maga élvezetét, s ez általában szekciókra oszolva szokott megvalósulni.
[előzmény: (6922) vecsbal, 2018.10.04 18:50:27]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.07.18 09:31:04 (6818)
Vannak alternatív, rövidebb távú lehetőségek is. Pl. a Ráckeve-szigetcsúcs szakasz kihagyásával, vagy visszafelé Ráckevétől a HÉV igénybevételére.
[előzmény: (6816) griffs, 2018.07.17 21:33:01]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.07.17 08:22:31 (6809)
Onnan a HÉV állomás kb. 20 km, tehát szerintem bőven elérhető az utolsó HÉV.
[előzmény: (6808) gst76, 2018.07.17 07:34:34]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.07.06 16:07:48 (6804)
Baska nem szerepel a tervben, az a túlvégen van, de lesz strandolási lehetőség, nem is akármilyen. :)
Már ha megvalósul.
[előzmény: (6803) mazsola069, 2018.07.06 14:51:11]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.07.06 07:11:59 (6797)
Lenne igény egy őszi GCTOUR-ra Krk szigeten? (Horváthország) :)

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.05.23 10:52:11 (6760)
Most már egyszerű. Okmányirodában pár perc az igénylés, és 5500 Ft. Kb. két héten belül átvehető. Szerintem érdemes, mert macerás mindig átrakni a hátsót.
[előzmény: (6759) skiccpausz, 2018.05.23 10:21:05]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.05.22 10:21:41 (6751)
Pont erre céloztam. Hiába tudja leolvasni a rendszámot, s látja a lámpát, ha a parancs úgy szól, hogy nem láthatja.
[előzmény: (6749) Mákos, 2018.05.22 09:27:05]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.05.22 08:49:35 (6748)
Közben látom, ők is tartanak ilyet:

https://www.decathlon.hu/rendszamtablajelzolampa-tarto-id_8313327.html

Érdemes megvenni a szürke rendszámot, s akkor nem kell állandóan átrakni a hátsót.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.05.22 08:47:37 (6747)
Nem szabad megvenni, ha csak nincs kedved barkácsolni. Az új előírások szerint a bringa nem takarhatja a lámpákat, rendszámot. Egy vonóhorgos tartó esetében jó az esély rá, hogy ez nem fog teljesülni. Elméletben lehet vitatkozni arról, hogy mondjuk egy kerék mennyiben takarja a lámpákat, de mint tudjuk a szolgálatot teljesítő rendőröknek nem az elmélet az erősségük.

Szóval olyan tartót érdemes venni, amin van világítás és rendszámtábla tartó is.
Vagy ehhez venni kiegészítőként világítást (rendes, a vonóhorog csatlakozójáról vezérelt), 3 rendszámtábla tartót.
[előzmény: (6746) skiccpausz, 2018.05.22 08:24:08]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.04.24 19:04:04 (6720)
Köszönöm a bizalmat! Élek vele. :)
[előzmény: (6718) griffs, 2018.04.24 18:14:40]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2018.02.14 08:00:40 (6635)
Mega Like, szívemből szóltál.
[előzmény: (6634) Mikulás, 2018.02.14 06:57:47]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.02 08:25:20 (6422)
Részemről semmi akadálya.
[előzmény: (6421) Strombus, 2017.10.01 23:36:41]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.30 12:33:12 (6418)
Hát általában 9-kor szokott lenni az indulás, gondolom ez most is megfelel.
[előzmény: (6417) pappcsalád, 2017.09.29 22:28:30]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.06 10:59:28 (6393)
A szálláson van grillezési lehetőség, így gondoltam a pénteki vacsorát elintézhetnénk egy grill party-val.
Én vállalnám a hús beszerzését, pácolását, ha van rá igény. Aki saját fűszerezést igényel, az oldja meg magának. :)

Van rá igény?

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.06 10:57:06 (6392)
Javasolt túraútvonal:

https://www.bikemap.net/hu/route/4196596-gctour-parenzana-87km/

87 km bringával a szállásról indulva, oda érkezve 880m szintemelkedéssel.

A linken szintvonal diagramot is láthattok, nem igen megyünk 300 fölé, így az oxigén palack most otthon maradhat.

Aki ezt a távot rövidíteni szeretné, az választhatja a GCPARE oldalán található útvonalat, ekkor a kerékpárokat kocsival kell eljuttatni az indulási pontra. Ez a verzió 65,5 km.

Még rövidebb kör érhető el Triban-ból indulva, így mindössze 58 km.

Szükség esetén Livade-ból rövid úton vissza lehet térni a starthoz, ekkor a völgy túloldalát nem kell "megmászni", de ezt csak mint vésztartalékot ajánlom.

További lehetőségek is vannak, pl. Motovun után visszatérni a völgybe, így megspórolható a Vizinada-ig tartó emelkedés.
Szóval mindenki a saját igénye szerint rövidíthet, ha akar, illetve ha a szükség úgy hozza.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.05 21:50:36 (6390)
Én mindenképpen a saját kocsimmal megyek, össze kell szednem az útitársam, s utána hazavinni. Ráadásul én már délelőtt szeretnék elindulni.
[előzmény: (6389) Attibati, 2017.09.05 21:46:31]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.05 20:51:17 (6388)
Közben keressük a szállást is. Kérdés ki mennyire árérzékeny? Olyat próbálunk keresni, ahova mind beférünk (eddig 12 főt számláltam). Viszont így nagyobb a kötöttség. Intézzük így, vagy mindenki (célszerűen autónként) keres magának megfelelőt a közelben. Jelenleg Umag környékén nézelődünk, ez a tengerparton van, kb. 13 km-re a start-tól.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.05 20:47:36 (6387)
Akkor egy kocsibeosztás:

1, gusty
Én saját autóval megyek +1 fővel (ő eddig nem volt felírva), a kocsiban még lenne hely, de a bringatartóm csak 2 bringás.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.05 11:11:31 (6382)
Szerintem biztos.
[előzmény: (6381) Nargoth, 2017.09.05 10:53:17]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.04 22:59:53 (6379)
A saját fiaimból kiindulva, nem fognak zokogni. Pizzafutár meg van Pécsen is. :) Cserébe megkapnak a hosszú hétvégére. :)
[előzmény: (6368) Strombus, 2017.09.04 01:35:57]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.04 22:56:59 (6378)
Döntöttem, elkészült az esemény oldala: 2017 őszi GCTOUR

Az időpont maradt az október 6-8.

Érvek:
- jóval, kb. 6°-kal kellemesebb időjárás várható, és a 20-23 megmaradhat tartaléknak, ha rosszra fordulna az idő.
- a hosszú hétvége már jó előre tervezhető volt, sokaknál már van leszervezett program.

Néztem 10 főre szállást, kb. 90-100 eFt-ért találtam, tehát durván 10e Ftért lehetne megszállni fejenként a 2 éjszakára.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.04 12:39:31 (6373)
Köszi. Te nem?
[előzmény: (6372) Péter60, 2017.09.04 12:26:32]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.04 08:19:26 (6370)
Az előrejelzés szerint okt. 6-7 21fok, két héttel később 16-17. Másrészt esetleg van aki már korábban betervezte a hosszú hétvégét.

Nekem egyébként mindkét időpont megfelel, bár a 21°-ot jobban kedvelem.

Fontos lenne mielőbb tudni a létszámot, hogy tudjunk a közelben szállást nézni.
[előzmény: (6369) befi, 2017.09.04 07:32:02]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.09.03 15:31:04 (6363)
Ha van rá igény, én szívesen mennék karbantartani. :)

Október 6-8 jó lehet, akkor még valószínű a szép idő. 2 éjszakában érdemes gondolkodni, péntek délután leutazás, este csapatépítés, szombaton a bringázás, este záróbuli, hazautazás pihenten vasárnap, így kora délutáni hazaérkezéssel még rá lehet pihenni a következő hétre.

Alternatíva lehet még az október 23-i hosszú hétvége is, ha jó az idő.

Az oda-vissza út min. 6 óra tömény vezetés, szinte végig autópálya, de így az egésznapos bringázás után én nem javaslom a hazautat.

Ha gondoljátok, lehet "jelentkezni", s akkor a létszám függvényében tudok nézni szállást.

1, gusty :)

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.08.08 12:58:19 (6350)
Bikemap.net

Tervezhetsz útvonalat, amit letölthetsz gpx-ben, vagy válogathatsz másokéból. Tarvisió környékén rengeteget találsz. Mutat szint diagramot is, stb.
[előzmény: (6348) sólyom2, 2017.08.08 11:45:52]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.07.29 00:01:09 (6338)
Egy kis kedvcsináló:

https://youtu.be/JKaWKU6PnmM

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.07.21 20:38:08 (6330)
A teljes útvonal nem olyan izgi. Én eredetileg azt terveztem, de végül nem jártam végig. Igaz, ebben az is akadályozott, hogy nem vittem szeemélyit, s így is alig akartak visszaengedni Szlovéniába a Horváth határon. :)
Trieszt nem egy élmény, kerékpárút nuku, a városi forgalomban tekerés meg nem nagy durranás. Trieszt határától Koperig odafelé a tengerparton, visszafelé a Parenzana vonalán tekertem. Ez utóbbi már normális kerékpárút, de semmi extra. Kopertól a Horváth határig a tengerpartot követi az út, szerintem ez se olyan érdekes.
A Buje-tól Vizinada-ig terjedő szakasz a legizgalmasabb szerintem, azért is így terveztem a ládapontokat.
[előzmény: (6328) Nargoth, 2017.07.21 20:27:08]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.07.21 07:20:11 (6325)
Hátha esetleg valakit érdekel, és még nincs programja a nyárra. Bár ősszel is jó lehet! :)

GCPARE Parenzana

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.06.11 21:28:37 (6319)
Ma nagyjából bejártam az éjszakai túra útvonalát.

Betértem a Sziget Pizza Vendéglőbe, s érdeklődtem a tulajdonos hölgynél, hogy mi lenne, ha este 9 után beállítana egy éhes-szomjas horda.
A jóhír az, hogy ha előzetesen jelezzük, akkor semmi akadálya, hogy tovább tartsanak nyitva, sőt, ha előzetesen jelezzük a kaja igényt, akkor arra is fel tudnak készülni. kaptam névjegyet, így ha lenne rá igény, akkor pár nappal előtte oda tudunk szólni.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.01.19 11:13:43 (6208)
Sajnos ez általános, hogy a gyalogosok nem tisztelik a kerékpárutat. Bizonyos esetekben megértem, hogy használják (nincs külön gyalogjárda), de adják meg az elsőbséget, álljanak félre vonakodás nélkül. Sajnos a tapasztalat nem ez.
A budai oldalon én inkább végigtűzök az alsó rakparton, mint a kerékpárúton, ott is ez a biztonságosabb, hasonló a helyzet, mint Szentendrén.
[előzmény: (6207) Attibati, 2017.01.19 11:03:07]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2017.01.18 22:20:25 (6204)
Mikor?

Én ennyit olvastam ki ebből:

- egyetért azzal, hogy valósuljon meg
- tegyen javaslatot
- biztosítsa a költséget
- vizsgálja meg

Az sehol nincs leírva, hogy épüljön meg, ekkorra (konkrét dátummal)

Sajnos ilyet már sokat láttunk.

Viszont azt már sejtem, hog ki lesz a kivitelező. :(
[előzmény: (6203) police107, 2017.01.18 20:27:52]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2016.05.24 20:50:04 (6017)
Bár még csak terveim közt szerepel, de én a Szabadszállás - Kiskunhalas - Zsana útvonalat néztem ki magamnak.
[előzmény: (6016) L.Gergo, 2016.05.24 20:26:49]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2016.04.28 18:25:32 (5940)
Szerintem ez teljesen parttalan vita. A szabályszegés mértékét nem a közlekedés eszköze, módja határozza meg. Aki bringásként leszarja a pirosat, az nagy valószínűséggel autósként is így fog tenni, csak esetleg kevesebb lehetősége van erre. Aki autóval is vét apróbb szabálytalanságokat, de többnyire megfontoltan, körültekintően, az valószínűleg bringával is megteszi, de valószínűleg ott is körültekintően, amikor "csak" a szabálynak árt, másokat nem veszélyeztet.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2016.04.27 09:54:45 (5914)
Esetleg gondolat rendőrség?

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2016.04.18 18:38:14 (5853)
Ennyit a KRESZ-ről:

21.§ (13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

54.§ (10) A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Most akkor hogy is van ez? :)

Ilyen is van:

"Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."




gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.30 21:29:56 (5670)
Pebble.
[előzmény: (5669) scele, 2015.11.30 21:17:55]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.30 19:52:36 (5668)
Erre jó egy okosóra. :) Én mióta azt használom, azóta szinte mindig le van némítva a telefonom. Diszkréten rezeg, még el is tudom utasítani a hívást. Sms, email, messenger, jöhet bármi, jelez, és ki is írja. Ja és ne tessék felhördülni, nem egy méregdrága Apple kütyü. :)
[előzmény: (5667) scele, 2015.11.30 19:43:00]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.29 18:19:29 (5661)
Nem mondom, hogy használhatatlan, évekig nyomkodtam, de a 600-ast sokkal jobban szeretem. Nem is annyira a nyomkodás, azt megszokja az ember, hogy rendesen oda kell bökni, hanem a görgetés. Az nagyságrendekkel jobb.

De nekem az érintés is kényelmesebb. Menet közben rázkódáskor sokszor volt úgy, hogy nem sikerült kellő erővel nyomni, az érintés nekem biztosabb.
Nálam viszont a kijelző méret/felbontás eldöntötte a dolgot, pedig én is nézegettem a 64-est.

A 450-es már nem mai darab, ha használtan veszed akkor a bekapcsoló gombot is nézd meg, mert nálam ott már kiszakadt a gumi borítás.
[előzmény: (5658) nepster, 2015.11.29 16:39:00]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.29 13:05:48 (5656)
Én is az Oregonra szavazok. A nagyobb felbontású és méretű kijelző nekem már hiányozna. Ráadásul a 600-as a 450-es után egy álom. Mind érintés érzékenység, mind láthatóság szerint.

A kezelhetőség szubjektív, de nekem bringán jobban bejön az érintés.
[előzmény: (5653) nepster, 2015.11.29 12:11:58]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.08.24 08:52:17 (5504)
Én a V fék mellett voksolnék.
Egyrészt a leírt igények alapján nincs igazán szükséged a tárcsafékre, kényelmes, túrázós használat során maximum kényszerből feszegeti az ember a fékerő határokat.
Cserébe az olcsóbb fékért ugyanolyan árfekvésben más alkatrészben lehetsz igényesebb, pl. váltás, ami napi szinten sokkal érezhetőbb minőség és komfort szint előrelépést jelent.

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.07.27 13:45:33 (5483)
4-et még én is bevállalnék. :)

Egyébként ez nagyon egyéni, hogy kinek milyen a monotónia tűrése, de még az is, hogy mi számít annak. Én például rühellem a Balaton déli partját a hosszú egyenes semmi változatosságot nem nyújtó, településeken átívelő egyenes utcái miatt még egy körön is. :)
Van akinek meg már az is monotónia, ha valaki 2 órát teker egyfolytában. Úton, erdőben ez nekem élvezet, egy szoba vagy edzőtermi biciklin 10 perc alatt bediliznék.
[előzmény: (5482) icarusdes, 2015.07.27 09:41:05]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.07.27 09:28:31 (5481)
Így igaz. De kettő egymás után már abból is uncsi lenne. :)

Ezért nem voltam még a Velence 10x-en se, vagy a Hungaroringen. :)
[előzmény: (5480) NagyKG, 2015.07.27 09:06:41]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2015.07.27 07:03:24 (5479)
Bár a 24 órás váltó ötlete jó, de ez nem tetszik:

"A verseny körpályája 5 km hosszú"

A körözés nem az én világom.
[előzmény: (5475) CacheFinder, 2015.07.26 18:59:23]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]