geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
kerékpáros fórum, griffs hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1354 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő


griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.20 10:00:37 (7171)
Feltétlenül számítanék rátok !
[előzmény: (7168) Csaba & családja, 2019.07.18 18:46:04]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.17 21:15:25 (7167)
Szuper!
Első jelentkezőként választhatsz a két hétvége közül (31-01, szept 7-8). Több jelentkező esetén akár lehet a feltekerés után egy gyalogos és egy via ferrátás csapat is.
[előzmény: (7166) Strombus, 2019.07.17 20:33:39]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.17 20:26:08 (7165)
Kimaradt, mert a keleti körödből csináltunk egy 8-ast, Hosszúhetény és Pécsvárad (persze a mozgó addigra odébb állt) felé. A szűk hetvenes, 1.300 körüli szinttel pont jól esett a 2×2 órás vezetés mellé :)
[előzmény: (7162) Kakukkos és Hajszál, 2019.07.17 15:57:36]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.17 20:21:07 (7164)
Mindkettőre vevő vagyok, ha lesz partner/ek, ők döntenek.
Visszatérve a bringás rész nehézségére. Szerintem talán a legkönnyebb kétezres a Mangart. 12-szer tekertem kétezren, ebből nekem csak két út adta magát könnyebben (mert a Gerlitzenre és a Monte Baldóra transporttal jutottam fel :) ). A Mangartos napomon tekertek felfelé hölgyek és egy középiskolás csoport is, igaz utóbbiak jobbára tolták a vasakat.
A parkoló közelében van egy multi is és kb. 30 km-el odébb indul egy remek bringás kör, amely érinti a Wörti-tó ládáját (ld. Csaba és családja pár napos logját). Tarvisio-tól tekerhető a híres Alp-Adria legszebb szakasza is. Van miből válogatni :)
[előzmény: (7163) ha2, 2019.07.17 19:36:32]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.17 06:26:57 (7160)
Pupu cikke nyomán 2016-ban feltekertem. Könnyebb, mint a Király-hegy, viszont szebb. Pár alagüttal tarkított, gyönyörű, erdei aszfalt.
[előzmény: (7159) VP, 2019.07.17 00:45:13]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.16 21:01:15 (7158)
Nagyszerű!
Jelenleg akkor így néz ki a tisza-tavi éjszakai bringázás várható mezőnye:

Befi + 1 fő
Fazék
Csaba és családja
yadaysw
Kakukkos és Hajszál (2 fő)
Attibati
pappcsalád (1 fő)
griffs + 1 fő

Ma egyeztettem a kajáldákkal. A csárda már zárva lesz, viszont a pizzéria elméletileg hajlandó lesz grill cuccokkal várni minket, 23 órakor. 33 km nettó+ láda kitérők a rajttól, 3 és fél óránk lesz odaérni.

A helyszínen kitárgyaljuk 'vevő' lenne-e valaki, szeptember első (esetleg 2.) hétvégéjén, egy kis Mangart duatlonra GCMANG :)

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.15 21:30:01 (7156)
Épp most értem haza a Kelet-Mecsekből. A cimborámnak nagyon tetszett az útvonalad, hálásan gondoltunk rád ! :)

Csinálok hamarosan új listát, kiegészítve az új jelentkezőkkel. Az éjszakain különösen impozáns látvány a nagyszámú résztvevő. Szóval tessék jelenrkezni mindenkinek !!
[előzmény: (7154) Kakukkos és Hajszál, 2019.07.15 07:43:39]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.13 21:07:55 (7152)
Kikerült az éjszakai banner a főoldalra (THX Fazék!!). Letölthető a tervezett útvonal is.
Kérlek benneteket, mihamarabb jelezzétek részvételi szándékokat, tudjak hozzávetőleges létszámot kommunikálni a kajáldával. KÖSZI !!

Akiről tudom, hogy tervezi a részvételt:

Befi + 1 fő
Fazék
Csaba és családja (velük még egyeztetnem kell)
griffs + 1 fő

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.09 23:34:17 (7151)
18 órakor megy ott az uccsó komp, az önkormányzat honlapja szerint. 16-kor kellene rajtolni hozzá. Megpróbálok rákérdezni telefonon, hátha van főszezonban későbbi komp, de kicsi az esély.
[előzmény: (7150) Attibati, 2019.07.09 20:40:24]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.09 12:59:31 (7149)
Van egy másik eldöntendő kérdés.
Az eredeti Tisza-tó kerülés ( GCTIKO ) , 65 km.
Ezt egy kicsit kevésnek érzem, persze ládázással, kocsma ponttal eltarthat 6-7 órát.
Ha felmegyünk Ároktőig, úgy durván 120-125 km, 17:30-as indulással, hogy elérjük az utolsó, 20-órás kompot (35 km. a kompig). A közelebbi komp 18 órakor zár.
Várok véleményeket, olyanoktól, akik tervezik a részvételt.
- GCTIKO , 65 km.
- nagy kör kompolással, 125 km.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.09 12:41:44 (7148)
Van aki már foglalt szállást, a meghirdetett hétvégére.
Így marad a hagyománynak megfelelően, július utolsó hétvégéje, azaz 27.-e, szombat este.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.08 23:03:18 (7145)
Poroszló.
A dátumot viszont szeretném szavazásra bocsájtani. Július 27, vagy augusztus 3.
Ha valaki a beharangozott 27.-e miatt már foglalt szállást, szervezett át programot ilyesmi, akkor marad a dátum. Ha viszont a többségnek jó az augusztus 3, akkor módosítok.
Várom a véleményeket!
[előzmény: (7144) Fazék, 2019.07.08 21:25:12]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.07.03 21:50:48 (7139)
Ugye senki sem felejtette el, hogy július 27, éjszakai tekerés, a Tisza tó körül ?
Jövő héten kikerül a banner, a főoldalra.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.06.26 22:05:39 (7132)
Szombat reggel 9-kor indulunk Zircről, a fejlécben található parkolóból.
A vinyei tönkölylángosos büfében tud felszerelést bérelni, akinek nincs, 2,500 Ft. ellenében. 2 db-ot foglaltam le előzetesen (bati.hu és Nepster), a többieknek van, illetve pár főt ki tudtam segíteni. Aki mászni fog, az készüljön fel, hogy 2-3 km.-t azért vinni kell a cuccot, az autós támogatás mellett is. Váltás cipő sem árt ! SPD-s csuka mindenképpen alkalmatlan ! Sisaknak elmegy a bringás sisak is, max. ránk csodálkoznak a falon :)
A GCJaro bringás veziója velünk lesz, sűrű napja lesz szombaton a ládának (is).
Figyeljétek még a fórumot és bármi kérdés van, itt tegyétek fel, légyszi !!
[előzmény: (7131) Mathau, 2019.06.25 12:19:32]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.06.23 21:32:00 (7128)
Montis vagyok, de ez a járgány hegyen indokolt, ha jól meg akarod ereszteni lefelé. Másképp hatékonyabb egy JÓ trekking bringa, szerintem.
[előzmény: (7124) Adorjanos, 2019.06.23 12:10:00]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.06.14 21:52:30 (7123)
Megoldjuk !
[előzmény: (7122) nepster, 2019.06.14 09:21:02]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.06.12 22:23:05 (7121)
A bakonyi duatlon részvételi listája kibővült, ld. POI (banner a főoldalon).
Itt csend honol, de a háttérben folyamatosan folynak az egyeztetések a saját felszerelésekről, bérlési lehetőségekről, GCjaro -ról stb.
Bármi kérdés van, lehetőleg személyesen, vagy itt beszéljük meg!
Tutti buli lesz, vétek kimaradni belőle !! :)

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.06.06 21:41:42 (7120)
Befi barátom jobbik felének köszönhetően egyszerűsödik a málházás, a bakonyi duatlonon!
Reggel, a parkolóban be lehet rakni autóba bezacskózva/táskázva a via ferrata cuccot, váltó cipőt stb. és a gázlók kiindulópontjánál található búfénél felvenni és a mászás után visszavinni. Így repetázhatunk a gázlókból és megússzuk a cuccolás java részét. :)

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.05.29 21:47:10 (7119)
Gondolom mindenki észrevette már, hogy kikerült a banner (THX bati.hu), a bakonyi duatlonhoz.
Tessék csatlakozni, a felszerelést majd megoldjuk!
Hamarosan bővítem a POI oldalt.
Akik jelezték eddig részvételi szándékukat:

csaba159
befi
bati.hu
Nepster
griffs

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.05.21 18:49:28 (7118)
Egyszer már csak megadják azt a szabit !
[előzmény: (7117) nepster, 2019.05.20 21:21:31]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.05.17 21:43:11 (7115)
Június 29., négypróba a Cuhánál !
-bringázás
-úszás
-cipő és hajszárítás (már akinek van:))
-via ferrata
Alacsony vízállás esetén kétpróba, a középső kettő kimarad :)
Sajnos átfedés van egy másik eseménnyel (ld. főoldal), de erről a GCTOUR-on már döntöttünk. Talán ez lesz az első alkalom, hogy a GCJaro egyszerre 2 helyen fog járni :)
4-en már vagyunk, talán leszünk többen is. Tessék bevésni a naptárba és kérdezni, ha valami nem tiszta! Hamarosan lesz POI oldal.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.05.05 21:39:56 (7113)
Igen, váltáscipő be van tervezve, már csak a sokak által használt SPD miatt is. Persze a via ferrata cuccot is vinni kell, amiből párat össze tudok rakni, de csak a sajátom málházását vállalom be :)
[előzmény: (7112) Mathau, 2019.05.05 19:41:17]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.05.05 13:26:20 (7110)
Remek GCTOUR -on vagyunk túl (THX mazsol) , annyira, hogy a csapat vissza is akar térni mihamarabb a Kőszegi-hegységbe.
Kibeszéltünk 2 griffses eseményt is.
Június utolsó szombat: kétpróba, azaz bringa ferrata a GCGZLO-nál :)
Július utolsó szombat: szokásos éccakai, ezúttal a Tisza-tónál
Idővel kidolgozzuk a részleteket.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.05.02 20:54:09 (7109)
Jó lenne, ha a GCTOUR átkerülne a nevedre és átszerkesztenéd picit (jelszó, helyszín stb.).
[előzmény: (7108) mazsola069, 2019.05.02 13:06:12]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.05.02 12:36:25 (7107)
Az uccsó tételedre benevezek, ha lehet :)
Kisebb eső, szemerkélés előfordulhat ezért csak szalonna sütést tervezünk, a fedetlen grill helyen.
Ha2-vel érkezem 13 óra előtt és valószínűleg szombathelyi, bringás kesseléssel nyitunk. Aki csatlakozna, hívjon telefonon!
[előzmény: (7104) befi, 2019.05.01 21:25:14]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.04.14 20:32:56 (7099)
GCMTB2 jelenlegi státusza: megszűnt.
Ez idővel változni fog, de komoly fejtörést okoz, hogy a Hideg-völgy alsó kijáratát teljes szélességben és több száz méter hosszban lekerítették. Várok pár hónapot hátha kijárják a környék motorosai, a kerítés külső oldalát. Kicsi esélyt látok rá, mert az már helyenként gyakorlatilag az elég meredek hegyoldal. Végső esetben bejárom az utakat, a fennsíkon, de az már nem az igazi :(

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.23 06:35:04 (7083)
Véss be, légysz! Csak p.sz. merem ígérni.
[előzmény: (7080) mazsola069, 2019.03.22 17:55:58]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.11 19:25:47 (7077)
Rengeteg jobbnál-jobb rendezvény lesz az elkövetkezendő 2 hónapban, így a GCVVKV + Gerecse bringázás elmarad.
Helyette mindenkinek ajánlom V.Gábor izgalmas, nem hétköznapi rendezvényét:
https://geocaching.hu/poi.geo?id=194895
Ha lehet résztávra is becsatlakozni, akkor valószínűleg én is benevezek pár napra.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.07 09:53:57 (7076)
Sajnos nem sikerült más időpontot találni. Ez csak egy felvetés volt, ha nem lesz pár érdeklődő, akkor elmarad. A húsvéton belüli áthelyezéstől nem zárkózok el, meglátjuk még, hogy alakul.
[előzmény: (7075) Strombus, 2019.03.06 22:55:54]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.06 13:11:19 (7074)
Egyeztettünk.
Április 20., Két kerékkel a síneken :)
[előzmény: (7073) Blue Mali, 2019.03.06 12:08:35]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.06 11:54:18 (7072)
Az első jelentkezőre szoktam bízni. Ez most április 20.-a.
Nem szívesen vesztek embert a húsvét miatt, de 13.-a GCWALK és nem akarok ütközést. Valószínűleg csak páran leszünk, de 20.-a a befutó.
[előzmény: (7070) Attibati, 2019.03.06 11:15:20]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.06 10:25:09 (7066)
Akkor az kiesik. Marad a 13. és 20. Ez a két időpont jó?
[előzmény: (7065) Fazék, 2019.03.06 10:13:20]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.06 09:26:15 (7064)
Szokásos griffses esemény lesz, remélhetőleg a GCJaro-val. Többségi szavazás dönt az időpontról. Szavazz te is! Esetleg a 13.-a is szóba jöhet, bár az már itt van a nyakunkon.
[előzmény: (7061) Attibati, 2019.03.05 22:43:04]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.05 21:43:04 (7060)
Halihó Mindenki !
Ha van rá igény, tarthatnánk egy GCTOUR felkészülési futamot, április 20 vagy 27.-én.
Etyek-Alcsút-GCVVKV-Bicske-Tarján (a viszonylag új bringaúton)-Tornyópuszta-GCSOM-Vasztély-Etyek. 85 km, több mint a TOUR távok, viszont töredék a szint és akit csak a GCVVKV érdekel az le tudja felezni a 8-as formájú útvonalat.
Vélemény?

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.02.17 21:57:25 (7057)
Ki volt az ? :)

Újabb 3 nap elkészült a beszámolóból. Sajnos most hosszabb lére sikerült ereszteni, de már csak 1 nap Róma.

7.nap jan15. Firenze-Arezzo
A firenzei szállásunk volt az egyetlen, ahol a visszaúton is betérünk, így ott tudtam hagyni a téli csukámat és kabátom. Úgy 2 kg. mínusz a hátizsákból, jól jön, már csak azért is, mert addigra az egyik csigolyám kissé viseltes volt. Persze itthon kiderült, hogy mosás után, az ergonomikus merevítő fordítva került vissza a zsákba :( Nemhiába, tartalék alkatrészeket nem hoztunk a bringákhoz, viszont bal fékből volt készletünk, bőven :)
Kellemes "teknő bringázással" indult a nap. Firenze kertvárosára jellemzőek a keskeny utcákat 2 oldalról ölelő, magas kőkerítések. Élveztük, ahogyan az egyik zsákutca végét lezáró gázlót is. Nem az a tipikus, városi környezet.
Az első faluban belefutottunk egy kézműves jellegű bolt-kávézó egységbe. Volt ott számtalan sajt, prosciutto stb., minden, mi szem szájnak ingere. Nem voltunk éhesek, de Olaszországban akkor kell készletet tölteni. mikor nagy ritkán lehetőség van rá. Cimborám addig mazsolázott a sok finomság közül, míg kávés csészéje ki nem ürült, a nagy forgalomban. Sosem fog kiderülni, ki volt a tettes, de a pörgős tulaj készségesen és díjmentesen újra töltötte. Nagyon bejött a sarokbolt, ahol befordulva, ismét szembetaláltuk magunkat az Appeninek kisebb-nagyobb domborulataival. Kezdtük kapisgálni, hogy a Rómáig vezető utunkra nem a síkvidék lesz a jellemző, nemhiába nevezik, Appenini-félszigetnek. Szeretjük a hegyeket, apró szépséghiba, hogy nem éppen gyorsító tényező. Finisközelben aztán bekaptunk egy sáros-agyagos szakaszt is és a beállt kerekű bringák vonszolása közben már éreztük, hogy az eddigi legrövidebb etapunk is éjszakai befutóba torkollik. Persze a sötétben jött még csúcsforgalmú főút, majd a szálláskeresésnél, tanyák közti, szintén nem éppen sármentes földutak. Varacskos disznókként futottunk be, a meglehetősen elit magánszállásra. Elgyötörve viszont most nem voltunk, amit mi sem jelez jobban, mint a welcome tea !? 85 km, 1.100 szint

8,nap jan16. Arezzo-Orvieto
Reggelre a háziak leléceltek, magunk maradtunk, a minimál (édes) reggelivel. Így legalább nem volt lelkiismeret furdalásunk, a bejárat előtti verandán magunk mögött hagyott sárkupacok miatt. Nem sok olyan cuccunk volt, amiről ne hullott volna némi cucc.
100+-os nap várt ránk ismét, az utolsó harmadban sok-sok szinttel. Arezzo peremvidékét sikerült viszonylag forgalommentes utakon megúszni. Aztán jött a meglepi, Schwable módra. 7-8 centi hosszú, rojtos szakadás a hátsómon (tavaly ilyenkor még csak pattanás volt :)) . A kisgriff bringájáról lenyúlt Smart Sam 2 évet és kb. 2.500 km.-et futott, de elfáradt (a párja nyár végén járt hasonlóképpen). Visszafelé nem megyünk, a legközelebbi állomás az útvonalon úgy 50 km. Most kivételesen örültem a sík terepnek, csapatás közben nem lett volna jó egy durr defekt. Az állomásra 14:30 körül futottunk be. A legközelebbi vonat 16:59. Mint megtudtuk, van egy bringaüzlet a kisvárosban. Talán van külső gumijuk is, bár sosem fogjuk megtudni, mivel 17 órakor nyitott :(
Megismerkedhettünk végre a MÁV olasz verziójával is... Jegy automatánál kaptunk 4 db., névjegykártya méretű jegyet. Van külön jegy pecsételő automata is (az érvényesítéstől 24 órát érvényes a jegy), kb. A6 méretű nyílással. Mind mélységben, mind szélességben el kell találni azt az egyetlen pozíciót, ahol hajlandó pecsételni az automata. Jó játék. Kétszer segített be egy helyi erő, így tartott a mutatvány cirka 20 percig. Most legalább volt időnk kitapasztalni, mire számítsunk, a visszaút többszöri vonatozása alkalmával. Mint később kiderült kimeríthetetlen az olasz vasutak kelléktára, meglepetések terén.
A vonaton kipróbáltam a google térképet és működött! Tudott nyitva tartó bringaszervízt Orvietoban és valóban nyitva is volt, 18 óra után is. Hab volt a tortán, hogy munkadíjjal együtt 33 EU-ért kapott, új, hajtogatós, Rocket Ron-t, a hűséges Scott. Ez 6 és fél gombóc fagyi ára (legalábbis Firenzében), szóval rendkívül jutányos ár. A gumi bevált, elvégre nem én borultam bele az árokba, a hátralévő 7-8 km.-en (ugye Maci ?)...
Így nem lett meg a száz, de igazán élmény dús nap volt. 90 km., szint nélkül

9.nap jan17 Orvieto-Civita Castellana
Mivel Orvieto belvárosa is hegyen volt, ezért ezen a napon nem számítottunk sík terepre, szerencsére úgy is lett. Egyszer lementünk tengerszint környékére is. Onnan nézegettünk a szemközti gerincen egy érdekes, szabályos, szikla formációt. Persze hamarosan már mellette tekertünk. Valamikor talán hatalmas monostor lehetett, most egy lepukkant hegyi városka, leglepukkantabb, többszintes lakóépülete volt. Mellette lefotóztam egy Sacro Bosco, információs táblát, de nem tértünk le pár száz métert, megnézni. Mint este kiderült, nagy hiba volt:
http://www.budavartours.hu/magazin/2018/januar/bomarzo-szent-ligete.html
Ládaérdemes hely, mindenesetre előkelő helyre került a bakancslistámon.
Megkávéztunk a városkában, sőt hamburgert is ettünk, ami teljesen érthetetlen cselekedet volt, a bőséges reggeli után :)
A finisben elkaptuk egy zivatar szélét, de sikerült kimenekülnünk belőle és már szürkületben megérkeztünk a szállásra. Persze itt is szembesültünk a ténnyel, hogy a booking.com-ról szedett koordináták sokszor csak az épület pár száz méteres körzetébe visznek el. Ilyenkor indul a geocaching, igen nagy méretű "doboz" keresésével :)
78 km., 800 szint

[előzmény: (7056) bati.hu, 2019.02.17 18:56:55]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.02.15 19:17:18 (7055)
A napi adag általában reggeli+délután 2 zabszelet. Ez így volt tavaly is. Hol van már az az ifjú aki sült kolbászt eszik a bringatúrán a zsákjából :) Siklóernyős körökben kering egy olyan ősrégi legenda is, miszerint egy pilóta fagyasztott, velős pacalt kapott elő az Alpokban..
Az ok prózai. Reggeli fél nyolckor, de pl. Firenzében csak 8-tól lehetett kajálni. 9-kor indulás, vagyis bő 8 óra sötétedésig és a partnerem nem szeret este bringázni, pláne főúton (mondjuk nem is ez a hosszú élet titka). A dél körüli kávéról nem mondok le, ami a többi apróbb megállással, fotózással elvisz közel 2 órát. Marad 6 óra, ami széles terepgumikkal, trekking útvonalon (sokszor murva, makadám, föld, sár) nem sok mindenre elég. Szóval étteremben kajálás egyszerűen sosem fért bele délután az időnkbe. Boltban vásárlásra is sajnáltuk az időt, de ha édes reggelit kaptunk, akkor rá voltunk kényszerülve. A szállásokra általában 19-21 óra között estünk be, azután már 10 alkalomból egyszer volt energiánk kajáldát keresgélni. Viszont a 10. napon volt a római befutó. Utána már, a tenger és városnézéseken, illetve a visszaúton, keveset bringáztunk. 5 nap, azalatt már volt időnk visszaszedni az elvesztett kilók java részét :)
[előzmény: (7054) Strombus, 2019.02.14 23:52:46]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.02.12 14:11:21 (7050)
Ott a pont !
Notórius helységtévesztő vagyok :(
Verona-Genova, Tarvisio-Treviso, Szigliget-Szigetvár...
A Balaton kerülést is képes vagyok pár km-ből kihozni, csak a Bükk közelébe kell eljutnom :)
Szóval VERONA mellett tekertünk el !
[előzmény: (7048) V_Gabor, 2019.02.12 08:15:14]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.02.11 21:19:37 (7044)
Nagy itt a csend. Megtöröm :)
Volt, aki megjegyezte, hogy nem produkáltam beszámolót, vagy legalább összegzőt, mint tavaly. Így hát nekifutottam. Próbáltam röviden, statisztika szerűen. Hol így sikerült, hol úgy, de ez még a fele sincs :)

1.nap jan 9.
Vonatozás Győrből Innsbruckba.
14 órás indulás Innsbruckból Colle Isarcóba, a Brenner hágón keresztül. Ez volt a terv. Viszont indulás előtt egyre durvább hójelentéseket kaptunk, még a vonat közlekedés is akadozott. Arra jutottunk, ha egyáltalán járhatóak a hegyi utak, akkor is ránk sötétedik és főúton, éjjel, hófalak, autók közt... nem szerencsés egy 15 napos túra kezdésének. Szóval egyből átszálltunk egy osztrák vonatra és 1.370-en kezdtünk. :) A gépfegyveres, olasz határőrökön könnyen átjutottunk, de egy 4-5 fős helyi társaság faggatózását már nem úsztuk meg. Sokáig elkísért minket hangos nevetésük, láthatóan nem megszokott Brennerben a bringások látványa, a téli hónapokban. Erről tanúskodott a bringaút is, az 1 méter körüli, sértetlen hótakaróval. Maradt az óvatos legurulás, 1.5 bár guminyomáson, az enyhén havas, viszont szinte forgalommentes főúton. Kuriózum ilyen túrán a befutás világosban. 10 km., Colle Isaarco, esti grappa teszttel.

2.nap jan10. Isarco-Salomo (Bolzano alatt)
Bőséges reggeli után, kezdés főúton, alagúttal, szerencsére továbbra is minimális forgalomban. Az Alpok déli oldalára kevés hó jutott, már 1.100 méter alatt rátérhettünk a tökéletes minőségű bringaútra, amely a nap végéig ki is tartott. Kezdeti havazás után, délutánra napsütés. A hegyek látványa, megszámlálhatatlan kerékpáros felül-aluljáró, híd, alagút varázsolta tökéletessé ezt az etapot. Nagyrészt lefelé vezetett az utunk, de azért nincs Alpok emelkedő nélkül :) Befutás napnyugta után, egy tipikus alpesi falucskába. 116 km.

3.nap jan 11 Salomo-Sega (Genova ÉNY-i peremvidéke)
Megismételtük az előző napot, ismét tökéletes körülmények, egészen az esti befutóig. Véget ért a bringaút és brutál forgalomban találtuk magunkat, az éjszakában. Társam csak tolni merte a szekeret, szerencsére rövid szakaszon, mert ismét kerékpárútra leltünk, amely hatalmas felüljárókon vitt át, minden főút felett. Viszont méretes kerülőt kellett tennünk, hogy most már főút nélkül közelítsük meg a szállást. Befigyelt így egy +10-es.
Délután volt még egy emlékezetes effekt. 3. napja, hogy csak reggelivel volt dolgunk és 1-1 zabszelettel, ebéd-vacsi zéró. Délután betértünk egy faluba, hogy megszakítsuk ezt a szép hagyományt :) Épp egy egész grillcsirkét akartam rendelni a helyi büfé kocsinál, amikor aggódni kezdett társam, a beszűkült gyomrunk miatt. Így történhetett meg, hogy fejenként 1/4 csirkével és fél adag hasábbal regeneráltuk fel magunkat, egy folyóparti padnál :( Az etap végül 115 km lett és fájó szívvel vettünk búcsút az Alpoktól.

IDÁIG TÖKÉLETES VOLT A TÚRA, VÉGIG BRINGAÚTTAL. REMEK PROGRAM A HATÁRTÓL, VAGY INNSBRUCKTÓL ELTEKERNI GENOVÁIG ÉS VISSZA VONATTAL !

4.nap jan 12. Sega-Cavezzo (Bologna felett)
Ezen a napon a Pó-síkság várt ránk, kitüremkedéseket csak sajgó hátsóinkon láttunk volna, de hát piperetükör hiányában... Dögunalom és rázós töltések, ilyenkor minden jobban fáj. Kaja ismét nuku, már napnyugta előtt megjött a holtpont. Hazavágytam, viszont az esti befutó nyugodtra sikerült. A házigazda, állapotunk láttán, a welcomedrink után, nekünk adta az egész, vitatható ízű, de (mint utóbb kiderült) remek regeneráló Amarodel Piave-t. 116 km. Ez volt a legpocsékabb nap.

5.nap jan 13. Cavezzo-Di Sopra (hegyi szállás,500m-en)
Az első édes reggelink, miután már az első adandó helyen becserkésztük a boltot. Délután így véget ért az önkínzás, a túra hátralévő részében már majd minden nap ettünk :) Bolognába problémamentesen bejutottunk, a nyáron már becserkészett San Luca látványa pedig szinte otthonos hangulattal töltött el. A város bringaútjai, külvárosának remek ösvényei hangulatosak és pillanatok alatt az Appeninek egy szép völgyében találtuk magunkat. Az éjszakai befutó is emlékezetesre sikerült. Az első kísérletünk a hegyi szállás becserkészésére zsákutcába torkollott, majd legurulás után a tehénlegelőn bringatologatással fűszerezett 2. csúcstámadásunk, negyed 9-re, sikerrel járt. 105 km és persze 900 szint, de a tegnapi holtpont után egy remek nap volt.

6.nap jan 14. Di Sopra-Firenze (fel a hágóra,1000m-re)
Először és bár ekkor még nem tudtuk, de utoljára, tojásrántottát kaptunk reggelire. A szállásadónk képben volt, hogy az előttünk álló, 1000-es hágó megmászásához, extra energiára lesz szükségünk. Némi hullámvasút után, egy hatalmas hegyi tónál bekávéztunk és nekimentünk a hegynek. A főút másik hágón megy át, így gyakorlatilag forgalom és hó-jégmentes, remek aszfalt úton juthattunk fel a hágóra. Sok lejtmenet (hullámvasút), gyönyörű környezet és itt-ott némi tolás után felértünk a csodaszép erdőben. A hágóról remek panoráma adódott, a kb. 800 méterrel alattunk elterülő, némi párába és szmogba burkolódzó városra. A lecsapatás persze remek móka volt, 1 autó előzésével fűszerezve. A kisváros gépkocsiforgalma már előre vetítette mi vár ránk Firenzében. Firenze bevezető útján élt a szabály: a túloldalra születni kell. A 2. átkelésnél meg is lett a az eddigi legneccesebb szitu, de végül megúsztam. Pár perccel később kíváncsiságból még teszteltem, hogy mire számíthatunk az olasz sofőröktől. Végeredmény: ha elsőbbségadásra számítasz, úgy elcsapnak mint a ... Ja és a korrekt oldaltávolság is felejtős. Mindezek ellenére a bringás sisak itt nem fogyó eszköz, ahogyan az első-hátsó lámpák sem. Ezt látni kell, ahogy a bababelvárost is, bár Firenzének lepukkant városrészével, egyáltalán nem találkoztunk. A bérház szerű hotel első emeletére cipelhettük fel a bringákat, cserébe velünk alhattak a gyönyörűségek :) Az éjszakai városnézésbe annyira belefelejtkeztünk, hogy egy idő után fogadásokat kötöttünk, merre van az irányadó rakpart. Persze az 1.700 Ft/gombócos fagyizás miatt is felejthetetlen marad a város.. 90 km, 1.230 szint.

Jelenleg ennyire futotta, de volt még éjszakai bringa szerviz, római, éjszakai, gyorsforgalmin bringázás, vissza a télbe, még majd talán leírom.

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.09 19:20:52 (7040)
Milyen tavasz? A Brenner-hágón 70 centi körül lehetett a hóvastagság, de sima ügynek bizonyult, kiérdemeltünk egy grappát. :)
[előzmény: (7039) mazsola069, 2019.01.08 19:37:18]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.08 17:54:29 (7038)
Szia Pupu!
Belenéztem a honlapodba, szépen alakulgat. Jókor jött az infó, esténként sem fogok unatkozni, az elkövetkezendő hetekben. :)
Egy terjedelmesebb önéletrajzot nagyon szívesen olvasnék tőled !
[előzmény: (7037) Pupu, 2019.01.08 15:14:32]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.05 18:26:03 (7032)
Ismét egy emlékezetes Jegesen vagyunk túl. Mondanám, hogy férfimunka volt, de 11 pasi + 1 hölgy. :)
[előzmény: (7031) mazsola069, 2019.01.05 07:03:02]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.04 22:33:23 (7028)
Itt már havazik :)

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.03 20:45:33 (7027)
Majd el felejtettem! A Magas-Bakonyba már ma megérkezett az égi áldás. Nem volt rossz, szűz hóban tekerni, bár mire Budára ér, már csak hó lesz. :)
[előzmény: (7026) griffs, 2019.01.03 20:36:12]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.03 20:36:12 (7026)
Ezt a Jegest sem ússzuk meg ! :)
4 emberkével egyeztettem ma és mind kitartott a szombat mellett, azaz nem volt értelme a további telefonálgatásnak. Hatalmas köszönet ha2 kessertársnak, aki pár órája felment a Normafára és igen alapos terepszemlét tartott!
"Az aszfaltutak szárazak, vigyázni a mélyedésekben és kátyúkban maradt jégre kell. A földutak, turistaösvények keményre fagyottak, avarral borítottak. Sokan kocogtak bringáztak mindenfelé."
Vagyis szombaton, 10-kor elrajtol a mezőny, Kelenföldről. Aki a GCVILI előtt sokat akar ládázni, az előbb induljon! Becsatlakozni bárhol lehet. A Szépjuhászné állomásnál lévő kaja-kocsmaponton 12:30 környékén vagyunk várhatóak.
Sisak még rajtam is lesz, ahogyan lámpa is a bringámon. Ezt kérném, minden résztvevőtől !!
Holnapután reggel találkozunk!

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.03 20:10:18 (7025)
Nagyszerű!
Unterhausnál van egy 12 km-es átkötés, kijelölt, montis útvonalon. Ha netalántán valaki addig elunja a kerékpárutat, ott válthat. :)
[előzmény: (7024) mazsola069, 2019.01.03 16:19:23]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.03 07:47:45 (7023)
Nem jó hír. Ma bringázok, este leszek gép előtt, de addig felhívok pár cimborát.
[előzmény: (7022) kicsiogre, 2019.01.02 21:37:07]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.02 20:39:26 (7021)
Ez már beszéd !
[előzmény: (7019) csaba159, 2019.01.02 15:12:21]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.02 20:39:01 (7020)
A jó tanácsod alapján, tavaly is megláttuk a jót és a szépet (bringás alagút a Schelde alatt, 3 szintes, bringás parkolóház és ledekkel kivilágított bringaút Cambridge-ben stb.). A kihívást tavaly a folyamatos, sokszor viharos szembe szél és a sok eső jelentette. Most 700 méter felett folyamatosan havazik, ez lesz a fő kihívás :) Jelenleg, a túra első, 70 km.-es szakasza van hó alatt, így kell felkapaszkodnunk 1.370-re és lejutni onnan. Persze a vasútvonal miatt választottuk ezt a hágót, de a vonatra szállás nagy csalódás lenne..
[előzmény: (7018) Strombus, 2019.01.02 12:06:33]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.01 22:26:49 (7017)
Nagyon szeretek hóesésben tekerni (sőt repülni is :)), én is. Pont ebben reménykedtem, hogy ne legyenek pluszok és amiatt sár.
Pár centi hóban nem vészes bringázni, szöges gumi jégre kell. Részemről no para, pedig bármi sérülés most komoly érvágás lenne, ennyi foglalással:

We go to Rome with snowbike :)

1.nap jan 9. 14 órás indulás Innsbruckból Colle Isarcóba, a Brenner hágón 50 km.
2.nap jan10. Isarco-Salomo (Bolzano alatt) 115 km.
3.nap jan 11 Salomo-Sega (Garda tó mellett) 107 km.
4.nap jan 12. Sega-Cavezzo (Bologna felett) 113 km.
5.nap jan 13. Cavezzo-Di Sopra (hegyi szállás,500m-en) 100 km.
6.nap jan 14. Di Sopra-Firenze (fel a hágóra,1000m-re) 88 km.
7.nap jan15. Firenze-Arezzo 81 km.
8,nap jan16. Arezzo-Orvieto 110 km.
9.nap jan17 Orvieto-Civita Castellana 75 km.
10.nap jan 18. Civita-Róma (DNY) 10km a tenger17km a centrum 90 km.
11.nap jan 19 tenger és városnézés kb. 60 km.
12. nap jan 20. de. szabad 17:15 vonat Firenze szállásra kb. 30 km.
13. nap jan 21 bringa Bologna fele az ezres hágón :) 117 km.
14.nap jan 22 bringa Bologna 12:00vonat Brenner hágó+bringa 30+10 km.
15.nap jan23. bringa Innsbruck 14 órai vonatra 36 km.
[előzmény: (7014) bati.hu, 2019.01.01 18:56:14]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.01 11:34:09 (7009)
A Jeges legjobb új évet mindenkinek! :)
A Jeges nem tűr halasztást, 9.-én már itt fogok tekerni:
https://www.webcamgalore.com/webcam/Austria/Gries-am-Brenner/3649.html
A név egyébként is kötelez, a hó nem lehet akadály. Az eső már kellemetlenebb, meglátjuk pár nap múlva, melyik csapadékforma lesz a befutó. Max. a vasárnap jöhetne szóba, de csak végső esetben, szavazással.
[előzmény: (7008) nepster, 2019.01.01 11:09:31]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu