az összes téma hozzászólásai egyben, ChanOP hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1 db hozzászólás

ChanOPhozzászólásai | OFF | válasz erre | 2010.05.16 13:40:14 (17073)
A 2-es vonalon azért kell 2 ember, mert a vonaton és a vonalon nincs AVR, ami a vonatot vezetné. Ezen kívül a régebbi típusokon a segédvezető működteti a bal oldali ajtókat és az utastájékoztatás is az ő feladata. Valamint az, hogy állomásra behaladáskor és kihaladáskor és egyéb helyzetekben a vészfékkart fogja és szükség esetén működtesse.

A vezető rosszulléte esetén pedig az a feladata, hogy a vonatot megállítsa az állomáson belül.
Vörös jelzőn a 2-es vonalon sem tud túlmenni sokkal a vonat, mert van egy Autostop nevű berendezés, aminek az egyik fele a jelzők közelében a sínszál mellett van, a másik része pedig a vezérkocsin. Ha vörös a jelző, akkor a sínszál mellett függőleges helyzetben áll egy szerkezet, ami a vonat alján található kengyelt elüti, ezáltal vészfékezést okoz a szerelvényen.

Tehát attól nem kell félni, hogy nem áll meg a vonat a 2-es vonalon, ha rosszul lesz esetleg mindkettő fő. A segédvezető ilyen esetben azért kell, hogy az állomásban álljon meg a vonat és ne az alagútban valahol.
Az AVR is ugyanezt teszi, megáll az állomáson és addig nem megy tovább, amíg a vezető nem nyomja a gombot. Értelem szerűen, ha rosszul van, akkor nem nyomja meg.


Tehát ezért kell 2 fős személyzet a 2-es vonalra.
[előzmény: (2856) Szab, 2005.10.12 22:01:31]
Egy lapon megjelenő sorok száma:


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]