A 2-es vonalon azért kell 2 ember, mert a vonaton és a vonalon nincs AVR, ami a vonatot vezetné. Ezen kívül a régebbi típusokon a segédvezető működteti a bal oldali ajtókat és az utastájékoztatás is az ő feladata. Valamint az, hogy állomásra behaladáskor és kihaladáskor és egyéb helyzetekben a vészfékkart fogja és szükség esetén működtesse.
A vezető rosszulléte esetén pedig az a feladata, hogy a vonatot megállítsa az állomáson belül.
Vörös jelzőn a 2-es vonalon sem tud túlmenni sokkal a vonat, mert van egy Autostop nevű berendezés, aminek az egyik fele a jelzők közelében a sínszál mellett van, a másik része pedig a vezérkocsin. Ha vörös a jelző, akkor a sínszál mellett függőleges helyzetben áll egy szerkezet, ami a vonat alján található kengyelt elüti, ezáltal vészfékezést okoz a szerelvényen.
Tehát attól nem kell félni, hogy nem áll meg a vonat a 2-es vonalon, ha rosszul lesz esetleg mindkettő fő. A segédvezető ilyen esetben azért kell, hogy az állomásban álljon meg a vonat és ne az alagútban valahol.
Az AVR is ugyanezt teszi, megáll az állomáson és addig nem megy tovább, amíg a vezető nem nyomja a gombot. Értelem szerűen, ha rosszul van, akkor nem nyomja meg.
Tehát ezért kell 2 fős személyzet a 2-es vonalra.[ előzmény: (2856) Szab, 2005.10.12 22:01:31] |