Előzmények

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 13:04:50 (947)
A Volánoké nekem megvan valahol a gépeimen. Ja, a MÁVos is. Kódokkal együtt.
A két fő kérdés ez ügyben:

1) Hasznos-e feltölteni "nullás" POI-kként azokat, amiket szemrevételezéssel pozícióra lehet tenni?

2) Tudunk-e rövid távon valami hasznos szolgáltatást nyújtani egy olyan adatbázisból, amely a megállókat vonalakra (menetrendi mezőkre) felfűzve tartalmazza?

Alkérdésként felmerül még, hogy a szemre nem bepozícionál6ó megállóhelyekkel mi legyen?
"Nullás" koordináták nélkül is feltölthető POI-nak? (Településnév megvan)

Lehet-e az egyes POI kategóriákban további adatmezőket létrehozni?
Mint ez esetben pl. a
helyi? I/N,
helyközi-távolsági? I/N,
esetleg az adott szolgáltató (BKV...stb.) valamilyen megnevezése a további szolgáltatásokhoz szükséges linkek különbözősége miatt.

Továbbá az is bejön a képbe, hogy a busz- és a vasútmegállók jelenlegi teljes szintű szétválasztása nem biztos, hogy a legjobb megoldás a jövőre nézve. Talán célszerű lehet egy "jármű" mező felvétele a fentiek mellé egy "közösségi közlekedés" kategóriába.

Mindezt abból vezetném le, hogy ha az ember innen-oda el szeretne jutni illetve az utat megterveztetni a TUHU-val, akkor a legjobb busz+vonat kombinációt fogja várni eredménynek. Ez szertintem úgy biztosítható, ha (ilyen tekintetben) egy kalap alá vesszük mind a busz, mint pedig a vasút megállókat. Hiszen már csak a buszmegállók esetében is a "vonal/járat" és a "megállóhely" közé egy köztes "réteget" be kell iktatni, mert egy megállóhely a valóságban általában kettő, de van amikor több is, a több iránynak megfelelően. Ezek viszonyát (leginkább távolságát vagy átjárhatóságát) is rögzíteni kell. Akkor már egyszerűbb ezekhez "hozzádobni" a vasútmegállókat is. Ez a tervezés szempontjából egyszerűbb. És talán a busz- és a vonatmegállók egymáshoz kapcsolását tekintve is jobb megoldás lehet.

Bocs a hosszas elmélkedésért, de a megállók az egyik legkedvesebb POI tipusom.
:-)

[előzmény: (945) johann g (Lud), 2007.01.16 09:43:59]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 09:43:59 (945)
már az is nagy segítség lenne, ha meglenne az összes megállónév egy listában. ilyen listát volán és máv viszonylatban még elképzelem, hogy össze lehet szedni de helyi buszjáratokat...
mindenképpen érdemes feltüntetni, hogy helyi és/vagy helyközi buszmegállóról van szó (akár jöhet egy ilyen tickbox a POI mezőre) aztán a user majd összelövi ezt a menetrendek.hu útvonaltervezőjével.
[előzmény: (942) felazso, 2007.01.16 09:23:18]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 09:23:18 (942)
Sajnos, ez önmagában kevés. De az ötlet jó!
Ugyanis nem lehet megállóra linkelni, mert nincs megállónak weblapja. Csak megállók közötti, adott napi járatok listája van.

Ezt úgy szoktam kitrükközni, hogy egy adott megállóból minden irányban a következő megállóig lekérdezem a menetrendet. Belátható, hogy ez elég macerás másrészt ismerni kell hozzá a következő megállókat/irányokat. :-'(

De az adott megálló POI-hoz jutás megadott helyről... - ezt a funkció meg lehetne oldani link-eléssel.
Ha megengedik.

Nem is tudom, mi lett a haszna, hogy felmérették GPS-el az összes megálló helyét? Létezik olyan térkép, amihez felhasználták ezeket a méréseket? :-o

[előzmény: (941) Kolesár, 2007.01.16 09:11:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 09:11:29 (941)
Csak a legutóbbi hozzászólást olvastam: Volán. Szerintem keressük meg őket testületileg és kérjük meg, hogy linkelhessünk rájuk, vagyis adjanak rá áldást és technikai lehetőséget. Jó?
[előzmény: (940) felazso, 2007.01.16 09:08:42]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 09:08:42 (940)
Nekem is ez a főfájásom csak a volán járatokkal/menetrenddel. Még linkelni sem lehet rá normálisan. Így kénytelen az ember több helyről összebogarászni az adatokat ahelyett, hogy egy közös felületen mindent megtalálna. :-(

Már az is haladás lehetne, hogy a megálló poinál egy linkkel bejönne az onnan induló járatok menetrendje. De ezt a szolgáltatást még a Volán saját menetrendje (HAM) sem nyújtja. Nem csoda, hogy menetrend változásnál hamar "eltűnnek" az indulási jegyzékek a megálló táblákból. :-)

BKV esetében ez talán egyszerűbb. Az új Mapsource-ban lesz valami aktív web linkes móka? Mert azzal ez megoldható lenne. Legalábbis a BKV esetében, ahol a menetrendi adatok viszonylag nyíltan hozzáférhetők. Lehetne alkotni egy "ide jövök" web linket, amit megállónál meghívva megadnád, hogy honnan indulsz és mikor, majd lejönne az útvonal (járatok/átszállások) illetve a legjobb/leglassabb idő. Az már plussz, ha ennek a nyomvonalát be is tudná jelölni a térképen.

Apropó! Kialakult valami végleges álláspont a nem bemért POI-k adatbázisba felvitelével kapcsolatban? Fel lehet-e valahogy tölteni ilyeneket? Hogyan lehet jelölni, hogy "nullás" POI? Esetleg külön kategóriában? Mert a buszmegállók jó részét így rögzíteni lehetne, elég jól megsaccolható a helyük, ha már az adott utak be vannak rajzolva.

Ami még eszembe jutott, hogy lehet valami veszélyes helyek POIkat is beltölteni a műszerbe. Bár még nem próbáltam, a tapasztaltabbak nyilván jobban tudják. Lehet, hogy be lehetne tölteni ilyennek a "nullás" megállókat pl. 500 méteres határral és amikor közeledik egy ilyenhez az ember, riaszt a műszer, amiből tudja a tulaj, hogy azt még be kéne mérnie.

Na jó, ez csak elmélkedés... De lehet, hogy egy próbát megér. :-)

[előzmény: (939) Szab, 2007.01.15 22:59:28]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 22:59:28 (939)
ja :)

Csak mondjuk, ha kinézek egy ládát és letöltöm mapsourceba, akkor praktikus, hogy rögtön ott virít a közelében az xy buszmegálló. És utána a bkv.hu-t már csak a menetrend miatt kell előkapni.
[előzmény: (937) felazso, 2007.01.15 22:38:08]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 22:38:08 (937)
"Egyébként nagyon hasznosnak tartom"

Így gondolhatta a BKV is, amikor létrehozta az útvonaltervezős térképét.
:-)))
[előzmény: (919) Szab, 2007.01.14 22:18:56]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 22:18:56 (919)
Mi a teendő, ha letrekkeltem egy buszt? Hogyan a legjobb feldolgozásra juttatnom? Pötyögjem be egyesével a megállokat a poi bejelentőn? Vagy felrakhatom a megállokat tartalmazo tracket egy gdb-ben a tuhura?
És ha egymással majdnem szemben van a két megálló akkor mi van? Két pont vagy csak egy? (A "hivatalos" neve nem biztos, hogy ugyanaz!)

Szóval hogyan kell buszt trackelni, ez a kérdés...

(Egyébként nagyon hasznosnak tartom. Az általam nem nagyon ismert budai buszoknál már többször vettem hasznát. Ezért gondoltam, hogy akkor én is megcsinálnám felénk, csak nem tudom, hogy megy ez.)
[előzmény: (917) olahtamas, 2007.01.11 20:00:42]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2007.01.11 20:00:42 (917)
Az volna a javaslatom, hogy egységesítsük valamennyire a megállók elnevezését, és preferáljuk lehetőleg a menetrendben is szereplő elnevezéseket.
pl. azt felesleges beleírni, hogy buszmegálló, bár ha nincs róla más információ, akkor esetleg maradhat, illetve egy kis nyomozást igényel a kiderítése.
Sokkal jobban mutatna, hogy "Tárogató út (29-es busz)" mint az, hogy "Buszmegálló, 29-es Busz"
Akár itt is bevezethetnénk rövidítéseket, mint pl. piros 56-os p56 illetve a villamos 56v
Így ha az ember buszon utazik, akkor könnyebben megtudhatja, hogy hol kell leszállnia.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]