Előzmények

BatkaManohozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 11:01:12 (19567)
1.3i van ketfajta, egy sima kozponti befecsis, ez egy Bosch Mono-Motronic, es hengerenkenti Simos2P. A Simos2P vezérlését nem kell, öntanuló kb. 500km alatt "hozzátanulja" magát a motorhoz. 12 év tapasztalat.
A Bosch-t nem tudom...
[előzmény: (19565) yoggi, 2010.12.01 10:55:41]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 10:55:41 (19565)
Skodával vigyázz, Feliciáknál VAG műszerrel újra kell paraméterezni a motort akkulevétel után, Fábiát nem tudom hogy áll ezzel a kérdéssel.
[előzmény: (19564) Old Eye, 2010.12.01 10:47:11]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 10:47:11 (19564)
akku levétele, majd visszarakása - Köszönöm! Megtartom emlékezetemben. Ki tudja...
[előzmény: (19563) Old Eye, 2010.12.01 10:45:47]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 10:45:47 (19563)
Ez az... Lepukkant VW bogarat használtam egy évtizeden át, 1968 szériát. Jó iis kocsi volt, de mégis sokszor szétesett rajta valami, de mindig volt a kocsiban csavarhúzó, univerzalfogó, drót - mindig haza tudtam jönni vele. 200 eKm körül az M7-esen Bp felé a pákozdi lejtôn széttört a forgattyútengely, szétverte a motort belül... Ezen már nem tudtam segíteni :-( Szép halála volt.
Most, ha a kétéves Fabiam nyög egyet és leáll - hiába egy komplett szerszámkészlet hátul, hívhatom a trélert.
[előzmény: (19561) yoggi, 2010.12.01 10:34:22]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 10:34:22 (19561)
Marék gyertya, szerszámkészlet amíg ideiglenesen megszakítós volt( alapból tirisztoros csak elszállt, fél év alatt találtunk szakit aki értett hozzá, pár száz forintért megcsinálta, mentem vele még 70e km-t gond nélkül) , addig alaplap+megszakító az tülélő felszerelés volt persze, ennek ellenére mindig hazavitt a trabi, 2x szállt el a motor, 1x a garázs előtt, másodszor kb 500m-re a lakástól, Szekszárdon beállt a hátsó fék, forró volt, nem ment az autó az 1 éves gyerek hátul sír, nagykalapáccsal kapott párat a fékdob és haza jöttem vele Bajára, most ha megáll az elektronika mit csinál az ember az út szélén, vár a mentésre :))
[előzmény: (19560) snake, 2010.12.01 10:23:52]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 10:23:52 (19560)
Én Pesten dolgoztam 13 évig egy olyan cégnél, ahol sportot űzött a főnök abból, hogy a melósok alá mindig valami hulladék vasat vásárolt céges kocsi gyanánt. Értelem szerűen egyik sem húzta túl sokáig.

Na egyszer bevásárolt egy kombi vareszt is, három hengerrel, két ütemmel. Életkorra úgy 20+-ra emlékszem.
Büszkén mutatta meg az új szerzeményt, majd beindította. Irgalmatlan füstfelhő keletkezett, az autót szó szerint nem lehetett látni. " Hát igen, lehet, hogy az egyik henger nem megy, de ha kiértek Solymárra, akkor nézzétek meg". Valóban, a tervezett idő kétszerese alatt ki is értünk, megnéztük, egyik henger nem megy. Az ukáz szerint a csomiban van tartalék gyertya. Hát volt is vagy 40 darab, gyanítom mind használt.

Na ez az autó azért elvolt nálunk vagy egy évig, bejártuk vele az országot, és néha előfordult az is, hogy 50 km után nem kellett gyertyát cserélni.
Legemlékezetesebb eset az volt vele, mikor Kiskunfélegyházáról szerettünk volna a kicsikével hazaindulni Bp-re: kocsi fullra megpakolva szerszámokkal én meg fel szerettem volna hajtani vele az M5-re a város mellett. Erről a tervemről letettem, miután Mari néni is megelőzött egy biciklivel. Inkább kerestünk egy zugszervizest. Hát kőkeményen egy henger működött, a többi csak a füstfejlesztésben vett részt, de abban legalább hatékonyan. :)) Max tempó padlógázzal 30 km/h volt.
[előzmény: (19549) yoggi, 2010.12.01 07:32:33]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 07:32:33 (19549)
Nem vezetted eleget :)

A trabi váltója sztem úgy tökéletes ahogy van, szabadonfutó pedig csak a 4. fokozatban van, a varnyúról nem tudok nyilatkozni, mert olyat párszor vezettem csak, de ott meg a szabadonfutó kapcsolható az összes fokozatra vagy van, vagy nincs. Volt kollegám tirisztoros gyújtást épített a varnyújába, Kevés akkori cocialista gyártású autó tudta otthagyni vagy legyorsulni...

Jó kis vasak voltak azok csak ugye még nem voltunk ilyen környezettudatosak és örültünk hogy van valami a se99ünk alatt :)
[előzmény: (19546) KoLa, 2010.12.01 01:10:17]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 01:10:17 (19546)
Csak egyszer-egyszer vezettem kétütemű Wartburgot, Trabantot. Se a pozicionálhatatlan váltót, se a motorfék hiányát nem tudtam megszokni. Nagyon szeretek vezetni, de ezekbe a kocsikba még szükségből se szívesen ülnék be a volán mögé, buliból meg végképp nem.
[előzmény: (19512) scele, 2010.11.30 17:04:19]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 17:04:19 (19512)
Határeset.

Én megint szeretnék trabantot vezetni. Na persze csak buliból. (nem, nem roncsolás szándékkal)

(sajnos Piret mester nem engedte)
[előzmény: (19511) KoLa, 2010.11.30 16:59:37]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 16:59:37 (19511)
Ne sajnáld, semmit nem vesztettél.
[előzmény: (19509) ID24, 2010.11.30 16:25:21]

ID24hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 16:25:21 (19509)
Érdeklődve olvasom az autós sztorikat. Én lemaradtam ezekről a kétütemű "csodajárgányokról".
23 évesen értem a csúcsra ezzel a típusu autóval.
Onnét meredeken lefelé ívelt a pályám egészen egy Swift-ig. Most megint emelkedőben van az SX4 révén. :))

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]