Előzmények

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 14:11:17 (31888)
Igen, az autóval egész jól működik, de bicajjal elég fura dolgokat művel a MetroGuide. Mi meg bicajjal megyünk. Bicajjal egészen mások a prioritások, főleg nekünk, autópályán csak ha nagyon muszáj akkor megyünk, autóúton néha elmegy, ha nagyot kéne kerülni, a bicajutak többségét elkerüljük - össze-vissza tekeregnek, és ritkán lehet gyorsan haladni rajtuk. Ezért nekem kell terveznem a routot. Pláne egy nagy városon keresztül, jó látom a megtervezett tracket és nem engedem h küldözgessen mindenfelé. 2000m feletti hágók csomaggal, utána "nincs kedvünk" esetleg 10-20km felesleges tekergésre, ami autóval nem akkora lenne gond.
[előzmény: (31880) jekaeff, 2008.07.16 11:16:46]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 11:16:46 (31880)
Igen, valóban. Az is egy megoldás lenne, ha arra használnánk a route-ot, amire való: megtervezni PC-n az útvonalat a fontosabb átmenő pontokkal amit mindenképp érinteni szeretnénk, majd ezt feltölteni A GPS-re és hagyni, hogy az utakon saját maga végignavigáljon. Itt legfeljebb az lehet a probléma, hogy nem pont ugyanazon az útvonalon fog végignavigálni, mint ami a PC-n látszott, az eltérő útvonaltervezési algoritmusa miatt.

Ez ellen úgy lehet védekezni, hogy nagyon sűrűn kell űtmenőpontokat rögzíteni az útvonal tervezésénél, hogy aztán a GPS ne vezethessen mellékutakra. Persze így sincs rá semmi garancia, hogy nem Észak-Vietnámon keresztül tervezze meg az útvonalat, mert arra talált egy szerinte gyorsabb/rövidebb lehetőséget...
[előzmény: (31879) KiVi, 2008.07.16 11:07:10]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 11:07:10 (31879)
Ráadásul alapvetően a route szolgálna a bejárandó útvonal jelölésére, a track már a bejárt...
[előzmény: (31878) jekaeff, 2008.07.16 10:46:49]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 10:46:49 (31878)
Esetleg még tényleg lehetne bohóckodni a route-okkal is. Elvileg 50db 250pontból álló átvonalad lehet a kézikönyv szerint, ez 12.500pont.

Ehhez át kell konvertálni a track-eket route-okká a WinGDB-vel (előtte feldarabolni/egyszerűsíteni azokat 250 pontosokká) és az így kapott route-okat feltölteni a GPS-re. Hátránya, hogy nem látszik egyszerre a kijelzön az összes route, mint a track-eknél, hanem mindig csak az az egy darab, amit beállítasz hogy vezessen végig rajta (mivel ezek track-ből konvertált útvonalak amelyek tartalmaznak minden kis kanyart és lényeges töréspontot, gondolom célszerű "légvonalban" navigáltatni nem utakon terveztetni).
[előzmény: (31875) Szélvész, 2008.07.16 10:38:44]

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 10:38:44 (31875)
Gondoltam rá, de én találtam ilyen lehetőséget. :-((
Persze lehet h vki megtalálja a 10%-ot
[előzmény: (31872) jekaeff, 2008.07.16 10:36:19]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 10:36:19 (31872)
A 3. pontra: most nincs nálam a 60CSx - így nem tudom kipróbálni - de ELKÉPZELHETŐ, hogy beállítható úgy is, hogy ne rögzítsen track-et a saját memóriába, de rögzítse azt a memóriakártyára. Ezesetben pedig fel lehet használni az Atctivelog-ot is, ahogy írtam. De erre nem adok 10%-nál több esélyt.
[előzmény: (31867) Szélvész, 2008.07.16 10:21:52]

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 10:21:52 (31867)
Kössz, Mindenkinek.

1. :-(((
(Szakadjon meg a Garmin h a memóriakártyán lévő track nem férhető hozzá GPS-en csak USB-n)

2. "használj térképet, csinálj belőle egy saját térképszelvényt, és rakd fel azt is" Elég macerás.
Bár nem rossz. :-))) Erre nem is gondoltam.

2.a Ahhoz h mindig újat töltsek fel kell vmi külső kütyü amiről fel tudom tölteni (nekem legfeljebb laptopom van ami bicajon elég macerás). Esetleg ötlet?

3. Szeretném utólag tudni h mégis, mikor, merre jártunk, szal rögzíteni a tracket.

4. Kolesár oldalát olvastam, de most az rajtam nem segít.

Ha vmi guru - lehet h csak bilibe lóg a kezem - megtudná bütykölni a firmwaret h hozzá lehessen férni a kártyán lévő trackkekhez... (vagy 1-200 hsz-sal előbb már írt vki hasonlót?)
[előzmény: (31866) jekaeff, 2008.07.16 09:53:34]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 09:53:34 (31866)
Harmadikra: ha kikapcsolod a trackrögzítést és ActiveLog-ként töltesz fel track-et, akkor a 20x500=10.000 mentett trackponton felül további 10.000 trackpontod lesz, amit a kijelzőn láthatsz egyidejűleg (így együtt ez 20.000 pont ami már majdnem elég). Ha jól sejtem.

(Negyedikre felmerülne Kolesár ActiveLog-méretnövelős firmware-e, ami ha jól emlékszem 24.000 trackpont-os activelog-ot tesz lehetővé a 60CSx-en. Emlékeim szerint azonban itt is csak 10.000pont látszik egyszerre a kijelzőn az ActiveLog-ból, a 24.000 pont csak a rögzíthetőségre vonatkozik, itt nem vennéd hasznát.)
[előzmény: (31863) SagiK, 2008.07.16 09:43:37]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 09:43:37 (31863)
Elsőre: sehogy.
Második: használj térképet, csinálj belőle egy saját térképszelvényt, és rakd fel azt is.
[előzmény: (31862) Szélvész, 2008.07.16 09:35:46]

Szélvészhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.16 09:35:46 (31862)
Hátha van megoldás. Sok órányi böngészés alatt sem találtam megoldást, hogy hosszútávú túránkhoz a tervezett tracket felvarázsoljam 60CSx-re. Számunkra jól használható track 1500-1800pont/nap x 16nap lenne, de ha 500pont/napi trackre szűrök akkor nagyon elnagyolt, darabolva pedig közel 50db track adódna. A 20x500pont belső memóriakorlátot hogyan lehet átlépni, vagy amit nem értek h a memóriakártyán lévő (oda feltöltött v. oda mentett) trackkeket hogyan lehet előcsalogatni a GPS-en. Tud valaki segíteni?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]