Előzmények
Tamy | hozzászólásai | válasz erre | 2018.02.01 18:22:55 (6572) |
Persze, de belsÅ‘ + pumpa hosszabb túrára mindenképp kell, hiszen a nagyobb lyukakat (amit már ragasztani se lehet), azt a trutyi se tömÃti el. Vagy ha úgy nézem trutyi nélkül se kell belsÅ‘, amihez elég a trutyi, arra elég a folt is (sÅ‘t). Szerszám mindig van nálam (egy a nadrágomban, egy meg a vázon), nem (csak) kerékcsere miatt. És a kerékben jobban érzed a plusz súlyt, mint a vázon. Ugyanakkor elhiszem azt is, hogy ez elhanyagolható, hisz gyakorlati tapasztalatom nincs vele, mindössze a mások által leÃrt véleményekre hagyatkozom. Korábban az agydinamóról is több helyen olvastam, hogy észrevehetÅ‘en lassÃt, én mégsem érzek különbséget.
"Defektet attól lehet kapni, ha egy éles kőre, padkára érkezel keményen, és a felni széle vágja el a belsőt."
Ez akkor igaz leginkább, ha nincs meg a kellő guminyomás. Én ilyen esetre nem is emlékszem, mindig egy kis tűszúrásnyi lukat találok, de a tettes nem kerül elő.
Nem akarok hitvitát nyitni, csupán azt kÃvántam kiemelni, hogy defekt megelÅ‘zés szempontjából a legtöbb a külsÅ‘n múlik. Emellett ha valaki szükségét érzi, akkor a védelmet lehet növelni többféle kiegészÃtÅ‘ eszközzel (kevlár szalag, trutyi). Nem vitatom, hogy jó cucc, csupán az éves km/defekt arányom miatt egyszerűen nem tartom szükségességét. |
|
gst76 | hozzászólásai | válasz erre | 2018.02.01 18:08:05 (6571) |
Én a Kenda kék löttyét raktam a belsÅ‘kbe egy pár éve tavasszal, késÅ‘ Å‘sszel elöl 8, hátul 9 tüske, de a kerék kemény maradt. Persze néha rá kellet fújni, mint az Gábor emlÃtette.
"plussz súly a kerékben.." relatÃv.
Mi a nehezebb: 2x70 ml trutyi a kerékben, vagy 1 db pumpa + 1-2 pótbelső + szerszámok... ?
Defektet attól lehet kapni, ha egy éles kőre, padkára érkezel keményen, és a felni széle vágja el a belsőt.
Lényeg az, ha kiveszed a tüskét, pár percig forgassad a kereket, hogy az anyag tudjon dolgozni.
"idÅ‘vel beszárad..." 1-2 idényt simán kibÃr. A Kenda 250ml ára kb 3000 forint. 1 belsÅ‘ 600-700 forint körül van. 5 tüske után bejön az ára + a javÃtással eltöltött idÅ‘! |
|
Tamy | hozzászólásai | válasz erre | 2018.02.01 17:22:33 (6570) |
Biztos jó dolog, sokan használják, de plusz súly a kerékben, és állÃtólag idÅ‘vel beleszárad. Én megvagyok nélküle, az az évi max. 2-3 defekt kibÃrható. Én is megyek mindenen át, és ami az érdekes, hogy jellemzÅ‘en pont nem a "járhatatlan" földutakon, erdÅ‘ mélyén kapok defektet, hanem valahol a sima úton, ahol egyébként semmi nincs. A gumiból meg többnyire nem kerül elÅ‘ semmi, nem marad benne, Ãgy csak találgatni lehet, hogy mi okozta. |
|
V_Gabor | hozzászólásai | válasz erre | 2018.02.01 16:29:01 (6569) |
Én meguntam a defekteket javÃtgatni a MTB-omon. Azt hiszem - nagyon régen - Aggtelek környékén volt a legtöbb egy napon: 2 elÅ‘l, 3 hátul. Szombathelyen töltöttek a kerekekbe slime-ot (a zöld cucc), ott lett elegem. Azóta nem érint a probléma (akác, szeder sem rettent el). Néha pumpálok bele kis levegÅ‘t. Talán idén cserélem a külsÅ‘t és a belsÅ‘vel együtt új folyadék megy bele.
Egyre kell figyelni! Ha leállsz, szállÃtod a bringát a szelepek kb. 5, ill 7 óránál álljanak, soha se a 9-12-3 óra (a kerék felsÅ‘ fele) résznél. A slime nem tudja, hogy a szelep nem defekt és azt is "begyógyÃthatja", ha pl. pumpálni szeretnél a kerékbe. :) |
|
Tamy | hozzászólásai | válasz erre | 2018.02.01 13:31:52 (6568) |
Pedig azon múlik a legtöbb. Én nem használok semmilyen defektgátló folyadékot, se külön kevlár szalagot. Külső vásárlás előtt (is) érdemes a Testbike.hu oldalon véleményeket olvasgatni. Nekem a Continental külsői jöttek be, évek óta Travel Contact van a trekkingemen. Persze a guminyomás se mindegy. |
|
Tamy | hozzászólásai | válasz erre | 2018.02.01 08:01:08 (6563) |
Pedig nincs abban semmi furcsa, csak normális külső kell. Évente talán 2-3 defektet kapok, nyaranta egy hónapos vadkempinges túrákat is többnyire egy defekttel megúszom. |
|
ha2 | hozzászólásai | válasz erre | 2018.01.31 23:48:02 (6560) |
Nekem ez a defekt nélküliség döbbenetes. Csak Nagykőrös környékén bringáztam a múlt hétvégén mégis sikerült defektet kapnom. És nálam az a csoda ha nincs kerékcserém. |
|
|
|