Előzmények

befihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.08 16:33:43 (3821)
Aj-jaj!:)
[előzmény: (3816) scele, 2013.11.08 13:59:30]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2013.11.08 13:59:30 (3816)
Én ide gondoltam a jövő nyári GCTOUR-t.
http://geocaching.hu/caches.geo?id=3070
[előzmény: (3809) befi, 2013.11.08 10:09:31]

befihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.08 10:09:31 (3809)
GCTOUR 2014?
[előzmény: (3808) Attibati, 2013.11.08 09:08:51]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.08 09:08:51 (3808)
Remek cikk, a túra előjegyezve :-)
[előzmény: (3803) Pupu, 2013.11.08 05:22:39]

Pupuhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.08 05:22:39 (3803)
Ezt a megállapítást azért árnyalnám egy kicsit. Tüdő keskeny, nagynyomású gumival felszerelt országúti versenybringával kessel, és nem éppen eredménytelenül. Ahová pedig az országúti bringával el lehet jutni, oda többnyire rekuval is (kivétel: ha hosszabb háton cipelős szakaszok vannak, mert a rekut kényelmetlenebb vinni).

Viszont tény az is, hogy jómagam idén már csakis a drive in ládákat, illetve multi-pontokat keresem fel. Ám ennek oka részben az, hogy engem a Kupából csak a kilométerszám szerinti értékelés érdekel, tehát aszfalton előnyös minél többet robogni.

Még egy szót a mászásról: nyáron rekuval felkaptattam a Mangart útra - http://revomag.hu/2013/tarvisio-bringapark-a-harmashataron/ - amely egy ugyancsak húzós emelkedő, 2072 méteres magasságra. Ugyanúgy nem volt semmi problémám, mint korábban a Grosser Speikkogel csúcson (2140 m), amelynek útja 11 km-en egyfolytában 10-17 százalékos emelkedő.
[előzmény: (3801) Mikulás, 2013.11.07 21:38:18]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 21:38:18 (3801)
Geocachingelni reku nagyon limitáltan lehet. Jómagam pedig ezt a hobbit űzöm, a bringás kupával egyetemben. Erre a célra tehát a hagyományos kerékpár (főleg trekking, monti) a célszerű.
[előzmény: (3800) Mikulás, 2013.11.07 21:35:08]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 21:35:08 (3800)
Így van. Más-más eszköz. Másra való, magam is erre próbáltam rávilágítani.
[előzmény: (3799) Arti (junior), 2013.11.07 21:25:21]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 21:25:21 (3799)
Ez kb. olyan lehet mint az, hogy Somogybabodra se lamborghini-vel kell menni.
[előzmény: (3798) Mikulás, 2013.11.07 21:05:27]

Mikuláshozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 21:05:27 (3798)
Az idei kb. száz túrámból nem sokat lehetett volna rekuval letekerni :-) Erről ennyit.
[előzmény: (3797) Nargoth, 2013.11.07 21:03:37]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 21:03:37 (3797)
Nem azt mondtam, hogy nem lehet velük felmenni, hanem hogy felfele lassabb. Átlagban meg persze hogy jók, mint írtam is, síkon és lefeléken felzárkóztak. :)
[előzmény: (3794) griffs, 2013.11.07 18:01:40]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 18:01:40 (3794)
Pupu 16 km/h átlagot produkált az 1.600 m szinttel és 10% körüli emelkedőkkel megtűzdelt GCPUPU-n. Sőt a 2.000 m feletti hegyek szériájában szerintem gyakran fut bele 17 % körüli emelkedőkbe is. A GCmtb1 emelkedője is legalább 10%-os murva. Azt meg ID24 abszolválja rendszeresen.
[előzmény: (3793) Nargoth, 2013.11.07 17:42:28]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 17:42:28 (3793)
Anno még valamelyik Tour de Pelson beengedték a rekukat a maraton mezőnyébe (vagy csak beálltak?). Nagyon könnyen jöttek, de akármilyen pici emelkedő jött, simán leszakadtak. Aztán persze könnyedén feljöttek, de a felfelék nem az ő terepük, még aszfalton sem. (Egyébként nagyon rossz volt, hogy összeengedték, a mezőnyben 'láthatatlanok' voltak.)
[előzmény: (3792) griffs, 2013.11.07 17:33:37]

griffshozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 17:33:37 (3792)
Minden rosszindulat nélkül akartam már régen megkérdezni. Miért nem bírja a géped már a 7-8%-os, aszfalt emelkedőket sem? A személyes találkozó alkalmával nem úgy láttam, hogy izomerő probléma lenne. Egy sziklamászónál, amúgy sem lehetne ezzel gond. A cikkben emlegetett áttételezés?
[előzmény: (3791) Arti (junior), 2013.11.07 17:08:34]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 17:08:34 (3791)
Ez igaz. Én még 70km/h-nál is kényelmesen gurulok. Ezt már megszoktam, így nincs akkora adrenalin löketem.
Ha viszont komolyabb sebességet szeretnék elérni, akkor célszerű lenne áramvonalasítani. Pontosabban új alapokról kezdeni. Emiatt viszont le kell mondani a használhatóság jó részéről és a kényelem oltárán is kell áldozni. De a fülemen csordulna túl az adrenalin...
DH-val is lehet adrenalin löketeket szerezni. Na, ott se adnak sokat a kényelemre.
[előzmény: (3790) bati.hu, 2013.11.07 15:54:25]

bati.huhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 15:54:25 (3790)
De a kényelem és az adrenalin nem járnak párban ;--)
[előzmény: (3788) Arti (junior), 2013.11.07 06:51:59]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 06:51:59 (3788)
Egyetértek. Nincs az a nyereg és üléspozíció, ami hasonló kényelmet adna, mint egy fekvő.
[előzmény: (3787) ID24, 2013.11.07 04:39:33]

ID24hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.07 04:39:33 (3787)
"Nem volt alkalmam kipróbálni, de elképzelhetőnek tartom, hogy egyik-másik rekumbens (pl. az Easy
Racer) ideális távolsági túrakerékpár lehetne."


Eddig kb. 600 órát töltöttem egy ilyen bringa nyergében, és tudom, hogy ideális távolsági túrakerékpár.
[előzmény: (3785) Arti (junior), 2013.11.06 21:20:44]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:20:44 (3785)
Bővebben:

© REKUMBENS (Dr. Nagy Sándor – Bicajos könyv, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1988, II. kiadás)
Nem tudom, komótkerékpárnak vagy inkább hanyattjárónak fordítsam-e ezt a latin eredetű kifejezést. A
szó arra a félig hátrahanyatló testtartásra utal ugyanis, amelyben a lakomázó római patríciusokat látni az
ókori vázákon.
Az ember önkéntelenül is megmosolyogja ezeket a fura szerkezeteket, pedig lehet, hogy csak az UCI*
konzervatív magatartásán múlott, hogy nem úgy tekintünk a mai versenykerékpárra, mint mondjuk a
velocipédre.
1933 és 1939 között ugyanis egy jóformán ismeretlenversenyző – François Faure – sorra döntögette az
akkori pályarekordokat „Vélocar”-nak keresztelt áramvonalasított rekumbensével. Az UCI, ahelyett, hogy
egy új versenykategóriát hozott volna létre a hasonló gépek számára (ez lett volna a kerékpározás
forma 1-e), nem volt hajlandó elismerni az új rekordokat, mondván: a Vélocar nem kerékpár, mert a
kerékpárnak így és így kell kinéznie, vagyis pontosan úgy, amilyennek ma is ismerjük. (Tiszta szerencse,
hogy az ún. biztonsági, azaz a mai kerékpár megjelenése idején nem állt a sarkára az UCI, mert különben
talán még ma is velocipéden járnánk.)
A rekumbensek másodvirágzása egyidős a Kaliforniában 1974 óta rendszeresen tartott IHPVA**
versenyekkel, amelyeken tetszőleges emberi hajtású járművel részt lehet venni. Ezeken a versenyeken a
szárazföldi rekordokat kivétel nélkül valamilyen egy- vagy többszemélyes áramvonalasított rekumbens
tartja.
Nem volt alkalmam kipróbálni, de elképzelhetőnek tartom, hogy egyik-másik rekumbens (pl. az Easy
Racer) ideális távolsági túrakerékpár lehetne.
Ezt a véleményemet a következő előnyökre alapozom: kis légellenállás, jó tömegeloszlás, kényelmes
testhelyzet (hajtás közben jól lehet nézelődni). Az alacsony és hosszú felépítés miatt nem kell attól
tartanunk, hogy előrebukunk fékezéskor, s ha minden bowden szakad, végső soron bevethetjük
Flinstone Frédi módszerét is, azaz a sarkainkkal is megállíthatjuk a biciklit. Ütközéskor nem
elhanyagolható az az előny sem, hogy lábbal előre csapódunk be, nem pedig fejjel.
A rekumbenseknek persze hátrányaik is vannak. Például az, hogy emelkedőkön nem tudjuk kihasználni
testsúlyunkat, ezért alacsonyabb áttételek szükségesek. Az alacsony felépítés miatt fennáll az a veszély
is, hogy az autók nehezebben veszik észre a rekumbenst a városi forgalom zűrzavarában, mint a jóval
magasabb kerékpárt.
* Az Union Cycliste International rövidítése. Magyarul: Nemzetközi Kerékpáros Szövetség. Ez a szervezet
határozza meg, hogy milyen felszerelést és milyen felépítésű kerékpárokkal lehet használni
kerékpárversenyeken. A merev előírások miatt a rekumbens pl. nem minősül kerékpárnak, jóllehet több
változatának két kereke van. Szabványos kerékpár esetében ugyanis a hajtótengely és a nyeregorr
függőleges vetülete közötti távolság legfeljebb 12cm lehet.
** Az International Human Powered Vehicle Association rövidítése. Magyarul: Nemzetközi Emberi
Meghajtású Járműszövetség. Az IHPVA célja olyan légi, vízi és szárazföldi közlekedési és sportjárművek
kifejlesztése, amelyek a lehető leghatékonyabban használják fel az ember izomerejét.

Pár kép az enyémről: https://picasaweb.google.com/101179283780320362652/Sebessegmamor?authuser=0&feat=directlink
[előzmény: (3784) Old Fairy, 2013.11.06 21:12:01]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:12:01 (3784)
Rekumbensből rövidítve.
[előzmény: (3783) viragk, 2013.11.06 21:05:56]

viragkhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 21:05:56 (3783)
Mi az a reku? Nagyjából sejtem, hogy az valami olyan bicó, amiben fekvő helyzetben van a bicós. De hogy lett a kerékpárból reku?
[előzmény: (3782) LionDaddy, 2013.11.06 19:35:46]

LionDaddyhozzászólásai | válasz erre | 2013.11.06 19:35:46 (3782)
Ma d.u. 1/4 4 körül láttam egy fekete (carbon?) rekut Szentendrén, az illető Pomáz felől kanyarodott ki a 11-re É felé. Puput láthattam netán?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]