Előzmények

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 08:27:27 (52040)
Valamennyire igazat tudok adni a csajnak. Naponta tömegközlekedek, és sajnos észre kellett vennem, hogy az utóbbi időben egyre több koszos, büdös csöves száll fel a járművekre! :o( És ha csak egy ilyen utazik a járművön, a penetráns bűze az egész kocsiban szétárad. Ha leül valahova (márpedig mindig leülnek), akkor ki tudja, mivel fertőzik, koszolják össze a manapság elterjedt plüss üléseket. :o(
[előzmény: (52038) snake, 2010.09.20 08:08:31]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 08:08:31 (52038)
Dolgoztam egyszer egy fiatal házaspárnak a Nagykörút- Király sarkán. A csaj naponta átjárt Budára a Margit híd budai hídfőjéhez valahová nyelviskolába tanulni (dolgozni egyik sem járt, a fickó csendestársként üzemelt valami cégben).
Szóval a csajszi minden nap bevágta magát a Honda Civic-be, aztán araszolt oda-vissza órákig.
Egyszer megkérdeztem tőle, hogy miért nem villamossal megy? Hiszen 3 percenként jár, a ház előtt áll meg, azzal 10 perc alatt ott lenne, és akkoriban még a jegy is sokkal barátibb árú volt, mint manapság.
Szinte felháborodva válaszolt valami ilyesmit: csak nem képzeled, hogy felszállok villamosra! Tele van büdös emberekkel, melósokkal, csövesekkel és a végén még elkapok valami betegséget is!
Tehát valaki így látja és inkább araszol.
[előzmény: (52025) VP, 2010.09.19 21:53:11]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.19 21:53:11 (52025)
Azért vannak helyek, ahová megéri vonattal menni: pl. Budapestről a Börzsönybe a szobi zónázó vonat gyorsabb, mint autóval. És akkor nem kell ugyanoda visszamenni, mint ahol indultál + még sörözni is lehet a kocsmákban. Az ár összehasonlításnál pedig bizony nem csak a benzinnel kell számolni. Nyilván az arányok attól is függenek, hogy ki mennyit használja a kocsit. Én hétköznap a városban soha. Az autó keveset fogyaszt, így az egyéb költségek kb. még egyszer annyit tesznek ki, mint a gázolaj. Az amortizáció majd akkor derül ki, ha egyszer eladom, de az is kb. ugyanannyi lesz - szóval háromszoros benzinpénz jön ki.

Viszont valóban egyre több olyan hely van, ahová nagyságrendileg lassabb, rosszabb eljutni vonattal. Pl. a Balaton északi partjára 160 km 4 óra, vagy Dabasra 40 km másfél. Mióta megszűntek a régi "szocialista" vonatkedvezmények, azóta a Tátrába is nagyon drága vonatozni, bizonyos irányokba (pl. Selmecbánya, Körmöcbánya) pedig gyakorlatilag nincs Mo.-ról tömegközlejedés. Sífutni, síelni (pláne családdal, gyerekkel, pláne Ausztriában) gyakorlatilag nem lehet autó nélkül.

Azért a városi dugóban autózás szépségéről még nem győzött meg senki. Nem értem, hogy miért csinálják ezt Budapesten ilyen soakn önszántukból. Ott kitartok a villamos vagy bicikli vagy gyaloglás mellett. Ha más is ezt csinálná, akkor ráadásul nem ilyen büdösben kéne menni.
[előzmény: (52012) Mákos, 2010.09.18 19:20:45]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 19:20:45 (52012)
Na ja, amiket kilopnak valami faluszéli buszmegállóban, a kedves utas meg a tömött busz hátuljából 1 méterről végignézheti, ahogy viszik a motyóját...:-(
[előzmény: (52011) Bajuszcica, 2010.09.18 18:55:16]

Bajuszcicahozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 18:55:16 (52011)
Csomagokról nem is beszélve!!!
[előzmény: (52008) Mákos, 2010.09.18 14:01:32]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 14:01:32 (52008)
Egy nyilvanvalo dolgot senki nem emlitett az autoval kapcsolatban: az auto akkor megy, amikor en akarom es kiindulasi/celallomast is en mondom meg. Valakinek ismeros-e a szakado esoben, uvolto szelben kigyalogolni a 1.5 km-re levo tomegkozlekedeshez, ami vagy nagyon sokat kesik, vagy epp lekesi az ember. Vajon nehany ilyen elmeny elkerulese mennyibe kerul?

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]