Előzmények
snake | hozzászólásai | válasz erre | 2010.09.20 08:08:31 (52038) |
Dolgoztam egyszer egy fiatal házaspárnak a Nagykörút- Király sarkán. A csaj naponta átjárt Budára a Margit híd budai hídfőjéhez valahová nyelviskolába tanulni (dolgozni egyik sem járt, a fickó csendestársként üzemelt valami cégben).
Szóval a csajszi minden nap bevágta magát a Honda Civic-be, aztán araszolt oda-vissza órákig.
Egyszer megkérdeztem tőle, hogy miért nem villamossal megy? Hiszen 3 percenként jár, a ház előtt áll meg, azzal 10 perc alatt ott lenne, és akkoriban még a jegy is sokkal barátibb árú volt, mint manapság.
Szinte felháborodva válaszolt valami ilyesmit: csak nem képzeled, hogy felszállok villamosra! Tele van büdös emberekkel, melósokkal, csövesekkel és a végén még elkapok valami betegséget is!
Tehát valaki így látja és inkább araszol.[ előzmény: (52025) VP, 2010.09.19 21:53:11] |
|
VP | hozzászólásai | válasz erre | 2010.09.19 21:53:11 (52025) |
Azért vannak helyek, ahová megéri vonattal menni: pl. Budapestről a Börzsönybe a szobi zónázó vonat gyorsabb, mint autóval. És akkor nem kell ugyanoda visszamenni, mint ahol indultál + még sörözni is lehet a kocsmákban. Az ár összehasonlításnál pedig bizony nem csak a benzinnel kell számolni. Nyilván az arányok attól is függenek, hogy ki mennyit használja a kocsit. Én hétköznap a városban soha. Az autó keveset fogyaszt, így az egyéb költségek kb. még egyszer annyit tesznek ki, mint a gázolaj. Az amortizáció majd akkor derül ki, ha egyszer eladom, de az is kb. ugyanannyi lesz - szóval háromszoros benzinpénz jön ki.
Viszont valóban egyre több olyan hely van, ahová nagyságrendileg lassabb, rosszabb eljutni vonattal. Pl. a Balaton északi partjára 160 km 4 óra, vagy Dabasra 40 km másfél. Mióta megszűntek a régi "szocialista" vonatkedvezmények, azóta a Tátrába is nagyon drága vonatozni, bizonyos irányokba (pl. Selmecbánya, Körmöcbánya) pedig gyakorlatilag nincs Mo.-ról tömegközlejedés. Sífutni, síelni (pláne családdal, gyerekkel, pláne Ausztriában) gyakorlatilag nem lehet autó nélkül.
Azért a városi dugóban autózás szépségéről még nem győzött meg senki. Nem értem, hogy miért csinálják ezt Budapesten ilyen soakn önszántukból. Ott kitartok a villamos vagy bicikli vagy gyaloglás mellett. Ha más is ezt csinálná, akkor ráadásul nem ilyen büdösben kéne menni.[ előzmény: (52012) Mákos, 2010.09.18 19:20:45] |
|
Mákos | hozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 19:20:45 (52012) |
Na ja, amiket kilopnak valami faluszéli buszmegállóban, a kedves utas meg a tömött busz hátuljából 1 méterről végignézheti, ahogy viszik a motyóját...:-([ előzmény: (52011) Bajuszcica, 2010.09.18 18:55:16] |
|
Mákos | hozzászólásai | válasz erre | 2010.09.18 14:01:32 (52008) |
Egy nyilvanvalo dolgot senki nem emlitett az autoval kapcsolatban: az auto akkor megy, amikor en akarom es kiindulasi/celallomast is en mondom meg. Valakinek ismeros-e a szakado esoben, uvolto szelben kigyalogolni a 1.5 km-re levo tomegkozlekedeshez, ami vagy nagyon sokat kesik, vagy epp lekesi az ember. Vajon nehany ilyen elmeny elkerulese mennyibe kerul? |
|
|
|