geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Nyomtatás
Nyomtatás
Nyomtatás
4514. A TITKOS földalatti gyár (GCOLAJ)
32 (1-20) > >>
Ebben a völgyoldalban sorakoznak az alagútrendszer bejáratai
Ebben a völgyoldalban sorakoznak az alagútrendszer bejáratai
-A "főbejárat" és felette az "A2"-es illetve a "B2"-es bejárat
-A "főbejárat" és felette az "A2"-es illetve a "B2"-es bejárat
Felülnézetből
Felülnézetből
Közel már a "főbejárat"
Közel már a "főbejárat"
Itt be
Itt be
Indulás az első pontért!
Indulás az első pontért!
Falra festett nyilak mutatják a kijárat irányát
Falra festett nyilak mutatják a kijárat irányát
Több ilyen szűkülés nehezíti a járat járást :)
Több ilyen szűkülés nehezíti a járat járást :)
Közel a láda
Közel a láda
A rozsdásodó síndarab
A rozsdásodó síndarab
A járatbeli első pontnál ezt látod, ha felnézel.
A járatbeli első pontnál ezt látod, ha felnézel.
HD képarányú járatméretek
HD képarányú járatméretek
Furatok az út végén
Furatok az út végén
Járat
Járat
Egy nagyobb terem
Egy nagyobb terem

Alagút végén a fény....
Alagút végén a fény....
Ez az izgalmasabb járatrendszer igen szűk bejárata - "D" bejárat
Ez az izgalmasabb járatrendszer igen szűk bejárata -  "D" bejárat
Bentről
Bentről
Ez már nem guggolós
Ez már nem guggolós

32 (1-20) > >>

Az összes képet kérem!
Koordináták: a láda maximális nehézségű!
Magasság: 128 m
Megye/ország: Szlovákia
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2018.09.16 18:30
Megjelenés időpontja: 2018.10.12 05:45
Utolsó lényeges változás: 2018.10.12 05:45
Utolsó változás: 2018.11.18 08:49
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: skiccpausz, 19izsi73
Felhasználó: skiccpausz
Nehézség / Terep: 4.0 / 5.0
Úthossz a kiindulóponttól: 580 m
Megtalálások száma: 33 + 4 egyéb
Megtalálások gyakorisága: 3.7 megtalálás hetente
A geoláda nincs bejelentve a geocaching.com-on.



VIGYÁZAT! POZOR!
A JÁRATOKBA MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE MENJEN BE. FEJLÁMPA, VAGY KÉZILÁMPA NÉLKÜL NEM AJÁNLOTT A LÁDA KERESÉSE. BÁR A JÁRATOK NEM VÉGTELENEK, DE AZ ESETLEGES ELTÉVEDÉS ÉS AZ AZT KÖVETŐ PÁNIK SZINTÉN EGY VESZÉLYFORRÁS. EZT MEGELŐZENDŐ, NYILAK MUTATJÁK A FÖLDÖN ÉS A FALON IS A KIJÁRATOT. MINDENKÉPP TUDASD VALAKIVEL CÉLODAT MIELŐTT BEMÉSZ A JÁRATBA, HOGY EGY ESETLEGES BALESET ESETÉN TUDJÁK, MERRE KERESSENEK.



DENEVÉR ÉBRESZTÉS VESZÉLY! Ne világíts rájuk, ne piszkáld őket. Kérlek, figyelj oda a téli nyugalmi időszakban lévő bőregerekre, ne ébreszd fel őket légyszi, mert ez akár az életükbe is kerülhet!


A multi egy virtuális és egy hagyományos pontból áll. Az első pont mélyen a járatokban található, a második pedig kint, a völgy keleti oldalában, egy hagyományos dobozka.

1. pont:
A völgy végében, a szoros előtt menj be a "főbejáraton". Egy enyhén hajolós járatban haladsz, míg el nem érsz egy nagy termet. A teremből két járat vezet tovább, egy egyenesen, egy pedig balra. A bal oldalin indulj el. Ez egy picit guggolós lesz, mert szűken indul a járat a terem végéből. Majd újra tágul az út, egy jobb kanyar után egy elágazáshoz érsz. Lehet menni balra, egyenesen és jobbra. Ha jó helyen vagy, akkor a földön egy rozsdás síndarabra lehetsz figyelmes. Menj jobbra tovább pár métert, felfelé nézve deszkákat látsz és ITT LESZ A FALON MELLMAGASSÁGBAN EGY LILA FESTÉSŰ KŐ, RAJTA A JELSZÓVAL. Visszafelé nyilak mutatják a falon a kijáratot.  N 47° 49,604' E 18° 46,541' 128 m [GCOLAJ-1]

2.pont:
A standard méretű (15x10x5cm-es) négyfülű Tesco-s dobozka a völgy keleti oldalának tetején egy hatalmas 3 ágú tölgyfa földközeli odvában, mélyen, kövek mögött bujkál.  N 47° 49,593' E 18° 46,580' 146 m [GCOLAJ-2]

A teljes jelszó az első és a második ponton talált részletekből generálódik.
Csak a teljes jelszó ismeretével fogadja el a rendszer, illetve én is a megtalálást. Minden egyéb esetre ott az "Egyéb". :)


A ládába TravelBug NEM helyezhető.



NFC tag a ládán. Olvasd le a mobiloddal!
További infók az NFC technológiáról itt.



Megközelítés

Budapesttől bő egy óra kocsikázással lehet eljutni a Burda lábához, Kovácspatakra, ahonnan 15 perc kaptatós séta a járatrendszer bejárata.
Itt, a buszmegálló mellett, tudtok leparkolni autóval. Parkoló  N 47° 49,376' E 18° 46,851' 110 m [GCOLAJ+parkoló]

Busszal is megközelíthető Kovácspatak. Párkány (Stúrovo) felől a 404448 Stúrovo-Chl'aba járatot válasszátok és a "Chl'aba, Kováčov ústav" nevű megállónál szálljatok le.

A megállótól/parkolótól a piros sáv Piros sáv jelzésen induljatok el. Vigyázzatok, mert egy rövid részen, aktív vasúti síneken (!) visz a jelzés! Egy meredek, enyhén susnyás ösvényen éritek el ezt a kereszteződést, ahol ha tovább mentek a hegynek felfelé, akkor a mély kürtőkhöz juttok, ha pedig jobbra a völgy felé indultok, akkor az alsó bejáratokat és a ládát éritek el.  N 47° 49,483' E 18° 46,684' [GCOLAJ+Letérés] Az ösvény mellett egy emlékhely található, Szűz Mária kegyképpel.
 N 47° 49,528' E 18° 46,686' [GCOLAJ+kegyhely]
Jól megfigyelhető a völgyre "rátöltött" vasúti-töltés, amin az ösvény visz.
A völgy végében, a szoros előtt balra, szépen sorban követik egymást a már beszakadt, illetve a még járható bejáratok, jobbra fent pedig a hagyományos ládát találjátok.

Bringával is elérhető a láda, de arra készüljetek, hogy a fent említett útvonalon közelítve egy rövid részen a nyakatokba kell venni a drótszamarat...

A földalatti olajfinomító feltárt és beszakadt járatai

Az angolszász bombázások miatt 1944-ben kilenc földalatti gyárba telepítette a Szálasi-kormány a hazai olajipart.
A Helemba-hegységbe elrejtett félig elkészült finomító méretei még ma is félelmetesek. Az általam bejárt járatokról írtam egy kis összefoglalót:



"A" járat: Ezt nevezem én a "főbejárat"-nak. Nagy a nyílása, ezért könnyen be lehet rajta jutni. Járatai kevésbé szerteágazók, de azért ebben sem utolsó móka kicsit császkálni... Itt van a multi első pontja.
"B" járat: Bejárata a hosszú, fonott gyökerű fától jobbra-lent lehetett. Beomlott.
"C" járat: Bejárata a völgyoldalon látható nagy leomlásnak köszönhetően le van záródva.
"D" járat: OMLÁSVESZÉLY!!! A bejárata igen SZŰK, kúszva lehet csak bemenni és az első 20 méter nem túl stabil mészkőből áll. Már mélyebben a hegy alatt stabilabb kőzetet találunk. Szerteágazó, többszintes járatrendszer. Ez a személyes kedvencem. De ebbe a járatba mindenki csak saját felelősségére, saját határait ismerve menjen be!
Akosgy logjából derült ki, hogy az "A" és "D" járat - két kis hasalós átbújás után - átjárhatóak. Az átkötésnél egy igen érdekes, matt szürke, stabil kőzet található, amit a többi járatnál nem nagyon látható...
"E" járat: Bejárata beomlott, de ezt "D" járaton keresztül belülről elérhetjük.
"A2"járat: Magasan a "főbejárat" felett, a völgyoldalban található a nyílása. Rövid, de izgalmas járat. A "Spiritus" kép itt készült, háttérben egy kürtőmaradvánnyal, mely felett vaskos fák szolgáltak hídként. (ld. CMA-s videó)
"B2" járat: A beomlott "B" bejárat felett található. Kötél biztosítás nélkül nem ajánlott, mert belül túl meredek.
"C2" : A "C" bejárattal együtt záródhatott el.
"D2", "E2": - ezeket én nem találtam meg

"X" kürtő - POZOR! Közel 30 méter mély feneketlen akna a völgy nyugati oldalában egy ösvény mellett. Biztosítás nélkül még belenézni is féltem.
"Y" és "Z" kürtő: Az ösvényen észak felé tovább haladva találhatóak. Ránézésre kevésbé mélyek, mint az "X" kürtő...

 N 47° 49,604' E 18° 46,541' [GCOLAJ+A Bejárat]
 N 47° 49,586' E 18° 46,561' [GCOLAJ+D Bejárat]
 N 47° 49,579' E 18° 46,576' [GCOLAJ+E Bejárat]
 N 47° 49,603' E 18° 46,529' [GCOLAJ+A2 Bejárat fenti]
 N 47° 49,597' E 18° 46,534' [GCOLAJ+B2 Bejárat fenti]
 N 47° 49,575' E 18° 46,521' [GCOLAJ+X Kürtő]
 N 47° 49,601' E 18° 46,502' [GCOLAJ+Y Z Kürtő]

A bombabiztos kőolajfinomítás

A magyar olajipar ellen intézett szövetséges bombatámadások miatt, vitéz Szakváry Emil iparügyi miniszter 1944. november 28-án rendelte el, hogy a hazai olajfinomítókat le kell szerelni és el kell rejteni a föld alá.
Az utasítás szerint a földalatti gyárak:
- a Fanto Egyesült Ásványolajgyárak Rt.-nek a Százhalombatta melletti Máriaháza-puszta,
- a Magyar Petróleumipar Rt.-nek az Ercsi mellett Szentmihály-puszta,
- a Vacuum Oil Company Rt.-nek Süttő és Neszmély között,
- a Shellnek Vértesacsán és Sóskúton,
- a Nyírbogdányi Petróleumgyárnak Felcsúton,
- a Délkárpáti Kőolajfinomító és Kereskedelmi Rt.-nek Főnyeden,
- az 1942-ben alapított Magyar Olajművek Rt.-nek pedig a Burdába, Kovácspatak mellett kellett kialakítania új földalatti zsebfinomítóit.
Az utasítás kikötötte azt is, hogy a föld alá rejtett új üzemeknek napi 5200 tonna nyersolajat kell majd feldolgozniuk. (Ez az elvárt mennyiség egyébként két és félszerese volt az 1943-as felszíni finomítói kapacitásnak, amely konkrétan 805.000 tonna, olajtermelés szempontjából pedig 841.022 tonna volt.) Cseh Valentin történész-muzeológus kutatása alapján a terv keresztülviteléhez a Magyar-Amerikai Olajipari Rt.-nek nemcsak 92 kilométer különböző átmérőjű olajtávvezetéket kellett volna kiépítenie a kisfinomítók között, hanem Gelseszigeten, Ortaházán és valószínűleg Újudvaron egy-egy hatalmas méretű desztilláló-berendezésnek is helyt adó bunkert is.
A TERV - Bombabiztos kőolajfinomítás térképe

MOLAJ a Burdában - A Medveszállás-akció

A rendelet értelme szerint a MOLAJ-nak a Helembai-hegység déli oldalában megbújó Kovácspatak mellett kellett építkeznie. A cég szimbóluma után csak "Medveszállás-akciónak" hívott költöztetés során itt kívánták ismét felállítani az angolszász légitámadások során 60 százalékosan megsemmisített szőnyi finomítójuk még hasznosítható gépeit, úgymint a vákuumdesztillációs üzemet és a kenőolaj-feldolgozó részleget. Az Esztergomtól északra elfekvő telephely kiválasztása azért volt ideális, mert a földalatti gyár nemcsak közvetlen dunai kapcsolattal rendelkezett, hanem mert itt haladt és halad ma is a Budapest-Bécs vasútvonal is-, így a Harmadik Birodalomnak szánt szerelvényeket is gyorsan fellehetett tölteni. A kezdetben 400 2/n, majd teljes üzembe helyezés után 900 2/n kapacitással működtetni kívánt gyárat Garamkövesdnél kötötték volna be a MAORT- kőolajvezeték-rendszerébe.

A fennmaradt dokumentumok szerint a MOLAJ alig egy hónap alatt csaknem teljesen kiásatta 650 méter összhosszúságú járat- és üregrendszerét orosz, román és olasz hadifoglyokkal, amelynek két szintjét tíz kürtővel (leendő liftaknával) kötötte össze. Az építkezés gyorsaságát az is megkönnyítette, hogy a Király-hegy és a Keserős-hegy délnyugati előterében létrejött, északnyugat-délkelet irányú Kovács-patak völgye a miocén andezit vulkánosság során létrejött piroklaszt és tufa rétegekből áll, amelyet könnyebb bányászni, mint más kőzeteket. Az objektumnak öt bejáratot képeztek ki. Két bejárat található az alsó, a patakvölgyre kifutó öt darab, 47-52 méter hosszú alagutak mentén; egy a második járatrendszer felső szintjén, illetve ugyanez a két kisebb kürtőn keresztül is elérhető. A legmélyebb kürtő mélysége 27 méter, amely valószínűleg a későbbi omlások következtében ma már nem kapcsolódik a központi folyosóhoz.

Az objektum sohasem készült el. Mivel a Budapesttől alig 60 kilométernyire fellelhető település vészesen közel került a magyar főváros bevételére készülődő Vörös Hadsereg egységeihez, így a szőnyi olajfinomító megmaradt egységeit a Todt-egység inkább leszerelte és a Dunakanyar helyett Németországba szállította tovább. Kovácspatak 1945-ben megint Csehszlovákia része lett, Kováčov néven ma már Szlovákiához tartozik.

A járat-maradványok felfedezői

A cseh CMA barlangászcsapat 2013-ban mérte fel a járatokat. Helyszíni méréseik és becsléseik szerint a legalsó szint járatainak összhosszúsága 378 méter a felső szinté pedig 235 méter. A csoport szerint az objektum mellett további két alagút is lehet, amelyeknek a becsült hossza 22 és 18 méter, összekötő szakaszai pedig 12-15 méteresek lehetnek.

Az MTA CSFK Földrajztudományi Kutatóintézete szintén ekkoriban végzett kutatásai alapján az eredetileg egységes, többszintű járatrendszer omlások és beszakadások következtében napjainkban már csak részleteiben járhatók be, ám még így is könnyen felfedezhetők a falakban található szintezőpontok, a robbantások után maradt lyukak, a kitermelt anyagok elszállítására létesített sínpár-maradványok, valamint a bányászati munkát elősegítő állványok faanyagai és a szobi téglagyár termékeivel történt 1944-es elfalazások.

A félig elkészült földalatti olajfinomító folyosóit és termeit jelenleg denevérek lakják. Összesen 6 fajt írtak le a kutatók, ám a téli hibernációs időszakban 12 faj is előfordulhat itt. A járatok amatőr barlangászok, adrenalisták és háborús relikviagyűjtők kedvelt játszótere, ez utóbbiak miatt a járatokban található műtárgyak száma évről-évre csökken.

Egyéb infók

Falanszter cikk - forrás
Ciernediery - forrás
CMA-s videó
Najtajomnejsi podzemny bunker na Slovensku
Burda bánya ( felhagyott bánya a Burda hegyben )
.com-os láda
Helembai-hegység kirándulástippek
Besenyő Pista bácsi - kőolajfinomítás

Flag Counter

Szerencsés járat járást és kincskeresést kívánunk!
skiccpausz és 19izsi73
Állapot: kereshető

Értékelés: értékelés (18 db): környezet: 5.00 rejtés: 5.00 web: 5.00 átlag: 5.00

 + történelmi nevezetesség, várrom, épület?
 - szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni?
 + különleges látványosság, helyszín?
 - speciális koordináta-érték vagy magasság?
 - vízpart, tó/folyó, forrás van-e a környéken?
 - település belterületén van a láda?
 + van-e a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület?
 - nyugodtan ajánlanád-e télen, hóban is (megtalálható-e)?
 + ajánlanád-e a környéket nyáron a legnagyobb kánikulában is?
 + hegyen, csúcson, nagy dombon van-e a láda (a környékhez képest)?
 + megközelíthető-e járművel néhány száz méteren belül?
 + a javasolt kiindulóponttól elérhető-e fél órán belül?
 - babakocsit toló család induljon-e a láda keresésére?
 - kisgyermekkel, nagyszülőkkel is elérhető helyen van?
 + igénybe veszi-e a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos)?
 + a láda megszerzéséhez kell-e sziklát mászni (gyerek a nyakban kizárt)?
 - sötétben ajánlanád a láda felkeresését?
 + jellemző-e GPS-t valószínűleg zavaró sűrű erdő, magas sziklafal?
 - szokatlan méretű/alakú-e a láda (az ajándékok miatt fontos)?
 - el tudok-e menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyhatom)?
 - GPS nélkül is érdemes megkeresni
 + kereshető minden évszakban
 + kereshető 24 órában
 - a látnivalóért fizetni kell


pappcsalád 2018.11.24 13:28 - Megtaláltam
[g:hu 1.6.0]

Liberty 2018.11.24 13:25 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.49
A gclost után Papp családdal jöttünk a barlanghoz. Nagyon szép az erdő, érdekes látvány a sok barlangbejárat. Mi az "A" főbejáraton mentünk be. Jól jött a fejlámpa, így tisztán láttuk a barlang belsejét és két pihenő denevér is feltűnt a barlang mennyezetén. A hagyományos láda is könnyen meglett. Két óra múlva már gipsz volt a kezemen, ugyanis kiderült, hogy a nagy fájdalmat csuklótörés okozta, amit a gclost visszaúti partszakaszán történt elesésem miatt történt. Ettől függetlenül nagy élmény volt a barlangba bemenni, köszönet a rejtésért.

Egyre beljebb
mazsola069 2018.11.24 13:22 - Megtaláltam
Szmájlira cserélve, mától ez is rám vigyorog. :-) [g:hu 1.6.1b]

IMG_20181124_121614IMG_20181124_122527
IMG_20181124_125757IMG_20181124_120605
András04 2018.11.24 13:00 - Megtaláltam
.

Dr.Lada 2018.11.24 12:23 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.43
Elkövetve :-) [g:hu 1.6.0]

Számomra ez ismerős hely volt, hisz én 2009-ben rendszeresen vezettem túrákat a Burdára, így ezt is mindig útba ejtettük. Nagyon tetszettek a járatok mindenkinek. Akkor terveztük is egy barlangász barátommal, hogy pontosan felmérjük az egész barlangot rendesen, bár mi már akkor is csináltunk egy skiccet, az akkor még teljesen járható rendszerről. Mára már sajnos a legtöbb részébe nem lehet bejutni, bár mi Mazsoláékkal még bejutottunk a leghátsó részbe is, hisz ismertem másik bejáratot amin mi régen kijöttünk, hisz akkor még megvolt az összeköttetés az egész rendszerben.

A geokőtől kb 1 méterre a plafonon egy patkósorrú denevér alussza téli álmát, így aki megy az lehetőleg ne szöszöljön sokat a kőnél, mert a testhőjét megérzi a denevér akkor azt hiszi itt a tavasz és ha felébred el fog pusztulni. Én ajánlanám a rejtőnek, hogy márciusig legyen 1 pontos a multi, így nem kellene bemenni a kőhöz. Aztán márciustól novemberig megint lehetne kétpontos. Amúgy a járatrendszerbe 3 féle denevérrel is találkoztunk, szerintem összességében 30-40 darabot láttunk.

Itt most tényleg kint van a szlovi fok védett terület tábla, a csavarjai még szép fényesek, így max 1-2 éve kerülhetett ki. Amúgy a szlovik is kb úgy csinálják ezt mint mi, mert a bejárattól kb 30 méterre egy nemrég épített komoly vadászles van, szóval a turista menjen a francba, a vadász meg nyugodtan lövöldözhet a területen.:-(

Akubb 2018.11.18 11:12 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.4]

skiccpausz 2018.11.15 23:59 - Egyéb

DENEVÉR ÉBRESZTÉS VESZÉLY! Ne világíts rájuk, ne piszkáld őket. Kérlek figyelj oda a téli nyugalmi időszakban lévő bőregerekre, ne ébreszd fel őket légyszi, mert ez akár az életükbe is kerülhet.



akosgy 2018.11.11 12:05 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.11
A mai álmos vasárnap tökéletes volt egy Burda-túrához. A járatrendszerről már korábban hallottam a helyiektől, utána olvastam is róla, de most hogy magyar láda is lett itt, már csak meg kellett tekinteni. :)

Garamkövesdről indultunk, és mivel a szirteken még bóklászott egy kis köd, inkább a kellemesen lankás hátsó völgyön mentünk fel a fennsíkra, majd onnan ereszkedtünk le a tárókhoz. Először a kürtőket szemrevételeztük, majd fejlámpát ragadva bejártuk, amit be lehetett.

Az "A" és "D" bejáratokon mentünk be. Először nem láttuk az átkötést a két rész között, a "D" felől közelítve aztán kiderült, hogy - két kis hasalós átbújás után - átjárhatóak. Az átkötésnél egyébként igen érdekes, matt szürke, stabil kőzet található, amit a többi járatnál nem láttunk. Az "A" bejáratnál ebédelő szlovák pár meg is lepődött, hogy kijött két ember, aki bent sem volt. :) Az "E2" szintre bent felkapaszkodtunk, de kívülről nem próbáltuk a felső bejáratokat, annyit nem ért a dolog.

A denevérek már kezdenek telelni, figyeljetek rájuk!

Nagyon klassz hely, és a rejtések is tökéletesek, köszi az invitálást! :)

benist 2018.11.11 10:40 - Megtaláltam
A javasolt parkolótól a vasút melletti rész és a meredek első szakasza elég kellemetlen volt. A pontok alapján a bejárat könnyen meglett. Míg nejem kint őrködött, addig erősítésként velünk tartó fiunkkal bejártuk a rendszer javát. Az útvonal az elképzeltnél rövidebb volt, a jelszó első része elég szembetűnő, már aki olvasta a leírást. Megkerestük a jól elrejtett ládát, majd a P jelzésen felkapaszkodtunk a gerinc tetejére, ahonnan nemcsak a ködös idő, de a fák miatt sem volt igazi kilátás. Korábban Garamkövesd felöl már bejártuk a kilátópontokat, így most a kocsihoz való visszatérés után Mikulás "biztatására" a színvonalas Kék hal éttermet kerestük fel egy kellemes ebéd erejéig. Tetszett a kaland és a rejtés.

peterpan 2018.11.10 11:19 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.38
Ez remek volt! Nagy köszönet a kutatómunkáért, a rejtés színvonaláért. A tervbe vett GCLOST Helemba sziget körbeszaglászása is motivált, amikor ezt a ládát kinéztem a kirándulás programjának.
Fejlámpákat persze az autóban felejtettük, ezért a vasút melletti és a kaptatós szakaszokat duplán is bejártuk. Ráadásul vacak szlovákiai térkép volt a GPS-en, ezért kicsit fölé navigáltam, így az X kürtőtől vissza kellett menni egy darabon. 127 óra c. film apropóján a lemenetel előtt meghagytuk Noga Tibinél, hogy hova megyünk és mimkor vagyunk újra várhatóak. Ezt egyébként másnak is javaslom!
A leírás tök pontos volt, szinte csukott szemmel is a lila dologhoz találtunk volna.
Tetszett, hogy a hagyományos doboz nem volt túlbonyolítva, pedig pár méterre a rejtektől lett volna lehetőség egy érdekes fára szerelt vadászlesre rejteni. Az NFC tag leolvasása is sikerült, korábban még nem használtam egyáltalán a telefonnak ezt a funkcióját.
A logokat olvasva Mikulás javaslatára Benisthez hasonlóan mi is a Kék Hal étteremben ebédeltünk. Épp mától érvényes a Márton napi libás étlap. Sajnos a kártyaolvasójuk nem működött, de forinttal is lehetett fizetni, az ebédünk 24€, volt, amiért 7800Ft-ot kértek. Bónusz, hogy a libás étlapról választva egy pohár vörösbort kaptunk ajándékba.

IMG_20181110_103011IMG_20181110_120339
IMG_20181110_120954IMG_20181110_123143
IMG_20181110_123200IMG_20181110_131338
Screenshot_20181110-111933IMG_20181110_111353
fa-peti 2018.11.04 15:30 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

pliptai 2018.11.01 08:00 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.49
A geocaching hőskorát idéző láda! Nagyon tetszett! Vittem fejlámpát és egy jó elemlámpát is, így bebarangoltam a járatokat. Egy helyen egy néhai kutyus vagy róka csontjaival találkoztam. Talán az emberek elől ment oda elmúlni... Köszönet a rejtésért!

DSC05282DSC05289
DSC05293DSC05294
DSC05296DSC05306
pötyimiki 2018.10.27 16:55 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.0]

Lopakodó 2018.10.27 12:06 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.0]

N.Zs. 2018.10.22 12:45 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
Röviden: Ez nagyon szuper volt!
Bővebben: A mai délelőttünk káoszba fulladt. Minden másképp alakult, mint ahogy gondoltuk...
Egy gyors újratervezés után autóba pattantunk és elindultunk világgá. Ez az új titkos földalatti gyár megjelenése óta kíváncsivá tett, így ebbe az irányba mozdultunk.
Az autóban olvastam el rendesen a ládaoldalt,... hogy elemlámpa szükséges, így útközben még beugrottunk venni egyet.
Majdnem dél volt, mikor leparkoltunk. Első lendülettel a piroson felmentünk a hegyre. Útközben több helyen láttunk lejáratnak látszó mélyedéseket. Nem mertünk letérni az útról, nehogy elnyeljen egy lyuk. A völgyben először a virtuális pontért mentünk be az alagútrendszerbe. Még kint a világosban memorizáltuk az útvonalat, majd bemerészkedtünk. Első sikerélményem, hogy Antit rávettem erre a mókára. Egyedül nem engedett be, így jött velem. Denevért nem láttunk, csak apró barna békákat, ennek ellenére nem vakuztam. A jó leírásnak köszönhetően gyorsan megtaláltuk a követ.
Ez a multi minden szempontból tökéletes.
Tökéletes geocaching csemege.
Informatív ládaoldal, igényes fényképekkel.
Izgalmas virtuális rejtés.
A "normális" méretű hagyományos ládában "rendes" logbook van, infó papírral, kincsekkel.
Ha egyszer fejlesztenek a villáskulcs mellé egy csillogó csillagot, akkor ez a pont biztosan kiérdemli azt. Köszönjük az élményt.

IMG_1865IMG_1866
IMG_1869IMG_1870
IMG_1877IMG_1881
IMG_1882IMG_1883
IMG_1889IMG_1892
IMG_1895 
kicsiogre 2018.10.20 15:30 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.18
Szeretem az ilyen izgalmas helyeket, örülök hogy ide is került láda. Köszönöm a rejtést!

DSC_1650_1200DSC_1653_1200
DSC_1666_1200DSC_1684_1200
DSC_1709_1200DSC_1722_1200
johnnycache 2018.10.20 15:30 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.81
Köszönöm az élményt! :-)

Péter60 2018.10.20 13:30 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.50
A rejtő ezzel ládával ismét hozza a prémium színvonalat, csak gratulálni tudok!

Strombus 2018.10.20 13:22 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.50
A kitűnően szerkesztett ládaoldalnak köszönhetően első olvasatra is nagyon felkeltette az érdeklődésemet a helyszín. A rejtő személye pedig garancia volt számomra az igényes kivitelezésre. Nem csalódtam egyikben sem. Nagyon kedvelem az ilyen jellegű rejtéseket, amelyekhez csak egy ici-picit kell kilépni a komfortzónámból, cserébe pedig nagy élményt kapok.
Olyan jó, hogy multi és az egyik pont bent van a járatok mélyén! Így az ember bátran mászkál odabenn. Ha kint lenne csak, akkor valószínűleg nem jutottam volna el a lehajolós részen túlra, nem mentem volna el még egy oldalfolyosóba.
A virtuális pont ötletes, igényesen kidolgozott és kitűnően elhelyezett. A láda pedig kint van nagyobb biztonságban.
A kijárat közelében egy alaposan becsomagolt, kis cingár lábú denevér lógott a semmin. Sosem láttam még ilyen közelről ezt az érdekes kis állatot. Csoda egy jószág! Kicsit mélyebben egy éjszakai lepke pihent. Úgy csillant meg a szárnya a lámpafényben, mintha prizma lenne.

Maga a környék, az őszi erdő gyönyörűséges volt. A GCBURD felől jöttünk, vissza pedig a Duna partján/medrében sétáltunk, amíg lehetett. Az extra alacsony vízszint miatt a terület tele volt kisebb, nagyobb, sőt óriási (férfi tenyérnyi) kagylóhéjakkal.

10 km-es séta végén értünk vissza a kocsihoz.

Bugár-orienteering 2018.10.15 15:19 - Egyéb
Ne jelentsétek be a com-on, már van ott egy láda.
GC4H041 - Zabudnute katakomby pod Burdou.
Ott van egy link R.Guszty-tól erről

Falanszter cikk


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (37 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (20 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu