A logbookot egy 1,3 cm átmérőjű, 15 cm hosszú kémcső rejti.
A megadott koordinátán egy kb. 40 cm-es árulkodó jelet lenget a szél a figyelmesebb kesserek számára.
A ládába TravelBug nem helyezhető. JAVASOLT KIINDULÓPONT N 47° 0,994' E 21° 9,223' 82 m [GCKSVT+Parkoló].
A pont könnyen megközelíthető akár a 47. számú főúton, akár a kerékpárúton vagy tömegközlekedéssel.
A "LÁDA"
Ne ládát keress, hanem egy 1,3 cm átmérőjű, 15 cm hosszú kémcsőbe rejtett logfüzetet. Akkor vedd ki, ha valóban írni akarsz bele, és úgy tedd vissza, ahogy találtad, a damil köré tekerve. Ha csak a jelszó kell, az a kémcső oldalán is olvasható.
A kémcső kivételénél és visszahelyezésénél legyél körültekintő, sok a mugli a környéken :)
A láda elég szembetűnő helyen van, ezért már több alkalommal is eltűnt. Attól tartva, hogy a rejtek a környéken lakók számára ismertté vált, a ládát áthelyeztem. Ezúttal lényegesen nehezebben észrevehető, a További segítség a rejtéshez gombbal egy kis plusz információhoz juthasz. Viszont szigorúbb leszek. A "Nem találom a ládát, de itt voltam." jellegű mondatokra nem igazolom a megtalálást, csak a rejteknek vélt hely lefotózása esetén, ha az valóban a rejtekhelyet ábrázolja. A fotót ne a logba töltsd fel, hanem az oldalon megadott e-mail címemre.
VOLT EGYSZER EGY KISVASÚT...
Egy emberöltővel ezelőtt Békés megye volt a közforgalmú kisvasutak kánaánja. A sok tekintetben mai napig legekben bővelkedő, majd 400 kilométer összhosszúságú hálózaton több gazdasági kisvasút, köztük a szeghalmi gazdasági vasút vágányai szőtte át a Sárrétet.Több mint két évtizedig Szeghalom utcáin is kanyargott "kisvonat", amely az akkori kornak megfelelően kivette részét a település és a környék itt élő lakosságának személyszállításában és árufuvarozásában. Ezeket a kisvasutakat a hetvenes évek elején teljesen megszüntették. Az utókorra már csak fotók maradtak fenn.
A keskeny nyomtávú gazdasági vasút Szeghalom MÁV állomástól Töviskes, Kereksziget, Akasztó, Kertészsziget, Cserepes, Jenőmajor és Kiszódony útvonalon járta be a Szeghalom környéki pusztákat. 1948-1952 között építették ki, részben volt uradalmi kisvasutakból. A vonóerőt kezdetben gőz, majd diesel mozdony biztosította. A kisvasút teljesítette feladatát, amiért a tervezők megalkották, több ezer tonna árut, mezőgazdasági terméket, építőanyagot és több ezer utast szállítottak rajta. Az utolsó szakaszán 1971 október 1-én ment el az utolsó vonat. 22 évig szolgálta Szeghalmot és környékét, ezért érdemes és szükséges őrizni emlékét, hiszen bármilyen sorsra is jutott az egykori kisvasút, múltja a szeghalmi közlekedés egy fontos fejezete.
Kérem tekintse meg a következő képsorozatot, ami emléket állít az egykor volt szeghalmi kisvasútnak.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. Bővebben majd otthonról... [g:hu+ 2.10.16]
Kábé 20 perc töketlenkedés után felhívtam a főtörzsőrmester urat, aki szabályosan bejelentkezett a telefonba (megsejthette, hogy egy törzszászlós hívja?)... :)))
Segítséget kértem és kaptam tőle gyorsan. Kiderült, hogy már legelőször jó helyen kerestem a kis hengert, de a madzag olyan vékony volt, hogy nem érzékeltem az ujjaimmal. Most persze azonnal ráleltem, volt nagy öröm. A jelszó kívülről is olvasható, így nem nyitottam ki az átfagyott kis hengert, nehogy elpattanjon. A jelszót kiírtam, visszarejtettem, majd pedig megindultam a városközpontba a GCSZgh multiládát becserkészni...
Köszönöm a rejtést, és a segítséget! :)
/A találatot a .com-on is belogoltam!/
Egyszer, egy másik idősíkon, és egy másik városban, kissé mereven, de mégis, kipróbáltam ezt a hírneves alföldi kisvasutat - akkor tetszett. Pont, mint ahogy ez a rejtés is, köszönöm.