WAP
Parmerozpazepan 2023.12.28-i újrarejtése: "Támfal kövei között kell keresn"
A ládába TravelBug helyezhető.Megközelítés
A 82. számú Veszprém-Zirc-Győr másodrendű főút 14+490 km szelvényében találjátok a kiindulópontot (parkoló), az útról jobbra lekanyarodva Zirc irányából.(szelvényezés szerint ez a bal oldal) N 47° 13,011' E 17° 54,309' 473 m [GCBVA+parkoló]
Innen ÉNY -i irányba indulva rövid sétával elérhető az alagút északi bejárata, illetve a láda is.
A láda maga egy hagyományos konyhai doboz az alagúttól kb. 50 m-re ÉK -i irányba a vasútvonal felett facsoport (bokor) tövében kövekkel álcázva.
FIGYELEM!!
A sínekre lépni,az alagútba bemenni életveszélyes, mivel itt vonatok közlekednek. (A láda megtalálásához nem kell lemászni a vasúthoz.)
Láda
A Győr-Veszprém-vasútvonal a MÁV 11-es számú, egyvágányú, nem villamosított vasútvonala. Az Észak-Dunántúlon található, a Bakonyt keresztben szeli át.
A közelmúltban az ország egyik turisztikai célpontja lett. Magyarország egyik különleges vasútvonala: műszakilag egyedülálló az országban a Porva-Csesznek és Vinye közti szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül a Cuha-völgyön. Az egyik viadukt felett található az 1896-os vasútépítési emlékmű, valamint ezen a vonalon található az egyetlen omlásvédővel ellátott alagút. A vonal újabban Bakonyvasút néven is ismert.
A vonal teljes hossza 73,279 km. A pálya legmagasabban fekvő pontja az 56-57 szelvények között az eplényi alagút északi oldalán található.Itt rejtettem el a Ládát.
Alagút
A fent említett ismert 3 cuhavölgyi alagúton kívül a 4. Zirc-Eplény állomások között az 576+66,46 - 579+88,23 km szelvényekkel határoltan 321,77 m hosszban épült meg 1896-ban. Az alagút építése 1895. júliusában kezdődött, és 1896. májusában fejeződött be, a forgalomnak 1896. december 16-án adták át.
A vonalmegnyitó meghívójához is a legértékesebb műtárgynak, az eplényi alagútnak a fényképe volt mellékelve.
Az alagutat faragott bakonyi mészkővel falazták ki. A középső szakasza kb. 164 m hosszban, 250 m sugarú ívben fekszik, 20‰-es esésben. Az alagút végei mintegy 40-40 m hosszban, nyílt bevágásban épültek meg, és utólag töltötték vissza a földet. Az alagút Olaszfalu község Fekete-ér dűlőnél lévő dombját fúrja keresztül, amely a Bakony hegység nyúlványa.
Az alagút előtt található az 1978-ban megszűnt lókúti vasútállomás maradványa,és a közelben ered a Cuha patak is.
Kellemes kirándulást és sok szerencsét a kereséshez!
Megtaláltuk köszönjük, hogy megmutattad a helyet!! Szuper volt látni ilyen közelről, szinte hihetetlen, hogy átfér rajta a szerelvény, olyan szűk! [Geoládák v4.3.0]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.5]
Többször vonatoztunk már ezen a vonalon, most kívülről is láttuk a pályát. A két völgyhíd után ezt az alagutat is megnéztük, látványos, érdekes volt.
Társasjáték hétvége után, kerékpárral, útban a vasút felé, stílszerű találat lett volna. a végén. De sajnos nem találtam, ami elég furcsa, mert amúgy igencsak nehézkes oda lejutni, szóval azt nem tudom elképzelni, hogy valaki csak úgy véletlenül arra jár, véletlenül megtalálja, és magával viszi. (Ill. lehet, hogy én mentem rossz úton, de nekem több meredek ereszkedő is volt.) Kérem szépen a találat elfgadását!
Magas füvek, bökős bokrok, mutáns rovarok. Egy élmény volt. :) A ládát köszönjük szépen, megtaláltuk. Az eszköz sajnálatos módon sérült. A doboz alul megrepedt, abba pókok és meztelencsigák költöztek. Ajánlott annak kijavítása. [Geoládák v3.12.10]