Elhelyezés időpontja: 2013.08.31 14:30
Megjelenés időpontja: 2013.09.01 19:39
Utolsó lényeges változás: 2023.05.30 18:46
Utolsó változás: 2023.05.31 07:32
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+2V)
Elrejtők: Frentzen
Ládagazda: Frentzen Nehézség / Terep: 2.5 / 2.5
Úthossz a kiindulóponttól: 3000 m
Megtalálások száma: 187 + 1 sikertelen + 6 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.3 megtalálás hetente
A láda méretei:7x8x50cm-es óriás kapszula.
1. N 47°47,770' E 17°28,785' Mecsér 800 éves emlékművénél, jobbra keress bokamagasságban. 1.jelszórészlet
2.N 47°47,733' E 17°28,445' A látványtónál egy faodúban kindertojgliban a 2. jelszórészlet
3.N 47°48,635' E 17°26,260' Végláda.
A híd hédervár felőli oldalán a volt vasúti töltésen keress!!!
Megkell,hogy lásd!!!
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Kedves Kessertársak! Engedjétek meg,hogy kis falumba, Mecsérre invitáljalak benneteket eme Multi láda segitségével.
Egy három állomásos multiról van szó melynek első két pontja szorosan a faluhoz kötődik,de a kissé távolabb eső végláda pontja is összefüggésbe hozható a faluval.
A község Győrtől 20 km-re - Mosonmagyaróvár irányában - helyezkedik el, a Mosoni-Duna mellett. Lakóinak száma 600 fő körüli. A település megközelíthető az M1-es autópályán, az 1-es főúton és Szigetköz irányából is. A tömegközlekedés közvetlen autóbuszjárattal van megoldva Győr irányába.
Mecsért a nyugalom és a béke szigetének is nevezik, amelynek mindennapi életét számos civil szervezet tölti meg tartalommal. Rendezvényterv alapján hagyományőrző, kulturális és sport témájú események szórakoztatják a résztvevőket. Nemzetközileg is nyilvántartott a nyári "Ladikos Fesztivál", ami sok látogatót vonz a településre.
Nyelvészek szerint neve szláv eredetű és kardművest jelent. Herényi István munkájában 1189 és 1208 közötti időszakra jelöli a település megjelenését. Györffy György történész szerint a 940-es években Mecsér kardverő helység. Fajsz fejedelem szigetközi szállása és a határbelépőknél létesített udvarhoz tartozott. Más magyarázat szerint a mocsárból ered. 1280-ban említi először oklevél Mecher néven. A falu a lébényi apátság birtoka volt, majd egy ideig az óvári várhoz tartozott, míg Hunyadi Mátyás király vissza nem adta a települést az apátságnak.
1359-es oklevelek alapján lakói akkor már főleg halászok, hajóvontatók, pásztorok voltak. A hajózás a szomszédos Ausztria és Győr irányába történt. 1564-től fekszik mai helyén, fekvése miatt hol Moson, hol Győr megyéhez tartozott. Későbbi lakóinak, a magyar folyami fuvarozóknak és hajómolnároknak egy-egy múltat idéző, szépen helyreállított háza még látható a községben. Ugyanígy a régi, 1679-ben épített, később lebontott templom helyén az 1900-ban Weinckheim Krisztina grófnő által emelt neoromán templom. Október 8-án tartják Magyarok Nagyasszonya napi búcsúját.
Hajdan a falu sokat szenvedett a Mosoni-Duna áradásaitól. 1954-ben például az egész lakosság a szomszéd falvakban talált menedéket.2002-ben,illetve 2013-ban is a falu veszélyeztetve volt az áradás miatt de hála a falu lakosainak, és az önkéntesek segitségének ismét megmenekült a falu, nem mosta el a viz. (A bősi /gabcikovói erőmű megépítése után a csúcsrajáratás idején az árhullám idáig érezteti hatását!) Szigetközzel a Mosoni-Dunán 1951-től köti össze híd, addig csak komppal lehetett közlekedni.1979-ben Lébény társközsége lett, 1990-ben vált ismét önállóvá. Mecsér lakóinak nagyobbik része Győr és Mosonmagyaróvár iparvállalatainál dolgozik, kisebbik hányada mezőgazdaságból él. A település infrastrukturális ellátottsága teljes.
A multi végládája a közeli lickópusztai hídnál van. Igazából ezt a hídat nevezném tényleg a nyugalom szigetének. Néha azért egy két pecás vagy nézelődő van a hídon.
A lickói híd története
A Khuen-Héderváry család 1907-ben 760 mm-es nyomtávolságú kisvasutat épített a Lébény-Mosonszentmiklós nagyvasúti állomástól Hédervárig. A szóban forgó "híd szerkezet betonból készült hídfőkre, illetve pillérekre támaszkodó 3 x 20,864 méter támaszközű gerinclemezes, felsőpályás vasszerkezetű híd". A híd statikai számítása az 1907. évi 30.666 számú Kereskedelemügyi Miniszteri rendelettel jóváhagyott "Vasúti Hídszabály Rendelet" alapján készült, 2 db 5,3 tonnás mozdonyból és hozzákapcsolt 4 db 3,66 tonnás rakott lóréból álló vonatterhelés figyelembevételével. "A hídszerkezet anyaga folytvas és a statikai számítás alapjául szolgált vonatterhelés esetében egyik elemében sem keletkezik túligénybevétel."
A második világháborút követően
Annyi bizonyos, hogy a hidat a háború során felrobbantották, mindhárom hídszerkezet lezuhant, a falazatok kisebb mértékű sérüléseket szenvedtek
A hídszerkezet helyreállítását az eredeti tervek alapján a MÁV Hídműhelye végezte el. A vasszerkezet hiányzó részeinek pótlására felhasznált vasanyag az Államvasutak készletanyagából került ki. Mivel a vasút a helyreállítás időszakában mozdonnyal nem rendelkezett, a helyreállított híd próbaterhelését 2 db sóderral megrakott teherautóval végezték. Az áthajlásokat Farkas-féle kinométerekkel, a sarubenyomódásokat pedig tolókákkal mérték. A próbaterhelés eredménye megfelelő volt, a művelet után a hidat ismételten megvizsgálták, azon semmiféle káros elváltozást nem találtak.
A hatvanas években
A gazdasági vasút háború utáni üzeméről kevés információ maradt fent. A kezdeti tervek a hálózat bővítéséről, 15 község bekapcsolásáról, személyforgalom beindításáról szóltak, de egy 1961-es iratban már kihasználatlansága okán a hálózat felszámolását szorgalmazzák. Ekkor a vonalon kizárólag az őszi kampány idején szállítottak cukorrépát, éves átlagban 4-5000 tonna mennyiségben. Számítások szerint a Győri AKÖV a cukorrépa szállítását a rendelkezésre álló eszközeivel meg tudja oldani, a vasútvonal felszámolható. "1962. január 1-től a Hédervár - Lébény közti MÁV G.V. keskenynyomközű vasútvonalon a korlátolt közforgalmat, valamint az üzemeltetést meg kell szüntetni, majd a vonalat felbontani."
1963-ban a sínektől megfosztott vasúti hídra a mecséri Dózsa MGTSZ jelent be igényt, kérvényezi a híd könyvjóváírással történő átadását, egyben kijelenti, hogy a híd fenntartásáról a továbbiakban saját kezelésben gondoskodik. 1964 márciusában a hidat - melynek avult értéke ekkor 529.300 forint volt - a mecséri Községi Tanács V.B. kapja meg.
A multi pontjai:
1.pont
A multink első pontjához, a Mecsér 800. évfordulójára épitett emlékműhöz érkezünk meg az alábbi koordináták segitségével: N 47° 47,770' E 17° 28,785' 120 m [GCMecs-1]Ezen emlékmű Mecsér 800. évében lett átadva. Az emlékműtől jobbra keress bokamagasságban.
Végül a harmadik pont maga a láda, az utolsó jelszórészlettel. Mint irtam ez kicsit távolabb lesz. Ezt a volt kisvasúti hídnál találod, Lickópusztán.
A híd hédervár felőli oldalán a volt vasúti töltésen keress!!!
Megkell,hogy lásd!!!
Láda történet: 2014.03.16. A láda új helyen várja a kincskeresőket,mivel már másod ízben tört össze. Az eredeti helytől kb 20 méterre.
2015.06.01. A láda más rejtekbe került illetve nem konyhai doboz hanem óriás kapszula.
2017.10.20. A láda századik megtalálója: distike.
Gratulálok neki!!!
Végezetül szeretnék minden kessernek kellemes önfeledt keresést kívánni. Sok sikert!
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
A végláda nagyon igényes, a másnapi Hédervár-Kimle gyalogtúra során kerestem fel.
A 2. ponton a mikro a helyén.
Az első pontnál molyoltam én is rendesen (végül a villanyoszlop világosított meg), kicsit pontosabban kellene megfogalmazni, vagy a koordinátát pontosítani.
gyógyítás és megtalálás. log hamarosan.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
A ládagazdával történt előzetes egyeztetés alapján gyógyítási és megtalálási szándékkal is érkeztünk. Először a ládához tekertünk el, gyönyörű pipacsmező mellett haladtunk el közben, néhány nyúl is felbukkant. Kicsit kellett küzdeni a megtalálásért, de végül sikerült. A szúnyogok mennyisége nem kevés...
Utána felkerestük az első pontot, egy korábbi log segített, a bokamagasság tényleg stimmel, csak kicsit arrébb. A második ponton keresgettük az ideális helyet, végül egy nagy fa odvába került a kindertojás a jelszórészlettel. Pici csalán van, de mégsem bozót. Mecsér szép kis település.
N 47,47.733 E 17,28.445
Köszönöm az észrevételeket, sajnos időm híjján nem könnyű a változtatás, javítás.
Épp ezért gyógyításig betegre állítom.
Türelmeteket kérem.
Üdv:Frentzen
Tavaly június óta jelzik a kesserek, hogy a 2. ponton baj van a jelszóhordozóval. A leírás szerint helyben lakó rejtő azóta sem vette a fáradtságot, hogy orvosolja a problémát. A helyszínen több lehetőség is kínálkozik egy alkalmasabb jelszórészlet kihelyezésre.
Ezt is felkutattuk, Köszönjük a rejtő fáradozását! Bővebben otthonról, fényképek később. [Geoládák v3.12.9]
Hédervárról gyalogoltunk át Mecsérre, így a pontokat értelemszerűen fordított sorrendben kerestük fel. A végláda rejtése nagyon frappáns, dicséretet érdemel! Sajnos a 2. pontról ez nem mondható el. Derékig érő csalánosba kellett volna a koordináták szerint leereszkedni, ezt nem vállaltuk be! Egyébként is az előző logok alapján sem találták már meg régóta. Tovább mentünk az 1. pontra és Szilágyiék logjának segítségével, gyorsan meglett. Köszi Marcsi! Most következett a női megérzés, a 2. jelszórészlet kitalálására. Vé második próbálkozására sikerült is.
A kis falu nagyon tetszett. Főleg az kápráztatott el bennünket, hogy a váltásként érkező buszsofőr, csak úgy lerakta a biciklijét (illetve, mint kiderült az anyósáét), és még csak le sem lakatolta. Elmondása szerint évek óta így csinálja és sosem lett semmi baja a járműnek. Ez az Alföldön elképzelhetetlen lenne!
Az első és a második pontot nem találtam meg, képet készítettem. Az utolsó pontról kezdtem a keresést, az meg is lett, így ott még nem csináltam képet, helyette a kerékpáros trackemet küldöm be. [Geoládák v3.12.9]
Egésznapos autós-bringás-gyalogos keresgélés GYMS megyében. Kicsit ambivalens volt a láda. A 3. ponthoz félről bebicikliztem, itt nem volt gond. A 2. pont sérült, az első ponton nem találtam meg, itt segítséget kértem korábbi megtalálótól. Lehet hogy egy általános karbantartás ráférne. Köszi a rejtést! [Geoládák v3.12.6]
csatlakozom az előttem szólokhoz.
Első az emlékműnél nincs, de járda túloldalán sem találtuk.
Második szerintem eltörött, műanyag maradványokat találtunk. Harmadikhoz nem mentünk.
Más megtalálta ? [Geoládák v3.12.6]