Elhelyezés időpontja: 2010.10.09 13:00
Megjelenés időpontja: 2010.10.12 16:33
Utolsó lényeges változás: 2016.05.01 15:55
Utolsó változás: 2017.06.27 12:32
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+2V)
Elrejtők: Anna, Gábor és Mira
Ládagazda: Mira Nehézség / Terep: 2.0 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 26000 m
Megtalálások száma: 312 + 7 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP:
Három pontos multi geoláda. Jelszórészletek sorrendben, egybeírva:
1. Kálvária: a megadott ponton egy évszámot keress
2. Vonatles: hagyományos műanyag konyhai dobozt (5x8x15 cm) a 2. jelszórészlettel egy klasszikus rejtekben találjátok
3. Ivókút Pátyon: a megadott ponton található évszám
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A Zöldutakról:
BudaVidék Zöldút egy kerékpározásra is használható, útjelzőkkel kijelölt úthálózat, amely a forgalmas közutaktól elszakadva összeköti a Zsámbéki-medence szomszédos településeit, és felfűzi a szép tájképi részleteket, természeti és kulturális örökségünk értékeit. Az úthálózat gerincét történelmi útvonalak, régi szekérutak alkotják. A Buda-vidéki Zöldutak felfedezését az útvonalak mentén elhelyezett útjelző kőoszlopok segítik. Az útjelző kőoszlopokon általában a legközelebbi települések nevei láthatók.
A láda leírása:
Az első ládánkkal a Zsámbéki medence déli részére szeretnénk titeket invitálni, ahol egy izgalmas kirándulás keretében összegyűjthetők az három pontos láda jelszórészletei. A túra mind kerékpárral, mind gyalogosan teljesíthető, bár nedves időben a földutak nehezebben járhatók, kérjük ezt vegyétek figyelembe.
Országúti bicikli nem erre a túrára való, mivel az út nagy része terepen vezet. NEDVES IDŐBEN SÁROS LESZEL!
Megközelítés és parkolás:
Budapestről távolsági busszal vagy autóval. Mivel körtúrát terveztünk, így a kiinduló pontnak javasoljuk Pátyon a Széchényi teret, ahol könnyen találtok helyet a parkoló autónak. A legközelebbi megállóhely a busszal érkezőknek a Somogyi Béla utcánál, 2. megálló.
A túrát folytatva a Z3-et felváltja a P+ turista út, majd továbbra is délnek tartva egy újabb Budavidék Zöldút oszlophoz értek N 47° 28,318' E 18° 49,937' 123 m [GCBZD+útjelző oszlop2]. A Viaduktnál javasoljuk, hogy a pillérek közötti lépcsőt másszátok meg, így gyönyörű kilátásban lesz részetek az építmény tetejéről. Ezt követően nyugat felé, a régi vasút nyomvonalán induljatok tovább. A földút az Ybl Miklós sétányban folytatódik, aminek az elején érdemes megtekinteni a Faluházat, ami korábban a vasútállomásként funkcionált. A sétány végén az utat keresztezi egy sorompó, így itt délnek kell fordulnotok. A domb tetejéről a Biatorbágyi-tavat láthatjátok. Guruljatok le az aszfaltos útra és haladjatok 2. pontig, a hagyományos geoládáig. Logolás közben a vonatbarátoknak jó alkalma nyílik egy kis vonatlesre. Figyelem: legyetek óvatosak a láda környékén!
Folytatva a túrát keresztezzétek az 1-es utat és Herceghalom legszebb utcáján haladjatok egészen a Pátyot jelző Budavidék Zöldút oszlopig N 47° 30,173' E 18° 45,105' 156 m [GCBZD+útjelző oszlop3] . A jelzett irány, Páty felé fordulva az aszfaltos úton menjetek át, majd a N 47° 30,325' E 18° 45,697' 123 m [GCBZD+letérés2] pontnál térjetek le a földútra és menjetek egészen a Kozáromi-tóig, ahol lehetőség adódik kicsit megpihenni, piknikezni a tóparton. A tó horgász tó, ezért kérjük, hogy a horgászok nyugalmát ne zavarjátok, köszönjük!
A Pátyra vezető földút már felkerült a turistautak.hu térképére is, akinek ez nincs meg, annak javasoljuk, hogy vegye az irányt az autópálya felüljáróig N 47° 29,911' E 18° 48,020' 123 m [GCBZD+felüljáró], onnan már nehéz elvéteni a falut. Az utolsó pontot Páty központjában találjátok.
2011.05.29 20:05 Ládakarbantartás
A dobozt a helyén találtuk, szépen visszarejtve, amit nagyon köszönök. Egy-két bringás ajándékkal frissítettük a láda tartalmát.
2013.04.14: A ládát pótoltuk a 3. ponton. A kisméretű (5x8x15 cm) műanyag konyhai dobozt az eredeti ponttól 6m-re, egy klasszikus rejtekben találjátok.
2016.05.01: A korábbi 2. pontot (tábla a hídromnál) kivettem a multiból, mivel a régi vasútnak ennek a szakasza nem járható.
Sajnos nekünk sem sikerült megtalálni a 2. pontot. Az 1. és a 3. gond nélkül meg lett.
A 2. pont kicsit irreálisan távol van az másik két ponttól. Voltunk a síneknél, a pillér tetején, oldalán, a viadukt alatt de sajnos nem lett meg a láda. Tiszta gaz a környék és akácos továbbá fa rönkök és gallyak vannak bedobálva.
A képek alapján kérném a megtalálás elfogadását.
Sajnos a 2. ponton hosszas keresés után sem találtam meg a ládát.
Emailben elküldtem a képeket és az 1. és 3. pont jelszavát, ez alapján szeretném kérni az elfogadását.
Köszönöm!
Ezt a multit 2 év alatt, 3 részletben sikerült "felgöngyölítenem". Az 1. pontot, az elhanyagoltságában is bájos Régi torbágyi (vagy más néven Katalin-hegyi) Kálváriát egy esős tavaszi napon, 2021. május 23-án kerestem fel, autóval, Budajenőre (GCJENO) menet - egyébként messze ez a pont tetszett a legjobban a 3 közül. A 2. pontot, a szári vonatlest 3 hete, egy rettentő forró Budapest Gazdagrét-Szárliget-Tata biciklitúra keretében (lásd az előző logot). A 3 pontot pedig ma, egy kivételesen hűvös, októberre emlékeztető szeles napon találtam meg - mivel a pátyi Cukorborsó étterembe jöttem vacsorázni (nem ajánlom, árához képest semmi extra), és utána Páty eddig még ismeretlen nevezetességeit látogattam meg. A Budavidéki Zöldúton, illetve a ládaoldalon felsorolt, de multiponttal nem ellátott többi látnivaló többségét pedig máskor, más utak alkalmával volt szerencsém látni.
Én nem vagyok egy terepbiciklis alkat (országúti bringám van csupán), ezért nem tudom megmondani, hogy mennyire jók a "zöldutak", de azt látom, hogy mintha jelentősen lanyhult volna a témával kapcsolatos, 2015-16 környéki lelkesedés. A rejtő által belinkelt http://zoldutak.hu oldal 2016-ban frissült utoljára, a Budavidék Zöldút linkje pedig már halott - pontosabban átköltözött a http://budavidekzoldut.hu címre, de ott sem látszik igazán nagy aktivitás az elmúlt három évben.
Az ajánlott útvonal hosszához képest a három pontot kevésnek érzem, és érdemi látnivalóhoz csak az 1. pont, a kálvária kötődik (a 2. pont "rétegfüggő", bár én vasútkedvelő vagyok), a 3. pont meg eléggé esetlegesnek tűnik (legalább Páty főteréről, illetve a kútról lehetett volna valami a leírásban.
Összességében nem rossz, de messze nem is a legjobb multiláda ez a geocaching.hu-n - nem véletlen, hogy Budapest közeli fekvéséhez képest elég alacsony a megtalálók száma, és azok döntő többsége se a Budavidéki Zöld déli körének ajánlott kerékpárútján találta meg őket... Ezzel együtt, tisztelem a rejtő szándékát, és köszönöm a rejtést, különösen a Kálváriásat, ahova tényleg sose mentem volna, ha nincs a geocaching...
Az első pontot már vagy két éve megtaláltam, s mivel ma a 2. pont mellett vitt el az utam, ráadásul kerékpáron - ha nem is a Budavidéki Zöldön, aminek nyomát se láttam, hanem a 8101. számú, Biatorbágy-Tatabánya közötti, kerékpározásra kiválóan alkalmas országúton -, gondoltam, megkeresem ezt a pontot is.
Végül így is lett, a láda megvan, rendben van (igaz, hogy a benne levő, 2013-ban "telepített" logbook 3. pontnak "nevezi magát", vélhetően azért, mert egykor 4 pontosként indult ez a ma már csak 3 pontos multi.)
Az már más kérdés, hogy egyáltalán nem olyan egyszerű felmászni a "vonatmegfigyelő helyre". Meredek, szűk ösvény visz fel az egykori vasúti töltésre, illetre hídfőhöz, ahonnan a mai nyomvonalon szinte ötpercenként közlekedő vonatokat lehet fotózni. Ráadásul akácos, gyomos is, és a bal oldalról felvezető, egyszerűbbnek tűnő ösvény valóban darázsfészek mellett halad el, tehát onnan most nem ajánlatos a közelítés. A jobb oldalról azonban, némi kínlódás árán, szintén fel lehet jutni a szikla tetejére, és pont a felérés előtt 3-4 méterrel, kövek között "figyel" a láda. (Azért írom le ezt így, mert az, hogy "klasszikus rejtek", ami a leírásban szerepel, minden, csak nem segítség egy ilyen benőtt, susnyás, lehetetlen helyen, ahol a leírás alapján még az se egyértelmű, hogy a "földszinten", vagy középen, a volt vasúti híd egykori pillérjénél, vagy fent van a láda...).
A harmadik pont remélhetőleg már könnyebb lesz - valamikor, ha Pátyra visz az utam... :-)
3-1-2 sorrendben próbálkoztam. A két virtuálissal nem volt gondom. A 2. ponton azonban a GPS által jelzett írányban egy fém panel mögött/körül méhek rajzottak. Mivel kölcsönösen nem kedveljük egymást, így nem merészkedtem közelebb... :(
A rejtőnek elküldtem a jelszórészleteket, illetve tovább képeket.
Ha így a találat elfogadható, azt köszönöm!
71 km-es téli bringázás a hideg, de napos időben. Ez a multi adta a keretet. Mivel nem tudtam, hogy a nap mennyire olvasztotta meg a földutakon a felszínt és csinált belőlük csúszós sarat, valamint jártam is sokat ezekben az erdőkben, most inkább az aszfaltutakra lőttem.
A 3. pontot látogattam meg elsőnek, innen az M1 győri iránya felé praktikus levágást jelentő aszfaltozott mezőgazdasági "átvágóutat" vettem igénybe - a helyiek még mindig előszeretettel használják autóval is. Kis herceghalmi kitérő után következett a láda. Nem csak az álca klasszikus, hanem a megközelítése is retrósan csúszós, akácos. :) De végül is jópofa a hely. Bián az 1. pont már adta magát, itt láttam először végre olyan kőoszlopokat, mint a ládaoldalon. Innen már csak vissza kellett tekerni, ebbe a szakaszba a BuBa vontkozó szakaszát is belevettem. Köszönöm, jó kis edzés volt.
Erre bóklászva ezt is sikerült előkotorni. :) [Geoládák v3.12.10]
A (mostani) harmadik pontot még 9 és fél éve találtam meg Pátyon, azóta meg csak szemeztem ezzel a multival. Most, hogy a Geokarácsony Biatorbágyra esett, és ennek apropóján ez az éjszakám mindig szabad, az első és második pontot egy éjszakai túrára feltűzve kerestem fel. Rendben volt, köszi.