geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett/szabályzat
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Nyomtatás
Nyomtatás
Nyomtatás
2805. Magyar Motorok (GCMAMO)
Még,pár lépés.
Még,pár lépés.
Bejárat
Bejárat
Felújításra vár.
Felújításra vár.
Belülről a múzeum
Belülről a múzeum
Verseny Pannoniák
Verseny Pannoniák
Fényképek
Fényképek
Retro sisakok
Retro sisakok
Az új Pannonia
Az új Pannonia
Panni
Panni
Tünde
Tünde
Danuvia
Danuvia
Berva
Berva
Csepel 250
Csepel 250
Az utolsó 1975 okt.24.
Az utolsó 1975 okt.24.
Gyári fotó
Gyári fotó
Járművásár :-)
Járművásár :-)
A lányom:Vivien
A lányom:Vivien

Szélesség N 48° 4,708'
Hosszúság E 19° 17,664'
Magasság: 155 m
Megye/ország: Nógrád
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2010.08.07 12:35
Megjelenés időpontja: 2010.08.07 12:37
Utolsó lényeges változás: 2011.07.25 20:57
Utolsó változás: 2013.11.23 13:50
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: csabataxi
Felhasználó: Csabataxi
Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 100 m
Megtalálások száma: 273 + 1 sikertelen + 3 egyéb
Megtalálások gyakorisága: 0.7 megtalálás hetente
A geoláda nincs bejelentve a geocaching.com-on.


Waposoknak: Pannonia Motorkerékpár Múzeum címe: Balassagyarmat, Kossuth u.1.

Nyitvatartás:
Csütörtök: 14-18 óráig, Szombat: 11-17 óráig vagy előzetes bejelentkezéssel: 06(30)746-18-06 Szakács László-t hívjátok. Nagyon segítőkész -tud a játékról ! A henger alakú ládát (Ø9x29 cm), a múzeumon belül rejtettem el. NE,A MOTOROK KÖZÖTT KERESSÉTEK!! Alternatív jelszó: a bejárattal szemben (a kapualjban ) a falon keressetek valamit, amihez a mágnes ragaszkodik. Belépőjegy nincs CSAK becsület kassza!! Wap end.

Parkolás: N 48° 4,685' E 19° 17,694' [GCMAMO+parkoló]

Évek óta lelkesen gyűjtögetem a ládákat, és már épp itt van az ideje, hogy én is rejtsek egyet.

A Magyar Motorkerékpár gyártásnak szeretnék -a magam módján emléket állítani.

Néhány Magyar Motorkerékpár a teljesség igénye nélkül: Csepel "Turán", Mátra 100, D Csepel 125, Csepel 250/U , Danuvia 125 , Méray, Panni , Tünde , Berva , és végül a Csepeli legenda : A Pannonia
Csepel. Legtöbb ember számára csupán egy földrajzi név - bár akad, aki azt is tudja, hogy Árpád főlovászát hívták így. Másokban munkásmozgalmi legendák kelnek életre e név hallatán, mi viszont leginkább motorkerékpárokra gondolunk.

A csepeli Weiss Manfréd művek a maga idejében korszerű gyáróriás volt, ahol a varrótűtől a repülőgépig úgyszólván mindent gyártottak. Becsületére váljon a Rákosi Mátyás Művek Motorkerékpár-gyárában munkálkodó szakembereknek, hogy igyekeztek minél jobb gépeket készíteni ebben a csaknem konkurencia nélküli világban. Csaknem - merthogy az export gazdaságilag fontos szempont marad, ezért kellettek a korszerű termékek.
1954 februárjában megjelent az első híradás az új, 250-es kísérleti Csepelekről és az őszi Párizsi Szalon közönsége már megcsodálhatta az ezek alapján készült Pannóniákat. Még a motorkerékpár-gyártás nagyhatalmának tartott Angliában is sikert arattak ezek a valóban korszerű gépek. 1955-ben a Dunai Hajógyárban elkészültek a Pannóniákhoz tervezett szép vonalú Duna oldalkocsik mintapéldányai és az új Csepel motorcsalád kísérleti darabjai, de az ígéretes 350-es és 175-ös blokkok gyártásából semmi sem lett. 1955-ben a 125-ös motorkerékpárok gyártását Csepelről áthelyezték az Angol utcába, a Danuvia-gyárba, ahol egy évvel később már a 10.000.-dik D-Csepel elkészültét ünnepelhették. Persze a csepeliek sem pihentek a babérjaikon, hiszen 1956-ban megjelent az új TL Pannónia.
Ugyancsak 1956-ban a Bol d'Or 24 órás versenyén kategóriagyőzelmet arat egy Pannónia.(Erről később még esik szó)

1957 -elkészült a Berva, a csepeli kerékpárgyárban pedig a Csepeli Panni mintapéldánya.
1960 - elkészül a 100.000.-ik Danuvia és a 100.000.-dik Pannónia, megjelenik az üzletekben a magyar Tünde robogó. Tündöklése rövid életű, mert 1962 végére, amikor a Berva és a Panni gyártása megszűnik, a Tünde is eltűnik a boltokból. De már Danuvia sincs - 1968-ban megszűnt. Épp abban az évben, amikor elkészült a P20-modellek nullszériája.
A csepeli motorkerékpár-gyárban sorra jelentek meg az új prototípusok - T 250, P20 DL, P11, P24. A motorsport gyorsasági szakágában pedig Szabó II és Drapál után fiatal versenyzők egész sora iratkozott fel a világbajnoki pontlistákra.
Ám a dolgok mégsem a jó irányba haladtak. Például a versenysportban drámaian csökken az események és a résztvevők száma - jellemző, hogy 1975-től hét éven át nem volt gyorsasági verseny Magyarországon. De a hazai motorosélet legnagyobb veszteségét mégis az jelentette, hogy Csepelen megszűnt a motorkerékpár-gyártás. Nagyjából ismertették e döntés gazdasági hátterét, ám a Yamaha korábbi előnyös ajánlatáról, a japán "kérő" visszautasításáról és e döntés indokairól több mint tíz éven át mindenütt mélyen hallgattak...

2010 március 10.-én 82 éves korában meghalt Csabai Béla a Pannonia-gyár híres mérnöke, aki fékpadi kísérleteivel és méréseivel nagyban hozzájárult a Pannonia motorok hírnevéhez.

2010 április 6.-án Várpalotán bemutatták az új Pannoniát !!!

A Pannonia Bol d'Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moto Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével.
Ezzel a modellel 1956-ban Franciaországban, Monthléryben rendezett Bol d'Or (aranysisak) elnevezésű, 24 órás versenyen páros győzelmet szerzett Kurucz György és Reisz János.
Nem mellesleg a két "öreg motoros" leplezte le az új modellt.
2011-ben lesz a franciaországi nagy győzelem 55. évfordulója, s addigra éppen 55. darabot szeretnének legyártani.

És végül:
Legyünk büszkék a már régen elmúlt nyolcvan év mindazon motoros produktumaira, melyeket a magyar alkotók technika iránti töretlen érdeklődése hozott létre a motoros társadalom nem kis örömére. És bízzunk abban, hogy mindez a 21. században is megtalálja a folytatás lehetőségeit.

Amit az érdeklődők láthatnak a Balassagyarmati múzeumban:
23 db eredeti állapotú Pannonia motorkerékpárt , 6 db oldalkocsit, 2 db utánfutót, de van a folyamatosan bővülő kiállításon még számtalan gépkönyv, műszaki rajz, kezelési utasítás, és még megannyi műszaki ritkaság, benzinkút, stabilmotorok stb.

A Múzeum Honlapja:
www.pannoniamuzem.hu


Ahová még érdemes elmenni:

- Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény 1205 Budapest XX., Nagykőrösi út 91.  N 47° 26,827' E 19° 7,511' 146 m [GCMAMO+Maróti Motorkerékpár-múzeum]

Közel 100 db gyönyörűen restaurált Magyar Motor látható.
www.marotimotor.hu

-Pannónia Park Recsk, Kossuth u.6.
www.pannoniapark.hu

-1975-ben bezárt Pannonia összeszerelő üzem. (volt) Csepel Művek területén található (siralmas állapotba van)
 N 47° 25,503' E 19° 3,262' 100 m [GCMAMO+Összeszerelő üzem]
Állapot: kereshető

Értékelés: értékelés (138 db): környezet: 4.31 rejtés: 4.42 web: 4.57 átlag: 4.43

 - történelmi nevezetesség, várrom, épület?
 - szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni?
 - különleges látványosság, helyszín?
 - speciális koordináta-érték vagy magasság?
 - vízpart, tó/folyó, forrás van-e a környéken?
 + település belterületén van a láda?
 + van-e a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület?
 + nyugodtan ajánlanád-e télen, hóban is (megtalálható-e)?
 + ajánlanád-e a környéket nyáron a legnagyobb kánikulában is?
 - hegyen, csúcson, nagy dombon van-e a láda (a környékhez képest)?
 + megközelíthető-e járművel néhány száz méteren belül?
 + a javasolt kiindulóponttól elérhető-e fél órán belül?
 + babakocsit toló család induljon-e a láda keresésére?
 + kisgyermekkel, nagyszülőkkel is elérhető helyen van?
 - igénybe veszi-e a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos)?
 - a láda megszerzéséhez kell-e sziklát mászni (gyerek a nyakban kizárt)?
 + sötétben ajánlanád a láda felkeresését?
 - jellemző-e GPS-t valószínűleg zavaró sűrű erdő, magas sziklafal?
 - szokatlan méretű/alakú-e a láda (az ajándékok miatt fontos)?
 + el tudok-e menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyhatom)?
 + GPS nélkül is érdemes megkeresni
 + kereshető minden évszakban
 + kereshető 24 órában
 - a látnivalóért fizetni kell

Geoláda megtalálói:
mravikek 2017.09.14 18:27 - Megtaláltam
Meglelve! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Bár a legelső megtalálásnak szántuk ezt a ládát, de a szűkös nyitvatartás miatt csak a 12. lett, de megérte a várakozást! Egy fantasztikus tárlatvezetésben volt részünk egy csodás időutazással a Pannóniák világában! Laci, nagyon köszönjük az élményt! Mindezt két gyermekkel (ravaka04), akiknek végig csillogott a szemük. Mindenkinek csak ajánlani tudom! Gratuláció a rejtésért is, melyet nem nehéz megtalálni, ha érdeklődve fürkésszük a kiállítást!

ravaka04 2017.09.14 18:26 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

lagaf 2017.09.14 12:09 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

R.Guszty 2017.09.09 14:05 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

Domos 2017.08.22 15:05 - Megtaláltam
Köszi

taylor_g 2017.08.16 16:16 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

Cerberus 2017.08.13 10:42 - Megtaláltamkörnyezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.34
Megtaláltuk! Köszönjük a rejtést!

jspanyik 2017.08.07 14:00 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.33
Sajnos nem látogatási időben érkeztünk, így csak a pótjelszó rejtését értékeltük. Rövid belvárosi séta után a Svejk étteremben ebédeltünk. Aki teheti, ne hagyja ki!

Köszönjük a lehetőséget!

Mari és János

 
Murmogoek 2017.07.30 13:45 - Megtaláltam
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

sinus90 2017.07.25 15:15 - Megtaláltam
Csak alternatív jelszóval.
Kedd lévén nem volt nyitva, s mivel fogalmunk nem volt, ide mikor érünk, nem is hívtuk fel Szakács urat. Sem őt, sem magunkat nem akartuk várakoztatni. A kiállítás biztosan nagyon érdekes, főleg a fiúknak. A ládaoldalról így is sok infót kaptam.
Köszi a rejtést!

IMG_20170725_161102_851IMG_20170725_161342_242
IMG_20170725_161738_582IMG_20170725_161836_631
IMG_20170725_162425_961 
EmesESE 2017.07.16 12:25 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a lehetőséget ... [iGC] [wapon beküldött szöveg]

Gábor66 2017.06.18 11:40 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszi!

ystray 2017.06.17 20:13 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

ArkAngyal75 2017.04.16 12:30 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.53
A világ egyetlen Pannónia múzeuma! Nagyon ott van, köszi a rejtést!

kilali 2017.04.14 09:00 - Megtaláltam
Köszönöm a lehetőséget.

zsalaber 2017.04.01 15:10 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.69
Kedves vezetők, kiváló kiállítás! :-)

kupec 2017.03.18 08:51 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.3x] [wapon beküldött szöveg]

stmester 2017.03.07 14:21 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]

ludens 2017.03.06 11:05 - Megtaláltam
Sajnos csak a zárt kaput sikerült megnézni. Visszajövünk még "motorozni" is.
Kösz!

DSC00101 
szaatt 2017.02.16 09:56 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (277 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (20 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu