Nagyon szépen köszönöm a láda pótlását!!! Sok ilyen játékosra van szükség, mint petheovacka!!
Röviden
Sáros időben az út nehezen járható.
Kérlek, nézz körül, hogy nem sasolnak-e muglik! Észrevétlenül vedd ki/tedd vissza a ládát.
A láda egy "furulyafában" van elrejtve 1,5m magasan, kéreggel álcázva.
Pótjelszó a a ládához vezető úton lévő betonzsilip Duna felőli oldalán.
A Duna partjára invitállak benneteket, mely a folyópart romantikáján túl technikatörténeti különlegességeket is tartogat a kirándulók számára.
Keszonok
A második világháború befejeztével Budapesten nem maradt ép híd, pótlásukat újjáépítésükig kishajó-közlekedéssel és pontonhidak építésével próbálták megoldani, de ezek a folyó téli jégzajlása miatt nem tudták folyamatosan biztosítani a kapcsolatot a két part között. Az első állandó híd a Kossuth híd volt, mely 1946. augusztus 20-ig, a Szabadság híd megnyitásáig az egyetlen is volt egyben. A hidat a forgalom számára 1946. januárjában nyitották meg. A Mistéth Endre által tervezett híd több pilléren fekvő acélszerkezettel épült. A hídfők és a pillérek elkészítése, felépítése különösen a Dunához hasonló nagyságú folyók medrében, nagy felelősséggel járó mérnöki feladat, amelynek lényegi része a pillérek alapozása. A hídpillérek építéséhez süllyesztőszekrényeket (keszonok) használtak, melyeket kövekkel rögzítettek a folyómederben, majd a víz kiszivattyúzását követően végezték a pillérek alapozását.
A kivitelezéshez szükséges vasat a háborús törmelékekből válogatták össze. A rekordgyorsaságú, mintegy hét hónap hosszú építkezés az újrakezdés szimbólumává tette a hidat.
A hidat 10 éves élettartamra tervezték, ennek megfelelően elhasználódása miatt 1957-ben forgalmon kívül helyezték, majd 1960-ban lebontották. Helyét az egykori pesti és budai hídfőnél emlékkő jelöli. A híd acélszerkezetét később beolvasztották, de az alapozáshoz használt és a bontáskor szükségtelenné vált keszonokat leúsztatták a Dunán, és Kulcs közelében felhasználták egy partvédőmű megépítéséhez.
A lebontott híd korábbi hídfőinél egy-egy emléktábla került elhelyezésre, jelezve az Kossuth híd egykori helyét.
Pesti hídfő:
N 47° 30,327' E 19° 2,698' [GCKUKE+Khid_pest]
Budai hídfő:
N 47° 30,323' E 19° 2,376' [GCKUKE+Khid_buda]
-- Köszönet a pontos koordinátákért Mikulásnak és Zsu-nak! --
Megközelítés
A legegyszerűbb megközelítés a 6 -os útról rátérni a kulcsra bevezető útra
N 47° 3,155' E 18° 54,096' 135 m [GCKUKE+1.elágazás], majd a
N 47° 3,327' E 18° 54,628' 147 m [GCKUKE+2.elágazás] koordinátákról induló útra rákanyarodni. Ez az út közvetlenül a kulcsi szélerőmű mellet vezet el, majd az úton továbbhaladva
N 47° 4,151' E 18° 53,991' 107 m [GCKUKE+3.elágazás] kereszteződésnél balra, majd a dunapartra rögtön
N 47° 4,164' E 18° 53,967' 107 m [GCKUKE+4.elágazás] jobbra lekanyarodva elérhető a javasolt parkoló
N 47° 4,202' E 18° 53,952' 104 m [GCKUKE+parkoló2]. A láda innen már egy rövid sétával megközelíthető.
A javasolt útvonal egészen a dunapartig aszfaltozott! A parti út - ha figyeltek a kátyúkra és gödrökre, akkor - személygépkocsival is járható. Terepképes biciklivel ideális! Ha messzebbről érkezik valaki autóval, de a ládát biciklivel akarja begyűjteni, az autót a
N 47° 3,311' E 18° 54,589' 144 m [GCKUKE+parkoló1] pont közelében lehet hagyni, ahol számos kiépített parkoló és büfé, pizzéria, stb. áll rendelkezésre a túra utáni felfrissüléshez.
Ha már erre jársz, szeretném figyelmedbe ajánlani az alig néhány kilométerre található másik ládát:
GCROKO - Rácalmási Ökoturisztikai Központ - Jó szórakozást!'
Ládatörténet
2024.03.23
petheovacka volt olyan kedves és pótolta az eltűnt ládát, és egy "furulyafában" helyezte el. Korábban a ládát elvitte a tavaszi árvíz.
2023.09.16 Cindamba volt olyan kedves és pótolta az eltűnt ládát, profi, környezetbe illeszkedő, színre festett ládát készített!
2022.11.14 Szárnyaló Sas adoptálja a ládát. Tennivaló nincs, CsG12 és Superanya szuper munkát végeztek.
2022.02.25. Superanya és Csg12 újrarejtette a fizikai dobozt egy fa odvában. A jelszó is megváltozott. A ládaoldalt ez alapján módosult, és visszakerült a com-os link is a ládához. hk
2014.06.02 Hepur adoptálja a ládát.
2014.01.12. Gertam adoptálja a ládát.
2012.03.31. A legutóbbi árvíz, vagy emberkéz ismét elvitte a ládát, melyet ma egy tartalék dobozkára kicseréltem. A tartalékjelszónak új helyet kerestem és ezúttal egy vízbiztos objektumra van felírva két példányban.
2010.10.30. A legutóbbi árvíz ismét megrongálta a ládát, melyet ma kicseréltem. A tartalékjelszónak új helyet kerestem és ezúttal egy mikroládában helyeztem el egy vízbiztos objektumhoz rögzítve.
2008.04.27. A gyakori és kiszámíthatatlan árhullámokra való tekintettel egy közeli helyen felírtam a jelszót egy vízbiztos objektumra.
2007.09.30 A Duna áradása miatt korábban Betegre állított ládát karbantartottuk, új LogBookot kapott.
2007.08.11. A láda áthelyezésre került. Az új, valószínűleg árvíz biztosabb hely kiválasztásában és az áttelepítésben köszönöm Reggel és Taro01 közreműködését!
2007.06.17 17:45 Megjelenik a láda, ha jól értem DunaX helyezte először ki.