geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |   belépés
  
  
  
 
FAQ
Nyomtatás
Nyomtatás
Nyomtatás
1100. Városlőd-Gerencepuszta Kisvasút (GCVGKV)
Térkép
Térkép
Múlt.....
Múlt.....
...és jelen
...és jelen
Pályán esőben..
Pályán esőben..
...és napsütésben
...és napsütésben
Királykapui szállás
Királykapui szállás
Híd
Híd
Hídon haladva
Hídon haladva
Bal-, fakanyar
Bal-, fakanyar
Útközben
Útközben
Vonatozunk
Vonatozunk
Kis tó
Kis tó
Talpfák
Talpfák

Szélesség N 47° 10,448'
Hosszúság E 17° 40,078'
Magasság: 370 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2004.10.09 09:40
Megjelenés időpontja: 2004.11.30 09:34
Utolsó lényeges változás: 2018.07.01 13:41
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+5V)
Elrejtők: Anita, MaJa, Reggel
Felhasználó: Reggel
Nehézség / Terep: 4.0 / 4.0
Megtalálások száma: 121 + 5 sikertelen + 27 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.2 megtalálás hetente
A geoláda nincs bejelentve a geocaching.com-on.


Wap:
5 palackból és 1 dobozból álló multi.
Az első ponton palack egy több törzsű fa ölelésében a 2. pont koordinátájával.
A többi a leírásban...:-)


A ládába TravelBug nem helyezhető.

Web:
Multiláda a természet, és a kisvasutak kedvelőinek.
5 palack + a láda. Az út légvonalban kb. 14km hosszú, de mivel a vasút kanyarog ezért én inkább a 26 km-t tartom reálisnak. Ajánlom a leírás áttanulmányozását. A túra kiinduló és végpontja nem ugyanaz!!

Kiinduló pontnak javaslom a  N 47° 10,493' E 17° 41,142' 421 m [GCVGKV+parkoló] parkolót.

Innen tovább a földúton. Útközben találkozol egy kápolnával és becsatlakozunk az Kék sáv jelzésbe.  N 47° 10,278' E 17° 40,672' 395 m [GCVGKV+útpont].
Majd útközben átkelünk 2 hídon a Torna-patak felett.
 N 47° 10,444' E 17° 40,437' 332 m [GCVGKV+1Híd]
 N 47° 10,427' E 17° 40,381' 333 m [GCVGKV+2Híd]
Itt tovább haladva az első pont  N 47° 10,448' E 17° 40,078' 370 m [GCVGKV-1] találod, ami a Kék sáv és a Kék kereszt turistajelzés találkozásánál van az úttól jobbra kb. 20 méterre, egy több törzsű fa ölelésében. Itt találod a 2. pont koo-ját.

Tovább a Kék sáv a 2. pont felé a  N 47° 11,757' E 17° 40,107' 411 m [GCVGKV+1elágazás] pontig, ahol az utat elhagyva rátérünk a pályára. Haladva tovább a pálya mellett találjuk a 2. pontot az új koordinátával és a jelszó részlettel egy szikla alatt.

Tovább megyünk és a  N 47° 12,685' E 17° 40,205' 426 m [GCVGKV+2elágazás] ponton letérünk. Aszfalt úton visz tovább sétánk ahol először a Kék sáv (ami elkanyarodik majd jobbra), majd követve az utat a Piros sáv találkozunk. Elhaladunk egy vadászles mellett, ami balra lesz nekünk, jobbról pedig megpillanthatjuk a Pápavár-hegyet.
Az 531m magas Pápaváron - ahol az 1961-es Bakonybél kalauz még négyemeletes fakilátót, hozzávezető K3szög jelzést emleget - a regék szerint a tatárok elől menekülő pápaiak hevenyészett várat építettek. Ennek ma már nincs nyoma, viszont a Kis-Pápavár nyergében 150m hosszú, kettős, őskori földsáncgyűrű figyelhető meg. Tovább haladva a kis Pápavár mellett a Piros sáv jobbra belép a középkorú bükkösbe, és rátér a régi vasúti nyomvonalra  N 47° 14,170' E 17° 40,345' 413 m [GCVGKV+3elágazás]. Itt utunkat a Töredezett-árok keresztezi, majd lassan elérünk a 3. pontig. Itt találjátok a 4. pont koo-ját és jelszó részletet egy szikla alatt az úttól jobbra a pálya felett.

Majd elhaladunk Tevelvár mellett. A várat a legendák szerint a tatárok elől menekülő teveliek építették - innen a neve - de a Bakony más földvársáncaihoz hasonlóan ez is őskori erősség lehetett. A lejtős, erdős gerinctetőn keresztben húzódó 3-4m magas dolomitkavics sánc és mellette vonuló árka alsó része elmosódott, a vasút építésekor átvágták. Majd a Pintér-árok következik és már Királykapun, az egykori kisvasút hajdani rakodóhelyén vagyunk. A fekete-fenyők alatti kis füves térség mellett erdészeti munkásszállás romjai omladoznak. (Falai közé az 1961-es Bakonybél útikalauz menedékházat álmodott.....) Itt találjátok a 4. pontot az 5. koo-val és jelszórészlettel egy vasúti talpfa alatt. A megtaláláshoz nem kell szétszedni a talpfát!!! A helyi álmoskönyv szerint omladozó házba bemenni nem szerencsés!!!!!

Spoiler
ttala kalba

Haladva tovább a Piros sáv elhaladunk a Nádajtó-árok, majd a Csapó-árok mellett. Elérjük  N 47° 15,975' E 17° 41,136' 367 m [GCVGKV+3Híd] az egykor szebb napokat megélt vasúti hidat. Itt egy kicsit magasabban találod a palackot egy korhadt fa alatt, nem messze az odvas fától. (Segítség képen: Ne erőből győzd le!!) Ehhez közel meg tudsz pihenni  N 47° 15,828' E 17° 41,291' 395 m [GCVGKV+pihenő terület] és a jó kilátás mellett erőt gyűjteni a doboz megkereséséhez.

Irány vissza a Piros sáv, ahol a Vörös János séd mellett haladva elhagyjuk a volt móricházi vadászkastélyt, egy kis tavat jobbról, majd balról a Suttonyi kutat elhagyva érjük el Gerence-pusztát. Végállomás kiszállás. Ha fekvő fát látsz jó helyen jársz! Itt a jelszó utolsó részlete is. A jelszó egy értelmes 5 szóból álló mondat.

Az erdőben rengeteg szarvast, őzet, vaddisznót láttunk.
Utunkat végig járva elgondolkodhatunk azon, hogy mekkora értéket hagyunk veszendőbe. A pálya mellett még most is számtalan talpfa található, ami gondoskodik arról, hogy ne felejtsük el mi is volt itt hajdanán. A rejtekekről készült fényképet kérésre szívesen elküldöm.
Jó túrázást mindenkinek!

Egy kis történelem:

Hajdani kisvasutak nyomában.

1910-ben 600 mm nyomtávon, 2 km hosszú szakaszon indult meg a forgalom Franciavágás és Dióspuszta között. A mezőgazdasági terményeket lóvontatással jutatták el a pápai vasúthoz. 1916-ban a pápa-ugodi gróf Esterházy hitbizományi uradalom és egy kereskedő fakitermelési szerződést kötött. A szállítás biztosítása érdekében épült meg a Dióspuszta-Huszárokelőpuszta-Kőris-hegy 11km hosszú vonalfolytatás. A Kőris-hegy északnyugati oldalában kb. 500m magasságig kiépített vonalrész legnagyobb emelkedője 120%o volt. A kocsikat öszvérrel húzták fel a rakodóhelyre, majd fával megrakodva kézifékkel engedték le. Az öszvérek "lábukon", erdei utakon ereszkedtek vissza Huszárokelőpusztára. Ez a "forgalmi rend" a kőris-hegyi öreg erdők kitermeléséig, 1948-ig maradt fenn, amikor megkezdték a vágányok felszedését. (Mindig csak annyit bontottak fel, amennyit máshol felhasználtak, így a felszámolás 1966-ig tartott.)
1923-ban épült ki a Huszárokelőpuszta-Gerencepuszta-Móricháza 6,5km hosszú szakasz., majd a későbbiekben a Vörös-János-séd völgyében Királykaput is elérte a vasút. 1928-ben a fakitermelés jogát és a vasútüzemet a Magyar Keményfa Rt. vette bérbe, s egy dízelmozdonyt állított forgalomba, mely átalakítva 1960-ig üzemelt. 1940-ben a kisvasút visszakerült az uradalomhoz, 1942-ben még egy dízelmozdonyt vásároltak. Közben a hegység átellenes, városlődi oldalán is működött egy kisvasút.....

Városlőd-Vámos-patak-Laposok

1918-ban a Veszprém Faipari Vállalat a veszprémi püspökséggel 6 évre szóló fakitermelési szerződést kötött.A vállalat a szállítás érdekében Városlőd és Laposok között 12 km hosszú, 760mm nyomtávú kisvasutat épített, s egy (majd 1920-ban még egy) gőzmozdonyt állított forgalomba. A szerződés 1924-ben lejárt, a pályát részben felszedték, további fejlesztését a vállalat és a püspökség újabb szerződése tette lehetővé. 1928-ban épült meg a 6 km hosszú Vámos-patak-Farkasgyepű szárnyvonal, melyen dízelmozdonnyal-évente 10.000m3 fát szállítottak. 1929-ben, a farkasgyepűi tüdőszanatórium építésekor az anyagokat kisvasúttal szállították fel, 1939-től, pedig a farkasgyepűi fűrészüzem termékeit jutatták le Városlődre, a nagyvasúthoz.

A Városlőd-Laposok-Királykapu-Gerencepuszta-Franciavágás vonal létrejötte és megszünése:

1946-ban a két erdei kisvasutat üzemeltetési (adminisztrációs) szempontból összevonták, a napirendre került a két vonal összekötése. 1952-ben készült el a két vasút hegység belsejében lévő végpontját összekötő, 5 km hosszú pálya Laposok-Pápavár alja - Királykapu között. Az új, összekötő szakaszt 760mm nyomtávval építették meg, mivel a terv az volt, hogy erre a nyomtávra építik át a 600 mm-es Franciavágás-Királykapu pályát. A szükséges vonalkorrekciók költségei miatt végül is a Városlőd- Királykapu pályát szögelték át 600 mm-es nyomtávra.....
Az egyesített, azonos nyomtávú vonal 1957-ben jött létre, teljes hossza meghaladta a 36 km-t. A kisvasút észak-déli irányban, helyenként páratlanul szép vonalvezetéssel szelte át a Bakonyt. Királykapun munkásszállás (romjai ma is állnak) és mozdonyszín épült. A pálya legnagyobb emelkedése 40%o, a legkisebb ívsugár 18 méteres, a forgalmi sebessége 10km/h volt. A gördülő állomány 22db platós kocsiból és 30 db rönkszállító villáskocsiból állt. A vonóparkot MD40 típusú dízelmozdonyokra cserélték. 1961-ben menetrendszerű személyforgalom indult a 13 km hosszú Franciavágás-Gerencepuszta-Móricháza szakaszon. Talán felcsillant a további turisztikaihasznisítás lehetősége, de az idő gyors pusztulást hozott. 1968-ban -a vasúti közlekedést háttérbeszorító közlekedéspolitikai koncepció életbelépésének évében -a MÁV megszüntette a városlődi rakodót. 1969-ben ezért innen kezdődött el a kisvasútpálya felszedése, ami több részletben 1976-ig tartott. A vonal szállítási szerepét műutak és teherautók vették át. A személyforgalom előbb a Franciavágás-Gerencepuszta szakaszra korlátozódott, majd 1976-ban megszűnt, a síneket felszedték. Kár érte! Napjainkra csak néhány hídpillér, korhadt talpfa, egy-egy fellelhető sínszeg maradt belőle. Emlékét a hajdani, sárgult menetrendkönyvek 506-os menetrendi mezője őrzi.
Nyomvonalát a Vámos-patak mentén a K jelzés, a Pápavár aljától a Gerence-völgyig pedig a P jelzés kíséri. A Laposoknál, a Hajszabarna keleti oldalában műút fut a helyén. Legépebben maradt hídpillérét a Vörös János séd völgyében, az Öreg-Kecskeakol-árok torkolatában láthatjuk.
Forrás: Bakony turista atlasz
Állapot: kereshető

Értékelés: értékelés (93 db): környezet: 4.91 rejtés: 4.67 web: 4.79 átlag: 4.79

 - történelmi nevezetesség, várrom, épület?
 - szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni?
 - különleges látványosság, helyszín?
 - speciális koordináta-érték vagy magasság?
 - vízpart, tó/folyó, forrás van-e a környéken?
 - település belterületén van a láda?
 + van-e a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület?
 + nyugodtan ajánlanád-e télen, hóban is (megtalálható-e)?
 + ajánlanád-e a környéket nyáron a legnagyobb kánikulában is?
 + hegyen, csúcson, nagy dombon van-e a láda (a környékhez képest)?
 + megközelíthető-e járművel néhány száz méteren belül?
 - a javasolt kiindulóponttól elérhető-e fél órán belül?
 - babakocsit toló család induljon-e a láda keresésére?
 - kisgyermekkel, nagyszülőkkel is elérhető helyen van?
 - igénybe veszi-e a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos)?
 - a láda megszerzéséhez kell-e sziklát mászni (gyerek a nyakban kizárt)?
 - sötétben ajánlanád a láda felkeresését?
 + jellemző-e GPS-t valószínűleg zavaró sűrű erdő, magas sziklafal?
 - szokatlan méretű/alakú-e a láda (az ajándékok miatt fontos)?
 + el tudok-e menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyhatom)?
 - GPS nélkül is érdemes megkeresni
 + kereshető minden évszakban
 + kereshető 24 órában
 - a látnivalóért fizetni kell


N.Zs. 2018.12.31 13:00 - Egyéb
Az év utolsó napját ennek a multinak az első három pontjával múlattuk. Ragyogó időnk volt, többnyire sütött a nap és kb 5-8°C volt egész nap.
Csehbányán parkoltunk az ajánlás szerint. Először a Kék kereszt,-en nyűgözött le a Torna patak és környezete, majd a Kék sáv -on a Vámos patak marasztalt. A nagyobb elágazás utáni (a TUHU-n szaggatott) ösvényen láttuk először a kisvasút nyomvonalának jeleit. Ma a szép időnek köszönhetően árnyékok hevertek a földön. A nap legszebb része a GCVGKV +3elágazás pontot követő rész volt a Piros sáv -on. A két sziklafal közötti és a mögötte lévő mohás úttól alig tudtam elszakadni. A környéken már jártunk néhányszor (GC és ÖBB kapcsán), de ez a rész eddig kimaradt. Éppen 13:00 volt mikor megtaláltuk a 3. palackot, kicsit fölötte egy kidőlt fára ülve gyorsan megettük a következő szendvicsünket, majd siettünk vissza, hogy sötétedés előtt az autóhoz érjünk. Sikerült. Útközben szarvasokat és őzeket láttunk.
Visszafelé útba ejtettük a Malasics kulcsosházat. Nagyon szépen rendbe tették.
Néhány méterre tőle egy friss kecsketetem fölött lakmározó madárcsoportot riasztottuk fel a megjelenésünkkel.
Folytatjuk....

IMG_3250IMG_3253
IMG_3275IMG_3282
IMG_3294IMG_3296
IMG_3313IMG_3315
IMG_3317IMG_3322
halaszkiraly 2018.11.04 23:12 - Egyéb
zöld kereszt Kedves Reggel, nagyon szépen köszönjük a gondoskodást!
Üdv: a "ládadoki"

Reggel 2018.11.04 10:27 - Egyéb
A 3-as beázott pont cserélve.

DSC_6016DSC_6019
DSC_6021DSC_6022
DSC_6024DSC_6029
DSC_6030DSC_6040
DSC_6042DSC_6052
DSC_6055-EFFECTSDSC_6057
Endresz_család 2018.11.02 11:03 - Megtaláltam
Ma egy kellemes 9 km-es körtúrával teljesítettük a teljes útvonalat. A három részlettel összesen 55 km-t teljesítettünk és számos geoládát felkerestünk.

Remek volt, köszönjük!

IMG_8805IMG_8807
IMG_8811Odvasko-Gyilkos_to
Endresz_család 2018.10.20 16:37 - Egyéb
Megvolt a második szakasz, Bakonybélből tettünk egy körtúrát.
Megkerestünk három környékbeli ládát, valamint felkerestük a GCVGKV negyedik és ötödik pontját. A nap érezhetően lefelé indult, ezért a ládát meghagytuk egy másik alkalomra.
Bakonybélbe már csaknem teljesen sötétben érkeztünk.

A mai teljes track 21 km volt a GPS szerint.

Köszönjük, remek volt.

IMG_8710IMG_8722
IMG_8724IMG_8726
IMG_8730IMG_8733
IMG_8738Bakonybel–2018-10-20
Endresz_család 2018.09.29 19:00 - Egyéb
Tegnap teljesítettük az első szakaszát a túrának.
Csehbányáról indultunk, a GCCSEH ládát útba ejtve a profi leírás alapján eljutottunk a harmadik pontig, ahol megszereztük a negyedik pont koordinátáit. Innen visszafelé indultunk a piros sávon, begyűjtöttük a GCFESE (Fekete Séd) ládát, majd vissza az ajánlott parkolóhoz.

A teljes kör 24,7 km volt a GPS track szerint.

Reméljük rövidesen folytatjuk.

Remekül éreztük magunkat, köszönjük szépen!

P9290711P9290712
riasztos csapata 2018.09.19 13:32 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.73
Megtaláltuk. Köszönjük a rejtő fáradozását! Bővebben otthonról, fényképek később. [g:hu 1.6.0g]
Közel egy év és 4 út alatt begyűjtöttük a multit. Az 5. ponttal folytattuk az előző napot. A PET palack itt is új állapotú volt. Remek hely a Witt kilátó, de én inkább a hídpillérek maradványainak közelében helyeztem volna el ezt a pontot, ragaszkodva a multi tematikájához. A pillérek mellett találtunk egy törött talpgerendát is, sajnos a gyártás évét nem leltem rajta. Mindenesetre a vasút végnapjaiból származhatott, mert vasbetonból készült. A 6. pontot sajnos a Piros sáv jelzés felől közelítettük meg a töltés maradékán. Ezt annyira benőtte a növényzet, hogy alig tudtunk haladni. Végre elértünk a ládához, ahol több "fekvő fát" találtunk. Lelkiismeretesen végig túrtuk az összes környékét, de a láda sehol! Ekkor egy fohász keretében az égre emeltem a tekintetem....
A doboz kissé nyirkos, a zacskóját meztelen csigák rondították körbe, ezt kicseréltük.
Érdekes, hogy azon a szálláshelyen laktunk, amelynek a tulajdonosa, Bakonyvári Andor kezdeményezte a gerencepusztai megállóépület emlékhellyé alakítását. Micsoda véletlenek vannak! A multi a legjobb geoládász élményeink közé tartozik. Élvezetes volt a többszöri nekifutással járó tervezgetés, szervezés és persze a Bakony több szakaszának bejárása is.

-1-2
-3
-5
-7-8
-9-10
 
riasztos csapata 2018.09.18 16:59 - Egyéb
Ismét egy olyan log, ami nem a helyszínen íródott, de így szétbontva az utat, könnyebb logolni. Bár tavaszra terveztük a multi folytatását, de ősz (az időjárás alapján inkább nyár) lett belőle. Ma a 3. és 4. pontot kerestük meg. Bakonybéli szállásunkról indultunk, így nem sikerült végig követni a pálya volt nyomvonalát, de azért mentünk azon is. Egy erdészeti úton értük el a hajdani pályát. A 3. pontot könnyen megleltük. Sajnos a PET palack nagyon bemattult az idők során, így kívülről nem olvasható a benne lévő papírlap. Miután kinyitottuk kiderült, hogy vizes belül. A papírlap is nedves volt, a tinta kezd elmosódni rajta. A vizet kiöntöttük, a lapot szárítgattuk. Sajnos a málhánkba már nem fért már be a javítókészlet, így új lapot nem tudtunk beletenni. Szárítás után visszacsomagoltuk, de ezt nem ártana cserélni. A 4. pont rendben volt, teljesen újszerű állapotban. Gondolom ezt a nyári karbantartás során cserélte a rejtő. Kár, hogy az épületből már alig maradt valami, pedig jó helye lenne egy turistaháznak.

-1-2
-3-4
-5-6
Reggel 2018.07.01 14:07 - Egyéb
Karbantartva. Újra kereshető.

riasztos csapata 2017.10.25 00:00 - Egyéb
Ez egy elmaradt logolás. Csehbányáról indulva eljutottunk a 2. pontig, amelyet nem találtunk. Jeleztük a rejtőnek, aki pótolta a rejtést. Folytatás tavasszal.

-1-2
-3
-5 
ésKata 2017.10.14 12:34 - Megtaláltam
Két egyesületi találkozó alkalmával.

Zergi 2017.10.14 12:34 - Megtaláltam
Fogtam!
Két részletben időben és térben: Döbröntéről és Bakonybélről.

IMG_6511IMG_6512
IMG_6513IMG_6514
IMG_6515IMG_6516
IMG_6518IMG_6519
IMG_6523IMG_6524
IMG_6525 
Csaba & családja 2017.10.01 23:59 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 2 web: 5 átlag: 4.00 súly: 4.58
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést, a rejtő és Péter60 segítségét.
A kijelölt parkolóból indultunk kerékpárral a kék jelzésen, és rögtön olyan érzésünk támadt, hogy többen is haragszanak ránk. Az út a villanypásztor mellett kb 15cm-es sávban, többször is kapun átjutva vezetett. Ez a szakasz gyalog is nehéz, nem hogy kerékpárt tolva. Pár km után végre beértünk az erdőbe, ahol már kisebb szakaszokra fel tudtunk ülni. Talán ez volt a legszebb, legizgalmasabb rész. Gondot csak a kidőlt fák és néhol a sár okozott. Végre elértük az első pontot, ahol már messziről kiszúrtuk a rejteket. Innen már kisebb megszakításokkal biciklin ülve tettük meg a távot. A második ponton feltúrtunk minden követ, felhívtuk a rejtőt, de sehol semmi. Gyakorlatilag indulhattunk volna haza, ha nem tudtuk volna a következő pont koordinátáit előre. (rejtés 2) A 3-as, 4-es 6-os helyszínen nem volt probléma, de az 5-ös megint csak gondot okozott. Valószínű a palackot rejtő odút megtaláltuk, de a kezünk nem fért be és hiába tapogatóztunk.
Összegezve nagyon jól éreztük magunkat, nagyon szép útvonalon mentünk végig, köszönjük ezt a szép napot.

mazsola069 2017.09.30 16:00 - Megtaláltam
Szmájlira cserélve, mától ez is rámvigyorog. [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]

riasztos csapata 2017.09.30 13:54 - Egyéb
A GCROTH felől érkeztünk az első ponthoz, ahol a palack könnyen meglett. Innen a rejtő által ajánlott 1. híd felé indultunk, hogy elérjük a városlődi vasúti mh-t. Útközben egy, az utat keresztező villanypásztorba futottunk, amely mögött marhák legeltek. Próbáltuk kikerülni a lezárást a szomszédos rét felé, de ott is villanypásztorba futottunk. Ekkor a másik irányba indulva átkeltünk az erdősávon és áttornásztuk magunkat a Torna-patakon. A meredélyen felkapaszkodva, ismét villanypásztor állta utunkat. Elindultunk a kerítés mentén, ahol két szarvasbikát felriasztva, eljutottunk a híd közelébe, de itt minden irányból a már ismert villanypásztoros kerítés fogadott. Választhattunk, hogy visszamegyünk több kilométert a Kék sáv jelzésig, vagy átmászunk a kerítésen. Mivel már közeledtünk a 20 kilométerhez, az utóbbi mellett döntöttünk. Szerencsére a kerítés nem volt feszültség alatt. A bekerített területen jutottunk el az aszfaltútra, ahol megdöbbenve láttuk, hogy a Kék sáv jelzés útvonala is, ahol eléri az aszfaltutat, el van kerítve. Itt járnak át a marhák az egyik legelőről a másikra. Valószínűleg az el erítés másokat is zavart, mert az alsó sor vezeték le volt szakítva és a sárban hevert. Beérve a településre, a kocsmában a tulaj elmesélte, hogy a déligyümölcs színű potentátok sorban vásárolják fel a környékbeli földeket és lassan minden földutat lezárnak.
A fentieket figyelembe véve át kellene gondolni az út elejének leírását és más megközelítési útvonalat kellene keresni.

-1
Reggel 2017.08.15 20:00 - Egyéb
Mivel az utolsó megtalálok jelezték, hogy rendben van. Ezért kereshető marad!

bferi 2017.08.07 22:09 - Megtaláltam
Megtaláltuk.

szirteyzsu 2017.08.07 22:06 - Megtaláltam
A multi első felét 2013-ban kezdtük el gyalogosan. A 2. pontot sokáig kerestük, már majdnem feladtuk mire meglett.
Ma tekertük le a második felét. Az 5. pont a helyén van.
Köszönjük a rejtést!

Péter60 2017.08.04 18:00 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 3 web: 3.5 átlag: 3.83 súly: 4.44
Mai bringatúránknak ez a multi képezte a gerincét. Egy klassz 52 km-es kör lett belőle, persze jó pár egyéb "közeli" láda összeszedésével.

Az ilyen követéses multiknál biztos ami biztos alapon előre beszerzem a rejtett pontok koordinátáit. Mint utóbb kiderült, jó is volt ez így, mert már a 2. ponton elakadtunk volna, aztán később az 5. pont sem lett meg. A rejtőt sajnos hiába hívtam kétszer is. Szóval bosszantó lett volna, ha akármelyik pontnál is félbe kellett volna hagynom a túrát, nem a szomszédban lakom, hogy bármikor visszajöjjek. A többi pont hamar meglett, ez alapján a jelszó is kitalálható volt.
Javasolnám a leírásban az egyes pontok szemléletesebb leírását, így ömlesztve készüléken nagyon nehézkes kiolvasni.

A multinak amúgy nagyon szép az útvezetése, élmény volt végigtekerni, igazi bringáscsemege.

Strombus 2017.08.04 17:45 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 4 web: 3 átlag: 4.00 súly: 4.44
Gyönyörű erdei útvonal, mintha bringásoknak találták volna ki! Gyalog nagyon untam volna, mert a 26 km-hez képest látnivaló nem sok akad, csak megyünk-megyünk a szép erdőben a vasút nyomán. Ha minden ponton másmilyen, ötletes rejtés fogadna, az erősen emelne az élvezeti értéken.
1. pont: egyből meglett, bár, amikor megláttuk a helyét, nagyon aggódtunk, mert a fa némelyik vastag ágát (törzsét) nem túl régen levágták és féltük, áldozatul esett a láda is, de szerencsére nem.
2. pont: nagyon sokáig kerestük, pedig valójában nem sok opció van. Mindegyiket többször, alaposan átnéztük, sőt minden mást is, de hiába. Rejtőt próbáltuk elérni, szintén hiába. Meglepő, ha innen eltűnt, de ha meg nem, akkor hogy-hogy nem sikerült megtalálnunk? Elnöki telefonos segítséget kértünk és készítettem egy geokövet, rajta a jelszórészlettel és a koordinátákkal és a legalkalmasabb szikla alá rejtettem. Így ha csak mi voltunk bénák, akkor van most egy pótjelszó. Ha meg nem rajtunk múlott, akkor egy ideiglenes pótlás.
3. pont: könnyen meglett
4. pont: könnyen meglett. Meglepő a hatalmas ablaknyílás. Vajon miért így épült? Milyen helyiség volt mögötte, aminek több kisebb ablak nem felet volna meg?
5. pont: békés, szép, panorámás hely. A palackot hosszan kerestük, de kudarcot vallottunk. Újabb telefonkísérlet a rejtőnek, sajnos újra hiába, így inkább mentünk tovább, nem volt már lelkierőnk tovább kutatni.
6. pont: sok bozót, de gyors találat. A láda jó állapotban.
Szomorú, hogy ennyi emlék maradt ebből a gyönyörű vasútból. Ezekből a gyönyörű vasutakból?

A leírásnak mind a rejtésekre, mint a kisvasútra vonatkozó részét nagyon nehéz kibogarászni, a helyszínen a kütyün szinte lehetetlen, de most, utólag olvasva is újra és újra neki kell rugaszkodnom, hogy megértsem éppen melyik pontról vagy melyik vasútvonalról van szó.
Hiányzik a fejlécből a távolságadat.
A wap rész csak az első ponthoz ad segítséget. Hiányzik vagy belevész a szövegbe a ládák számozása.
A vasutaknál túl sok az évszám és ráadásul azok nem mindig időrendben bukkannak fel. 120 és 40%-os emelkedőkről beszél, amit egy vasutas valószínűleg megért, de többségünk közutakhoz szokott és a 8-10-12-14 %-os lejtő fogalmát ismeri. Nem lehetne úgy írni, hogy megértsük?
A túraleírásban túl sok a felesleges információ: két vár, hozzájuk ugyanaz a erősen megkérdőjelezhető legenda. Az egyetlen közös a várakban az, hogy ma már nincsenek. Kilátó, amit 1961-ben még láttak. Romok, ahova 1961-ben még menedékházat terveztek.
Zsong a fejem a sok információtól, de végül azt sem tudom, hogy melyik vasút vonalán mentem végig. :-(

A jelszó tetszett és felbátorított arra, hogy logolni merjek, annak ellenére, hogy két pontot nem sikerült megtalálni.


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (153 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (20 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail]

[impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.
turistautak.hu