A N 46° 36,155' E 16° 38,493' 162 m [GCCSMD-1] koordinátán egy vasúti táblán található számot, mint tizedesjegyet (0,xxx') kell hozzá adni az N46°36,660' és E16°37,210' koordinátapár mindegyikének perc értékéhez, ami megadja a láda koordinátáját, mely egy bokorban bújik meg, talajszinten, ágakkal takarva. Tégla segít!
A Csömödéri Erdei Vasút menetrendje megtalálható a Zalaerdő honlapján.
A Csömödéri Erdei Vasútról
A Csömödési Erdei Vasút az ország leghosszabb erdei vasútja 109 km-es hálózattal, ebből 32 km-en folyik személyszállítás a Lenti-Csömödér-Páka-Kistolmács vonalon.
Építése 1914-ben kezdődött, célja pedig az volt, ami a legtöbb ilyen jellegű vasútnak a Kárpát-medencében, vagyis az erdőből kitermelt fát a legközelebbi feldolgozótelepre, illetve a nagyvasútra hordják. Először a Zajda-Lenti szakasz épült meg, majd a következő években folyamatosan bővült a hálózat. 1922-ben térek át lóvontatásról gőzvontatásra. A 30-as években olajat találtak Bázakerettyén, amikor a fán kívül a kitermeléshez szükséges építőanyagot is a vasúton szállították. 1945-ben államosították, 1954-ben pedig megindult a személyszállítás. 1999-ben érkezett Erdélyből az Ábel névre keresztelt gőzmozdony, ami manapság nosztalgiameneteket visz.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Újabb láda a virtuális tarsolyban.
Kicsit sajnálom, ez egy jó rejtés lenne. Hiányolom kicsit, hogy nincs semmi leírás hogy honnan közelítsük meg az első pontot. Aszfaltos úton tiltó tábla, hídon átjárás tilos tábla... Síneken se igazán szívesen közelítettem volna, bár szemmel láthatóan volt pár helyi erő akiket ez nem zavarta. A második ponton, parkolás után kb fél perccel találkoztunk a vonattal, amikről integető gyerekek köszöntöttek minket, illetve nagyon megörültek mikor az integetés viszonozva lett :) A jelszó szellemes volt :)
Megtaláltam. A Locus map már megint becsapott, úgyhogy végképp kitöröltem. A Google maps pontosan a ládához vitt. Tetszett, hogy ezen a kisvasúton még folyik áruszállítás. Kétszer is találkoztam rönkfával rakott szerelvénnyel.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.16]
Köszönet a rejtésért. Kerékpáros túra során Bázakerettyéről. Az 1. pont után a csömödéri ,,fő pályaudvaron" egy nagyon kedves munkatárs (Toyota terepjáróval, közös katonai emlékek felidézésével) térképpel és hasznos tanáccsal látott el bennünket, köztük azzal is , hogy a kisvonattal nem fogunk itt tartózkodásunk alatt visszajutni Bázakerettyére. Maradt az általa javasolt útvonal, ami szintekben kedvezőbb, földútban nem szegény, de jól járható volt. A 2. pontnál (telefonos ko. beírási és egyéb problémák miatt) a rejtő segítségéért folyamodtunk. Mi már több mint egy hete megterveztük az utunkat, így a kerítésről és a pont áthelyezéséről lemaradtunk :) Rejtő szíves segítségével utólagosan meg lett a kisvasút. Köszi. Hosszú lenne, hogy gyerekkoromban napi szinten többször találkoztam hasonló kisvonattal Békés megyében(bocsi, vármegyében).
Kétnapos ládázást szerveztem, amelynek elsődleges célja a GCZS1 és GCCSMD ládák begyűjtése volt, hogy lassan elérjek a GCKISV végére. Ez a láda volt a második nap tulajdonképpeni célja. Sokat jártam erre a gimnáziumi és egyetemi évek alatt nyaranta, de mivel mindig nagy, táboros társasággal, a láda megkeresése sosem fért bele a programba. Most egy behajtani tilos és egy sínséta után szinte rögtön meglett. Ez az utolsó előtti, már csak Békéscsabára kell elmennem - no és a végládához.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.0.2]
Köszönjük az élményt. Részletes beszámoló otthonról. [Geoládák v3.12.10]
A kisvasút végállomás ma kihalt volt, de később működés közben öszefutottunk egy szerelvénnyel. A kézi fénysorompós állítgatás egyedi.
Pontosan úgy van, ahogy petheovacka írta. A második ponthoz a síneken kell gyalogolni, mert a Southfork Ranch lezárta az utat. Próbáltuk feldobni a sétát, így talpfa számolgatásba kezdtünk hülye járással. 2*610 talpfát számoltunk.
411 kódú húsvéthosszabbító kerekezés közben megleltem. Kösszi a rejtést! --- Valóban, a második pontnál a földút-vasút kereszteződéstől a sínen kell menni, ment a Southfork Ranch lezárta az utat egy kamerás kapuval! Javasolnám a végláda kintebbi elhelyezését mert konkrétan nem mutat meg semmi különöset jelenlegi helyén...
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.9.12]
Régebben már kerestük volna, de épp amikor leparkoltunk, leszakadt az ég. Akkor megfutamodtunk. Most szerencsére csak a második ponttól visszafelé kezdett kicsit szemerkélni az eső.
Zalai kerekezés ládák közben.
Nagy szerencsék volt, pont kisvasúti napok voltak, kaptunk finom gulyáslevest, sörkiflivel. :)
A végládát nem lehetne áthelyezni olyan útra, ami meg is közelíthető? Ideges lettem volna, ha a bringát a síneken kellett volna tolnom... A tó amugysem nézhető meg, ott is kapu van (kamerás megfigyeléssel) A rejtekhez vezető út minden oldalán zárt, lelakatot kapu van.
Egyébként minden okés volt, jó hely.
---
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Egy kis matekozás után a síneken közelítettük meg a vélt láda helyszínét.
Sajnos derékig érő susnyásban 73 éves fejemmel már nem merészeltük meg a láda keresését. Mellékelek két fényképet, igazolásképpen, hogy ott jártunk. Köszönjük a Rejtő segítségét.
Az M76-os építése miatti dugóban állva, majdnem sikerült lekésni a vonatot. Nehéz egyszerre a kisvasutas jelvényszerző mozgalmat csinálni és a kisvasutas ládákat gyűjteni. Vagy utazik az ember a vonaton, vagy ládázik. A kisvonatot sikerült majdnem a 2. pontnál megállásra kényszeríteni, így az utazás és a láda is ki lett pipálva. Nagyon szép helyen megy a vonat.
A láda jó állapotban a helyén van, köszönhetően a pótlásnak. Köszi a rejtést.
Micra73-al és Lopakodóval elkövetve.:-)
[g:hu 1.6.4]
Elsőnek a vasútállomásról próbálkoztunk, de ott zárt kapu fogadott. Így maradt a behajtani tilosnál bemenetel majd kis séta a talpfákon. A híd elég érdekes régen itt vezetett a turistaút, most meg kint az átmenni tilos tábla. Ez minket nem igazán zavart, jót kacagtunk, begyűjtöttük a számokat és már számoltunk is. A ládához szintén a síneken jutottunk be. A láda egyből meglett, de állt benne a víz a logbookok botrányos állapotban voltak, így a csere mellett döntöttünk. Micránál lévő egyesületi cseredobozzal lecseréltük a ládát. A jelszót és a kisv ládához szükséges kódot is átírtuk az új logbookba.
Zalai ládázásra jöttünk Dr.Ladával és Lopakodóval.A síneken tudtuk csak megközelíteni a ládát.Mivel a láda beázott és a logbook is teljesen elázott,egyesületi cseredobozt tettünk ki a régi törött helyett.A jelszó még szerencsére látható volt az ázott logbook-ban.
Nyaralásból hazafelé tartva, a határon átérve még tettünk egy kört a zalai dombok közt és megkerestünk pár ládát. Így jutottunk el ide is. Ezt mindenképpen meg akartam keresni, mert a GCKISV nem megtalált ládája zavar a térképen, így mielőbb az összes kisvasutas ládának a végére akarok járni :) Ezen kívül még 7 maradt.
Két rövidebb sétával abszolváltuk a keresést, mindkét pont rendben. Sehol, senkivel nem találkoztunk, a kisvasút sem üzemelt. Mivel közel 35 fok volt, így eredetileg volt egy olyan gondolatom, hogy a második pontnál csobbanok a tóban, ha alkalmas rá. De kiderült, hogy nem hogy nem alkalmas, még csak nem is látom a tavat, mert úgy körbe van kerítve :( Köszi az invitálást, tetszett.
Délnyugat zalai kirándulós, ládázós hétvége alatt kerestük fel ezt a helyet kitkat0123, tabletta és fa-peti társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Az előző napi esős, viharos idő ellenére ma szép napsütéses de néha kicsit felhős idő volt. Sokat kirándultunk, ma is csodálatos helyeket ismertünk meg.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2] Nem a rejtő hibája, de olyan érzésünk lett mintha ki lennénk tiltva az országból/az ország egy kis szegletéből. Szintén a síneken sétáló helyiektől megtudtuk, hogy "a német" mindent lezárt , kivásárolja a tó körüli telkekből, házakból, erdőbirtokosságból a helyieket, megfizethetetlen horgászengedélyekkel elüldözi a pecásokat pont pont pont. Ezért a tavat már mi sem láthattuk és egy kerítések közötti korridoron keresztül tudtuk csak a ládát megközelíteni.
Munka közben erre jártam, így ezt is bezsákoltam. Nagyon jól esett az egész napi rohanás után egy csendes nyugodt kis sétát tenni a közeli erdőben. Köszi, hogy megmutattad.
Köszönjük a rejtést. Korábbi bejegyzés alapján autóval akartunk egészen közel menni, de meglepődve tapasztaltuk, hogy az utat elzárták, a területet "magánosították". Sebaj, vissza és irány a síneken. Feleslegesen azonban nem akartunk elindulni és mivel leírás kicsit elbizonytalanított, hogy jó helyen járunk-e, jó-e a számolás, ezért felhívtuk a rejtőt, aki nagyon segítőkész volt és megerősítette, hogy jó helyen járunk, de a ládát a víztározó és a sín között kell keresni. (Talán újra lehetne mérni vagy írni a feladványt.) A rejtek szerintünk egy sokágú mogyoróbokor.
A vasutállomáson parkoltunk és megvártuk, hogy csillapodjon az eső, majd ketten elindultunk a síneken. Az első pont így gyorsan meglett, bár a hídon gyalog átmenni tilos lett volna. A második pontot is elég jól meközelítettük autóval, és a láda is könnyen adta magát. Kár, hogy ez is olyan kisvasútas láda, amit lehetetlen kisvasúttal megkeresni. Kösz a rejtést.
Lentiből jöttünk a kisvonattal. A táblát megtaláltuk, de a ládára sajnos már nem jutott idő, mert a kisvonat csak 20 percet várt a visszaindulásig.
Ennek ellenére is örülünk, hogy eljöttünk, a gyerekeknek nagyon tetszett az erdei kisvonat. 🙂
Megvan :) Köszönöm szépen a rejtőnek, hogy megmutatta ezt a szép helyet a láda segítségével. A végláda helyét nem értem, sokat kell jellegtelen részen kisétálni a sínpáron. [g:hu 1.6.0b]
Hangulatos a kisvasút környezete és a tó. A kisvasút is megmutatta magát, egyszer csak elrobogott mellettünk. A ládát könnyen megtaláltuk. Köszönet a rejtésért.
Bringás találat Lentiből. A kisvasúton utaztam néhány éve Csömödérről Kistolmácsra és vissza. Nagyon klassz helyre vitt, de nagyon zötykölődött. ;-) A rejtvény tetszett, a rejtés kevésbé, de valószínű én is hibás vagyok, mert késésben voltam, de ezt a ládát még meg akartam keresni, ezért kapkodás volt a vége. A tavat meg sem néztem, úgyhogy megelőlegezem neki az 5-öst és majd megnézem legközelebb, ha erre járok. :-) Köszi.
Az eredeti láda a helyén volt a bokor tövében. Mivel két láda felesleges, Kokóék ládáját beszedtem, és felhasználtam GCDZKD gyógyításához. A benne lévő logbookot beleraktam az eredeti dobozba.
A tuhus térképen rossz helyre van rajzolva a vasútvonal, a valóságban attól kissé nyugatabbra van, ezért kerül rá a láda a térképen a sínekre. Ahogy mások is írták, a ládát a vasútvonal tó felöli oldalán kell keresni.
Megvan, köszönjük! Bár a gps nekünk a sín másik oldalára jelezte, a tó felőli oldalon van kis dombocska szomszédságában.
Laas, Zsuzska76, Attila [g:hu 1.5.3x] [wapon beküldött szöveg]
"Hosszú hételeje délnyugaton"-túra első-második állomása.
Nagyon reménykedtem egy kávéban, de nem sikerült hozzájutni a "pályaudvaron". A 2. pont elött felkerestük GCMMV dobozát.
A kiszámított koordináták a sínekre mutattak. Szinte bárhonnan léptünk ötöt csak levágott ágakba ütköztünk. Hosszas keresgélés, és sikertelen telefonos segítségkérés után döntöttünk az admin + újrarejtés opció mellett. Az új doboz a régi mása, csak kb. 10-12 méterrel került közelebb a kerítéshez. Egy fatönkben kapott új helyet.
Az első pont sima liba, utána szétnéztünk a végállomáson is. Nagyon kellemes a környezet, a padok festése és díszítése is ötletes. Tetszett.
A második ponton sokat bújáltunk, de a közel fél éve utoljára megtalált láda csak nem került elő. Admin segítséggel újrarejtettük egy tuskóban, közel a kerítéshez, az eredeti koo-hoz képest kb hibahatáron belül. A tavacska környezete kellemes.
Köszi
A láda-kordináta picit csal, de megtaláltam.
A híd előtti tábla szövege: "A hídon átjárni tilos!" Ugyanakkor mindkét oldalán ott a túristaút jelzése.
A leírás nekem kissé zavaros, de lehet, hogy csak érthetetlen számomra a számítógépes sorrend-jelzés
HEURÉKA!
Korábban - 2010.04.17 17:17 - már megtaláltuk, de tekintettel, hogy a geocaching.com oldalon is megjelent, újra felkerestük. A rejtés más, mint a korábbi volt. Az egyik pont ismerős volt, a másik új helyre vitt. Köszönjük!
A rejtői útmutatást én kiegészíteném: a láda a virtuális ponttól (az elkerített, zárt - örző-védő szolgálattal felügyelt - állomást és fatelepet megkerülve) kb. 2,5 km-re ÉNy-ra a Szilvágyra tartó szárnyvonalon és a horgásztó mellett található. Amikor az első pontnál a megadott koordinátákhoz hozzáadtuk a leolvasott számot nem akartunk hinni a Garminnak, többszöri újraszámolás után és a sötétedés miatt másnap folytattuk a keresést.
A táblát megtaláltuk, a számokat összeadtuk, de a láda egy órányi keresgélés után sem lett meg :/ Szeretném kérni a találat képek alapján történő elfogadását. Előre is köszönöm.
Csömödér környéki bicajos hajtás a kisvasút napján. Az első ponton kezdtem a napot, majd a koordinátát többször ellenőrizve, és kb. helyileg belőve a láda felkeresését a nap végére tartogattam. A kerítésen hanyagul átbújva vártam a találat élményét, de hiába turkáltam itt-ott a megadott pont körül, a doboz nem került a szemem elé. Remélem csak én voltam fáradt vagy figyelmetlen, és a következő kesser rálel majd.
Logolni a rejtő fényképért nyújtott segítségével tudtam.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Összeségében nem volt egy nehéz multi, de amikor az ember ott van, mindig kételkedik, hogy tuti jó lesz-e a kiszámolt koordináta. Jó volt :-) Murus és Cica
Bár az idei szezon még nem kezdődött el, mivel a közelben kerekeztünk (Nova), útba ejtettük ezt a helyszínt is. A kisvasúthoz tartozó személyszállító vagonokat csak a vasútállomás felől közelítve láttunk a kerítésen keresztül, mivel a telephely még mindkét irányból zárva van. A tábla és a láda is gyorsan meglett. Köszönjük!
Az első pont közelében a járőr kocsi utánunk eredt,de miután alaposan szemügyre vettek bennünket elhajtottak, talán elsőre fémtolvajnak tűntünk. Isten bizony nem akartuk elvinni a halmokban álló sineket!
Reggel hatos indulással, este kilences érkezéssel, rendet vágtunk a délnyugati kisvasutas ládák között Dáviddal :)
Spontán találkozó a ládánál pH03N1x-ékkel.
Az jutott eszembe, hogy ha a megtalálások száma heti 0.5, akkor most sokáig nem jön senki :)
Masodik nekifutasra... elso korben az elso ponton vidam emberek rankengedtek a kutyakat (koszi), alig sikerult meglepni... majd sikerult rommaazni. Masodik nekifutasra 1 perc alatt megvolt.
Gosztolai hétvégénk 5/3. állomása. Elsétáltunk a segédponthoz és megkerestük a szükséges számot, majd a megadott koordinátákhoz hozzáadva, megnéztük, hová is esik a láda.
Autóval elég jól megközelíthető volt a láda, de mivel Viki már álmos volt, az autótól már egyedül mentem megkeresni a ládát.
Már szinte "hagyomány" nálunk, hogy a pár napos kiruccanások alatt megpróbálunk egy közeli kisvasutat kipróbálni. Most, a Vadása-tavi pünkösdi hétvégén a csömödéri kisvasút volt elérhető (42 km) távolságban.
A teljes hossz időben oda-vissza kicsit sok lett volna, ezért nem Lentiből, hanem Csömödérről indultunk Kistolmácsra. Szerencsénk volt, éppen gyereknapi rendezvény volt itt az állomásnál, amit vonatozás előtt és után is alaposan kihasználtunk (zsákbafutás, mocsárjárás, stb). Köszönet érte a helyi szervezőknek!
Az első pontot még a vonat érkezése előtt előtt begyűjtöttük, aztán lázasan számoltuk a koordinátát, vajon hol vár ránk a végláda? Nos, a kisvasutazást nem érintette, ezért nyugodtan élvezhettük a gyönyörű tájat. Oda-vissza is remek volt, bár Marci szokás szerint visszafelé bólintott egy jót.
Visszaérkezés után még egy kis gyereknapi szórakozás (pók készítés gyöngyökből), aztán irány a láda!
A tónál talált remek parkolóhelytől csak 170 métert kellett menni a rejtésért. Remek a jelszó, ezt a szókapcsolatot gyerekkoromban hallottam utoljára. Logoltunk, majd indultunk be Lentibe egy kis városnézésre.
Köszönet a lehetőségért!
A láda megkeresésének terve már régi, eredetileg Zergi rejtésének megkeresése volt a cél, de mindig elmaradt. Most két körben sikerült teljesíteni a feladatot. Tegnap feladtam a keresést, mert későn jöttem rá, hogy a matematikai tudás hiánya :) hiányzik a sikerhez és a sötétedés hazaküldött. Ma is kellett egy kis idő a láda rejtek felfedezéséhez annak ellenére, hogy a leírás abszolút egyértelműen fogalmaz. A kitartás meghozta eredményét, a jelszó pedig igazán különleges.
2 próbálkozásra találtuk meg.Először csak a vasúti táblát volt időnk megkeresni ,mert ment a vonatunk=).De késöbb visszatérve nekiindultunk a láda megkeresésének!Egyszerűnek éreztük,bár már alkonyodott ugyhogy sietősre vettük a dolgot!=)Köszönjük a rejtést!
Miért nem rögzítette egy vonatos user sem a nyomvonalat? :P
Mivel hiányos a TUHU, 2x átszámoltam a bonyolult összeadást, mire a korábbi logokból kiderült, hogy nem tévedtem :P
A murvás út trackja ma felkerült a TUHU-ra!
Az első pont megtalálása a csömödéri megállónál a vonat pihenőidejébe simán belefér. A második pontért kocsival jöttünk vissza, a közeli horgásztó mellett meg lehet állni, innen már csak pár méter a láda.
Lentiből jöttünk kisvonattal (+ 2 biciklivel a visszafele útra). Jól esett a túra. Tetszett, hogy a tábla adta meg a valós láda helyét.
Megnéztük a "Dallas-ranch-ot" is (azt gondoltuk arra kell menni, de nem), de nem igazán tudjuk mire vélni az egészet. De a bivalyok azért elég félelmetesek voltak :)
Megtaláltuk. A leírás alapján azt gondoltam, hogy az első pont közelében lesz a láda, de jóval arrébb, több mint 2 km-re volt. Ráadásul a gps bevezetett a ranchra. De aztán megtaláltuk a ládához vezető utat. Így aztán majdnem drivein lett. A környezetre adott pontot a láda környéke értékelte fel. A láda álcázás nélkül feküdt a helyén, mi álcáztuk. bár véletlenül nem lehet rátalálni. Ládázás után még megnéztük Öveges József professzor házát Pákán.
Több felesleges információval teletömött cache leírást láttam már, de egyelőre ez viszi a pálmát. Ha nem kisvasutas láda, első olvasás hagytam volna a fenébe. De így túl nagy volt a csábítás és inkább leközdöttük az akadályt és megszereztük a ládát! Persze, ha csak a v4.0-et olvassuk el, akkor nem is lett volna semmi akadály. De mi gondosan elolvastuk az egész ládaoldalt és az utóbbi logokat is és ez nem vezetett jóra, teljesen elbizonytalanodtunk, hogy akkor most hol mit is keressünk. Ahhoz képest hamar megtaláltuk! :-)
Ötletes rejtés, valószínűleg eredetileg jó ládaleírás, amit az évek során sikerült tönkretenni. Semmi szükség a Csömödéri Erdei Vasút v1.0 ládaleírást tartalmazó részére és a v2.0, v3.0 részre! Nem lehetne rátalálni a "delete" gomra és ezektől megszabadulni?
"A Zergi által megadott jelszót bejelentéskor ékezetek nélkül és egybeírva írd be."
Érdekel is engem, hogy ez a Zergi által megadott jelszó-e vagy más, - jelszó és kész, nem? Az is teljesen mindegy, hogy ékezetekkel vagy anélkül, egybeírva vagy külön írom be, mert a program úgyis ékezetmentesíti és egybeírja.
Ha a kedves rejtő továbbra sem kíván változtatni a leíráson, akkor kedves következő kereső, ne olvass el mást a rejtetekkel kapcsolatban csak a "Csömödéri Erdei Vasút v4.0"-et! Akkor egy klassz rejtéshez lesz szerencséd. Azért azt érdemes megemlíteni, hogy a második pont, a láda légvonalban 2,2 km-re van az első, számleolvasóstól.
Mivel nagyon kezdők vagyunk, nem hittük, hogy tényleg megtaláljuk. Először mentünk a régi helyre, ott hozzáadtuk a számot a koordinátákhoz, ami elvitt tök máshova. Már kezdtük elveszteni a reményt, amikor eszünkbe jutott, hogy "rejtő" fejjel, logikusan gondolkodjunk. Nagy élmény volt, hogy végül meglett! Csak sajnos, mivel új láda, nem volt benne ajándék :( A fiaim kicsit szomorkodtak, aztán feltalálták magukat: ha nincs benne, hát tegyünk bele! :) és így is lett. Nagyon jó rejtés! De nagyon pontos és jó a leírás, csak bíznunk kellett benne :)
Betegsége miatt, gyors állapotfelmérést végezünk. Szerintem a fatelep őre volt a meggyalázó, mivel nem örült hogy arra mászkálunk. Pedig túristaúton mentünk. Ugyan úgy találtuk, ahogy az előttünk itt járt ládászok hagyták.
A ládát - illetve annak maradványait - megtaláltuk, ezt tudjuk dokumentálni fotókkal is, amit a rejtekhelyről ill. magáról a ládáról - annak maradványairól - készítettünk. Sajnos sehol nem találtuk a kapcsolódó logbook-ot, így a jelszót nem sikerült megszerezni. Kérlek, hogy a fotók alapján legyél szíves leigazolni a láda sikeres megtalálását. Köszi!
Sajnos a ládát összezúzták. A darabjaival és némi terméskővel együtt találtuk a rejtekhelyen. A logbook szerencsére érintetlenül maradt. Új ládát nem tudtunk tenni, de a füzetet alaposan bezacskóztuk és beraktuk egészen a híd alá, ugyanazon az oldalon. A darabokat otthagytuk, hogy ha esetleg jön a vandál, ne tűnjön fel neki, hogy van még mit tönkretenni. A rejtőnek nem ártana ránézni és jobb helyet keresni neki.
Sajnos a kisvasút kipróbálására nem jutott idő, de a telepen sok érdekeset láttam. A ládát a jó leírásnak köszönhetően rögtön megtaláltam. A jelszó egy tünemény!
Köszönöm hogy ide is eljuthattam!
karcsi9641
Egy újabb kisvasutas láda, ötletes rejtéssel. Vonattal érkeztünk Zalaegerszegről, ám először a kisboltba tértünk be, ami igazi szatócs üzlet: kávéfőző tömítőgyűrűtől a cukorkán át, a kerékpárbelsőig minden kapható. Ez utóbbiból majdnem vettem is, de fene a mindenemet, nem volt jó nekem a szelepe...
Körbe jöttünk, az oldalsó kapunál a méretes kuty és egy itt dolgozó üdvözölt. Kicsit nézelődtünk az állomáson, éppen indult egy járat egyetlen utassal. Ilyenkor vasútbarátként mindig belém hasít, csak meg ne szűnjön ez is! Megvártuk a kijárást, és elindultunk a ládához. Minden szempontból jó rejtés, szeretem, ha a rejtek szorosan-kötődik a bemutatandóhoz!
Kerékpáros kupa: 71,2 km
A leírás alapján elég nehezen találtam rá a ládára, kb fél órán keresztül a keresztül-kasul túrtam a híd alatt az avart és a köveket míg nagy nehezen egy kis résen keresztül megpillantottam a láda tetejét.
A láda körül nagy volt ma a forgalom, éppen végeztem a visszahelyezéssel mikor összefutottam a Csaba&Kati párosból Csabával akivel kellemesen elbeszélgettem.
Fogtam!
Esküvőre készültem Zalába. Kicsit körülnéztem előtte, mivel ez a táj nincs túl közel, hátha lesz módom ládázni is. Látom ám, hogy ez a láda beteg. Nosza felvettem a kapcsolatot a rejtővel, hogy mi a szándéka? Így vállaltam el a láda újratelepítését az elsőként rejtett, eredeti helyszínre. És lőn, gyönyörű napsütéses tavaszi napon sikerült is az akció!
Zalacsányban a kastélyszállóban töltöttünk egy hosszú hétvégét feleségemmel és szokásomtól eltérően nem két hanem négy keréken jártuk a "környékbeli" ládákat.
A láda rejtésének nyomait találtam csak meg. A környéken három tűlevelű/lombos ikerfa van , egyiknél sem volt a láda.
A ládát betegre kellene állítani.
A rejtőnek elküldtem a napi tracklogomat ez alapján kérem a találat elfogadását.
Úgy tűnik én is lyukra futottam :) ahogy elnézem már ez előző keresők sem találták meg a ládát. Csak megerősíteni tudom, szerintem is ezen a helyen volt a ládika, pár méterre találtam egy fekete nylon zacskót is, valaha talán abba volt rejtve.
A fényképek alapján kérem a rejtőt a találat elfogadására.
Köszönettel
csg69
Sajnos a ládát nem, valószínűleg csak a hűlt helyét találtuk meg. Megvolt a kidőlt fa, a fapáros, a tövében azonban csak egy gödör, mellette talán a rejtést szolgáló aprófa (lásd képek).
Egyébként szép hely, legközelebb a kisvasutat is kipróbáljuk...
9 fős csapatunkkal könnyen megtaláltuk a ládát. Előtte végigutaztuk a Csömödér-Kistolmács- Csömödér szakaszt az Ábel gőzmozdonnyal. Logolás közben elment mellettünk a Lentibe tartó vonat.
Sajnos ez a mai nem a mi napunk volt :( Eljöttünk jó messzire otthonról pár láda reményében, de csak egy jött belőle össze. A sűrű erdőben a gps kicsit megzavarodott és több pontot is mutatott lehetséges helynek, de egyik tisztáson sem találtunk semmi ládához hasonlót.
Gipszjakab & Lujzika
Kiscsehiben nyaraltunk. A magyar Maginot-vonal után kerestem meg. A többiek a rettentően sok szúnyog után ide már nem jöttek. Itt se időztem sokáig a rengeteg szúnyog miatt. De a kisvasútat kipróbáltuk!:)
Nován nyalarva, Békával, két gyerekkel (két másik család egy-egy porontya) és egy muglival (Slezike).
Szerettük volna Slezit megfertőzni, de sajnos a szúnyogok győztek...
Tücsök (Kutyi nevében)
Az egyszerűbb autós megközelítést választottuk. A síneken rengeteg apró békával találkoztunk, az erdőben pedig a szúnyogokkal.
Béka, Tücsök, Slezi, Panna és Dorcsi
Feri60-nal egy hosszú útra indultunk, s milyen érdekes, néhány láda is belefért!
A nap utolsó ládája. még tervben volt egy-kettő, de szerettünk volna emberi időben hazaérni.
Besétáltunk a ládához, néhol sáros árkokat ugrálva át, és indulás haza.
Kellemes nap volt, végig csodaszép napsütésben, és csak annyi széllel, amitől a kilátás lett szebb.
Köszönöm, feri60-nak, hogy elvitt erre a hosszú útra!
Bázakerettye-Kányavár-Páka-Csömödér-Hernyék útvonalon kerékpárral. A ládában csak az Mo.-i kisvasutak jelszavát találtam kérem a jelszó nélküli elfogdást.
Húsvéti találat Pityulínó és Márti társaságában. A síneken közelítettünk a ládáig. A töltés mellett jókora dagonya és egy azon keresztül barkácsolt "híd" fogadott. Ez úton is köszönjük az előttünk járók segítségét!
A sínek még rozsdásak voltak, a kisvasút majd csak május elsejével kezdi az üzemet.
Ljubljana fele menet némi kitérővel ejtettük útba ezt a helyet. Indulás előtt alaposan áttanulmányoztuk az előző logokat és a feltett képeket, mivel feltételeztük, hogy a hó alatt nem lesz egyszerű mutatvány a láda megtalálása, ezért az igencsak dobálós GPS-ink által mutatott pontok mellé felidéztük a WEB-es leírás egy részletét ("párban álló fenyő + lombos fa tövébe került a láda"), s ezt összevetve a GPS által mutatott pont(ok)kal, sikerült logolni, de a GCKISV multi jelszórészletét elfelejtettük felírni. :-(
El kell mondanom, az igazihoz megszólalásig hasonlitó(nincs hosszú i-m...), szóval legalábbis a kisképes emlékeim szerint nagyon hasonlitó kidölt fa van a kis sinháromszögben, ami majdnem bermuda lett, mivel láda sehol, pedig tisztán kivehetőek voltak mások ládakeresési nyomai...szóval az utánunk jövők kedvéért mondom, az igazi kidőlt fa meg van jelölve... keressssss tovább...máshol...
Hivatalos ügyben jártam a környéken, így nagyon jól esett hogy beiktathattam egy ládakeresést is! Az erdő hemzsegett a gombáktól! - kár, hogy a legtöbb már öreg és kukacos volt ...
Szép a hely, sajnos vonatot nem láttam, de Bazsi fiam nyáron a nagyszülőkkel még utazott is ezen a vonalon :-).
Köszi a rejtést.
lefülelve. :) [wapon beküldött szöveg]
ZALAzulás GP-vel, néhány ládával (micsoda önfegyelem!), jónéhány élménnyel, és RENGETEG ESŐVEL :(
Jeruzsálembe menet sínre tettük magunkat :)
Köszönöm a rejtést
Ui.: Már érik a szamóca! De mostanában nem érdemes menni, mert mind megettük :)
vagy a mi figyelmünket kerülte el, vagy hiányzik a jelszó a ládából. A 16. ládához szükséges karaktereket megtaláltuk. A képek alapján kérem a rejtőt, hogy fogadja el találatunkat.
Útban hazafelé még sikerült megtalálnunk ezt a ládát is. A láda még most is dohos. Javaslom a rejtőnek, hogy pár hét múlva ellenőrizze a ládát mert a láda környékén éppen most vágnak ki fákat.
Egy kis segítség a keresőknek: Ha valaki a 75-ös főút és a kisvasút kereszteződése mellett áll meg és innen a sínek mellett gyalogol be a rejtekhelyhez, akkor a háromszöget bezáró sínpárok közül a szemben lévő (déli oldalon) sínpár túloldalán, a sín keleti vége felől lévő váltóhoz közelebb található.
Megtaláltuk!
A ládát kifosztották,és vicces kedvűegyének egy hamis pontot hoztak létre, de a tűrés határon belül megtaláltuk a dobozt is. A láda közvetlen környezetében komoly fa irtási munkák folynak, lehet,hogy veszélyeztetett a láda!?
Egy komplett tűzrakóhely volt a ládára pakolva, nem volt nehéz megtalálni. A jelszóval nem vagyunk kibékülve, mi szeretjük, ha valami köze van a helyhez, a ládához.
Egyébként büszkén mondhatjuk, hogy a csömödéri kisvasutat kevés ládász ismeri annyira , mint mi (kivéve zöldeket és Pöttyöket). Mi ugyanis évente egyszer utazunk rajta oda-vissza:Bázakerettyétől Csömödérig és vissza. Közben (cserkész)nótákat énekelünk, csokis kekszet eszegetünk és mindig van a kb. 60 fős társaságban olyan, akinek ez újdonság. Szeretjük a kisvasutakat amúgy is, főleg a Csömödérit!
Visszafelé az úton egy nagy pocsolyában rengeteg békapetét láttunk, meg egy gőtét. Ez utóbbit nem hoztuk haza. Az előbbit....
Gondolhatjátok! Még pár hét és kuruttyolásra ébredünk.
Hévízről indított vasárnapi ládászkörút 5. állomása. A GCPCZH levadászása után dél felé vettem az irányt. A 86-os út mellett mindenütt nehéz járművek parkoltak - Szlovénia kamionstopot rendelt el... Rövid megálló Lentiben, majd visszafelé a kisvasút előtt jobbra leálltam a kocsival. A síneken indultunk el, majd toronyiránt folytattuk utunkat, hogy sikeresen visszatérjünk az elágazás után balra kanyarodó sínekre. :-) A láda mégsem lett meg azonnal, két okból sem: a sínek környéke vizenyős volt, a töltésről sem volt egyszerű letérni: mindenütt csúszós falú "vizesárkon" kellett volna átkelni. Végül is messzebb találtunk egy kidőlt fatörzset, amelynek segítségével a túlpartra jutottunk. Itt ért bennünket a másik csapás: egyáltalán nem volt kielégítő műholdvétel - a műszer 60 és ellenkező irányú 125 méteres eltérésekkel össze-vissza ugrált, mi pedig oda-vissza sétálgattunk az erdőben.:-) Közben egy házaspár futott be kutyával a síneken, s miután jól megcsodáltak bennünket, tovább "zakatoltak" Csömödér felé... Logolás ajándékcsere nélkül (szegényes kínálat), viszont betettünk egy műanyag kismozdonyt (mi mást?).
Szakadó hóesés.Első geocaching..picit keveregtünk az erdőben , de a gpsjel végig erős volt így sikerült rátalálni a dobozkára.
Holnap sítúra Ausztriában!! :)
Holnapután munka. :(
Már alkonyodott. de a síneket még lehetett látni.
Valamikor régen szerettünk volna Lentiből menni a vonattal a Budafai arborétumba, de azon a napon valamiért nem közlekedett. Így maradt az autó. Azóta sem pótoltuk, talán majd egyszer. ( Ha nem szüntetik meg ezt is.)
Sikerült megtalálni, a "hamisat" is. A GPS nem igazán volt a helyzet magaslatán és a nap is ellenünk dolgozott, így korom sötétben kellett kutatnunk.
Az első kisvasutas ládánk, most már csak 20 kell. ;-)
Se állomásfőnök, se nagyságos mozsdonyvezsető, se fűtő...
Még serencse, hogy nem dohányzsom, mert senkitől se tudtam volna csigaritát kérni...
Pedig télen (na jó, ősszel) nincs jobb, egy fűtött kocsis kisvasútnál.
Köszönjük!
Őrségi őgyelgés ötünknek - 3. nap, 30/50. láda
Esik az eső. És tábla jelzi, mikor nem szabad bemenni az erdőbe. Ha sietünk még belefér... Gyorsan végigszaladtunk a sineken, logoltunk volna, ha elsőre a valós rejteket találjuk... (ld képek). Visszafelé kipróbáltuk a sinváltást is.
[:62:]
Őrségi kirándulás 2.nap/1.láda
Reggel elmentünk Csömödérre, kisvasutazni egyet. elzötyögtünk a végállomásig, Kistolmácsig, ott körülnéztünk kicsit, aztán jöttünk is vissza. Nagyon jó volt. Csömödérre visszaérkezés után kerestük meg a ládát. Persze a súlykörte áttobásos váltást nem lehetett kihagyni :). Láda meglett gyorsan. >>GCVLMR
A vasúti átkelőnél parkolva, párszáz méteres sétával értem el a ládát. Az előttem megtalálóknak igaza van, az erdészet még mindig használja a vonalat, legalábbis erre utalnak a vágány mellett lévő friss farakások. Bár vasárnap délután azért nem éreztem magam feszélyezve a sínek közt ugrálva.
Menet közben kipróbáltam mindkét utamba eső váltót, de végtére mindent eredetiben hagytam. Ki tudja, mennyire frissek hétfő reggel az erdészet munkatársai... :)
Ezennel levadásztam a kisvasutas széria első ládáját!
Sajnos az esőzéseket nem bírta a láda és beázott a benne lévő "kincsek" és a log füzet is vizes volt és penész szagú. Remélem sikerült jól visszazárni a dobozt és a mostani tartalma nem fog elázni.
A megtalálás nagyon gyorsan ment, bár a GPS nem látott semmit a doboz környékén.
Jó volt a séta a sinek között, egyedi élményben volt részünk.
A rejtés különlegessége, hogy sok fenyő és lombos fa páros volt néhány méteres körzetben.
A kisvasut is nagyon tetszett.
Az élményben az egyetlen árnyat a láda tartalma valamint tisztasága jelentette. Egy működésképtelen óra, néhány kavics, valamint egy fájdalomcsillapító volt ...
A gyermekeim inkább nem cseréltek, persze nem is ez a lényeg, de jelezném, hogy közel áll a "kifosztott" jelzőhöz.
Lentiben nyaraltunk egy hetet, ennek során ez volt az első láda. Autóval mentünk a javasolt helyre. Annyit pontosítanék, hogy ez a vágány sem használaton kívüli, csupán a személyszállító vonat nem erre jár, ezt csak erdészeti célokra használják. (Másnap utaztunk a kisvonattal és találkoztunk is egy erdészeti vonattal).
A láda konkrét megtalálásához a rejtő segített (köszönjük), mivel műholdjel nem sok volt.
Másnap tehát vonatoztunk Lentiből Kistolmácsra és vissza. A Lentiben lévő állomás nagyon szépen fel lett újítva pár éve, egy remek kiállítás is megnézhető, benne egy eredeti gőzgéppel.
A kisvasút útvonala fantasztikus, nekem ez tetszett eddig a legjobban a kisvasutak közül. Az útvonala a "vadonban" megy a legtöbb helyen, ott ahová másképp nem jutnánk be. Egy helyen szarvasokat is láttunk, nagy élmény volt.
A kistolmácsi végállomás közelében egy finom vízű forrás.
Rédicsből mentem Bp fele, munkából hazafele, mikor megláttam a ládika jelet, gyors telefonos egyeztetés után (kösziZem), döntöttem úgy hogy levadászom.
A főút, vasút kereszteződésnél van egy kis tisztás ott parkoltam az autóval, majd torony irányt elindultam a ládikó felé, na ezt nem kellett volna, mert a sűrű erdőben hamar elvesztek a Holdacskáim!
Szóval kellemes séta, egy kellemes helyen. Igazából a rejtés bárhol megtörténhetett volna, olyan egyformák itt a fák.
Köszönöm a rejtést, ez az első kicsivasútas ládikóm, már csak 20 kell.....
Nagyon szép erdő, sajnos kicsit sűrű volt a gps-emnek, és az összes fa dupla 1 lombos 1 fenyő :) majdnem
azért meglett....
másnap nagyszerű vonatozás végig a vonalon oda-vissza Lenti-Kistolmács-Lenti. Nagyon szép, érdemes kipróbálni.
A bázakerettyei strand szuper, Lentiben meg a Főnix fogadót érdemes felkeresni egy jó vacsiért, és szállásnak sem rossz. Ja és a lenti-i strand is jó, csak kicsit drága.
Szóval arra nyaraltunk egy kicsit, szép volt, még visszamegyünk arra...
ja, és a jelszó alapján gondolom a Mackó-showt sem csak a mi családunk szereti ;)
Másodikra sikerült megtalálni. Először a természet nem úgy gondolta, hogy segítségünkre lesz a cache felkutatásában: - Felhős, esőre álló idő miatti gyenge jel, - sötétedés...
Most Bázakerettyei strandolás előtt, napos, meleg, száraz időben indultunk a már egyszer feltérképezett helyre. Gekko helyett Mio, így a jelnek is több esélyét láttuk, és valóban.
Nem kellett sokáig keresgélnünk.
Szeretlek pindurka!
Köszi Adri & Junior!
Nagyon tetszett a hely! Érdekes módon a GPS először mélyen bevezetett az erdőben, majd egy szép kanyarral megfordított, és a rejtek felett állított meg. Logolás után elmentünk kisvasutazni. Egészen Kistolmácsig , és vissza. Eszméletlen jó program, ki ne hagyjátok, mert megbánjátok! Óriási feltöretlen területeken vezet át a sínpálya, hangulatos erdőrészletek, és dombok közt. A nyitott kocsi feelingje is nagyszerű. Ide még egész biztos, hogy visszatérünk, annál is inkább, mert Gabi kezd kisvasút függő lenni :-).
RIPTOR, Gabi
Ez a térképszelvény nem volt rajta a gps-emen. Így futottunk egy potyakört Csömödérre. Azért csak ideértünk. A család a 75-ös út leágazásánál maradt az autóban. Innen gyorsan a célterületre értem. Először egy patak deltájára gondoltam, miután elolvastam a leírást, azután a helyszínen megvilágosodtam. Emlékeztem, hogy hol kell keresni a ládát és a koordináták is stimmeltek, de mégsem akart előkerülni. Jópár gyanús fa tövét megnéztem, de továbbra sem volt meg. Egy picit beljebb mentem az erdőbe és majdnem orraestem benne, mert a láda pőrén hevert az avaron. 5 méterre a helyétől. Sehol nem látszott túrásnyom, így Jonkóval értetlenül állunk az eset előtt. A belseje picit vizes volt. Mi már rendesen elrejtettük oda, ahol lennie kell.
Szép erdő , biztos élvezetes lenne végigvonatozni a kisvasúton.
Sajnos a három napos Zala-Őrségi ládavadászatunk / 16 megtalálás/
végén kiderült, hogy a mobiltelefonom elveszett valahol. Reménytvesztve letiltattam, de egy hét elteltével telefonértesítés jött, hogy megtalálták a telefont. PIPO ládászkolléga és kedves családja volt a becsületes megtaláló, és húsvét napján még házhoz is hozták. Ezúton is nagyon köszönjük, és örülünk, hogy megismerhettük Őket.
Ez lett az első önálló megtalálásom! Még a hideg ködös idő sem riasztott el. Már reggel ugy ébredtem, hogy mennem kell ládát keresni. Hamar meglett, minden rendben volt!
Üdv. mindenkinek...
Már sokszor elrobogtunk a láda mellett, de volt, amikor rosszak voltak a koordinátáink, volt, hogy szakadt az eső, máskor sietni kellett. Most szerencsénkre minden körülmény megfelelt. Sajnos kisvonattal nem találkoztunk.
Bár nem elsőre, de meglett a láda Bihari G koordinátái alapján. Rengeteg makkot gyűjtöttünk és vaddisznócsapákat láttunk. Sajnos az idő nem volt a legjobb szemerkélt az eső.
Szép őszi napon. Nagy kisvasútbarát vagyok, ezen is utaztam már (Kistolmács - Csömödér), a novai szakasz sineinél pedig tájfutottam.
A versenyről hazafelé, cikkcakkos őrségi és göcseji utakon. Nován, a közelben volt az első magyar tájtriatlon (tájékozódási triatlon) verseny.
A geoverseny után Lentiben szálltunk meg Zsuval. Innen inditottuk másnap "támadásunkat" a dél-zalai ládák "ellen". Rossz dobozokat, igénytelen, elhanyagolt multikra voltam felkészülve. Kellemesen csalódtam: nem volt igénytelen multi. Minden pont rendben volt. Nagyon jól éreztük magunkat. Szerencsére az időjárás is szuper lett a tegnapi búbánatos után.
A csömödéri kisvasút volt az első doboz, amit ma felkerestünk. A parkolóban, a sorompó előtt parkoltunk és onnan a sinek mentén hamarosan a helyszinre érkeztünk. A láda könnyen meglett. A váltók olajozottan működnek :)
Persze a sineken mentunk a megadott parkolotol..... egyszer nejem hatrafordul (o ment elol) es eltorzult arccal uvolti vonat.....
A gyerek + en latva a remult arcot gondolgodas nelkul vetodunk a
susnyasba.... aztan igen, vonat csak a masik vaganynal.... :-)
340. A láda megtalálása után ránktört a jégeső, így kicsit vártunk a visszaindulással, de így is teljesen eláztunk (esernyővel is). :( [wapon beküldött szöveg]
Fantasztikus környezet, varázslatos hely!!
Viszont a koordináták rosszak. Adri! Módosítsatok BihariG koordinátáira, mert ott a láda!
Erdei szamócát eszegettünk, kis békát láttunk, gubacsot szedtünk. Jó volt!
Élvezetes nap Pupuval. Szép helyek, érdekes történetek, kisebb gyaloglások, kellemes kerékpározás és mellesleg 8 találat (Pupunak 9 mert befejezte a kisvasutakat és közben az 1200. ládája is meglett - gratulálok!).
Én a hivatalos koordináták alapján kerestem a ládát, de a PMR-ben hamarosan felhangzott Pupu örömkiáltása - Megtaláltam! (abból, hogy ezt csak rádión keresztül hallhattam, sejthető, mennyire pontos a weben megadott érték). Kár - mert a hely szép.
Dunántúli barangolás Esztelnekivel. Ma úri dolgom volt, nem kellett vezetnem, csak navigálni. A 9-ből több pont könnyű volt, egészen rövid gyaloglással, de volt a mai napban egy szép séta és egy 40 km-es biciklizés is.
Hurrá, megvan az összes kisvasutam, mehetek a záróládáért! Ez a vasút és hely tetszett, és örömmel láttam a vágányok jó állapotát. Hanem a rejtés eléggé botrányosan el van mérve, ráadásul régóta, erre nemigen akad mentség. Mi Bihary G logja alapján találtuk meg, könnyen és hamar - köszönet érte!
Az elírt (mert gondolom elírt, ennyire pontatlanul nem lehet mérni :) koordináták és a hó miatt nem volt könnyű, de a logokban találtunk segítséget. Szerintem 46°38,382 16°36,325 környékén van a láda.
Azért hangulatos hely, tetszett! :)
a vonatot mi oda -vissza hatalmunkba karítettük hatodmagunkkal és persze a kalauzzal, akivel barátságosan átbeszélgettük az utat, így pl tőle tudjuk, hogy a mellékvágányokkal eggyüt 105 km a teljes hossza a vonalnak és külön csoportos rendelésre el is visznek bármeddig, amí a sín fut.
a ládának viszont szerintem a kistolmácsi állomás közelében sokkal jobb helye volna, mert ott a vonat mindig vár legalább negyed órát így nyugodtan lehetne kesselni akár vonatozás közben is, rejtek pedig akad bőven, nem kellene ezért külön autókázni.
Őrségi ődöngések 28/11
Tevan már többször csábított ide vasutazni, mégis autóval vadásztam le. Jól néz ki a delta, könnyű a séta és a rejtés.
(Viki, Geri, Krisz'), TZ
Mivel a koordináták pontatlanok voltak, teljesen máshol kerestük. Az összes párban álló fa tövét átvizsgáltuk, végül telefonos segítséggel lett meg a láda. Nagyon szép hímzett törölközőt találtunk benne, gratula a készítőnek!
Nagyon szép a hely, rengeteg a szeder, de a kisvonatról sajnos lemaradtunk :-(
Szerintünk a jó koordináták: N 46-38,394 E 16-36,327
Huntah+MSE
Egy teljes napos túra után érkeztünk erre a helyre (Lenti-Csömödér-Bázakerettye kisvasúttal, utána 16 km gyalog az erdőn át, majd busszal vissza Lentibe). Sajnos a koordiáta tényleg nagyon pontatlan, így a megadott fényképekre hagyatkoztam. Először a delta rossz elágazásnál kerestük a koordináta miatt, de aztán rájöttünk hogy odébb kell menni. Nem is baj hogy kutattunk egy kicsit, mert nagyon élvezetes volt találgatni hogy hol kell állni ahhoz hogy a fényképeket reprodukálni tudjuk :) Végül siker koronázta erőfeszítésünket. Mértem egy koordinátát segítendő a leendő megtalálókat. Sajnos nem tudtam a láda mellé állni, mert a fák árnyékolták a vételt, és elég rossz volt a műholdjárás. Ezért a doboztól kb. 10 méterre, a síneken sikerült jelre lelnem: N 46,63985° E 16,60535°
A láda ismét eltűnt! A híd közelében az ősszel-télen lehullott gallyakat, leveleket összegereblyézték, így eshetett áldozatul az ideiglenes láda a fa tövénél. Minden volt nálunk a ládamentéshez, a család nagy nehezen még a Besh O Drom CD-t is föláldozta volna az új ládába, de sajnos a tulajdonost nem sikerült elérni a megadott mobilon, jelszó nélkül pedig nem akartuk kitenni. (Priszi elmondta, hogy januárban jelzett Adri&Juniornak, úgy látszik sikertelenül).
A doboz tényleg eltűnt, de mi (a Horda nevű baráti társaság, és én), azonnal pótoltuk. Van ismét doboz, benne sok-sok ajándékkal. Egyedül log-book nem volt nálunk, így azt kérjük, hogy az utánunk jövök, vigyenek egyet!
Én a híd túlsó felén egy nagy fa tövébe tettem a dobozt, de a tulajt értesítem, és hamarosan minden az eredeti helyére kerül.
A láda helyét könnyen megtaláltuk, sajnos a láda eltünt. Szerencsénkre a híd pillérjén a jelszó céduláját és a geocaching leírást megtaláltuk és egy zacskóba beletettük. A ládát légyszíves pótólni.
Cache By Night.
Szuper kis ejjeli caching, bar az odaut a sinek kozott a sotetben neha kicsit bokaveszelyes volt, megerte.
A lada megtalalasa nem is volt olyan egyszeru, zseblampaval...
Erdekes volt ez a ládatalálat, hiszen nem ez volt Csömödéri látogatásunk célja, hanem november 1. lévén a temetőbe mentünk. De a temető és a láda kb. 600m-re van egymástól. Így Zsomborral nekivágtunk. A láda megtalálása nem okozott problémát, hiszen egyértelmű volt, hol lehet, oda rejtettük volna mi is. Csak az döntött, hogy melyik oldal kire jutott. Zsombor nyert!
Ezt a kisvasútvonal a család számára nagyon ismerős, hiszen Viri nagymamájának kertjének végében halad el Bázakerettyén, valamint maga a nagymama is annál az erdészetnél dolgozott sokáig, amihez ez a vasút is tartozott.
Végre egy nem szokványos rejtés! Nagyon ötletesnek találjuk, mi is rajongunk a kisvasutakért. Becsületesen végigdöcögtük a két és fél órát Kistolmácsra és vissza, de elröppent az idő, annyi minden szépet és érdekeset láttunk. Bázakerettye után - menetben a bal oldalon - az erdő tele van ciklámennel, érdemes megfigyelni!
Együtt indultunk egy kis vonatozásra Ancsával és Lucával Csömödérről. Ők Kistolmácsig utaztak, én Dömeföldéről visszajöttem az ellenvonattal és megkerestem a ládát. Könnyű zsákmány volt.
Be:CD-k, szakácskönyv; Ki: katica radír, kismozdony
Ez nem volt olyan nehéz... inkább csak a szénaboglya volt az, mert hároman is alig tudtuk megmozdítani! Persze Da egy kicsit sumákolt :o) A hidacska alatt jól esett hűsölni, Csuhi nélkül nem is értük volna el a ládikát. Jó volt nagyon, csak annyira meleg volt, hogy csak na...
Brrrrr ezt a jelszót!
A kisvasutakat mindig szívesen keressük fel... legyenek erdőben, szeljenek ketté mezőket és szántót, vonuljanak hegyen és völgyön át... olyan furcsa, kedves érzés: emlékük a kornak, mikor még lassabban folyt az idő, mikor még láttuk a nap múlását, s az évszakokat megéltük úgy igazán, s nem csak elröppentek a változó idők az éhes lelkek mellett... Itt is különös érzések bukkantak elő, talán Imiből igazán: emlékek gyermekkorról, szénakazal tövében elköltött reggelikről, búzatáblás felhőfigyelésről, Brezsnyevről - a jó öreg traktorról, aki olyan szépen tudta köpni a kockabálákat... s a szalma illat tán még a Déknek is dereng, s majd egyszer így emlékeznek ők is vissza az aranyló gombolyagokra...
A rejtés jó volt, mi bambultuk el, ott volt az orrunk előtt de nem láttuk, végül telefonos segélykéréssel leltük meg. Utána mentünk tovább a piros turistaúton waneqr GCDZKE pontjai felé...
Nagyon tetszett! Amikor ideértünk, és kiszálltunk a kocsiból hallom, hogy közeledik az apró szerelvény. Előkaptam a fényképezőgépet, és még éppen sikerült megcsípni a vonatot. A rejtés nagyon ötletes. Sejtettem, hogy valahol ott lesz, de akkor is tetszett. Ha egy picit korábban érkezünk, pont átment volna rajtunk a vonat. Kár, hogy nem így lett. Vagy éppen szerencse? :-) A kisvasutak sorozatból ez az első ládánk. Szépen lassan majd begyűjtjük a többit is. Szívesen vonatoztunk volna egyet, de a Dél-Zalai multi ládák begyűjtése igen időigényes tevékenységnek bizonyult, és még ma haza is kellett érnünk, így ez kimaradt. :-( A sínek mellett hatalmas, sűrű csalános volt. Jól meg is csípett. Már csak ez kellett a tegnapi rengeteg szúnyog után.
A kesserverseny utáni nap ládája: reggel Letenyén kezdtünk az orvosi ügyeleten (kísérlet Kázmér újra kétszeművé tételére steroid injekcióval és kalciummal), utána autóval a határ mentén Lentibe (az is gyönyörű vidék!), majd Lentiből kisvasúton (gőzössel!!!) érkeztünk a fatelepre, futókkal versenyezve (ők nyertek). A fatelepen mozdonykülönlegesség: Mk 48, 1005: az egytlen (megmaradt) üzemképes, mechanikus erőátvitelű Mk 48-as, a képeken hóekével (a többi kisvasúton 20.. sorozatszámú, hidraulikus gépek járnak).
A láda elhelyezése és rejtése kiváló, a láda tömve jobbnál-jobb ajándékokkal (azért a törölközőt sajnálom, hogy nem volt már benne). A ládászás után irány az Őrség!
Levezetés az V. Geocaching Fesztivál és Verseny valamint egy kis szlovén benzinturizmus után :). Az extrém kesserek után pár perccel, aztán irány a kocsma... Rejtés, kisvasút, verseny rulez! :-))
[A Park Vendéglő: N46° 35.590' E16° 38.980']
Szóval mint a lenti beírásból látszik mi is ott voltunk. Iccaka, setétben, de legalább jó társaságban. Utána pedig NAGY ZABÁLÁS! Kár, hogy elfeledtük felvenni a Park vendéglő koordinátáit. Pedig egy POI-t simán megér. Olcsón jót ettünk, pedig szerintem 10 helyről 10-ben kinézik az embert éjjel 11-kor beesve...
Vandor S'asszem
A HECT néhány tagjával, Mudman, és Kulisz transportot (ki)használva, Barbárka, Flektogon, Manó, Cirby, Vándor, S'asszem, Vonós2es társaságában. Azt se tudtam, hol járok :-) Ja, és fotók a többieknél :-) doGmAI
Verseny után, levezetésként eljöttünk. Az út végén az őr gyanakodva méregetett, de amikor látta, hogy nem rohamozzuk meg a fészkét, visszavonult. Kulisz Dr. emelte ki a csészét, ennek a ládának köszönhetően láttam a vasút mindkét végét. Már visszafelé jöttünk, amikor Kivi mester is megérkezett.
Mi Manóval a Landyből figyeltük a többiek által előadott ufó-jelenséget. Mudman majd mesél a helyszínről (már ha látott valamit éjszaka...).
Szóval, a sín mellett gyalogoltunk a hídig, ahol emlékeim szerint Kulisz ereszkedett le a dobozért. Loggolás után gyors visszarejtés, mert már jött a következő megtaláló.
Utána közös "nagy zabálás", ami nekem életmentő volt...
Zárás előtt 10perccel érkeztünk az egységbe, ahol fantasztikus mennyiségű/minőségű élelmiszer-különlegességgel vártak minket. Így megmaradtam.
B&M
(Az utolsó kép hardveresen lett eltolva, nem fotosoppal. :o) )
Keselés frissen törött lábbal 3/9
Fantasztikus vidék, imádom! A kisvasutat is láttuk. Szerencsére itt is sikerült közelférkőzni autóval a ponthoz, de Apám nem tudta előszedni a dobozt, mert két csávó pont a hídon horgászott és elmenni nem akartak... Inkább nem kockáztatta meg a "lebukást".
A kistolmácsi versenyre indultunk, közben bemelegítés képpen kerestük fel ezt a ládát. Illedelmesen beálltunk a fatelep parkolójába, majd a sínek mentén kisétáltunk a hídig. 1 perces terepszemle után lemásztunk a mélybe, majd rácsodálkoztunk a ládára. eMmA meglátta, zsorzs kivette, keva kinyitotta. Igazi csapatmunka volt!
zsorzs
Képek, részletek a jövő héten. [wapon beküldött szöveg]
Dél-Zalai hosszú hétvége 7/16
A verseny előtti napon a Dél-Zalai kerekezés ládák pontjainak keresése közben ejtettük útba a kisvasút-ládát. Páka felől érkezve még Csömödér előtt a fatelep (vagy kertészet?)-nél jobbra, a kisvasút üzemi útján közelítettünk. Innen 200 méter gyaloglás (ha jól emlékszem). Megtámadtuk a két szóbajöhető rejtekhelyet, azaz a híd két végét, de mégsem akart előkerülni a láda. A telefonos segítséghez folyamodtunk, ami eredményre vezetett, és kiderült, hogy Junior kb. 1/4 órával előttünk járt ott. Innen a Mároki kápolnához mentünk.
ui.: Másnap a verseny után is jártam itt, ezúttal népesebb társaságban. A Vétyemi-ősbükköstől érkeztünk, sötétben természetesen. Innen már visszamentünk Kistolmácsra, de útközben megálltunk Pákán, ahol étkeztünk egy borzasztó nagyot. Bővebben lásd a következő logoknál:-)
A dél-zalai kerékpártúra közepén ma csak apró pötty volt ez a láda, de nagyon tetszett, a kisvasút amúgy is a szívem csücske, a rejtés pedig üdítően és szellemesen profi. Nagyon örülök, hogy a nyugati végeken ilyen jó rejtők (és keresők) vannak a játékban. Az elején még nem tudtam a közelben keresni sem, és az én rejtéseimet is csak a lelkes pesti játékosok vadászgatták. Így azért egészségesebb.
A Dél-Zalai Kerekezés dupla multi ládasorozat telepítése során vettük célba a ládát; - s mert csak koordinátáink voltak - már-már telefononhoz akartunk nyúlni, mikor végre meglett e szellemesen rejtett ládikó.
A hímzett törölközőnek nem tudtunk ellenállni, de azt hiszem Petikánál, a kisvasút ládasorozat atyjánal lesz ez majd igazán jó helyen (postáztuk Neki).
Sikerült a "bennszülöttek" elől elhalásznom az elsőséget! [wapon beküldött szöveg]
Fél 11 felé csak a véletlenen múlott, hogy ránéztem a honlapra. S mivel Nagykanizsán töltöttem a hétvégét, muszáj volt autóba vágnom magamat. A helyszíntől 600 méterre sikerült megállnom, aztán gyalog a síneken. A nullpontnál aztán kerestem össze-vissza, fák-bokrok tövében, méteres csalánban, a hídon, meg alatta, de nem találtam. Időre kellett visszaérnem, így hát egyre idegesebb voltam, pláne, hogy a telefont sem vette föl a rejtő. Aztán a harmadik hívásnál válaszolt és segített. A láda az orrom előtt volt, mégsem láttam.